Elbilforum.no
Populære temaer => Elbilen i Samfunnet => Emne startet av: Gnilre på søndag 14. januar 2018, klokken 16:48
Trine Skei Grande lover at elbilfordelene skal bestå ut denne perioden lover hun under presentasjon av Jeløya-plattformen for ny regjering. Det betyr vel i praksis minst ut 2021. Skikkelig gladnyhet på en søndag ettermiddag :+1:
:+1:
Min skattebelastning består av LANGT, LANGT mer enn bilavgiftene knyttet til kjøp av elbil hvert ca 5 år.
Det er vesentlig mer interessant hva ANNNET de har i ermet. Generelt har ikke skattetrykket gått NED med blå-blå regjering, og Venstre er like glad i å bevilge penger til gode formål til alle andre.
Venstre er av de politiske partiene jeg stoler MINST på, de har gang på gang vist seg å bruke en makt de ikke har flertall for i befolkningen.
Sånt kalles ikke demokrati i mitt hode....
Sitat fra: Initium på søndag 14. januar 2018, klokken 16:54
Venstre er av de politiske partiene jeg stoler MINST på, de har gang på gang vist seg å bruke en makt de ikke har flertall for i befolkningen.
At du kan *misslike* at ett parti får ett større gjennomslag for sin politikk enn oppsluttingen om partiet tilsier kan jeg lett forstå, men hvorfor det skulle føre til at du ikke *stoler* på dem er uforståelig for meg. Tvertimot sier dette meg at man kan stole på at de jobber for å gi velgerne sine så stor innflytelse som praktisk mulig, og det er jo det de velges inn for å gjøre.
Sitat fra: Amoss på søndag 14. januar 2018, klokken 17:12
At du kan *misslike* at ett parti får ett større gjennomslag for sin politikk enn oppsluttingen om partiet tilsier kan jeg lett forstå
Fint.
Skal bli interessant å se hvordan Venstra skal implementere to av sine fire hoveslagord " Ta vare på Naturen og På lag med framtida
Utover å fortsette å gi abnorme avgiftslettelser til elbil-eiere selvsagt..
Sitat fra: Initium på søndag 14. januar 2018, klokken 19:54
Fint.
Skal bli interessant å se hvordan Venstra skal implementere to av sine fire hoveslagord " Ta vare på Naturen og På lag med framtida
Utover å fortsette å gi abnorme avgiftslettelser til elbil-eiere selvsagt..
Som du var inne på tidligere så er det grenser for hvor mye gjennomslag ett 4% parti kan klare å få igjennom. Nei, det er urealistisk å tro at de får 100% gjennomslag for alt de har gått til valg på, eller har som slagord eller som står i partiprogrammer etc. Dersom 100% gjennomslag for alt dette er ett krav fra deg for å kunne stole på ett politisk parti betyr det kun at du ikke vil kunne stole på annet enn ett parti som skulle få ett rent flertall alene i stortingsvalget.
Som du klaget på i forrige innlegg så får nå altså Venstre igjennom mer av sin politikk enn det de 4%'ene skulle tilsi. Dette betyr altså at de har jobbet aktivt for å få så stort gjennomslag som overhode mulig ut i fra situasjonen velgerne satte dem i. Og det er også alt de har kunnet love, og derved viser det seg at de er til å stole på. Selv uten 100% gjennomslag.
Ja, det er flott at vi får samme fordelen som i dag, av å kunne kjøre i kollektivfeltet, når antallet el-biler blir mangedobla.
Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 15. januar 2018, klokken 00:49
Ja, det er flott at vi får samme fordelen som i dag, av å kunne kjøre i kollektivfeltet, når antallet el-biler blir mangedobla.
Det er vel den eneste elbilfordelen som ikke koster noe, i form av inntektstap. Passasjereegelen i rushen har jo effektivt løst køproblematikken. Så ingen grunn til å fjerne denne fordelen. Utover ren misunnelse.
Sitat fra: automat på mandag 15. januar 2018, klokken 09:48
Det er vel den eneste elbilfordelen som ikke koster noe, i form av inntektstap. Passasjereegelen i rushen har jo effektivt løst køproblematikken. Så ingen grunn til å fjerne denne fordelen. Utover ren misunnelse.
Mer relevant er vel at regjering/storting har overlatt ansvaret for reguleringer av dette incentivet til mer lokale krefter, så det er derfor helt unødvendig for regjering/storing å gjøre noen overordnede endringer her. "Passasjereegelen i rushen" som du omtaler er en slik lokal regulering av det overordnede incentivet for enkelte strekninger. Kommuner/fylkeskommuner kan om de føler det nødvendig avvikle hele ordningen for kollektivfelt i sine respektive kommuner/fylker dersom de ønsker dette, helt uten å involvere regjering/storting.
Det er kun elbilfordelen med null mva. og engangsavgift som er fredet i den nye regjeringsplattformen. Det står ingenting om kollektivfelt, parkering eller andre fordeler.
Her har vi en som synes at vi burde opprettholde forsøpling vha. ICE for de har ikke råd til elbil for å kjøre til hytta si. Javel???
https://www.document.no/2018/01/17/den-stralende-gronne-elbil-arrogansen/
Sitat fra: bno på torsdag 18. januar 2018, klokken 16:47
Her har vi en som synes at vi burde opprettholde forsøpling vha. ICE for de har ikke råd til elbil for å kjøre til hytta si. Javel???
https://www.document.no/2018/01/17/den-stralende-gronne-elbil-arrogansen/
Ja skikkelig misunnelses-innlegg. Flere venner delte artikkelen til meg på FB, men jeg syns den var så lavpanna at jeg gadd ikke kommentere den engang.
:+1: :+1: