Elbilforum.no

Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: phingoc på torsdag 29. januar 2015, klokken 17:41

Tittel: Senkefjærer
Skrevet av: phingoctorsdag 29. januar 2015, klokken 17:41
Hei,

Noen som har sett senkefjærer til egolfen til salgs noen steder?
Bilen min har fått stipulert prod uke 12.

18" austin felger er i boks med goodyear dekk 225/40-18 (grønn b på rullemotstand).
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetorsdag 29. januar 2015, klokken 17:47
Eibach har visst noe på gang i følge Sonus. Senking er litt omtalt i dekk og felg tråden (litt med aksellast og R-line fjærer osv).
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Gordon Retrievertorsdag 29. januar 2015, klokken 18:17
Fint med egen senke-tråd, slik at dekk- og felg-tråden ikke blir for uoversiktlig. :)

Her er et par sitater om temaet:


Sitat fra: Sonus på mandag 27. oktober 2014, klokken 20:16
Sitat fra: torlie på mandag 29. september 2014, klokken 13:38
Sitat fra: Sonus på fredag 05. september 2014, klokken 15:49
Svar fra Eibach  ;D
Sitat
thanks very much for your e-mail.

After talking to my colleague he informed me that it is planned to test the springs in week 43/44.

Than we can make some statement.


Mit freundlichen Grüßen | Best regards

| Sales Suspension Technology
Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
eibach.com

Spennende  :)

Oppdatering fra Eibach er at de sliter med å få tak i en bil for testing. Derfor vil det ikke skje noe får i begynnelsen av 2015. Ikke noe problem for meg egentlig da jeg venter på ventepumpe :/



Sitat fra: Sonus på mandag 12. januar 2015, klokken 14:11
Parts and Retards er blitt nasjonal agent/importør av Eibach og de kunne informere om at testing på E-golf starter om ikke lang tid.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetorsdag 29. januar 2015, klokken 21:30
Helt enig! Du som er racer på det: har du lyst til å finne dette med R-line fjærer og aksellast også.

Jeh tenker nemlig at Eibach kommer med 30mm senk. Det er litt heftig og ødelegger den fine komforten jeg opplever i bilen i dag. R-line har 10mm. De har dessverre ikke helt riktig aksellast (de forskjellige motoralternativene og karrierene har forskjellige aksellaster, så man må finne best match). Spørsmålet er om det gjør noe... Det lønner seg kanskje ikke å spørre om lov.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustorsdag 29. januar 2015, klokken 22:01
Ingen andre fjærer enn de som er tüv godkjente vil bli akseptert av vegvesenet. jeg har prøvd å argumentere mdd akselvekter for golf stasjonsvogn, men fikk beskjed om at de skal ha tüv sertifikat. Møller har bekreftet at det er samme aksler på stasjonsvogn og vanlig Golf.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Gordon Retrievertorsdag 29. januar 2015, klokken 23:06
Utfordringen kan bli at det selges for få e-Golf i Tyskland til at senkefjærprodusentene tar seg bryet med å TÜV-klarere egen godkjenning for e-Golf


Sitat fra: Råde på torsdag 29. januar 2015, klokken 21:30Det lønner seg kanskje ikke å spørre om lov.

Nei, det gjør nok ikke det.  Med 10mm senking spørs det også hvor mange som vil legge merke til det...
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetorsdag 29. januar 2015, klokken 23:27
Ikke sant, og såvidt jeg husker skiller det bare omkring 10-15 kg fra det fjærene er godkjent til. Det kunne enkelt la seg gjøre ved å nedskrive tillatt totalvekt med det samme, men det igjen krever papirer fra importør/fabrikk på at det er ok. Og vet jeg ikke om jeg orker å gå inn på. Føler meg litt ferdig med møller...
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: phingocfredag 30. januar 2015, klokken 17:23
Å få det godkjent av vegvesen med tuv papirer er ikke problem.

