Elbilforum.no

Entusiastens egen side. => Meg og min elbil => Emne startet av: El rayo på tirsdag 14. april 2009, klokken 18:06

Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayotirsdag 14. april 2009, klokken 18:06
Startet en slags blogg her http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/converting-a-fossil-burner og synes det er unødvendig å skrive to steder.

Edit: rettet link
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: bosoniconsdag 15. april 2009, klokken 08:05
Det vil jeg oppfordre deg til å revurdere Tom Roy  :)
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: Elmoonsdag 15. april 2009, klokken 19:40
Sitat fra: bosonic på onsdag 15. april 2009, klokken 08:05
Det vil jeg oppfordre deg til å revurdere Tom Roy  :)

Enig i det. Det tok lang tid før jeg fant infoen du har startet med om deg selv på bloggen din Tom Roy.
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: piltfredag 16. oktober 2009, klokken 13:42
Sitat fra: Elmo på onsdag 15. april 2009, klokken 19:40
Sitat fra: bosonic på onsdag 15. april 2009, klokken 08:05
Det vil jeg oppfordre deg til å revurdere Tom Roy  :)

Enig i det. Det tok lang tid før jeg fant infoen du har startet med om deg selv på bloggen din Tom Roy.
Og jeg leter og leter... Hvor står det?  ???
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: elektroluxtirsdag 27. oktober 2009, klokken 14:15
Sitat fra: El rayo på tirsdag 14. april 2009, klokken 18:06
Startet en slags blogg her http://electricaid.ning.com/profile/TomRoySimenstad og synes det er unødvendig å skrive to steder.

Jeg må si meg enig med resten her.

Kan du ikke bare kopiere inn deler av bloggen din?
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: El rayoonsdag 28. oktober 2009, klokken 17:54
Beklager at linken ble feil. Det skyldes at jeg ikke skjønte hvordan .ning-forumer fungerer.

Her er den rette linken: http://electricaid.ning.com/profiles/blogs/converting-a-fossil-burner
Ikke noe nytt i det siste, men planen er å gjøre noe i vinter.
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: El rayoonsdag 28. oktober 2009, klokken 17:59
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 27. oktober 2009, klokken 14:15
Kan du ikke bare kopiere inn deler av bloggen din?
Synes ikke det er "bare" fordi dette forumet går på norsk. Og så er det fullstendig bortkastet når dette forumet legges ned.

Edit: tok feil da jeg skrev at dette forumet kommer til å bli nedlagt. Hurra!!!
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: hensonsdag 28. oktober 2009, klokken 20:37
"Never change a winning team" heter det visst på fremmedlandsk.
Hvorfor legge ned dette forumet? Det virker, og det er mulig å finne frem!
Da må det først bli mulig å finne frem på det nye forumet.
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: elektroluxonsdag 28. oktober 2009, klokken 23:28
Jeg har håp og tro på at det beste og mest brukervennlige forumet vil overleve.

Det nye blir bare mer og mer uoversiktelig etterhvert som flere innlegg tilføres.

Måten dette forumet er utformet betyr ikke mengden innlegg noe særlig for oversikten. Alt det nye ligger fremst, mens en lett kan søke seg fram til tidligere diskusjoner på emner som interreserer en.

Dette ble spesielt tydelig da jeg etter 3 uker skulle ta igjen det forsømte på dette og det nye forumet.

