Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Emne startet av: MrBacardi på tirsdag 13. februar 2018, klokken 20:45
Noen i familien fikk hentet sin bil (p85d, feilmelding frontmotor, kjørt 83k) her om dagen. Jeg tok en kjapp titt i appen der for å se hvor bilen befinner seg nå (hadde forventet å se bilen utenfor Skøyen eller Rud)
Men bilen står faktisk inne i lagerbygningen med adresse Karihaugveien 100 (Oslo). Sjekket opp adressen og det ser ut til å være et Bring-lager.
Kanskje Tesla leier plass til biler i verkstedkø der? Andre som har opplevd at sin bil har havnet der ifbm. reperasjon?
Så vidt jeg har fått med meg skal vel Tesla åpne et nytt servicesenter der i løpet av dette halvåret. Kan kanskje tyde på at de hvertfall har tatt over lokalene allerede.
ok, takk for info! :+1:
Veldig bra Tesla at er i gang med å etablere flere servicesentre, spesielt med tanke på Model 3 som nærmer seg.
Det stemmer det som Okserull sier. Tesla leier den gamle Bringterminalen og skal etablere et servicesenter der
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jeg også informert om av ansatt i Bring :+1:
Vår bil står også der - fortsatt på feilsøking mer enn 2 uker etter det som antakelig er havari av hovedbatteri. Det var ikke mulig å komme innom der for å hente ut ting av bilen. Ble fortalt at det bare var et verksted, og ikke noe SC. Godt mulig det blir det etterhvert.
Min står også der. Tre uker nå, de har visst ikke bukker, så venter på tid hos Oslo nord for å få løftet den og plukket ut batteriet...
Det står ganske mange Teslar utendørs der. Tittet forbi på lørdag.
Bilen i førsteposten her har nå blitt fraktet og står nå inne hos Tesla i Kristiansand ser jeg.
Tyder på at Tesla sprer lasten på servicesentrene, noe som er lurt hvis Bærum/Oslo har mye å gjøre.
Liten oppdatering - min står FORTSATT i dette lokalet, og nå har den stått der i fem uker. Hver uke har jeg ringt og blitt fortalt at de kanskje får løftet den opp og sett på den "denne uken", men at de venter på ledig kapasitet hos Oslo Nord. Jeg begynner å bli mektig lei. Er det flere av oss?
Sitat fra: elbilmanne på mandag 12. mars 2018, klokken 11:29
Liten oppdatering - min står FORTSATT i dette lokalet, og nå har den stått der i fem uker. Hver uke har jeg ringt og blitt fortalt at de kanskje får løftet den opp og sett på den "denne uken", men at de venter på ledig kapasitet hos Oslo Nord. Jeg begynner å bli mektig lei. Er det flere av oss?
Ja. Og vår har vært der 6 uker....har tidligere fått beskjed om at den var blitt overført til Oslo Nord, men i dag kom kontrabeskjeden om at den fortsatt var på Karihaugen og var planlagt tatt på bukk neste uke, eller uka etter det...
Tesla-Bjørn har laget en liten snutt om plassen!
https://www.youtube.com/watch?v=abx00_Ks4iQ
Etter en haug med feilmeldinger og en bil som ikke ville "starte" ble min hentet i går kveld og kjørt til Karihaugen. En tekniker ringte i dag og mente den skulle fraktes til Rud neste uke, da det var der det var mest ledig kapasitet. Vel, time will show, men jeg mistenker at jeg blir billøs ganske lenge. :P
Mulig dumt spm og litt OT, men når bilene deres blir stående så lenge som dette i påvente av service, får dere leiebil i mellomtiden, eller må dere klare dere uten bil?
Sitat fra: sevalds på lørdag 24. mars 2018, klokken 23:08
Mulig dumt spm og litt OT, men når bilene deres blir stående så lenge som dette i påvente av service, får dere leiebil i mellomtiden, eller må dere klare dere uten bil?
Får som regel leiebil ja.