Det som er problem er å finne ett sett som er beregnet på egolf. Jeg vil ikke montere fra stv feks pga vekt og karakteristikk på bilen. Vet de passer, men jeg tipper kjøreegenskapene med stv senkesett blir dårligere enn standar fjærer til egolf.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusfredag 30. januar 2015, klokken 18:16
Det finnes ikke sett med tüv-godkjenning til Egolf som jeg kjenner til. Når det gjelder stasjonsvognfjærer er de beregnet for 1030kg makslast mens Egolf trenger 1040kg. Problemet er aksellasten foran. Her er Egolf noen få kilo tyngre enn de for minst vekt på fossilgolf, men en god del mindre en de kraftigste fossilgolf fjærene. Eibach har signalisert at deg ikke skjer noe før i mats april så jeg har ikke purret dem enda.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: 4Matic Fanaticfredag 30. januar 2015, klokken 19:20
..og hvordan mener dere Vegvesenet skal se om det står standardfjærer eller 10mm senkfjærer fra R-line på bilen da?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusfredag 30. januar 2015, klokken 21:58
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 19:20
..og hvordan mener dere Vegvesenet skal se om det står standardfjærer eller 10mm senkfjærer fra R-line på bilen da?

Ved å måle? Det eksisterer faktisk mål fra senter nav til topp hjulbue som det referes til i tüv-papirene. Regner med samme mål finnes for original bil. Men 10mm senk vil ikke være enkelt å se så man får nok være i fred ;)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: 4Matic Fanaticfredag 30. januar 2015, klokken 22:04
Sitat fra: Sonus på fredag 30. januar 2015, klokken 21:58
Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 30. januar 2015, klokken 19:20
..og hvordan mener dere Vegvesenet skal se om det står standardfjærer eller 10mm senkfjærer fra R-line på bilen da?
Ved å måle? Det eksisterer faktisk mål fra senter nav til topp hjulbue som det referes til i tüv-papirene. Regner med samme mål finnes for original bil. Men 10mm senk vil ikke være enkelt å se så man får nok være i fred ;)
Og det får man da? 10mm vises knapt på bilen og jeg vil se at du blir kommandert inn til teknisk kontroll med en batterifolkevogn fordi en overivrig kontrollør mene bilen er litt lavere enn den skal..
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådefredag 30. januar 2015, klokken 22:10
Men hva koster disse R-line fjærene. Noen som vet?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Gordon Retrieverfredag 30. januar 2015, klokken 22:46
Mye?

Senkesett selges ofte for mindre penger enn originalfjærer. Steget opp til R-line kan være ennå større.

Et alternativ ville vært å kjøpe R-linefjærene en en av (de mange) GTI-eierne som setter på h&r-senkefjærer rett etter de har overtatt bilen.

Som for eksempel free_like_the_wind (http://www.ebay.de/itm/SATZ-ORIG-VW-GOLF-VII-7-R-LINE-GTI-GTD-FAHRWERK-FEDERN-TIEFERLEGUNG-SPORTFEDERN-/181570968933?pt=DE_Autoteile&hash=item2a46791d65). .)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådefredag 30. januar 2015, klokken 22:57
Der må jeg berømme deg for en usedvanlig lys ide. For meg er 10mm nok. 30mm blir litt i overkant og det er den størrelsesorden det er snakk om fra seriøse produsenter av fjærer. Av eibach og hr har jeg vel hørt at førstnevnte skulle være mest komfortabel, så hvis det kniper så blir det noen sånne.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonuslørdag 31. januar 2015, klokken 08:19
Golf GTI har vel en del svakere fjærer bak en stasjonsvognsversjonen av Golf?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: phingoclørdag 31. januar 2015, klokken 17:02
Siden det spekuleres i å bruke GTI/R/STV fjærer, så er det ingen her som tenker på kjøredynamikk?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådelørdag 31. januar 2015, klokken 19:00
Sitat fra: phingoc på lørdag 31. januar 2015, klokken 17:02
Siden det spekuleres i å bruke GTI/R/STV fjærer, så er det ingen her som tenker på kjøredynamikk?
Hva mener du. Poenget er at det er godkjent forskjellig aksellast på fjærer til de forskjellige motorene og karosseriformene.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Gordon Retrieverlørdag 31. januar 2015, klokken 22:28
Råde: Har du sjekket om delenummeret fortsatt sitter på bakfjærene på din e-Golf? (Klebelapp på en av de nederste (eller var det øverste) vindingene på fjæren.) Det vil være interessant å kjenne delenummeret for å se hvilke andre modeller fra VW-konsernet samme del anvendes på.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådelørdag 31. januar 2015, klokken 22:37
First thing!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustirsdag 03. februar 2015, klokken 09:56
Wohoo...