Er oppdatert her for lengst. ;)
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: cratorsdag 29. oktober 2009, klokken 10:50
En annen fordel i det gamle er at vi som bruker RSS for å holde oss oppdatert får *alle* meldinger - også svar. På det nye forumet kommer det kun varsel om nye hovedemner. Man kan således ikke bruke RSS der til å holde øye med om noen svarer på spørsmål man har lagt inn, etc. (Joda, man kan vel få varsel om det på mail)

Med RSS er det veldig lett å holde seg up-to-date på alle trådene her i gamleforumet, i alle fall :)
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: El rayotorsdag 06. mai 2010, klokken 22:49
"El Rayo", som jeg kaller min 2000 modell Th!nk, er nå klar for langtur til EV2010 i Trollhättan om en uke. Ekstra kontakt til rask lading er montert og  batteriet har nylig fått etterfylt vann.
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: El rayotorsdag 27. mai 2010, klokken 22:45
I går kveld ruslet jeg en tur langs gangveien og ergret meg over all mulig slags søppel. I tillegg til de vanlige poser, drikkebegere o.l. fra hurtigmat-kjedene så jeg en PC. Den var så herpa og gammel med 2 floppy drives at jeg ikke syntes det var noe vits i å se om det var noen brukbare kjølevifter engang. Litt lengere bort lå det noe mer interessant, en liten, lett sveise-likeretter. Den var også herpa; lokket var brekt opp, men innvendig så den hel ut, så jeg tok den med. I fjor på EVS24/EV2009 viste André fra Tyskland meg en sveislikeretter som han brukte som lader til den ekstra LiFePO4-batteripakka i sin ThunderThink.

Skrudde lett ut de to siste skruene med riktig torx, fjernet insektlivet, visne blader og blomster fra innmaten, vasket bort leire fra printkortet med varmt vann og lot den tørke over natta. Den er merket "Made in France", laget i 2004 og komponentene er godt beskyttet med et lag gjennomsiktig epoxy. Nettledningen var kappet der den kom ut av boksen og bar preg av en tidligere reparasjon på samme sted.

I kveld sjekket jeg den for kortslutning, det var OK, monterte ny nettledning og prøvet plugget inn i kontakten. Det ble lys i den lille, grønne "ON" LED'en og viftene startet. Målte 86 volt på utgangen. Det var mindre enn jeg håpet. Koblet til en 48 V batteripakke og fikk 11A ut av den. Kan altså brukes til Frazer-Nash prosjektet.

Edit: André bygger om plasmaskjærer til lader.
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: crafredag 28. mai 2010, klokken 08:17
One man's junk is another man's gold.  :D
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: El rayosøndag 19. desember 2010, klokken 18:38
Det har blitt en 2000 modell Th!nk til på "stallen". Den er blå, så den er døpt "Blu" (fant ikke på noe med "EL" i). Vel, det er nå bare et tomt skall; alt elektrisk og hele drivverket er brukt til deler av tidligere eiere.

Jeg har faktisk alt jeg trenger for å få den på veien igjen, tror jeg - unntatt batteri. Har tenkt å montere litium. men vi får se hva Veidirektoratet bestemmer om bytte av batterikjemi. Delene har ligget på hylla noen år. De er plukket av biler som kom tilbake fra det store utland (USA og Europa) og har veldig lav kilometerstand.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: El rayosøndag 08. mai 2011, klokken 21:39
Så litt på "Blu" i kveld. Det ser bra ut, ramma i fronten er uskadd og det samme innenfor bakfangeren. Jekket opp bak og røsket i hjulene uten at jeg kjente noe slakk i lagrene.

Vil takke dere som har tatt deler av "Blu", EL10195, for forskitig behandling av resten.

Tror jeg har alt som trengs unntatt deler til batterikassa; BMS, kontaktorboks og batterier.
Tittel: Sv: El Rayo
Skrevet av: crasøndag 08. mai 2011, klokken 23:13
Sitat fra: El rayo på søndag 19. desember 2010, klokken 18:38
Det har blitt en 2000 modell Th!nk til på "stallen". Den er blå, så den er døpt "Blu" (fant ikke på noe med "EL" i).

