Elbilforum.no

Bilmerker => Hyundai => Hyundai KONA => Emne startet av: Sorlandsinv på søndag 11. februar 2018, klokken 12:58

Tittel: Potensiell levering
Skrevet av: Sorlandsinvsøndag 11. februar 2018, klokken 12:58
Hei,

spørsmål til dere som har peiling:
Regner med at den første batchen med biler kommer med båt før/rundt sommeren. Hvor mange biler pleier en slik båtleveranse å være på? Jeg har kønummer 9xx, og lurer på om det er realistisk å forvente å få bil i første leveransen :) Tenkte at om det kommer 400 biler, og 100 går til forhandlerne (demobil), og 1 av 3 bestiller, så er jeg innenfor.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: trykkertorsøndag 11. februar 2018, klokken 14:19
Hvis jeg skal mattekverrulere litt, så er du ikke innafor med ditt regnestykke.
100 demobiler går foran kø-nummer. Så den som er nummer 1 i køen får egentlig bil nummer 101.

400 biler på båt
- 100 demobiler = 300 biler til kunder.

1 av 3 bestiller, det vil si den som har kønummer 901 må vente til neste båt.

Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Sorlandsinvsøndag 11. februar 2018, klokken 15:54
Hehe, du har helt rett. Men om vi regner med at 30-40 av disse første 300 som bestiller velger ett eller annet ekstrautstyr som ikke er tilgjengelig på lanseringstidspunktet, så er jeg akkurat inne :)

Spørsmålet var mer "hvor mange biler kan man regne med på første båten", om det i det hele tatt er noe man kan regne seg frem til (kan godt hende det kan være alt fra 10 til 500 som er realistisk, vet ikke)?
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Limodriversøndag 11. februar 2018, klokken 21:57
Jeg har blitt fortalt av en forhandler at det kommer ca 350 biler på første båt som antas å komme juni/juli. Ca de 50 første bilene regner en med vil være demobiler. Jeg tror nok en bør regne med at det vil være større andel av dem med lavt kønummer som kommer til å bestille bilen enn de som har høyt kønummer. Om ikke annet vil jeg tro det vil være noen med lavt kønummer som vil ta ut bilen for å selge med gevinst eller eventuelt la noen andre med høyere nummer bestille med deres kønummer. Det er rimelig å anta at dersom en har lavt kønummer og ikke vil ha bilen, men kjenner en som har høyere kønummer og vil ha bilen lar en den bekjente få bestille med ens kønummer og omregistrerer bilen med en gang etter leveranse. Ikke hyggelig, men ikke usannsynlig.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Sorlandsinvsøndag 11. februar 2018, klokken 22:09
Hmm, du har sikkert rett. Jeg tenkte litt i motsatt retning, at de som registrerte seg første dagen er også i kø for M3, Niro, Leaf, Audien, og alt mulig av elbiler som kommer de neste 15 årene...  8)
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Cralmandag 12. februar 2018, klokken 08:33
Jeg har lavt kø nummer (under 400), og sorry, men den bilen blir ganske sikkert tatt ut. Jeg har også lavt kø nummer på Niro, og også den bilen blir mest sannsynlig tatt ut, den passer meg bedre, men det er i så fall 6 måneder å vente...

Det er 4 mulige scenarioer for Kona og meg.

Hyundai priser seg helt ut, og jeg tar den ikke ut, men da forsvinner også mange av de 15000 andre.
Den blir priset som forventet, og jeg tar den ut, og bruker den frem til jeg får Niro.
Den blir priset som forventet og kommer med hengerfeste, jeg tar den ut, og vurderer bytte i Niro om den også får hengerfeste
Den blir priset som forventet, jeg tar den ut, og selger den (mest sannsynlig til en kollega)

Kanskje ikke hyggelig, men jeg satte meg ikke på ventelisten for å være hyggelig. 
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: brako79onsdag 14. mars 2018, klokken 09:33
Står på venteliste for både Kona og Niro.
Var tidlig ute på Kona og litt tregere ute på Niro.

