EUR | NOK | |
Komplett | 99 100 | 767 229 |
Bil | 84 100 | 651 100 |
Advanded exerieur | 1700 | 13 161 |
Pro line | 3300* | 25 548* |
Pro line S | 5900* | 45 677* |
Pro line Plus | 7500 | 58 064 |
Audi Technology | 2900 | 22 451 |
Audi Connectivity | 2900 | 22 451 |
Sitat fra: Snart-i3 på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 18:07
EUR NOK Komplett 99 100 767 229 Bil 84 100 651 100 Advanded exerieur 1700 13 161 Pro line 3300* 25 548* Pro line S 5900* 45 677* Pro line Plus 7500 58 064 Audi Technology 2900 22 451 Audi Connectivity 2900 22 451
Da har vi litt mer indikasjon på hva vi kan forvente av priser, så er det bare å vente på den norske prislista.
Dekk | Dimensjon | Lastindeks | Hasighet | Rulle | Våt | Støy (dB) |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SCT | 255/50R19 | 107 | Y | C | B | 67 |
Vredestein Ultrac Satin | 255/55R19 | 111 | W | A | A | 72 |
Pirelli Scorpion Verde | 255/55R19 | 111 | Y | C | B | 71 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 | 255/50R20 | 109 | Y | C | A | 68 |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 | 265/45R21 | 108 | H | C | A | 69 |
Sitat fra: niknox på onsdag 10. oktober 2018, klokken 09:21
Her er priser ex mva på 21%, Euro kurs på 9.50 brukt
vat 21%
Advanced ext 1 700 13 347
pro line 3 300 25 909
pro line s 5 900 46 322
pro line plus 7 500 58 884
audi technology 2 900 22 769
audi connecntivit 2 900 22 769
bil 84 100 653 000
sum NOK 770 769, med pro line plus
Sitat fra: trd-73 på onsdag 10. oktober 2018, klokken 22:19Nå er heldigvis ikke alle velgbare, så jeg klarte ikke å komme meg over 370k på å velge så dyrt som mulig på alle nivåer - med all inclusive.
Lekte meg med konfiguratoren på Q8. Valgte "all inclusive pakken" til 200.000, men fremdeles var det mulig å velge utstyr for over 300.000 til, så om det blir samme muligheter for e-tron så kan en vel få den over millionen.
Sitat fra: trd-73 på fredag 12. oktober 2018, klokken 01:15Prøvde å få høyest mulig pris (den velger inn og ut avhengig av konfliketer); kom ikke høyere enn knapt 370k inkludert "all inclusive". Og inkludert MVA.
550.000 i ekstrautstyr fra de som bare må ga alt (Q8) høres ganske lønnsomt ut for meg :)
Sitat fra: Pingle på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:20
Å gjette prisen på Limited Edition og Edition One overlater jeg til noen med krystallkule.
Sitat fra: StianSalG på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:57Sitat fra: Pingle på fredag 12. oktober 2018, klokken 12:20
Å gjette prisen på Limited Edition og Edition One overlater jeg til noen med krystallkule.
Krysser fingrene for at de gir litt ekstra rabatter på Limited Edition og Edition One.
Sitat fra: Sandvika på søndag 14. oktober 2018, klokken 19:30Det er jo drøyt.
Ser i motor.no, etter testtur i Namibia at speilene skal koste 15.000..
Sitat fra: Kåre Knatten på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:13Med svensk krone på 0,91 og svensk moms kan jo det stemme.
Bladet Motor, er etter min mening et blad fordel som har bil og er interessert i kjøreturer og camping, for å sette det på spissen. De har ikke hatt noen journalist i Namibia, men som du skriver, fått en artikkel fra en svensk journalist. Den som har oversatt artikkelen til norsk, er sikkert ikke så bevandret i forskjell mellom norske og svenske avgifter og derfor blir ikke denne artikkelen helt korrekt.
Sitat fra: Pingle på mandag 15. oktober 2018, klokken 15:29Sitat fra: Kåre Knatten på mandag 15. oktober 2018, klokken 10:13Med svensk krone på 0,91 og svensk moms kan jo det stemme.
Bladet Motor, er etter min mening et blad fordel som har bil og er interessert i kjøreturer og camping, for å sette det på spissen. De har ikke hatt noen journalist i Namibia, men som du skriver, fått en artikkel fra en svensk journalist. Den som har oversatt artikkelen til norsk, er sikkert ikke så bevandret i forskjell mellom norske og svenske avgifter og derfor blir ikke denne artikkelen helt korrekt.
Eller direkteomregning fra tysk europris til svenske kroner. Det er lov å krysse fingrene :)
Sitat fra: ArTa på mandag 15. oktober 2018, klokken 16:06
Kryss så mange fingre du vil, her har man med den mest slue bilimportøren å gjøre med snart. Gled dere til prissettingen til Møller.
Sitat fra: Pingle på mandag 15. oktober 2018, klokken 18:31Jeg har satt meg på reservasjonslisten i Sverige også. Har kjøpt mange nye Audi i Sverige tidligere. Om jeg velger å kjøpe i Sverige vet jeg ikke ennå, men jeg venter et tilbud fram min gamle forhandler. Ulempen er at man kan tape noen kroner på valutaen hvis jeg kansellerer reservasjonen, men det er til å leve med ;)
Så da mener dere at det bare er å sette seg på svensk venteliste?
