Elbilforum.no
Tekniske spørsmål => Avansert: Avanserte reparasjoner => Emne startet av: Ballemann på fredag 26. august 2016, klokken 08:57
Hei!
Jeg har fått konstatert defekt lader i det franske lynet, bilen er en 2011mod. Skal prøve aller først å åpne laderen og sjekke om jeg ser noe som tydelig er svidd e.l, ellers har jeg en 2014 mod lader på hånden, denne har ikke samme delenr som 2011, og jeg har enda ikke sjekket om de er identisk.
Ellers, er det noen som har gjort samme inngrep?
Jeg ser i delekatalogen (goo.gl/vlmL9o (http://goo.gl/vlmL9o)) for C-Zero at de tidligere laderene er utgått og erstattet med siste versjon, så 2014-laderen bør være kompatibel. Men spørsmålet er om det trengs diagnoseutstyr for programmering eller lignende.
Ellers, har du servicemanualen tilgjengelig? Her er manualen for i-Miev i alle fall:http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual_2011_2012/2012/index_M1.htm (http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual_2011_2012/2012/index_M1.htm)
Super informasjon! Da er det bare å "gønne" på 8)
Hat kjørt hjem bilen, og begynt så smått! Nå ser jeg at det er en ekstra boks på toppen av "gammelladeren"
Delenr "nytypen" lader
Det går sakte med sikkert fremover :)
Da har jeg endelig fått "ny" lader i bilen, men det hjalp ikke. Mulig den må på verksted for å nullstille eller noe slikt. Får høre med Bilcentrum.
Da er bilen på Din Bil igjen. Tok en ringerunde til alle i Trøndelag som reparerer elbil, og ingen har vært borti defekt lader..
Jeg har også en kompis som er Buddy mekaniker, og han tvilte på diagnosen defekt lader. Så er spent på å høre neste svar fra Din Bil. Rimelig kjipt å fikse slike dyre ting bare for "morro".
jaja, her skjer det ingenting.
Nå har bilen stått i 1,5 mnd hos DinBil i Trondheim!
Har du forsøkt å ringe Elbilmek ??
De holder riktignok til i Asker, men er flinke og tenker litt mere "out of the box" enn tradisjonelle verksteder, så jeg tenkte de kanskje har noen gode idéer til deg ?
Hei! Det har jeg ikke gjort, men takk for tipset.
Jeg har snakket med dinbil idag, og de sier at de har feilsøkt en halv dag uten å finne noe.
Så der skal iallefall bilen ikke stå noe lenger.
Synes det er ganske utrolig at en bil som er en mnd over garantien bare selvdestruerer slik, og at det ikke finnes vilje til å hjelpe kunden. Elendig av Citroen
Har du forresten sett dette innlegget ? Miev-2015 deler selges rimelig (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31305.0.html).
MiEV og cZero er vel i praksis samme bil.
Den har jeg sett :) må bare hente hjem bilen og feilsøke litt på egenhånd før jeg begynner med delekjøp.
Men jeg skal begynne med å plukke ned batteripakken osv, sjekke alle kontakter, det har jo skjedd før at det ruster nedi kassen.
Jeg har plukket den gamle originale laderen i fillebiter uten å finne noe galt, så det kan godt hende at kompisen min som er buddy mekaniker har rett ang laderen.
Har du fått lest ut noen feilkoder her? Nå har vel verkstedet gjort det også, men spørsmålet er jo om de har greidd å tolke de...
Har ikke fått feilkodene fra verksted, men skal spørre om en detaljert liste over ting som er utført når jeg henter bilen :)
Da er bilen ferdig.
Noen som klarer å gjette hva den egentlige feilen var?
Sitat fra: Ballemann på fredag 26. august 2016, klokken 08:57
Hei!
Jeg har fått konstatert defekt lader i det franske lynet, bilen er en 2011mod.
Ikke den klassiske defekt ladekabel vel?, og så brukes feil betegnelse slik at du går løs på laderen?
En sikring! ::)
Herlig!
Tenkt å nevne det for de som tok diagnosen?
Jeg hentet alldri bilen hjem, så de fikk litt ekstra tid til å feilsøke.
Han som ringte var ganske spak, og det var tydelig at de burde ha sjekket tidligere. Skal hente bilen uka her. Veldig spent på regninga, og hva de har å si.
Kan du forklare nærmere hvilken sikring som hadde røket.
Nå har jeg solgt bilen, så kan ikke fysisk vise det. Men på høyre side av laderen, er det et lokk med 6stk torx skruer, der ligger sikringen inni :)