Elbilforum.no
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: erikhje på mandag 16. april 2018, klokken 18:32
260km.
7% og 28km igjen sier bilen.
80 GIDs og 15.8% SOC sier LeafSpy.
Dette var ca 70% bykjøring og 30% rolig landeveiskjøring. Ikke noe heating el AC, ikke ECO, B-modus, ikke e-pedal. Kjørte fartsgrense eller kun så fort trafikken rundt meg krevde (dvs lagde aldri kø el.l.). 16" Nokian, 2.8 bar.
Sitat fra: erikhje på mandag 16. april 2018, klokken 18:32
260km.
7% og 28km igjen sier bilen.
80 GIDs og 15.8% SOC sier LeafSpy.
Dette var ca 70% bykjøring og 30% rolig landeveiskjøring. Ikke noe heating el AC, ikke ECO, B-modus, ikke e-pedal. Kjørte fartsgrense eller kun så fort trafikken rundt meg krevde (dvs lagde aldri kø el.l.). 16" Nokian, 2.8 bar.
Temperatur og føre?
Går ut fra det var tørt?
Sitat fra: Øystein K på mandag 16. april 2018, klokken 19:33
Sitat fra: erikhje på mandag 16. april 2018, klokken 18:32
260km.
7% og 28km igjen sier bilen.
80 GIDs og 15.8% SOC sier LeafSpy.
Dette var ca 70% bykjøring og 30% rolig landeveiskjøring. Ikke noe heating el AC, ikke ECO, B-modus, ikke e-pedal. Kjørte fartsgrense eller kun så fort trafikken rundt meg krevde (dvs lagde aldri kø el.l.). 16" Nokian, 2.8 bar.
Temperatur og føre?
Går ut fra det var tørt?
Ja, dette var siste halvannen uka så 0 til 5 grader og tørt føre. Kjørte ikke optimalt, så går helt sikkert an å kjøre lenger, spesielt når det er sommervarme. Men greit å teste litt hvor nærme EPA (243km) og WLTP (285km) man kan komme (selv om dette var kunstig økonomisk kjøring).
(kjørte 120km/t i regnvær forleden også, og da forsvinner nok fort en batteriprosent på hver km)