Sitat fra: turfsurf på søndag 12. august 2018, klokken 06:57
Høres ut som en god plan. Med lav ladefart er lav hastighet tingen. Og navigatøren er viktigere enn sjåføren for å finne ladepunkter
Illustrerer godt hvorfor Zoe (kanskje på linje med Leaf) er den værste elbilen på langtur.
Sitat fra: goggo på søndag 12. august 2018, klokken 10:53
Merkelig at dere ikke fant Clever sin ladestasjonen på Shell Helsingør, der har jeg ladet et par ganger. Den er på baksiden av stasjonen, der man kjører inn til vaskehallen.
Hvis du bruker operatørenes egne apps/ladekart så får du ofte bedre informasjon enn i 3.parts apps eller bilens navigasjon. F.eks bilder, hvor mange ladepunkter, om de er opptatt/defekt etc.
Med ZOE (med 22KW ladehastighet) ville jeg nok ha foretrukket de ladestasjonene der det er egne type2 stolper i stedet for der det er integrert i hurtigladeren. Clever har for eksempel 4 type2 stolper i Humlebæk, noen få km syd for Helsingør langs Strandveien mot København.
Lykke til på hjemturen, jeg tror det vil bli mindre stress for dere hvis dere satser på flere kortere ladestopp i stedet for å forsøke å kjøre lengst mulig pr lading.
mvh
Hugo
Sitat fra: GreenEyez på onsdag 15. august 2018, klokken 00:33Fordelen med dette er at hvis det er problemer med ladestasjonen der du stopper, så kjører du bare til neste. Hvis du har "tom tank" så blir det stress situasjoner med en gang det er problemer med en ladestasjon.
Vet ikke om det ville ha hjulpet med flere ladestopp enn tyning av rekkevidde...