Elbilforum.no
Bilmerker => Andre Elbiler => Emne startet av: Up_&_Away på mandag 23. april 2018, klokken 09:45
4-åringen fyker rundt på sparkesykkel fra MICRO og 1-åringen skal få seg. Måtte inn å se på utvalget.
Der dukker det jammen opp en elbil i klassen "meget retro".
Artig sak. Noen som har noen tekniske detaljer om denne?
https://www.micro-mobility.com/en/news/microlino-preseries (https://www.micro-mobility.com/en/news/microlino-preseries)
Kjekk sak som registreres som motorsykkel, og dermed slipper bompenger når også elbilene blir befengt med dette mararittet.
God plass til passasjer og noen handleposer gjør dette til den ideelle bybilen.
Hadde en gjesteopptreden på Wave2017 (http://www.wavetrophy.com/copy-of-wave-2016), men av en eller annen grunn fikk jeg aldri sett den der.
Ta en titt på
http://m.20min.ch/finance/news/story/21793445
Die technischen Daten des Microlino
Reichweite: 120 km/215km (optional)
Batterie: 8 kWh/14,4 kWh (optional)
Leistung: 15 kW (20PS)
Max. Tempo: 90 km/h
Leergewicht: 510 kg (inkl. Batterie)
Ladezeit Säule: 1 Stunde
Ladezeit Haushaltstecker: 4 Stunden
Kofferraumvolumen: 300 Liter
Preis: ab ca. 13'000 Franken
Microlino blir laget av Tazzari i Imola i Italia
http://www.tazzari-zero.com/en/2018/01/presentazione-ufficiale-microlino-by-tazzari-ev/
Prisen (13000 chf) er inklusiv 7.7% mva (dette er høyeste mva sats som man har her i Sveits! Og man har heller ingen bompenger, og svært lav skatt :P )
Veldig bra at Microlino har lagt seg på 15 kW grensen. Dermed kan den kjøres av 16åringer med A1 sertifikat. ;)
Ser ut som det skjer ting her, antagelig er det bra.
Microlino har blitt kjøpt av Artega, så nå er Tazzari ute av bildet.
Nå skal den bygges i Tyskland i stedet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Artega_Automobile
https://www.vision-mobility.de/de/news/artega-baut-microlino-2478.html
Det som er merkelig er at det står ikke noe om dette på Microlino sidene ennå, men jeg fikk (som reservasjonsholder :) ) en nyhetsmail om dette.
mvh Hugo
Spennende. Har også bestilt, men fikk aldri noen tilbakemelding. Kunne du sendt meg info så jeg får min egen Microlino før bommene senkes også for elbiler.
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 04. desember 2018, klokken 18:15
Spennende. Har også bestilt, men fikk aldri noen tilbakemelding. Kunne du sendt meg info så jeg får min egen Microlino før bommene senkes også for elbiler.
Jeg fikk heller ikke noen tilbakemelding med reservasjonsnummer e.l.
Fyllte vel bare inn mine detaljer her https://www.micro-mobility.com/en/experience-micro/microlino#reservation-container, og fikk så beskjed om at jeg ville bli spurt om å betale et depositum på 1000 Euro hvis jeg fremdeles er interessert når de kan si noe mer om produksjonstidspunkt.
Ser at de nå i dag har fått opp Artega nyheten på websidene sine også.
https://www.micro-mobility.com/en/news/microlino-artega
mvh
Hugo
Microlino er hacket og blir snart å finne i form av Karolino:
https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/artega-karolino-microlino-elektroauto/
Kom en e-post for noen dager siden at oppkjøpsnyheten var tvangsmessig positivt fremstilt, men at det har vært et drama bak kulissene. De sier at de er uenige med sin nye CEO, har mistet mange nøkkelpersoner, og lanseringen er utsatt.
Men good point, det med at den blir gratis gjennom bommen, vil passe vårt bruk med flere daglige bompasseringer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gleder meg til å se Microlino og Karolino ( og Solo (https://electrameccanica.com/), og Sondors (https://sondorselectriccar.com/) etc. ) erstatte dagens store elektriske monsterbiler. Det vil skape et helt annet og mer lystig bymiljø, i alle fall inntil politikerne vil ha bompenger også fra L1-7e kjøretøy.
Her er en film om tema downsizing der Buddy har fått en viktig rolle:
https://www.youtube.com/watch?v=UCrBICYM0yM
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 04. desember 2018, klokken 18:15
Spennende. Har også bestilt, men fikk aldri noen tilbakemelding. Kunne du sendt meg info så jeg får min egen Microlino før bommene senkes også for elbiler.