Vel, "Blu" kan jo sagtens uttales med litt "scwung": Bellu.  ;) ;D
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: El rayosøndag 15. mai 2011, klokken 17:12
Nå blir det dype innhogg i reservedelslageret mitt. Vindusspylertank m/motor, vakuumpumpe til servobremsene, komplett ledningsnett, instrumenter, gearvelger og interfaceboks er ting som aldri hadde blitt byttet enda da jeg plukket deler hos høggern på Nesodden, så de har jeg bare en av hver av. "Blu" trenger alle disse delene.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: El rayosøndag 15. mai 2011, klokken 21:30
Enten er "Blu" usedvanlig tett i taket, eller så har første eier ikke brydd seg om vannlekkasje, for det er ikke montert innvendige takrenner fra dekslene til hengslene på bakluka. Iallefall mangler takrennene. Sideplater i bagasjerommet mangler derfor også. Jeg har de som satt i "El Rayo", men de er uten høyttalere eller oppbevaringsnett.

Å løsne hjulene blir en langvarig kamp. Her har noen dratt til med lufttrekker! Det ble ikke bedre av at jeg glemte å løsne hjulboltene før jeg satte bilen på bukker. Forhjulene måtte jeg gi opp å løsne i kveld. Spesialverktøy med utveksling som legges an mellom 2 hjulbolter må nok handles inn.

Det ser ikke ut til at trommelbremsene bak har fått 4-års eller 8-års service. Dekslene i hjulsentrene er helt urørte og det er bare ett sted mutteren er stuket for å låse den. Automotive Services bytter verken senter-mutter eller -deksel så jeg tror det er gjengs hos de fleste verksteder. Det er visst bare vi amatører som følger Den Store Kloke Boken slavisk.
Tittel: 8 år som elbilist
Skrevet av: El rayotorsdag 19. mai 2011, klokken 22:14
I dag er det eksakt 8 år siden jeg kjørte "El Rayo" hjem.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: elektroluxfredag 20. mai 2011, klokken 06:40
Gratulerer.

Har du regnet på hvor mye avgifter du har sluppet unna på den tiden?

På grunn av slike som deg blir det færre "studiereiser" på styrene i bomselskapene. Burde skamme deg burde du. ;D ;D
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: Elmofredag 20. mai 2011, klokken 19:53
Gratulerer El Rayo. Du ligger et par år foran meg.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: El rayosøndag 22. mai 2011, klokken 00:31
Stålfelgene med vinterdekk er my mer rustne enn de på "El Rayo". Bakakselen og bremseskjoldene er også mye brunere.

Derfor hadde jeg ikke særlig tro på at det så bra ut i rustfella, rommet bak batterikassa, over bakakselen. Men der var det ganske bra. Bare litt overflaterust på sveisene.

Monterte gasspedal og vannpumpe i dag, smurte opp vinduspussermekanismen og så over interfaceboksen. Sistnevnte var knust, men innmaten ser OK ut; ingen smeltede kontakter. Håper Elfa har en som er identisk.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: elektroluxsøndag 22. mai 2011, klokken 09:17
Det var slett ikke ille.

Bruker selv en kombinasjon av trykkluft og støvsuger for å fjerne 10 år med veistøv inni der. Etterfulgt av rustomvandler og hulromsvoks.

Setter du et lys der støtdemperen er montert vil du kunne se inni hulrommet hvor der er hull i platesammenføringene, og så tette disse. I tillegg bør du legge en fuge med karrosserikitt inne i hjulhuset bak mellom plasten og metallet, så ikke dritten kommer inn i mellom der, og ned det store hullet i toppen av hulrommet.

Bakakslingen din minner mye om en gammel 106 aksel jeg kjøpte hos huggeren. Like fæl og rusten på utsiden, og feil armer. Men akseltappene var som nye, og armene fra Think passet rett innpå. Dermed ble det en rimelig fix likevel. Ca 2500 i deler, mot påståtte "verdier" på ny aksel på opp mot 35000 NOK :o (Sett i en finn annonse hos en som enten er flink å overdrive, eller faktisk har betalt dette på et verksted for å bytte akslingen)
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: El rayosøndag 22. mai 2011, klokken 15:40
Motor/gear/differensial og drivakslinger er på plass. Det gikk mye lettere enn ventet. Bare å jekke enheten på plass og tre i 3 bolter, alle bare med håndkraft.

