Elbilforum.no

Populære temaer => Elbilen i Samfunnet => Emne startet av: Roy Aasen på onsdag 26. september 2018, klokken 13:39

Tittel: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: Roy Aasenonsdag 26. september 2018, klokken 13:39
Fra syd til nord:

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/09/26/195436462/kjell-roger-kjopte-ny-elbil-matte-lade-12-ganger-foer-han-kom-hjem (https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2018/09/26/195436462/kjell-roger-kjopte-ny-elbil-matte-lade-12-ganger-foer-han-kom-hjem)
Tittel: Sv: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: Ingeniørenonsdag 26. september 2018, klokken 18:50
Stilig, og som han sier en fin tur. Kan man ha det bedre :+1:

Og stakkars folk som ikke kommer seg på hytta fordi de må lade litt på veien....
Tittel: Sv: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: Måkemannenonsdag 26. september 2018, klokken 19:28
Hadde vært interessant å se tall på ladehastighet på hurtigladerne oppover.

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk

Tittel: Sv: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: Zimontorsdag 27. september 2018, klokken 13:39
Leaf og Rapidgate på en slik tur, optimist han karen der. :P Har nok tatt lengre tid enn hva f.eks Ioniq ville tatt, selv om Leaf 2 er en fin bil sånn sett, bare ikke på langturer med mye hurtiglading uten større pauser for at batteriet skal kjøles ned.
Tittel: Sv: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: Apachetorsdag 27. september 2018, klokken 15:26
Kjører mab rolig og ikke som man har stjelt bilen som enkelte youtub'ere gjør er det mulig å holde batteriet noe "kjølig". Der står ikke hvor lang tid han brukte på turen.
Tittel: Sv: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: sølv-pilenfredag 28. september 2018, klokken 09:58
Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.
Tittel: Sv: Alt går..hvis man vil!
Skrevet av: Karl-Wilhelmfredag 28. september 2018, klokken 12:36
Sitat fra: sølv-pilen på fredag 28. september 2018, klokken 09:58
Han brukte to dager, kjørte ikke batteriet tomt og ladet ikke fult. Der er alt for mye feil fokus på rapidgate og at bilen ikke har aktiv kjøling. Greit at der er en begrensning, men bilen går fint an å ta på lengre turer - man må bare kjøre litt annerledes en hva man ville gjort med en 24 kWh leaf.

Når Nissan selger så mange Leaf som de gjør, blir det nærmest uetisk å drite så hardt i gjøre selv den enkleste forbedring når dette er et problem som har fulgt kjøretøyet siden dag en, som nå er 7 år siden...
Hadde dette kun fått konsekvenser for ladehastighet ville det bare vært en liten kjip hake, men når bilene/fremdriftsbatteriene går fortere på skrothaugen så blir det vanskelig å tolerere.