Tar 60kw batteriet og den som kommer med hengerfeste.
Kona blir for liten for oss, er vel i e-golf størrelse har jeg regnet meg frem til, mens Niro passer oss bedre.

Hengerfeste blir avgjørende for oss.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: hauskyonsdag 14. mars 2018, klokken 10:00
Har kø nummer 1700 ca, er fornøyd om jeg får bilen min i år.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Kjetil1986onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: navyelsenonsdag 14. mars 2018, klokken 14:14
Er oppgitt over at så mange forhandlere lover ditt og datt. Og overrasket over alle kundene som har tillit til dem.
Kan ikke forhandlere slutte med spekulasjoner. Leser stadig om "min forhandler sier at..." eller "fikk svar på e-post fra min forhandler..."

Ingenting er offisielt enda før importør bekrefter det. Antall biler som kommer til landet, leveringstid, pris, hengerfeste etc. Forhandlere har spekulert helt siden bilen første gang ble annonsert. Så langt har det ikke vært annet enn mer eller mindre kvalifisert gjetting fra deres side.

Var for øvrig innom Tesla sin butikk. Da jeg spurte om M3 var de i det minste ærlige og svarte at de vet ingenting. Andre forhandlere smører mer eller mindre tjukt på, og lokker f.eks. med hengerkrok basert på ren gjetting...
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Limodriveronsdag 14. mars 2018, klokken 14:26
Jeg har fått opplysninger fra selger at det kommer ca 400 biler på første båten til Norge. De første ca 50 bilene skal til forhandlere som demobiler. Med andre ord ca 350 kundebiler med første leveranse. Det var tidligere antatt at den første båten ville ankomme Norge i juni/juli.

Når faktum er at vi fremdeles venter på endelig pris og mulighet for å bestille bil begynner det antageligvis å bli tvilsomt om de av oss som ønsker å få levert ny kone før sommerferien faktisk får det.

Det er antydet at en får to uker betenkningstid til å inngå kontrakt etter at prisene er fastsatt. Det vil antageligvis ikke være slik at den med køplass nr 1 og køplass nr 18000 får samme frist to uker etter kunngjøring av prisene. Jeg vil anta at de første x-hundre får samme frist og at den første leveransen fylles opp etter kønummer. Deretter følges et forhåpentligvis fornuftig system Jeg vil også tro det er rimelig at det er større andel av de med lavt nr som bestiller enn de med høyt kønummer. Dette på grunn av muligheten til å videreselge med gevinst eller at en lar en bekjent med høyere kønummer "kjøpe" bilen rett etter leveranse.

Vi nærmer oss slutten av mars med stormskritt, det er uttalt at prisen kommer noen uker etter bilmessen i Geneve samt påsken er nært forestående. Det er rimelig at frist for bestilling blir medio/ultimo april. Produksjonsstart er planlagt i april. Det er videre rimelig at det tar 4-6 uker fra bestilling til bilene som skal til Norge er ferdig produserte, etter dette må en regne med nærmere 8 uker for transport og utlevering.

Dersom vi antar bestilling medio april, 4 uker produksjon og 8 uker transport som antageligvis i sum er noe optimistisk vil nok ikke de første konene komme til Norge før ultimo juli/primo august. Leveransene deretter tror jeg er vanskelig å si så mye om ennå.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Limodriveronsdag 14. mars 2018, klokken 14:34
Sitat fra: navyelsen på onsdag 14. mars 2018, klokken 14:14

Ingenting er offisielt enda før importør bekrefter det. Antall biler som kommer til landet, leveringstid, pris, hengerfeste etc.