SitatHello,

I would like to update you regarding the lowering of E-Golf.

Please see below an extract form our catalogue. Now we provide some springs.

If you have further questions please contact me again.


Article - Pro-Kit
Manufacturer - Volkswagen
Vehicle - Golf VII (5G1)
Model - e-Golf
Year - 02.14 -
Axle-Load front - 970 kg
Axle-Load rear - 1040 kg
Part-No. - E10-85-041-04-22
Notes - A,18,20
Lowering or lifting (+..) front (approx.) - 30 mm
Lowering or lifting (+..) rear  (approx.) - 20 mm


Mit freundlichen Grüßen | Best regards

| Sales Suspension Technology
Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
T + 49 27 21 . 511 - 193 | F + 49 27 21 . 511 - 49 - 193
mahesse@eibach.de
eibach.com
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 03. februar 2015, klokken 10:12
Hva er varenummeret??  :D

Edit: Uuuuhh, lese litt bedre neste gang... så det nå. :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: afotirsdag 03. februar 2015, klokken 10:16
Hvordan blir dette mtp. at vi har torsjonsaksel bak i våre biler, og ikke uavhengig hjuloppheng, slik de golfene med 120hk+ har? Ganske stor forskjell på komforten i disse originalt, dette må vel forsterkes med stivere senkefjærer? Kjipt av VW å ikke gi oss uavhengig oppheng bak på e-golfen!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustirsdag 03. februar 2015, klokken 10:32
http://www.ebay.de/itm/Eibach-Tieferlegungsfedern-1669-Volkswagen-Golf-VII-5G1-e-Golf-E10-85-041-04-/381121988430?pt=DE_Autoteile&hash=item58bca4074e

Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustirsdag 03. februar 2015, klokken 10:43
Sitat fra: afo på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:16
Hvordan blir dette mtp. at vi har torsjonsaksel bak i våre biler, og ikke uavhengig hjuloppheng, slik de golfene med 120hk+ har? Ganske stor forskjell på komforten i disse originalt, dette må vel forsterkes med stivere senkefjærer? Kjipt av VW å ikke gi oss uavhengig oppheng bak på e-golfen!

Sikker?

SitatThe e-Golf features a strut-type front suspension with a rear multilink arrangement that has coil springs, telescopic dampers, and an anti-roll bar. The rack-and-pinion steering features electric power assist and features a 13.6 to one ratio that allows for 2.76 turns from lock to lock
http://insideevs.com/breaking-volkswagen-e-golf-lease-price-299-per-month/

SitatResultatet er en elbil konstruert fra bånn av, men bygget opp med velprøvede komponenter, for eksempel er bakakselen den mest avanserte på Golf; multilink.
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/03/14/elektrifisert-golf
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: afotirsdag 03. februar 2015, klokken 11:11
humm.. jepp, du har rett. Må nok en gang ta selger sin info med en klype salt. Spurte spesifikt om dette. Men bra! :)

http://www.thecarconnection.com/car-compare-results/volkswagen_e-golf_2015-vs-volkswagen_golf_2015
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetirsdag 03. februar 2015, klokken 14:16
Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 31. januar 2015, klokken 22:28
Råde: Har du sjekket om delenummeret fortsatt sitter på bakfjærene på din e-Golf? (Klebelapp på en av de nederste (eller var det øverste) vindingene på fjæren.) Det vil være interessant å kjenne delenummeret for å se hvilke andre modeller fra VW-konsernet samme del anvendes på.
Borte vekk.

Når hodet nå var der nede kan jeg bekrefte multilink bakaksel. Synes eibach er litt harde på senken. 30mm er en del:
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustirsdag 03. februar 2015, klokken 17:08
Snakket med forhandleren i Ebay-linken i Tyskland som har tilgang på to sett fjærer. Ca Euro 165 sendt til Norge. Noen i Midt-Norge som vil ha? Jeg bestiller derfra da ingen av de norske agentene på Eibach har svart. Regner med prisen er god også.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: lightningiitirsdag 03. februar 2015, klokken 17:35
Hvordan er det med VW garanti?
Opprettholdes den?
Jeg kunne vært interessert i få senket bilen min, men vil ikke røre noe før man får avklart ift garanti..vet at VW tidligere har vært ganske nazi på akkurat det..
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustirsdag 03. februar 2015, klokken 19:44
Sitat fra: lightningii på tirsdag 03. februar 2015, klokken 17:35
Hvordan er det med VW garanti?
Opprettholdes den?
Jeg kunne vært interessert i få senket bilen min, men vil ikke røre noe før man får avklart ift garanti..vet at VW tidligere har vært ganske nazi på akkurat det..