Renault Twizy gjør vel samme nytten ift. gratis bompasseringer. Men i den er det kanskje kaldt å kjøre om vinteren? Selv om man ettermonterer vinduer. Hjelper sikkert mot høstregnet evt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stemmer det, og det er mange flere kjøretøy som vil forbli bomfrie. Min favoritt er Solo, (http://www.smallev.com) og sender du mail til sales@electrameccanica.com, og refererer til (Robort Kristensen or order# C - 91) kan du reservere en uten å betale depositum.
https://www.youtube.com/watch?v=bDTfpI8JFLg&t=49s
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:31
Stemmer det, og det er mange flere kjøretøy som vil forbli bomfrie. Min favoritt er Solo, (http://www.smallev.com) og sender du mail til sales@electrameccanica.com, og refererer til (Robort Kristensen or order# C - 91) kan du reservere en uten å betale depositum.
Men dette er vel en sommerbil, må jo være bortimot ukjørbar på vinteren
Med global oppvarming er det ikke lenger vinter i Stavanger. :D
Sikkert ikke så mange dagene i Oslo heller.
Og så har vel de fleste potensielle Solo piloter en bil utenom som kan brukes skulle det snø.
Configurator launched! :+1:
https://microlino-car.com/en/configurator?id=371232
Takk for beskjed!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ny video ute:
https://www.youtube.com/watch?v=njHBX_SHqfY
Samtidig ulmer det i kulissene, og Microlino har klart å hindre Artega fra å presentere den uønskede tvillingsøsteren Karolino fra å bli presentert på Frankfurt messen nå i september.
https://insideevs.com/news/366866/artega-forbidden-show-karolino-iaa/
Siste nytt om Microlino / Karo
https://microlino-car.com/en/news/new-production-partner-and-production-start-1
Tolker dette til at vi kan få vår Karo allerede i år, mens Microlino videreutvikler sin versjon. Tror det er marked for begge kabinescooterene, men må legge til at jeg liker Artega sitt design bedre.
Mer om konflikten her: https://edison.media/erklaeren/kampf-der-kabinenroller/25083642.html
Nye Microlino er lansert, og får en lillesøster.
Til 12000€ betaler denne seg selv over en 10 års periode om alternativet er elbil og bom
Og med typisk Microlino ulykke er nå Genova messen der de skulle vise det nye konseptet fram avlyst.
https://www.tu.no/artikler/bilmessen-i-geneve-avlyst/486300
På sist messe IAA i Frankfurt sep 2019 ble de omtrent kuppet av Artega som også kuppet den første produsenten Tazzari, så lykken smiler ikke Microlino vei.
Da er Microlino 2 Pioneer series lansert:
https://youtu.be/8smNEngm1Ys
Og fra torsdag 9 juni kunne en konfigurere sin egen Microlino:
https://microlino-car.com/en/choose-edition
Vi har konfigurert en blå Pioneer series og fått anslått leveransetid på rundt 2 måneder. Forhåpentligvis tidsnok til å rekke Enova sin støtte for kjøp av slike mer miljøvennlige kjøretøy enn dagens typiske 2 tonnere.
Samtidig litt rart å kjøpe en nesten 200 000 kr "bil" når vi allerede har en velfungerende Smart ED som tilbyr mye av det samme for 1/4 av prisen.
Men så slår Microlino Smart ED på følgende punkter:
- Lavere forbruk. Mens Smart ligger på like over 1kWt/mil skal Microlino ligge komfortabelt under den magiske grensen
- Total utklassing på bomkostnader. En trillion prosent rimeligere her.
- Samme gjelder kostnader til EU kontroll
- Begge er mva frie, men Microlino topper dette med Enova støtte på toppen av det hele.
- Sideveis parkering med utgang rett opp på fortauet er genialt for de som ikke er like flinke på luke parkering.
- Smilefaktoren er høy. Vil påstå at en til og med vil kunne høste smil og tommel opp langs en skolevei en tirsdags morgen i denne. Dette i sterk kontrast til f.eks en Tesla X
- Rimeligere forsikring. Typisk godt under 1000 kr.
- En ting mange ikke tenker på er kostnaden av dekk. Disse små kjøretøyene bruker svært rimelige dekk og i tillegg til alle de andre besparelsene nevnt over burde enhver husstand ha et slikt kjøretøy for å avlaste langtursbilen.