Men jo mer jeg monterer, desto mer ser jeg at jeg mangler.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: hkaspenbergsøndag 22. mai 2011, klokken 20:39
Sitat fra: elektrolux på søndag 22. mai 2011, klokken 09:17
... Dermed ble det en rimelig fix likevel. Ca 2500 i deler, mot påståtte "verdier" på ny aksel på opp mot 35000 NOK :o (Sett i en finn annonse hos en som enten er flink å overdrive, eller faktisk har betalt dette på et verksted for å bytte akslingen)
Var på Automotive her om dagen. De har p.t. 3 overhalte bakaksler inne hvor lagerforingene er byttet ut med nye foringer av rustfritt stål. De skal ha 23K for å sette dem på plass i en bil. Syns egentlig ikke det er så værst pris.

;-D Hans
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: elektroluxsøndag 22. mai 2011, klokken 23:21
Jeg kjøpte en Sort Think med ekstremt dårlig bakaksel uten at dette var bemerket av selger. Feil på ladeinntak var derimot ført opp over feil og mangler på bilen.

Prisen var grei, og batteripakken faktisk helt OK. Regnet med at dette kunne koste maks 7000 NOK for en ny aksling, og tok meg ikke engang bryet med å klage på mangelen. Senere ble en nyoverhalt bakaksel til ca 3000 NOK fra en P106 med krengestag montert.

Med slike priser som det her opereres med tror jeg selgeren skal være glad det var jeg som kjøpte bilen, da det i likhet med hus etc tross alt er selgers plikt å oppgi feil som måtte være med kjøretøyet. Det nytter ikke som mange tror å "selge den som den er", uten at prisen da gjenspeiler at det er snakk om en delebil framfor en bruksgjenstand.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: Kensøndag 22. mai 2011, klokken 23:49
Stubaksel kan faktisk demonteres med varme og innvendig lagertrekker.
Å dreie en ny en fra rustfritt er en god ide siden det er bare nålelageret som er slitedelen.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: ravnmandag 23. mai 2011, klokken 08:09
Sitat fra: El rayo på søndag 08. mai 2011, klokken 21:39
Vil takke dere som har tatt deler av "Blu", EL10195, for forskitig behandling av resten.

Hey, jeg eide den i 2005-2007!

(http://evguide.nu/hytte2006.jpg)

Men når jeg solgte den var batteriene fremdeles veldig bra, men dette begynner jo å bli noen år siden.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: El rayotirsdag 24. mai 2011, klokken 18:52
Takk for bilde, Ravn! Artig med info fra tidligere eiere.
Tittel: Sv: El Rayo og Blu
Skrevet av: ravntirsdag 24. mai 2011, klokken 20:55
forøvrig kjøpte jeg den av Hans / Elbilnorge ;)
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayoonsdag 25. mai 2011, klokken 17:45
Nå er originale alufelger til "Blu" i hus. Tusen takk til Boogie for tipset. Det ble en tur på motorvei til Lier, kjørte 77 km på 79% energi så "El Rayo" er fremdeles sprek som en fele. Prøvde å holde meg under 170A, men nikometeret avslørte at jeg har vært oppe i 202 A. Sitter jo ikke og ni-stirrer på skjermen, heller, det må ha vært i den bratteste bakken selv om jeg lot farten dabba av til 60 km/t. Batteritemperaturen kom opp i 33 grader og sank faktisk utregnet indre motstand i batteriet til 2,3 mOhm. I vinter og i vår har motstanden vært mellom 3,2 og 3,7 mOhm.