Det vet jeg ikke, men bør vel spørre selgeren min. Jeg har nevnt planen om å senke Egolfen for ham før uten å få noen beskjed om at garantien da  forsvinner, men kan jo være greit å få det sort på hvitt.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Gordon Retrievertirsdag 03. februar 2015, klokken 20:01
Du mister ikke garanti per se.  Fjærbrudd vil imidlertid (selvsagt) måtte tas gjennom Eibach og ikke gjennom VW.  Dersom det oppstår feil som er følgeskader av at du har byttet fjærer, kan du måtte betale for reparasjon hvis forhandler klarer å dokumentere at det er en sammenheng mellom de to.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: phingoconsdag 04. februar 2015, klokken 06:49
Bestilt. :)

Da var felg, dekk og senk i boks. Venter kun på bil. Spennende......
Tittel: Senkefjærer
Skrevet av: poskareonsdag 04. februar 2015, klokken 07:19
Noen i Vestfold som vil gå sammen å bestille via ebay eller lignende?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådeonsdag 04. februar 2015, klokken 22:28
En amerikaner som har vært i gang med senking (eller Photoshop).
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkuonsdag 04. februar 2015, klokken 22:32
Panoramatak?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådeonsdag 04. februar 2015, klokken 22:33
Sitat fra: mihkku på onsdag 04. februar 2015, klokken 22:32
Panoramatak?
Folie tenker jeg.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: lightningiionsdag 04. februar 2015, klokken 22:36
noen som får til den lys kombinasjonen, parklys med stripene i støtfanger ?  :o
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådeonsdag 04. februar 2015, klokken 22:47
Jepp. Sett bryteren på parklys :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: lightningiionsdag 04. februar 2015, klokken 23:24
skal ikke dra den langt, passer ikke til tråden men.. når jeg setter bryter til parklys, så går stripene av..
Sitat fra: Råde på onsdag 04. februar 2015, klokken 22:47
Jepp. Sett bryteren på parklys :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: hottentott33onsdag 04. februar 2015, klokken 23:34
Sitat fra: Råde på onsdag 04. februar 2015, klokken 22:28
En amerikaner som har vært i gang med senking (eller Photoshop).

Stilige felger, det er vel de som var på konseptbilen som ble vist frem for en tid tilbake. Er det noen som vet hva de heter? Med mindre han her har brukt photoshop, så er jo tilsynelatende felgene å få tak i gitt...  :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustorsdag 05. februar 2015, klokken 10:36
Sitat fra: hottentott33 på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:34
Sitat fra: Råde på onsdag 04. februar 2015, klokken 22:28
En amerikaner som har vært i gang med senking (eller Photoshop).

Stilige felger, det er vel de som var på konseptbilen som ble vist frem for en tid tilbake. Er det noen som vet hva de heter? Med mindre han her har brukt photoshop, så er jo tilsynelatende felgene å få tak i gitt...  :)

Sitathere's some p-chop I did on someone else's nice photo: (RALLEYSPORT sorry for hijacking your beautiful photos, just haven't had a chance to take nice pics of mine)
Jetta Hybrid wheels, lowered a bit, with some vinyl wrap elements

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7067390-The-E-GOLF-is-HERE!!!!!/page4
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkutorsdag 05. februar 2015, klokken 11:00
Får vente til det kommer 10m eller 20mm senk. Synes det ble litt overfall. (Så på en kompis sin Golf som er senket 35mm)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: hottentott33torsdag 05. februar 2015, klokken 11:16
Sitat fra: Sonus på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:36
Sitat fra: hottentott33 på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:34

Stilige felger, det er vel de som var på konseptbilen som ble vist frem for en tid tilbake. Er det noen som vet hva de heter? Med mindre han her har brukt photoshop, så er jo tilsynelatende felgene å få tak i gitt...  :)

Sitathere's some p-chop I did on someone else's nice photo: (RALLEYSPORT sorry for hijacking your beautiful photos, just haven't had a chance to take nice pics of mine)
Jetta Hybrid wheels, lowered a bit, with some vinyl wrap elements