Da har jeg også bestilt en Microlino. Blir spennende å se når de evt starter levering til Norge og når vi får mulighet til å låse produksjonen. Eneste jeg savner på bilen er raskere lading (den burde tatt 32A/7kW type 2) samt app til forvarming. Mulig det siste ikke er noe problem gitt designet på døren og varme i ruten. Tror Enova støtten må være aktiv for min del hvis jeg skal ta levering på denne.
Gratulerer.
Litt uklart hvordan du har tenkt å kjøpe?
Enova støtten vil antagelig ikke vare så lenge og skal motorsykkelen kjøpes via Norsk forhandler blir nok prisen betydelig høyere grunnet oppdekning for Norske forbrukerrettigheter.
Skal du ha en Microlino til under 200 laken og innen fornuftig til må du nok bestille i Sveits eller i Tyskland.
Er det ikke billigere å bare betale litt bompenger og kjøre komfortabelt, trygt og varmt hele året? Nå tenker jeg bare kroner og øre ved at dette blir en ekstra bil i tillegg til den man allerede har, eller er tanken at dette skal erstatte feks kollektivt i familien? Og om målet er å spre penger så får man jo en e-up til 50-70k, du får mye dekk og bompenger for 150k:)
Jo, men det er ikke poenget. Har selv brukt godt over 2 millioner i #bomfrie kjøretøy på å kunne kjøre bomfritt og sikkert ikke spart 100 000 kr.
Følelsen av å kunne kjøre uten stresset bommene gir er værd kostnaden. En annen sak er at de faste kostnadene går ned.
Blir litt som å montere solceller. Koster mer enn en sparer, men det er deilig å se hva det gjør med strømregningen.
Og da har lastebillastene med Microlino begynt å gå mellom fabrikken i Italia til kunder i Sveits
Og her er en 9 min video med hele historien om Microlino
https://youtu.be/SV7DpUmR6jA
Og endelig "bekreftet" leveringsdato.
Dette var ett kult konsept. Vanvittig rekkevidde på den type bil. Men jeg ser for meg at smale sporvidde på en aksling kan være utfordrende på slaps og snø. Og den stofftakluka fikk meg til å tenke vannlekkasje med en gang.
Fully charged video på gliset:
https://youtu.be/uNp_M76wIws
Det går veien nå for Microlino:
https://mol.im/a/11325477
Har dessverre litt for lang jobbpendling, men denne lille krabaten virker jo utrolig kjekk da!
Sitat fra: Svein_H på torsdag 20. oktober 2022, klokken 16:27
Har dessverre litt for lang jobbpendling, men denne lille krabaten virker jo utrolig kjekk da!
Hvis vi skal ha en bil nr 2 igjen så står Microlino høyt på lista. Bare slått av Aptera.
Sitat fra: turfsurf på torsdag 20. oktober 2022, klokken 18:06
Sitat fra: Svein_H på torsdag 20. oktober 2022, klokken 16:27
Har dessverre litt for lang jobbpendling, men denne lille krabaten virker jo utrolig kjekk da!
Hvis vi skal ha en bil nr 2 igjen så står Microlino høyt på lista. Bare slått av Aptera.
Ja det er en god løsning. Men dyr eller?
Spørs hva en sammenligner med om disse er dyre.
At de er bomfrie gjør at en sparer penger hver gang en kjører gjennom en bom. Det og redusert strømforbruk kan lett regnes om i redusert månedskost som igjen kan brukes til å sammenligne med f.eks en Smart ED som er det nærmeste moderne alternativet.
En Buddy M9 er et annet alternativ som koster 1/4 og som ellers byr på mye av det samme. Parkering på tvers, bomfritt, design ikon.
Brukte Isetta koster faktisk mer enn en flett ny Microlino til tross for betydelig dårligere spesifikasjoner:
https://www.classic-trader.com/uk/cars/search/bmw/isetta
https://vision-mobility.de//node/204895
Kjørerapport Microlino: Riktig karakterhickey
I Paris kunne vi snurre den lille dvergen med Zürich-registrering gjennom gatene for første gang.
I Paris var vi i stand til å ta den første turen med Microlino - den andre serien som noen gang er bygget. | Foto: G. Soller
I Paris var vi i stand til å ta den første turen med Microlino - den andre serien som noen gang er bygget.