Elektrolux, tusen takk! Jeg oppdager stadig ting som mangler. Skal sette det på en liste og maile til deg når jeg har den fulle oversikten. Tror jeg kan spare noen tusen i omregistreringsavgift hvis jeg venter til etter nyttår.
Tittel: Sv: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayomandag 16. april 2012, klokken 18:14
Idag ble det et elkjøretøy til på stallen, en elektrisk assistert tråsykkel som heter "EL-ma Classic". Det vil si - den er ikke assistert enda for 24V NiCd batteriet fra 2010 sies å være defekt. Etter pumping av luft i begge hjul, justering av forbremsen slik at den ikke ligger på og Shimano SIS gearet slik at alle 6 trinnene er med både ved oppgearing og nedgearing, ble det en kort prøvetur med pedalkraft. Jeg synes hun er verd 400 kroner.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: elektroluxtirsdag 17. april 2012, klokken 07:15
Gratulerer! Hadde selv kjøpt den, om det var praktisk mulig.

NiCd batteri går skjeldent i stykker. Forsøk 40 timers C20 lading, og test hver enkelcelle for kapasitet.

Fikset nylig et NiCd sykkelbatteri fra en DBS sykkel. Måtte bytte 3-4 D celler. Om du trenger noen slike celler gi beskjed. Har en del på lager.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayotirsdag 17. april 2012, klokken 18:42
Takker, Elektrolux!

EL-ma: Går ut fra at det er NiCd 20 celler. Batteriet er ikke merket, men laderen som følger med er merket 24V 1,5A. Antar at den har temperatursense som ladestopp; det er 3 ledninger til batteriet og grønn/rød LED på laderen.
Vet ikke kapasiteten, men jeg ladet i går med en Schulze 6.30-6 lader; 1A i 7 timer. Da steg ikke spenningen mer så jeg avbrøt. Schultze detekterte 18 celler. Bilde av ladekurve etter en halvtimes lading.

Tok en kort prøvetur i dag. Batteriindikatoren viste full, men sank til 1/4 med det samme motoren startet og steg igjen til 1/2 med full fart (25 km/t).

Schultze detekterte 19 celler da jeg satte på cycling igjen nå. Men laderen registrerer ikke at batteriet er fullt med såpass lav ladestrøm, kan det se ut som.

Det kan se ut som 3Ah celler etter størrelsen på batteriet, som veier 3,9 kg med solid aluprofil som kasse. https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=69-369-78

Edit: tippet feil. Det er 20 stk 9Ah NiMH celler laget av Yuasa
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayoonsdag 18. april 2012, klokken 17:04
EL-ma: Tippet feil på kapasiteten. Første utlading over 17 timer med 0,3A ga 5,2 Ah. Ser på slutten at cellene ikke er i balanse. Laderen tapper til 0,85V pr celle.
Laderen trodde nå at det var 21 celler og sluttspenningen ved 2. lading var en halv volt høyere enn første lading. Mulig at batteritemperaturen var noe høyere også etter at alukassa har varmet seg i innetemperatur et par døgn i tillegg til varmen som utvikles i batteriet ved lading.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayotorsdag 19. april 2012, klokken 20:07
EL-ma:Etter bare to sykluser, den andre bare i nederste fjærdedel av kapasiteten, ser det ut til at batteriet er i balanse  ;D
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayomandag 30. april 2012, klokken 09:43
EL_ma: Byttet ut en kontakt av elendig kvalitet mellom batteri og kontroller. Loddet de tre faseledningene til motoren sammen med ledningene fra kontrolleren og ble kvitt noen kontakter der også. Dessverre hjalp det minimalt på problemet med at batterispenningen synker veldig fort ved belasning.

Har logget batterispenningen, men klarer ikke å laste opp excell-dokumentet.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayosøndag 03. juni 2012, klokken 22:23
El Rayo: I går måtte jeg sjekke gearlåsen. Det er lenge siden den har gitt meg små hint om at den vil ha litt oppmerksomhet, men ting som virker nesten bestandig må vente.

Det viste seg å være dårlig kontakt i mikrobryteren for "låst" posisjon.

