Sitat fra: TB på onsdag 31. januar 2018, klokken 19:12
Det står "Ledige billetter" - må det kjøpes billett for å få sett bilen?
Sitat fra: Vesel på torsdag 01. februar 2018, klokken 15:54
Vurderer faktisk å ta meg en tur helt fra Ålesund bare for dette. :D
Sitat fra: Øggen på torsdag 01. februar 2018, klokken 22:55Sitat fra: Vesel på torsdag 01. februar 2018, klokken 15:54
Vurderer faktisk å ta meg en tur helt fra Ålesund bare for dette. :D
Kjøre kolonne ??
Sitat fra: TB på onsdag 04. april 2018, klokken 22:58
Er dato endra frå 7. April til 18. mai, ref Facebook link i første post i tråden?
Trådstarter kan endre emne på tråden, om datoen er endra?
Sitat fra: gr på søndag 22. april 2018, klokken 23:26
Blir vel mye chademo-lading på ham, med påfølgende betalingsløsningsutfordringer. ;)
Sitat fra: Vegard Winther på torsdag 03. mai 2018, klokken 11:44
Oi. Så denne nå.
Skal tilfeldigvis forbi Skøyen på fredag, og i rett tid.
Er det bare å møte opp?
Sitat fra: KristofferH på lørdag 28. april 2018, klokken 21:53Nei, Model 3 sies å ikke støtte chademo-adapter enda. Kun Model S og X det fungerer på.
Std chademo adapter skal fungere?
Uansett, han lader vel opp ved å taues mot neste destinasjon?
Sitat fra: Sandvika på fredag 18. mai 2018, klokken 07:55Hvordan synes du TM3 ser ut i forhold til Tesla S? Har jo sett bilder og video, men har ikke vært så heldig at jeg har sett TM3.
Har jo sett Model 3 2-3 ganger i vinter, to ganger på Rud. Mulig den er der ennå om noen sliter med å vente.
Sitat fra: LittleHammer på torsdag 24. mai 2018, klokken 15:14Følg med på facebooksiden hans, så ser dere hvor han er, og veien videre. Norge er vel omtrent på slutten. Han var i Italia rett før første dato og skulle tilbake til USA, så det var helt åpenbart lang tid i forveien at det ikke ble 18. mai i Norge. Husk at dette ikke er noe offisielle greier, og at dette er en fyr som bruker flere måneder av livet sitt på å vise frem sin egen private bil til titusener av mennesker.
Utsatt samme dag som det skulle skje? Ikke morsomt.
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. mai 2018, klokken 18:00Så ivrig er jeg ikke.. :P
Disse stadige utsettingene gjør at jeg mister motivasjonen.
Har nå to ganger endret planer med andre, kun for å bli flyttet igjen....
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. mai 2018, klokken 18:00Og så var hele prosjektet over
Disse stadige utsettingene gjør at jeg mister motivasjonen.
Har nå to ganger endret planer med andre, kun for å bli flyttet igjen....
Sitat fra: georglu på fredag 25. mai 2018, klokken 23:07Du ser han blamer AP for krasjet? Han får nok ikke så mye goodwill for det! De ville jo heller ikke at han skulle dra til Europa.
Kudos til Tesla hvis de vil gi ham en ny bil for all gratisreklamen!
Sitat fra: knut.aulie på fredag 25. mai 2018, klokken 23:17Sitat fra: georglu på fredag 25. mai 2018, klokken 23:07Du ser han blamer AP for krasjet? Han får nok ikke så mye goodwill for det! De ville jo heller ikke at han skulle dra til Europa.
Kudos til Tesla hvis de vil gi ham en ny bil for all gratisreklamen!
Sitat fra: georglu på fredag 25. mai 2018, klokken 23:07
Kudos til Tesla hvis de vil gi ham en ny bil for all gratisreklamen!
Sitat fra: Amoss på fredag 25. mai 2018, klokken 23:29Det er i tillegg til min tidligere kommentar forsikringsselskapet som vanligvis gjør sånt.Sitat fra: georglu på fredag 25. mai 2018, klokken 23:07
Kudos til Tesla hvis de vil gi ham en ny bil for all gratisreklamen!
Får håpe de gjør det...
Sitat fra: knut.aulie på fredag 25. mai 2018, klokken 23:35
Det er i tillegg til min tidligere kommentar forsikringsselskapet som vanligvis gjør sånt.
