Elbilforum.no

Bilmerker => Tidlige elbiler: Reva => Emne startet av: JEG på mandag 08. januar 2018, klokken 14:28

Tittel: Selge eller bytte batterier?
Skrevet av: JEGmandag 08. januar 2018, klokken 14:28
Har en 2008 modell som jeg egentlig er blitt ganske glad i. Batteriene har dog gjort sitt etter tre års bruk (elns). Er nok litt min feil, da jeg bare har ladet i veie etter 2/3 tank i lengre tid. I dag funker den fint t/r jobb (15 km), men ikke spes mer.

Så:
- Noen som vet hva en må ut med for å skifte batterier i dag?
- Har et varsellys som jeg har hat i 1+ år, men funker fint. Er det noe annet som bør testes før man evt kjøper investerer?

Kommende bomringer i Stavanger regionen gjør batteribytte mer aktuelt. I tillegg er egnetlig bilen for bra til å vrakes, synes jeg. (Leve dieselvarmer!)

Alternativet er å kjøre til den ikke klarer t/r jobb, og hanke inn vrakpant på 500.
Tittel: Sv: Selge eller bytte batterier?
Skrevet av: edyrlionsdag 10. januar 2018, klokken 08:25
Jeg vet dessverre ikke hva batteribytte koster i dag. Jeg ser f.eks på scanbatt koster Trojan T105 2895 som blir 23160 for 8 stk. Den gangen jeg byttet tok Tommy Rasmussen 17000 ink arbeid for Global blokker. Jeg har sett folk her på forumet har fått tilbud om batterier til vesentlig lavere pris. Det svarer seg nok å ringe litt rundt.
Vurderingen min den gangen var at batterier + strøm hadde omtrent samme pris/km som bensin på en liten bil. Hva som lønner seg kommer da an på hva du sparer på bommer og årsavgifter.
Varsel lampa antar jeg er pga spennings differanse mellom en eller flere blokker og vil forsvinne med et batteribytte.
Tittel: Sv: Selge eller bytte batterier?
Skrevet av: JEGsøndag 14. januar 2018, klokken 16:36
Takk for godt svar. Kjøpte faktisk bilen av Tommy (vel, via Tommy).