20.10.2022
Gregor Soller
Endelig er tiden inne! Den første Microlino rullet av samlebåndet i Torino og dro derfra direkte til messen i Paris, hvor vi kunne ta første avkjørsel. I den andre noensinne bygde Microlino fra Premier-serien! Selv det søte utseendet gir oss et glis. Her er forholdet mellom tomvekt og vekt som skal transporteres endelig riktig igjen: 530 kilo med biltransport 60 til 200 kilo mennesker, med forholdet mellom to tungvektere på nesten en til 2,5! Til sammenligning: Med Rolls Royce Spectre med en egenvekt på 2.975 kg kommer vi frem til en faktor på én til 14,87...
Perfekt hvis du vil "binde opp"...
La oss komme inn, noe som er praktisk og upraktisk på samme tid, fordi du kan presse Züri-dvergen inn på de trangeste plassene - siden du kommer inn foran, trenger du ikke ta hensyn til døråpningsvinkelen. Ved parallellparkering trenger du imidlertid alltid litt buffer foran og du må håpe at personen foran deg holder avstand ved parkering og ikke parkerer støtfanger til støtfanger. Trykk deretter på knappen og frontportalen åpnes. Selv høye sjåfører kan lett skli bak rattet – men to personer bør være enige på forhånd ved sammenslåing, for riktignok er det lettere å klatre opp i standardbiler. Men man kommer også tett på hverandre under denne prosessen, noe som kan støtte opp under «bindingen» mye.
Så tar du tak i portalen i løkken og trekker den igjen - både ved åpning og lukking fant sveitseren den rette blandingen av styrke, som uttrykker soliditet - og enkel bevegelse, fordi den ikke skulle utarte til en kraftprestasjon hver gang .
Vi starter, vri kjørevelgeren til venstre til "D" og tråkker på gasspedalen. Og Microlino er satt i gang. Om nødvendig kan den nå 50 km/t på fem sekunder i "Sportmodus". Det eneste som plager deg litt her er «hylingen» fra den lille elmotoren på 12,5 kW, som i hvert fall leverer modige 89 Nm dreiemoment til bakhjulene. Så det var det medgründer og sjef for PR Merlin Ouboter mente da han sa at de hadde et "problem med støyen". For å roe ned ting: Alle elektriske dverger ville da ha dette problemet - selv Renault Twizy og Opel Rocks-e høres mer ut som en trikk enn Porsche Taycan - i prinsippet høres større elektriske bilmotorer bedre ut, kan isoleres mye bedre i større kjøretøy og lydmessig enda bedre (kunstig) dubbet...
Klassisk semsket ratt med metalleiker
Likevel gir «Zürizwerg» deg i godt humør helt fra starten, fordi du griper et klassisk semsket skinndekket metalleikerratt uten servo og er glad for den direkte linjen til veien. Selv om du ikke huker som en kart over asfalten som i sveitsiske Kyburz, troner du i mikrokapselen i øyehøyde med de andre trafikantene. Og ja, i den parisiske gatekampen må du først tjene tillit og respekt for Microlino, men etter noen hundre meter og trafikklys suser du vilt av gårde!
Overalt ser du tommel opp og smilende ansikter og du kan snu nesten 90 grader uten å bremse for mye. "Sport-knappen" - angitt med en rakett på taket - gir litt mer trøkk - dette er en knapp på kjørevelgeren. Men i hverdagen flyter dvergen godt med standardprogrammet. Siden det er to personer som sitter på en benk foran, bringer dette også beboerne nærmere hverandre – noe som gjør Microlino til det perfekte koblingshjelpemiddelet. Men selv om du foretrekker å holde avstand, som i vårt tilfelle, kan du fortsatt gjøre det. Individuelle seter er vanskelige å implementere fordi føreren må skli bak rattet.
Fast chassis, ingen servostyring
Og siden det lille kjøleskapet (Isetta ble opprinnelig utviklet av kjøleskapsprodusenten Iso og tok derfor i bruk kjøleskapsdøren som et designelement) er høyt, ble chassiset designet for å være ganske stramt, noe som betyr at tilliten til bilen vokser for hver meter. . Bare grove humper eller fartsdumpene i Paris kommer gjennom litt tørre.