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7067390-The-E-GOLF-is-HERE!!!!!/page4

Takker og bukker :-) Det viser seg at de heter "Buenos Aires" og standard på Jetta hybrid som du nevner, ja :-)

http://www.volkswagen.de/de/models/jetta/trimlevel_overview.s9_trimlevel_detail.suffix.html/der-neue-jetta-hybrid~2Fhybrid.html
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetorsdag 05. februar 2015, klokken 12:54
SitatDet viser seg at de heter "Buenos Aires"
Der var det, ja. It all comes back to me. Utrolig hva et forum kan utrette :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: -Alekstorsdag 05. februar 2015, klokken 20:13
Bildet vist ovenfor er jo en photoshop da.... 30mm senker ikke så mye
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnfredag 06. februar 2015, klokken 20:17
Da er Eibach fjærer bestillt. Gleder meg til å prøve ut dette oppsettet til våren med 18" felger med 225/40-18 Goodyear Performance 2. Har virkelig troen på disse dekkene
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikenonsdag 11. februar 2015, klokken 18:02
Perfekt lesestoff.. Godt jeg fant denne posten.. Blir nok ett slikt senke sett når sommeren nærmer seg.
8)

Men lurer på om det ikke hadde vært best og sette dette sammen med noen Dempere fra bilstein. Siden det virker som om de samarbeider med Eibach.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådeonsdag 11. februar 2015, klokken 19:23
Vet ikke så mye om det, men Koni FSD har fått veldig gode skussmål. Selv kommer jeg til å prøve med de originale. Den store drømmen var å få montert de adaptive demperene med innstilling i bilen, men det er nok altfor plundrete...
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkuonsdag 11. februar 2015, klokken 21:50
(http://images63.fotosik.pl/1060/6a9199c157fa59d0gen.jpg)
Litt for mye for min del med 30mm
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikentorsdag 12. februar 2015, klokken 09:17
 :D er vel 30 mm forran og 20 mm bak.

Den ser nok litt lav ut ja og da føler jeg at orginal demperene ikke helt er tilpasset dette settet. og en bør vurdere andre dempere som ett komplimang til fjørene.

Har sendt mail til Bilstein for å finne ut om de kansje lager noe som passer til akkurat disse fjørene.
Venter på svar.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusfredag 13. februar 2015, klokken 19:32
Fikk beskjed av Møller Trondheim at all garanti på hjuloppheng mest sannsynlig bortfaller om man monterer senkfjærer. Kim med noen utrolige påstander om hvor ømfintlig hjulophenget var tunet. Hørtes ikke ut som om han trodde på det selv!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskarefredag 13. februar 2015, klokken 20:17
Sier bare ett ord. MQB! Det er samme delene over hele linja. Da kan de ikke gi garanti på sine egne R-Line, GTI, R osv fordi de har endret dempere og fjærer.. Bare b-Shxt spør du meg.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådefredag 13. februar 2015, klokken 23:05
Er man i tvil så er det vel bare å skru over de originale fjærene igjen.

Jeg sitter å funderer på om det vil se bra ut med 30mm foran og 20mm bak. Når jeg leser og ser på eibach sin hjemmeside så er jeg ikke i tvil om at det ser riktig ut. Jeg er selvfølgelig spent på komforten, men kikk selv. Plenty plass til fjærvandring:

http://eibach.com/m-global/en/news/2012/suspension-program-for-the-new-vw-golf-vii
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonuslørdag 14. februar 2015, klokken 12:45
Sitat fra: poskare på fredag 13. februar 2015, klokken 20:17
Sier bare ett ord. MQB! Det er samme delene over hele linja. Da kan de ikke gi garanti på sine egne R-Line, GTI, R osv fordi de har endret dempere og fjærer.. Bare b-Shxt spør du meg.