Sitat fra: georglu på fredag 25. mai 2018, klokken 23:07
Får håpe han får dekket noe på forsikringen.
SitatWhile we appreciate You You Xue's effort to spread the word about Model 3, he was informed that Tesla does not yet have a presence in Eastern Europe and that there is no connectivity or service available for vehicles there. In addition, Model 3 has not yet been approved and homologated for driving outside of the U.S. and Canada. Although we haven't been able to retrieve any data from the vehicle given that the accident occurred in an unsupported area, Tesla has always been clear that the driver must remain responsible for the car at all times when using Autopilot. We're sorry to hear that this accident occurred, and we're glad You You is safe.
Sitat fra: MrBacardi på lørdag 26. mai 2018, klokken 09:29Regner med lokale Tesla-folk med AP2-biler kommer til å testkjøre denne strekningen ganske snart.Tja, dette er ganske langt utenfor land med Tesla-støtte. Nærmeste service-senter er i Østerrike. Nærmeste superlader er i Kroatia. Men kanskje det finnes en og annen Tesla der.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:11Autopilot is marketed as a driver assistance feature that reduces stress and improves safety. However, the vigilance required to use the software, such as keeping both hands on the wheel and constantly monitoring the system for malfunctions or abnormal behaviour, arguably requires significantly more attention than just driving the vehicle normally without use of Autopilot.
Sitat fra: ladov på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:55
Hadde bilen gått klar av barrieren hvis han *ikke* hadde rørt rattet?
Sitat fra: Amoss på lørdag 26. mai 2018, klokken 11:14Det flytter problemet til en annen 'klasse', fra 'autopilot krasjet' til 'autopilot gjorde noe som førte til at sjåføren tok en dårlig beslutning'..Sitat fra: ladov på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:55
Hadde bilen gått klar av barrieren hvis han *ikke* hadde rørt rattet?
Den tanken slo meg også ;) Men det er jo noe vi ikke kan vite sikkert... Uansett gjorde Autopiloten noe den ikke skulle eller burde gjøre (selv om det kunne hatt gått bra dersomattehvisomatte).
Sitat fra: ladov på lørdag 26. mai 2018, klokken 11:51
Det flytter problemet til en annen 'klasse', fra 'autopilot krasjet' til 'autopilot gjorde noe som førte til at sjåføren tok en dårlig beslutning'..
Sitat fra: emurof på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:53Holder man godt i rattet vil ikke slikt skje. Jeg opplever forklaring sånn at han var litt distrahert og ikke holdt ordentlig i rattet.
Her må jeg si meg litt enig. Autopilot kan teoretisk sett finne på å inn i noe når som helst. Når man ikke selv kjører bilen så må man følge ekstra nøye med.
Sitat fra: turfsurf på lørdag 26. mai 2018, klokken 16:34Sitat fra: emurof på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:53Holder man godt i rattet vil ikke slikt skje. Jeg opplever forklaring sånn at han var litt distrahert og ikke holdt ordentlig i rattet.
Her må jeg si meg litt enig. Autopilot kan teoretisk sett finne på å inn i noe når som helst. Når man ikke selv kjører bilen så må man følge ekstra nøye med.
Normal bruk av autopilot gjør at man kan flytte fokus vekk fra å følge med på plassering i veibanen og hastighet til å følge med på trafikken. Holder man i rattet vil autopilot avbryte så fort den prøver å svinge brått.
Sitat fra: emurof på lørdag 26. mai 2018, klokken 17:17Jeg vil si det der er et helt fundamentalt problem med den typen førerstøttesystemer. Hvem er sjefen? Hvis AP bestemmer seg for å gjøre en nødmanøver så risikerer nødmanøveren å bli mislykket hvis den menneskelige sjåføren overstyrer nødmanøveren uten nødvendigvis å ha den fulle oversikten.Sitat fra: turfsurf på lørdag 26. mai 2018, klokken 16:34Sitat fra: emurof på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:53Holder man godt i rattet vil ikke slikt skje. Jeg opplever forklaring sånn at han var litt distrahert og ikke holdt ordentlig i rattet.
Her må jeg si meg litt enig. Autopilot kan teoretisk sett finne på å inn i noe når som helst. Når man ikke selv kjører bilen så må man følge ekstra nøye med.
