Elbilforum.no

Annonser (relevant for elbiler) => Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy => Emne startet av: elektrolux på onsdag 07. november 2018, klokken 18:02

Tittel: Tazzari er tilbake
Skrevet av: elektroluxonsdag 07. november 2018, klokken 18:02
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=132934981

Med bompenger også på elbil blomstrer markedet for behagelige bomfri kjøretøy.

Kanskje denne er et godt alternativ
Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: automatonsdag 07. november 2018, klokken 18:26
Skrekk og gru. Jeg trodde vi var ferdige med sånt skrot blant norske elbiler.
Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: Elmoonsdag 07. november 2018, klokken 23:07
Sitat fra: automat på onsdag 07. november 2018, klokken 18:26
Skrekk og gru. Jeg trodde vi var ferdige med sånt skrot blant norske elbiler.
Enig  :+1: 
Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: elektroluxtorsdag 08. november 2018, klokken 07:47
Tvert imot.  Leser her at omsetningen går rett til værs.

http://www.demokraten.no/nyheter/gratis-bompassering-med-denne-bilen-1.2511536

Herlig navn på firmaet forresten.

Har selv stor sans for at folk følger politikerenes føringer og velger vekk store kjøretøy. Når de på toppen av det hele er elektriske, i stedet for diesel som de fleste mopedbilene er, må jo dette være vinn vinn.

Liten historie fra Stavanger 7 nov. 2018. Morgenstemning og 15 C grunnet fønvind:

Tur til lokale bakeren, forbi den nye bomringen, med Smart ED for å kjøpe ferskt brød. Samme ærend hadde tydeligvis ei dame i en Diesel Landcruiser med piggdekk.

Det jeg lurer på er om hun gjør slikt forde hu synes det er OK, eller forde hun ikke har andre muligheter? Hadde hun hatt en Tazzari (http://www.tazzari-zero.com/), eller en Solo (https://electrameccanica.com/), eller en Kewet (https://www.buddyelectric.no/), eller Microlino (https://www.micro-mobility.com/en/experience-micro/microlino) kunne hun gått kjørt hjem med god samvittighet for fotavtrykket sitt. Meget mulig hun ikke innser at tur til butikken med en diesel 4 x 4 monstertruck på piggdekk på tørt føre i 15 graders temperatur er ukult, men med litt gangsyn hu bør kanskje føle  at signalene hun sender til omverden ikke er helt OK.

Diesel 4x4 med piggdekk kunne hun parkert utenfor bomringen til hun skal på hytta i Sirdal.
Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: automattorsdag 08. november 2018, klokken 09:32
Sitat fra: elektrolux på torsdag 08. november 2018, klokken 07:47
Tvert imot.  Leser her at omsetningen går rett til værs.

http://www.demokraten.no/nyheter/gratis-bompassering-med-denne-bilen-1.2511536

Herlig navn på firmaet forresten.

Har selv stor sans for at folk følger politikerenes føringer og velger vekk store kjøretøy. Når de på toppen av det hele er elektriske, i stedet for diesel som de fleste mopedbilene er, må jo dette være vinn vinn.


Man kjøper ikke denne for å spare penger ihvertfall. De skal jo ha 165kkr ++ for den. For den summen kan man kjøpe en pent brukt trilling eller en litt mer brukt Leaf, og fortsatt ha titusenvis av kroner igjen til bompenger.

Og man slipper å kjøre rundt i en bil som ikke har krav til kollisjonssikkerhet, toppfart på 90km/t, mangler hurtiglading, oppgir rekkevidde ved 50km/t, og som vel har et noe frynsete rykte når det gjelder driftsikkerhet.

Man skal være temmelig fanatisk bompengemotstander før man syns dette er en god deal.
Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: goggotorsdag 08. november 2018, klokken 09:42
Det er forøvrig Tazzari som produserer nye Microlino også :)
http://www.tazzari-zero.com/en/2018/01/presentazione-ufficiale-microlino-by-tazzari-ev/

mvh Hugo
Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: elektroluxtorsdag 08. november 2018, klokken 10:51
Har brukt utrolig mye penger for å beholde bevegelsesfriheten.

At det er mulig å kombinere bomnekt med nye og spennende ( selv i lovlig hastighet ) kjøreopplevelser ser jeg på som en ren bonus.

Er ikke helt på kondomdrakt og elsykkel nivå for å slippe bom enda..

Bruker heller 160 000 kr på et L1-7-e kjøretøy enn 16 000 kr på bom for å si det slik. ;)

Tittel: Sv: Tazzari er tilbake
Skrevet av: Elmotorsdag 08. november 2018, klokken 13:56
Håper de har blitt bedre på byggkvalitet da.
Problemet med forrige Tazzari Zz var jo ikke bare at de verken tålte Norsk kulde (BMS taklet ikke det) eller Norsk slapseføre (dårlig beskyttet elektronikk og motor). De sleit jo til og med ut hjulslagerene på bare 20-30.000 km.