Importør har bekreftet at det ikke blir hengerfeste eller awd.

http://www.side3.no/motor/hyundai-kona-electric-pris-dato-rekkevidde-og-plass-i-bagasjerom/3423420068.html
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: ProsjektXonsdag 14. mars 2018, klokken 17:06
Sitat fra: Limodriver på onsdag 14. mars 2018, klokken 14:26
Jeg har fått opplysninger fra selger at det kommer ca 400 biler på første båten til Norge. De første ca 50 bilene skal til forhandlere som demobiler. Med andre ord ca 350 kundebiler med første leveranse. Det var tidligere antatt at den første båten ville ankomme Norge i juni/juli.

Når faktum er at vi fremdeles venter på endelig pris og mulighet for å bestille bil begynner det antageligvis å bli tvilsomt om de av oss som ønsker å få levert ny kone før sommerferien faktisk får det.
Regner med at det blir som med Ioniq at biler produseres med få variasjoner av utstyr, grunnutstyrt og teknikk pakke. Dermed er nok bilene allerede på båt før folk får mulighet til å bestille. Dermed kan også valg av farge og teknikkpakke eller ikke, og batterikapasitet..(?) påvirke når man kan få levert, og om man får fra første batch.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Gordon Retrieveronsdag 14. mars 2018, klokken 18:23
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.

Jeg ville følt meg mye sikrere på bil i august med kønummer 17X. :)
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Gordon Retrieveronsdag 14. mars 2018, klokken 19:12
Sitat fra: ProsjektX på onsdag 14. mars 2018, klokken 17:06Dermed er nok bilene allerede på båt før folk får mulighet til å bestille. Dermed kan også valg av farge og teknikkpakke eller ikke, og batterikapasitet..(?) påvirke når man kan få levert, og om man får fra første batch.

Det skal bli spennende å se hvor reelt valg man får mht. farge dersom man ønsker bilen raskest mulig.  Ideelt sett burde alle 21 fargekombinasjoner være tilgjengelige, men jeg håper Hyundai ikke gjør som Nissan som kun tilbød to fargevalg for tidlig bestilling av Leaf 2018.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Trond.monsdag 14. mars 2018, klokken 20:10
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.
Min forhandler har antydet levering august /-september og jeg har res.nr. 2xx. Det er nok sannsynlig at en høy andel av de med lave reservasjonsnummer bestiller bilen. Da synes jeg din forhandller er veldig optimistisk, og min er kanskje litt forsiktig (klok av skade med Ioniq ?)
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Jakalonsdag 14. mars 2018, klokken 21:51
Jag synes Limodriver har en fornuftig analyse av leveringstidspunkt, så jeg med nr 31X forventer ikke bil før månedsskifte juli / august. Men det er avhengig av at Hyundai faktisk kommer med priser ila en uke eller to.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: HPSEonsdag 14. mars 2018, klokken 23:42
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.

Da kommer du til å bli skuffet... Om ikke det var August 2019 han mente..
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: andy99torsdag 15. mars 2018, klokken 08:23
Har ikke hyundai norge sagt at de forventer å få 2000-2500 biler i år (fra juli)? Det vil gi ca 333 biler pr mnd (om vi legger oss på 2000 i år). Så er det bare å regne frem potensiell levering basert på kønummer.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: tuonotorsdag 15. mars 2018, klokken 08:32
Det som blir spennende å se er hvordan de løser logistikken når bilene er kommet til Norge. Folkene på lista er spredt over hele landet. Det er ikke regningssvarende å sende ut biler i hytt og pine.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: jorgenbsktorsdag 15. mars 2018, klokken 08:36
Sitat fra: andy99 på torsdag 15. mars 2018, klokken 08:23
Har ikke hyundai norge sagt at de forventer å få 2000-2500 biler i år (fra juli)? Det vil gi ca 333 biler pr mnd (om vi legger oss på 2000 i år). Så er det bare å regne frem potensiell levering basert på kønummer.

Da antar du at det kommer biler jevnt fordelt over månedene. Det behøver ikke nødvendigvis være slik.
Det kan godt tenkes at Hyundai vil prøve på en mnd der de kan få overskrift "mest solgte elbil i *sett inn mnd her*".
For å selge akkurat denne bilen trenger de det nok ikke, men for å selge merkevaren Hyundai kan det være viktig nok til at Hyundai Norge vil prøve på det.