På grunn av dårlig vær starter rutene opp, noe som kan rettes opp umiddelbart og enkelt ved hjelp av skyvevinduet. Det er også en tre-trinns, effektiv blåser som lufter høyt selv i posisjon én (et annet mindre støyproblem) men som raskt tømmer rutene . Eller du trykker på avrimingsknappene for vinduene foran og bak. Noe som bringer oss til midten av menyrullingen, fordi Ouboterne har gjemt mange funksjoner på det lille rullefeltet under midten av ruten. Dette inkluderer også de ulike visningsmodusene til instrumentene. Blinklysene og (også tydelig hørbare) vindusviskere betjenes ved hjelp av rattstammespaken. Ved siden av rullefeltet kan du klemme fast smarttelefonen din som navigasjonssystem, under den sitter havarieknappen og to USB-porter, som det er flere av på passasjersiden.
Stor bagasjerom med stor klaff som lukkes tett
I tillegg er det et forholdsvis stort bagasjerom med en kapasitet på 230 liter eller flere Rivella-bokser og en klaff som lukkes tett. Takket være 14 kWh-batteriet kan du reise opptil 230 kilometer, noe som tilsvarer et forbruk på godt seks kWh/100 km. Til sammenligning: Økonomiske «tungvektere» som Teslas Model 3 er i beste fall 14 til 15 kWh/100 km, store elektriske SUV-er er mer som 20 kWh/100 km pluss. Men for mange pendler i byen og området rundt er de faktisk alle (nesten alltid) overkvalifiserte. Dessverre kan AC kun lades med inntil 2,6 kW på grunn av det lille batteriet, slik at du i verste fall må vente rundt fire timer før du kan fortsette igjen. Vi snurrer dvergen tilbake i den trange åpningen og går ut av den med et stort glis.
Hva betyr det?
Takk! Microlino er et forfriskende annerledes bidrag til elektrisk kjøring! Ikke nødvendigvis utelukkende mer praktisk og dynamisk enn standard 2,5 meter konstruksjoner som Opel Rocks-e eller en Renault Twizy, men den bringer deg tilbake nær den opprinnelige kjøringen. Og lar deg oppfatte hastigheter på en helt annen måte, sammen med følelsen av at du allerede kan «oppleve» grensene i bytrafikken – med mye mindre ressurs- og plassforbruk enn med en standardbil.
Alle rettigheter forbeholdt · 1998 - 2022 · HUSS VERLAG GmbH
Sitat fra: elektrolux på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:24
Spørs hva en sammenligner med om disse er dyre.
Rimligste Nissan Leaf koster ca. 230.000,- så størrelse og batterikapasitet tatt i betrakning så vil jeg si Microlino er en dyr nanobil. Sammenlignet med Evetta, til forveksling ganske lik og fra samme firma som skal lage XBUS, så er Microlino helt greit priset. Sammenligner man men Silence S04, som jeg har tenkt å kjøpe når den kommer på markedet neste år, så er Microlino dyr.
Sitat fra: HPF på søndag 27. november 2022, klokken 00:02
Sitat fra: elektrolux på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:24
Spørs hva en sammenligner med om disse er dyre.
Rimligste Nissan Leaf koster ca. 230.000,- så størrelse og batterikapasitet tatt i betrakning så vil jeg si Microlino er en dyr nanobil.
Enig. Hos oss vil ikke en slik bil passere en eneste bom. Så besparelsen kommer kun fra billigere(?) forsikring. Jokeren er veibruksavgift, hvis disse og MCer blir fratatt slikt kan det jo bidra litt.
En slik nanobil (l7e) bør komme på under 150k med opp mot 20 mils rekkevidde skal den være interessant.
Sitat fra: HPF på søndag 27. november 2022, klokken 00:02
Sitat fra: elektrolux på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:24
Spørs hva en sammenligner med om disse er dyre.
Rimligste Nissan Leaf koster ca. 230.000,- så størrelse og batterikapasitet tatt i betrakning så vil jeg si Microlino er en dyr nanobil. Sammenlignet med Evetta, til forveksling ganske lik og fra samme firma som skal lage XBUS, så er Microlino helt greit priset. Sammenligner man men Silence S04, som jeg har tenkt å kjøpe når den kommer på markedet neste år, så er Microlino dyr.
Wow, den Silence greia ser fin ut. Har du noe mer info om den enn den forferdelige nettsida på https://no.e-scooter.co/silence-s04-l7e/ ?