Sitat fra: TM på mandag 15. oktober 2018, klokken 18:37Sitat fra: Pingle på mandag 15. oktober 2018, klokken 18:31Jeg har satt meg på reservasjonslisten i Sverige også. Har kjøpt mange nye Audi i Sverige tidligere. Om jeg velger å kjøpe i Sverige vet jeg ikke ennå, men jeg venter et tilbud fram min gamle forhandler. Ulempen er at man kan tape noen kroner på valutaen hvis jeg kansellerer reservasjonen, men det er til å leve med ;)
Så da mener dere at det bare er å sette seg på svensk venteliste?
Tidlig på 2000-tallet sparte man 100.000 kr på en Audi til 500.000 ink. avgifter. Nettoprisen på Audi i Sverige var så lav på grunn av konkurransen til Volvo at selv tyske forhandlere kjøpte biler i Sverige og fraktet dem tilbake til Tyskland. Men da var SEK ca 80 øre, og prisene er nok mer harmonisert i Europa nå.
Sitat fra: TM på mandag 15. oktober 2018, klokken 18:37Sitat fra: Pingle på mandag 15. oktober 2018, klokken 18:31Jeg har satt meg på reservasjonslisten i Sverige også. Har kjøpt mange nye Audi i Sverige tidligere. Om jeg velger å kjøpe i Sverige vet jeg ikke ennå, men jeg venter et tilbud fram min gamle forhandler. Ulempen er at man kan tape noen kroner på valutaen hvis jeg kansellerer reservasjonen, men det er til å leve med ;)
Så da mener dere at det bare er å sette seg på svensk venteliste?
Tidlig på 2000-tallet sparte man 100.000 kr på en Audi til 500.000 ink. avgifter. Nettoprisen på Audi i Sverige var så lav på grunn av konkurransen til Volvo at selv tyske forhandlere kjøpte biler i Sverige og fraktet dem tilbake til Tyskland. Men da var SEK ca 80 øre, og prisene er nok mer harmonisert i Europa nå.
Sitat fra: forzaman på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:12
Med utgangspunkt med svensk startpris på SEK 885.000, fratrukket svensk moms, kurs på 0,9 og med påslag for norsk mva., så blir svensk startpris i norske kroner ca. 796.500. Det er nesten NOK 150.000 mer en norsk startpris. Mener man at man da allikevel skal klare å få bilen billigere med kjøp i Sverige? Jeg klarer ikke å se at det regnestykket skal bli billigere enn norsk pris, selv med en del ekstrautstyr.
Sitat fra: forzaman på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:12Er ikke 885.000 med svensk mva? Da må du i så fall dele på 1,21 før du ganger med 0,9 for valuta...
Med utgangspunkt med svensk startpris på SEK 885.000, fratrukket svensk moms, kurs på 0,9 og med påslag for norsk mva., så blir svensk startpris i norske kroner ca. 796.500. Det er nesten NOK 150.000 mer en norsk startpris. Mener man at man da allikevel skal klare å få bilen billigere med kjøp i Sverige? Jeg klarer ikke å se at det regnestykket skal bli billigere enn norsk pris, selv med en del ekstrautstyr.
Sitat fra: forzaman på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:12Nå slipper man vel fortsatt mva for elbil i Norge, så da kommer man vel på ca 620k pluss regavgift og vrakpant. Mulig det er noen subsidier på elbiler i Sverige også?
Med utgangspunkt med svensk startpris på SEK 885.000, fratrukket svensk moms, kurs på 0,9 og med påslag for norsk mva., så blir svensk startpris i norske kroner ca. 796.500. Det er nesten NOK 150.000 mer en norsk startpris. Mener man at man da allikevel skal klare å få bilen billigere med kjøp i Sverige? Jeg klarer ikke å se at det regnestykket skal bli billigere enn norsk pris, selv med en del ekstrautstyr.
Sitat fra: oll1954 på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:41Sitat fra: forzaman på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:12
Med utgangspunkt med svensk startpris på SEK 885.000, fratrukket svensk moms, kurs på 0,9 og med påslag for norsk mva., så blir svensk startpris i norske kroner ca. 796.500. Det er nesten NOK 150.000 mer en norsk startpris. Mener man at man da allikevel skal klare å få bilen billigere med kjøp i Sverige? Jeg klarer ikke å se at det regnestykket skal bli billigere enn norsk pris, selv med en del ekstrautstyr.
Du får ikke påslag med norsk mva ved å importere elbil selv!
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:43Sitat fra: forzaman på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:12Er ikke 885.000 med svensk mva? Da må du i så fall dele på 1,21 før du ganger med 0,9 for valuta...
Med utgangspunkt med svensk startpris på SEK 885.000, fratrukket svensk moms, kurs på 0,9 og med påslag for norsk mva., så blir svensk startpris i norske kroner ca. 796.500. Det er nesten NOK 150.000 mer en norsk startpris. Mener man at man da allikevel skal klare å få bilen billigere med kjøp i Sverige? Jeg klarer ikke å se at det regnestykket skal bli billigere enn norsk pris, selv med en del ekstrautstyr.
Sitat fra: Pingle på mandag 15. oktober 2018, klokken 22:55Svenskene får subsidier, mener det hjelper ikke noe på biler for eksport. Kr. 60000,- blir utbetalt etter at bilen har vært i personlig eie over 6 måneder. Dette for å unngå at subsidieringen blir eksportert, slik som har skjedd i andre land. Norge har ingen subsidier, kun avgiftslettelser, selv om mange oppfatter det motsatte.
Nå slipper man vel fortsatt mva for elbil i Norge, så da kommer man vel på ca 620k pluss regavgift og vrakpant. Mulig det er noen subsidier på elbiler i Sverige også?
Sitat fra: Jon65 på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 20:45
Noen som vet hvor mange som står på venteliste i Sverige?