Hvis de prøver på et slikt stunt, håper jeg de velger seg august. Det passer meg ypperlig!  8)
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Moonwmnfredag 16. mars 2018, klokken 13:23
Min forhandler sa at de på landsbasis regner med 80% frafall på interessentlista, slik at jeg med nr 45XX kom til å få bil i år, om jeg bestilte. Selv tviler jeg på dette....
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Limodriverfredag 16. mars 2018, klokken 14:06
80% frafall på interesselisten hørtes veldig negativt ut. Jeg tør hevde at med et slikt frafall på reservasjonslisten er det noe som har gått galt for Hyundai. Enten må det være prisen eller produktet som ikke leverer i henhold til forventningene.

Et sentralt poeng er at Kona er første folkelig prisede bilen med en rekkevidde som er betydelig bedre enn "forrige generasjons" elbiler. Med utgangspunkt i den informasjonen som er tilgjengelig tror jeg Kona blir en salgssuksess.

Et sammenlignbart produkt er Opel Ampera. De solgte biler i bøtter og spann, men klarte ikke levere. Selv etter en betydelig prisoppgang er etterspørselen såvidt stor at Opel ikke klarer å ferdiglevere bestillingene.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Moonwmnfredag 16. mars 2018, klokken 14:38
Det er noe de regner med på forhånd. Pris er ikke satt enda. Forhandleren mente at mange ville ha 4-hjulstrekk og andre hengerfeste, og at disse ville vente på bedre alternativer. Som nevnt, stoler ikke på at 80% kommer til å falle fra.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Ladrabfredag 16. mars 2018, klokken 20:36
Jeg klarte å registrere meg 2 ganger samme dag på interesslisten (ved et uhell). Har dermed både kønummer 5x og 26x men skal jo bare bestille på ett av dem, så dere kan i alle fall regne med 1 frafall ganske tidlig på ventelista
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: THlørdag 17. mars 2018, klokken 20:13
Sitat fra: Ladrab på fredag 16. mars 2018, klokken 20:36
Jeg klarte å registrere meg 2 ganger samme dag på interesslisten (ved et uhell). Har dermed både kønummer 5x og 26x men skal jo bare bestille på ett av dem, så dere kan i alle fall regne med 1 frafall ganske tidlig på ventelista
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Olemannlørdag 17. mars 2018, klokken 20:33
80% høres ikke så galt ut.

Fordi;  16000 på liste for Kona (gratisliste) og 1600 for Niro (betalt plass).   Niro er større og ingen kjenner priser på noen av dem.

Jeg vil tro bilene er like interessant, dermed ikke overasket om 16000 blir til 2000 som bestiller Kona.




Sitat fra: Moonwmn på fredag 16. mars 2018, klokken 13:23
Min forhandler sa at de på landsbasis regner med 80% frafall på interessentlista, slik at jeg med nr 45XX kom til å få bil i år, om jeg bestilte. Selv tviler jeg på dette....
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Spajdermanlørdag 17. mars 2018, klokken 21:21
Er ikke alle som kjøper bil kun pga. plassen. B-SUV er det raskest voksende segmentet i bransjen, og jeg tror nok lista for Niro er kunstig kort pga. prisen og få kjente detaljer om bilen.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Thorbjørn Hellehavensøndag 18. mars 2018, klokken 08:54
Det koster meg nesten 200 kr pr. år for plassen til Niro. Ganske mye, når jeg ikke vet om jeg skal ha bilen. Så lenge detaljer jeg har som absolutt krav ikke er avkreftet, eller det kommer en reell konkurrent, beholder jeg plassen.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Spajdermansøndag 18. mars 2018, klokken 11:36
Usikker på om jeg skjønner både poenget med kommentaren om 200 kroner pr. år og hvordan du har kommet frem til den summen? Plass i køen koster så vidt jeg har skjønt 7.777,-, som du får tilbake både om du trekker deg og om du bestiller bilen.