Hvor seriøst er dette? Er det enda et "drømmeprosjekt" eller er det en reell greie? Prisen på 7500 Euro med 2 x 5,6 kWh batterier høres jo fullstendig urealistisk (eller helt fantastisk :) ) ut.
mvh
Hugo
Sitat fra: goggo på søndag 27. november 2022, klokken 10:12
Wow, den Silence greia ser fin ut. Har du noe mer info om den enn den forferdelige nettsida på https://no.e-scooter.co/silence-s04-l7e/ ?
https://s04.silence.eco/?lang=en (https://s04.silence.eco/?lang=en)
Sitat fra: goggo på søndag 27. november 2022, klokken 10:12
Wow, den Silence greia ser fin ut. Har du noe mer info om den enn den forferdelige nettsida på https://no.e-scooter.co/silence-s04-l7e/ ?
Hvor seriøst er dette? Er det enda et "drømmeprosjekt" eller er det en reell greie? Prisen på 7500 Euro med 2 x 5,6 kWh batterier høres jo fullstendig urealistisk (eller helt fantastisk :) ) ut.
Den er i høyeste grad reell
https://s04.silence.eco/
Hos Etrix i Sveits de allerede lagt ut side der du kan forhåndsreservere bil og bestille prøvekjøring.
€7500 tipper jeg er uten batterier men med mva. Selv uten mva tviler jeg på at totalprisen vil bli under 100.000 for bil med to batteripakker.
Jeg kjøpte en Silence S02 HS ifjor våres og Silence S04 bruker samme batteripakke. To batteripakker hvis du vil ha full rekkevidde. Scroller du en del ned på den siden her ser du batteripakken
https://www.silence.eco/s02-la-revolucion-electrica/
Jeg regner med å kjøpe med kun en batteripakke siden jeg kan bruke den ene jeg alt har på scooteren.
Jeg tror også Silence S04 bruker samme motor som scooteren, dvs navmotor på bakhjulet på hver side, så det ligger til rette for at det blir en enkel konstruksjon med lite behov for vedlikehold.
Jeg var innom en Silence forhandler utenfor Benidorm i dag, og fikk litt opplysninger. De sa at serieproduksjon kommer i gang i mars/april, men de håper å ha den for demo hos forhandlerne i Spania i februar.
Foreløpig er det ingen distributør eller forhandler i Skandinavia, ser ut som Hannover er nærmeste forhandler.
EDIT: Eller var det Hamburg, hun sa? Jeg ble plutselig usikker.
Prisen på 7300 Euro er uten batterier.
Med 2 batterier er prisen 12500 Euro.
Batteriene kan også leies.
Mvh
Hugo
Sitat fra: goggo på tirsdag 20. desember 2022, klokken 21:12
Prisen på 7300 Euro er uten batterier. Med 2 batterier er prisen 12500 Euro.
Trankvile holder til i Hamburg og har en avdeling i Kiel, det var der jeg kjøpte Silence scooteren min. Her er S04
https://www.trankvile.de/epages/79722721.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/79722721/Products/NR0639%5B1%5D/SubProducts/NR0639-0002%5B1%5D
For et par måneder kjørte jeg tilfeldigvis forbi denne norske forhandleren som hadde Silence scootere utstilt
https://mopedbilnorge.no/forside/annonserte-biler/
Ganske bra prispåslag i forhold til hva jeg betalte men det er klart, frakt til Norge og 5 års reklamasjonsrett koster. Nå er dette ganske enkle produkter så sjansen er vel god for at man ikke trenger reklamasjonsretten i det hele tatt.
Prisen på 125.000,- med to batterier er vel omtrent det samme jeg har kommet til. Har sjekket med Enova og man får 25.000 i tilskudd forutsatt at bilen ikke er registrert tidligere. Det gjelder også registrert i utlandet. Tok i sin tid inn en Golf (fabrikkny) med tyske eksportskilter og den ble regnet som bruktimport.
Batteripakken på 5.6 kWh er samme som brukes på scooterene og de kan brukes om hverandre. Det åpner muligheten for at man kjøper bilen med ett batteri (100.000 - 25.000) og scooter med ett batteri (50.000 - 15.000) dvs man betaler bare 10.000 elns for scooter uten batteri.
Bilen registreres som L7e (firehjuls motorsykkel) og jeg tror de er unntatt bompenger så det blir fort noen tusenlapper i året der også.
Sitat fra: goggo på søndag 27. november 2022, klokken 10:12Wow, den Silence greia ser fin ut.
Kineserene synes visst det de også. Tok i lange tiden før de hadde kopien klar, nestem før orginalen har kommet på markedet.
https://www.facebook.com/Yunlongmotors/