Byttet frostvæske med det samme fronten var av; det skal gjøres hvert 6. år.

Tidsforbruk 3 timer.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayofredag 08. juni 2012, klokken 23:41
EL-ma: Det er fjærbelastede kontakter i batteriholderen på sykkelen. På forrige tur opp mot Ekeberg mistet jeg pluselig all hjelpeeffekt. Det viste seg at plasten i batteriholderen hadde smeltet og fjæra hadde derfor mistet spennet, så jeg har montert annen kontakt til batteriet og koblet opp et 8 cellers litium-polymer batteri (29,6V nominell spenning mot 24V på det originale NiMH batteriet). Koblet sammen 4 stk 4S/5000mah B-grade batterier som er laget for hobbybruk. Batteriet veier 2,3 kg med solid gummikappe.

Koblet 2 strenger á 8 celler og de to strengene i parallell for å få 8S/10000mAh. Vet ikke om det er den beste måten å koble på; kanskje to og to celler skulle vært koblet i parallell?

Har regnet ut at batteriet skulle holde til en drøy times tur så jeg syklet en tur på ca 50 minutter.

Konklusjon: litiumbatteri uten BMS er risikabelt, én celle i ene strengen gikk tom før de andre og døde uten at jeg merket noen redusert effekt eller så noe på den originale batteriindikatoren som viser spenning. Cella var nede i 1,2V da jeg kom hjem og spenningen kommer ikke opp når den lades.  :(

Synes det er merkelig at de andre cellene i strengen viste full spenning; 4,18 - 4,20V. Kanskje cella var vesentlig svakere enn de andre.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: Go-carterlørdag 09. juni 2012, klokken 13:13
...angrer nå på at jeg ikke hoppa på og kjøpe en jeg og  :(

Bra at du får liv i den! :D Vurderer sterkt å kjøpe meg en elsykkel selv.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayotirsdag 12. juni 2012, klokken 23:49
El Rayo: I dag kom puls bredde generatoren rett i postkassa uten moms  ;D  https://www.jameco.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?langId=-1&storeId=10001&productId=120539&catalogId=10001&krypto=9x3mj8umRTpBBnDiJfoU%2B0DUdXBE4frzLVE9u0nPsql6RW00Y3gzzg%3D%3D&ddkey=https:StoreCatalogDrillDownView

Takker Caspar som fant generatoren til å bruke i hans el Mini.

Nå lager jeg en Eco - Normal - Sport knapp, etter forbilde av den som jeg synes er råtøff i eldre Kewet til min 2000 modell Th!nk.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayomandag 16. juli 2012, klokken 07:22
El Rayo: Har ikke kommet i mål med Eco-Normal-Sport kontrollen enda. Har gått i tenkeboksen ettersom det ikke er plass til pot.meteret der jeg synes det er best å ha det.

De fleste delene til OneMore sitt IV-meter (batteriovervåking) er mottatt. Ettersom måle-modulene egentlig er laget til litium celler så passer de ikke så godt til Saft blokkene, derfor ble det ikke til at jeg tok ned batterikassa i helgen - må tenke på dette også.
Tittel: Sv: El Rayo, Blu og EL-ma
Skrevet av: El rayofredag 09. november 2012, klokken 01:05
El Rayo: Går inn en ny vintersesong med "nye", brukte friksjonsdekk, Vredestein Snowtrac2 165/65R13 produsert på slutten av 2006. De tåler max 51 PSI, så jeg prøver først 50 foran og 48 bak. Er klar over at fabrikken anbefaler likt lufttrykk foran og bak på Th!nk classic, men jeg synes at bilen slipper mer nøytralt i svng med 2 pund mindre trykk bak.

Det som overrasker meg litt med de litt bredere dekkene er at de synes litt mer retningsstabile enn de 155 mm brede originaldekka. Teoretisk sett skulle det vel være omvendt.