Grunnen til at jeg ikke står på Liste for Niro er at jeg har så lavt kønummer for Kona at jeg sannsynligvis får den opp mot et år tidligere enn jeg kan få Niro og at køen til Niro tilsynelatende ikke akkurat vokser i et rasende tempo. Om jeg bestemmer meg for å bytte Konaen i en Niro kan jeg heller bare bestille bilen etter den er lansert og selge Konaen da.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Spajdermansøndag 18. mars 2018, klokken 12:06
Og med 80% frafall vil ikke Hyundai få solgt alle bilene de forventer å få inn i løpet av 2018 engang (importør har uttalt at de forventer å få inn 2500 biler i 2018). Det gir ikke mening, heller ikke når du sammenligner med salgstall for andre el-biler. Jeg tror det eneste som kan føre til 80% frafall er at de priser bilen altfor høyt, noe jeg ikke har tro på at de kommer til å gjøre.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: ludwig_holbergsøndag 18. mars 2018, klokken 12:21
Selv om de har 80% frafall, så kan kjøperne flokke til så fort bilen er ute på veien og ruller. Tror vel egentlig de aller fleste ikke følger så nøye med i bilmarkedet, men heller bare tar utgangspunkt i hva som er utstilt i butikkene, og hva naboen har.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: trykkertorsøndag 18. mars 2018, klokken 12:25
Sitat fra: Spajderman på søndag 18. mars 2018, klokken 11:36
Usikker på om jeg skjønner både poenget med kommentaren om 200 kroner pr. år og hvordan du har kommet frem til den summen? Plass i køen koster så vidt jeg har skjønt 7.777,-, som du får tilbake både om du trekker deg og om du bestiller bilen.
Han tenkte sikker på at 2.5% potensiell renteinntekt av 7.777,- utgjør 200,- pr år.
Men synes han drar det litt langt.
For det første så er det mindre enn 3mnd siden vi betalte inn 7.777,- Altså har han "tapt" hele 50,- så langt.
Det blir lite sannsynlig at de som er i Niro-køen fra sent desember 2017 kommer til å stå noe mer enn 1.5 år.
Altså potensielt komme han til å tape "hele" 300,-. Gitt at han får 2.5% rente på de pengene.
I dag får en knapt 1.85% på et sparebeløp. For å nærmer seg 2% må en ha minst 100.000,- i innskudd på en høyrentekonto, og vi er fortsatt ikke i nærheten av 2.5%
Så kan vi snakke om fond og alt mulig annet, men da er det risiko knyttet til, og da kan tallet like gjerne havne i tapte penger.

Så å synes det er dyrt å stå i Niro-kø er en typisk noen fjær blir til høns.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Counterpointersøndag 18. mars 2018, klokken 12:28
Tror ironi er inne i bildet her

Mangler nok bare en smiley
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: trykkertorsøndag 18. mars 2018, klokken 12:30
Sitat fra: Spajderman på søndag 18. mars 2018, klokken 12:06
Og med 80% frafall vil ikke Hyundai få solgt alle bilene de forventer å få inn i løpet av 2018 engang (importør har uttalt at de forventer å få inn 2500 biler i 2018). Det gir ikke mening, heller ikke når du sammenligner med salgstall for andre el-biler. Jeg tror det eneste som kan føre til 80% frafall er at de priser bilen altfor høyt, noe jeg ikke har tro på at de kommer til å gjøre.

Uten av vi vet noe, så er det jo ikke sikkert Hyundai er så interessert i å selge så mange elbiler.
Kanskje det er en compliance car. Vi så jo hvordan Opel gikk høyt ut, flagget på med billig bil, GM ble solgt, prisen gikk opp 2 ganger, (var det 33% prisoppgang totalt). Og nå klarer tilsynelatende Opel ikke levere noe særlig antall av bilen mer.