Normal bruk av autopilot gjør at man kan flytte fokus vekk fra å følge med på plassering i veibanen og hastighet til å følge med på trafikken. Holder man i rattet vil autopilot avbryte så fort den prøver å svinge brått.
Det er et godt poeng, men vil man ikke også hindre reelle nødmanøvre utført av systemet hvis man holder så hardt?
Sitat fra: Løve på lørdag 26. mai 2018, klokken 17:47
Kanskje på tide NÅ da at Elon moderer seg kraftig i måten han snakker om AP på?
Sitat fra: ladov på lørdag 26. mai 2018, klokken 17:25I praksis så fungerer det slik at man holder nok i rattet til å merke at AP gjør noe, men ikke hardt nok til avbryte. Men siden man faktisk holder i rattet så tar det en brøkdel av ett sekund å stramme grepet nok til at det avbrytes. Følger man med på trafikken så bør man få med seg det AP prøver på nok til å enten ta over for AP i tilfelle unnamanøver eller avbryte hvis AP gjør feil.
Jeg vil si det der er et helt fundamentalt problem med den typen førerstøttesystemer. Hvem er sjefen? Hvis AP bestemmer seg for å gjøre en nødmanøver så risikerer nødmanøveren å bli mislykket hvis den menneskelige sjåføren overstyrer nødmanøveren uten nødvendigvis å ha den fulle oversikten.
Sitat fra: JorEl på lørdag 26. mai 2018, klokken 16:54Det var den pinnen da, men ikke spesielt hardt. Hvis du gir det bittelitt motstand når bilen småkorrigerer litt, eller tar en sving, så ser den deg som våken. Hvis ikke så varsler den med lyssignal om at du må ta i rattet, før det også blir lyd og til slutt så parkerer den bilen i grøfta.
You You Xue; "My left hand was grasping the bottom of the steering wheel during the drive, my right hand was resting on my lap."
Nå har jeg aldri prøvd en Tesla, og følgelig ikke AP. MEn hvor hardt må man holde i rattet, for at AP skal merke det?
Sitat fra: ladov på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:55
Så bilen bestemte seg plutselig for å ta avkjørselen til høyre men klarte det bare nesten? Og han rakk akkurat å gjøre en justering umiddelbart før det smalt? Hadde bilen gått klar av barrieren hvis han *ikke* hadde rørt rattet?
Hvis det er tilfellet så endrer det saken fra 'autopilot krasjet' til 'autopilot gjorde noe som kunne gått bra men som så så rart ut og skjedde så fort at sjåføren ikke rakk å reagere rasjonelt'.
SitatI was taking a glance at the navigation on my phone, and was not paying full attention to the road. I was startled by the sudden change in direction of the car, and I attempted to apply additional grip onto the steering wheel in an attempt to correct the steering. This input was too late and although I was only a few inches from clearing the crash barrier
Sitat fra: model3citizen på mandag 28. mai 2018, klokken 20:28Mnei, jeg tolker det helt motsatt. At bilen lå i venstre fil da den kom til en midtdeler. Rett før midtdeleren bestemte AP seg for at den skulle over i høyre fil, altså krysser den det skraverte feltet rett før midtdeleren. You rekker ikke reagere før bilen nesten har fullført feltbyttet. Spørsmålet er hvilken, om noen, innvirkning hans reaksjon hadde på bilen. Det virker mer sannsynlig at han hugg til og *bremset* bilens ferd mot høyre enn at han *akselererte* bilens ferd mot høyre.Sitat fra: ladov på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:55
Så bilen bestemte seg plutselig for å ta avkjørselen til høyre men klarte det bare nesten? Og han rakk akkurat å gjøre en justering umiddelbart før det smalt? Hadde bilen gått klar av barrieren hvis han *ikke* hadde rørt rattet?
Hvis det er tilfellet så endrer det saken fra 'autopilot krasjet' til 'autopilot gjorde noe som kunne gått bra men som så så rart ut og skjedde så fort at sjåføren ikke rakk å reagere rasjonelt'.
Det er ikke som jeg leser det. For meg høres det ut som om han bidro, såvidt, til at dette gikk bedre enn det ellers kunne ha gjort. Hvordan skal man ellers tolke det jeg uthever?SitatI was taking a glance at the navigation on my phone, and was not paying full attention to the road. I was startled by the sudden change in direction of the car, and I attempted to apply additional grip onto the steering wheel in an attempt to correct the steering. This input was too late and although I was only a few inches from clearing the crash barrier