Har kjørt rundt i en 2018 Honda Civic de siste ukene. Helt ok, Tesla dekker også drivstoff utgifter (husk kvittering).
Forøvrig så undrer jeg på hvor lenge de kan fortsette med dette, må jo være en enorm kostnad for Tesla å drive slik.
Jeg må dessverre kjøre bil til/fra jobb. Enda bra de dekker, ellers ryker det med bortimot en tusenlapp i uken i bom og drivstoff..
Det må være skrekkelig dyrt å betale for så mange leiebiler ja, ikke rart det går i minus, men med tydeligvis så mye underkapasitet på verkstedsiden blir det jo slik uansett. Det med erstatningsbil er hjemlet i forbrukerkjøpslovens § 30:
"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."
Skal man sette hardt mot hardt MÅ ikke Tesla dekke drivstoff og bomkostnader, men selve erstatningsbilen kommer de ikke utenom så lenge det tar mer enn en uke.
Noen som kjenner til oppdatert status for oppstart på Karihaugen?
Da jeg snakket med dem i april sa de at det som tok tid var kommunal godkjenning om å kunne bruke tomt/lokaler som verksted. Samme krav osv til oljesøloppsamling osv som «vanlige» verksted...
De forventet ikke oppstart der før tidligst utpå høsten engang...
Om det har endret seg nå vet jeg ikke.
Ok! Jeg søkte opp byggesaken og ser at rammetillatelse ble gitt 14. mai. De har nå nettopp (6. Juni) søkt om midlertidig brukstillatelse for deler av verkstedet. Vi får håpe det går i orden.
Sitat
Viser til rammetillatelse utstedt 14. mai der det søkes om bruksendring av eksisterende byggverk. Det søkes
allerede nå om midlertidig brukstillatelse for deler av verkstedsdelen da disse lokalene i dag står tomme.
Kontorbygget vil i sin helhet ikke tas i bruk før det nærmer seg ferdigstillelse.
Bakgrunn:
Tiltakshaver har et presserende behov for å imøtekomme etterspørselen etter service på deres bilmerke.
Lokasjonene de ellers har i Oslo og omegn har sprengt kapasitet og dette går utover de respektive nærmiljøene
der det blant annet klages på at biler til service opptar offentlig gateparkering, mv.
Denne brukstillatelsessøknaden er kun for et «midlertidig» bilverksted for å avlaste verkstedene på Grorud og
Skøyen, og vil i mindre grad være et verksted som eksponerer seg som verksted og skal ikke håndtere kunder.
Biler fra de andre lokasjonene skal fremdeles leveres og hentes enten på Skøyen eller Grorud, for så å bli fraktet,
reparert og tilbakesendt til sine respektive innleveringsanlegg. Ergo vil det ikke være kunder som vil ha noe med
Karihaugveien 100 å gjøre før det står mer ferdigstilt.
Spennende å se hvor raskt oslo kommune behandler dette da, selv om det er midlertidig løsning for deler av tomta. Og ikke minst spennende å se når det blir helt ferdigstilt.
Jo før jo bedre, for jeg må innrømme at jeg bruker bilen med bekymring om at det skulle skje noe som vil kreve service/reprasjon i et slikt sprengt apparat som Tesla opererer med nå.
Sitat fra: k1 på torsdag 14. juni 2018, klokken 19:44
Spennende å se hvor raskt oslo kommune behandler dette da, selv om det er midlertidig løsning for deler av tomta. Og ikke minst spennende å se når det blir helt ferdigstilt.
Ganske kjapt viser det seg, fordi Tesla har nå fått midlertidig brukstillatelse for å bruke en del av verkstedet.
Innenfor det godkjente området (rød skravering) teller jeg 16 plasser med bilheis, samt et par andre for alignment og repair planning.
Spennende oversikt over servicesenteret, men hva er forskjellen på CAT1 og CAT2, har det med alvorlighetsgraden eller hvor komplisert jobben er?