Kona EV er ikke kommet enda, men Ioniq EV har allerede eksistert en god stund.
Hvorfor klarer (ønsker?) ikke Hyundai å levere flere Ioniq enn de gjør?
Hvorfor tror vi det skal bli så annerledes med Kona EV, at den skal masseproduseres så mye mer enn Ioniq?

Det er rett og slett mange ting vi ikke vet enda, og vi risikerer et Opelstunt hvor de produserer en attraktiv bil, priser den kunstig høyt og/eller holder igjen produksjonstallet for å dryppe den ut for å tilfredsstille en eller annen prosentvis faktor av antall leverte EV.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: tuonosøndag 18. mars 2018, klokken 12:49
Kan du gi en oversikt over produksjonstakten på Ioniq EV? Kontra andre sammenlignbare elbiler (Golf f.eks?).
Bare for å få et bedre grunnlag for konspirasjonen?

Å dra inn katastrofen Ampera E blir litt søkt. Det skjønner alle som har et minimum av innsikt i tidslinja til den modellen og omstendighetene rundt.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Spajdermansøndag 18. mars 2018, klokken 13:09
Det er skrevet en del om grunnen til leveringssituasjonen på Ioniq i andre deler av forumet. Uten at jeg vet hvor mye sannhet det ligger i det er det snakk om at Sør-Korea har lagt restriksjoner på reksporten av Ioniq for å øke andelen el-biler i landet og en eller flere Streiker som har påvirket produksjonen.

Ligger produksjonstall på denne siden: https://pushevs.com/2017/10/20/hyundai-ioniq-ev-production-increase-now-underway/
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Spajdermansøndag 18. mars 2018, klokken 13:30
Og for å svare på greia med kostnaden for å stå i Niro-køen; Jeg er relativt sikker på at køen hadde vært lenger om det hadde kostet 300 kroner som du uansett ikke fikk tilbake enn når det, som i dag, "koster" 7.777 kroner. Hele hensikten med depositumet må vel slik jeg ser det være at det er en kostnad ved å stille seg i køen, om kostnaden er reell eller "følt" spiller vel ikke så stor rolle.
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Tor S.mandag 19. mars 2018, klokken 20:02
Snakket med selger i dag. Han mente på at vi kommer til å få en mail med en link til en konfigurasjonsside. Slik at vi kan sette opp bilen vår selv for så å sende inn bestillingen. Etter det så har vi en frist på å skrive under kontrakten. Da er vi nok midt i april. Så skal bilen produseres/fraktes/klargjøres. Da ser jeg for meg august :)
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: Kjetil1986tirsdag 20. mars 2018, klokken 07:08
Sitat fra: HPSE på onsdag 14. mars 2018, klokken 23:42
Sitat fra: Kjetil1986 på onsdag 14. mars 2018, klokken 13:51
Jeg også kønummer 17XX. Har fått beskjed fra forhandler at om jeg bestiller så kan jeg få bil i august.

Da kommer du til å bli skuffet... Om ikke det var August 2019 han mente..

Det var det forhandler sa. Jeg er fullt klar over at det er fortsatt mye usikkerhet mtp hvor mange på interesselista som ender opp med å bestille bil. Kommer til å bli ganske høyt frafall fra den lista tror jeg. Har ikke hastverk med å få bil i det hele tatt. Superfornøyd med Ioniq  :+1:
Tittel: Sv: Potensiell levering
Skrevet av: tugittirsdag 20. mars 2018, klokken 08:19
Sitat fra: Tor S. på mandag 19. mars 2018, klokken 20:02
Snakket med selger i dag. Han mente på at vi kommer til å få en mail med en link til en konfigurasjonsside. Slik at vi kan sette opp bilen vår selv for så å sende inn bestillingen. Etter det så har vi en frist på å skrive under kontrakten. Da er vi nok midt i april. Så skal bilen produseres/fraktes/klargjøres. Da ser jeg for meg august :)

Det er nok samme link som ble sendt ut på e-post i fjor. Der er det nå melding om at konfiguratoren bygges om til Kona Electric.