Samme tenkte jeg der jeg satt å hørte på at servicelederen lirte av seg regla. Tenkte jeg skulle spørre om hvilke deler med delenummer som blir berørt av dette. Ba om å få navnet på ettermarkedssjefen i Møller, men det fikk jeg ikke. Kun e-post adressen kundehenvendelser@møller.no som han mente var to svært kompetente personer.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnsøndag 15. februar 2015, klokken 17:56
Juhuuu  ;D da er Eibach Pro-Kit montert!
Må si at det var overaskende komfortabelt, men allikevel passe fast. Synes faktis at chassiset håndterer skarpe ujevnheter bedre enn originaloppsettet selv med 225/40-18 dekk. Etter min mening så trengs det ikke kraftigere dempere enn originale da disse jobber veldig godt sammen med Eibach sine fjærer.
30 mm senk forran er heller ikke så aggressivt som noen fryktet i denne tråden.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Gordon Retrieversøndag 15. februar 2015, klokken 18:35
Gratulerer - jeg synes dette så veldig bra ut. 30/20 er heller ikke særskilt mye.  Likevel ble e-Golfen utrolig lav og sportslig.  Dette synes særlig godt på bildet i midten, der Kia Soul-en som er parkert ved siden av blir høy som en Range Rover - den blir som et høyhus ved siden av den sporty og tigeraktige Golfen.   8)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnsøndag 15. februar 2015, klokken 19:15
Til info så er det ikke en Kia Soul, men en Land Rover Discovery 3
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: magnus600søndag 15. februar 2015, klokken 19:45
Wow!!! Det ser fantastisk bra ut!! Bøyer meg i hatten for "vågestykket" i forhold til garanti etc. Skriv gjerne litt mer om hvordan dette fungerer i praksis, f.eks på dårlig vei, over fartshumper, svinge, med full nyttelast etc.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: -Alekssøndag 15. februar 2015, klokken 19:56
Dette går ikke utover garantien foruten fjærene som man må henvende seg til leverandør av senkefjærer ved problemer med disse.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkusøndag 15. februar 2015, klokken 20:02
For meg ble det akkurat for mye da vi har en ujevn vei som bilen skal kjøres litt på også, så er redd for å skrape under, men så bra ut! Har hatt 30mm før og synes det er perfekt senk på de fleste biler. Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonussøndag 15. februar 2015, klokken 20:11
Sitat fra: EL-John på søndag 15. februar 2015, klokken 17:56
Juhuuu  ;D da er Eibach Pro-Kit montert!
Må si at det var overaskende komfortabelt, men allikevel passe fast. Synes faktis at chassiset håndterer skarpe ujevnheter bedre enn originaloppsettet selv med 225/40-18 dekk. Etter min mening så trengs det ikke kraftigere dempere enn originale da disse jobber veldig godt sammen med Eibach sine fjærer.
30 mm senk forran er heller ikke så aggressivt som noen fryktet i denne tråden.

Så veldig bra ut. Gleder meg til fjærene mine kommer.

Var det vanskelig å få montert fjærene?

Hvilket innpress og hvilken bredde er det på felgene dine?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådesøndag 15. februar 2015, klokken 20:39
EL-John: dette var kjapt og så veldig bra ut. Jeg er ikke i tvil, de skal på når de kommer. Jeg var litt i tvil når det gjelder komfort, men nå får det stå sin prøve. Argumentet i heimen får være redusert luftmotstand og forbruk. Etter mitt syn ble det veldig harmonisk. Flott!

Sitat fra: mihkku på søndag 15. februar 2015, klokken 20:02
Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Har du bestilt R-line utenom? Ved øyesyn blir den ikke veldig mye lavere. Jeg tror nesten ikke de gjør bilen lavere i det hele tatt.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnsøndag 15. februar 2015, klokken 20:54
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 20:11
Sitat fra: EL-John på søndag 15. februar 2015, klokken 17:56
Juhuuu  ;D da er Eibach Pro-Kit montert!
Må si at det var overaskende komfortabelt, men allikevel passe fast. Synes faktis at chassiset håndterer skarpe ujevnheter bedre enn originaloppsettet selv med 225/40-18 dekk. Etter min mening så trengs det ikke kraftigere dempere enn originale da disse jobber veldig godt sammen med Eibach sine fjærer.
30 mm senk forran er heller ikke så aggressivt som noen fryktet i denne tråden.

Så veldig bra ut. Gleder meg til fjærene mine kommer.

Var det vanskelig å få montert fjærene?

Hvilket innpress og hvilken bredde er det på felgene dine?

Litt arbeid er det med montering, men går fint på en helg i rolig kosetempo.
brukte denne som mal http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=273002

Felgene mine er originale Audi Proline felger som jeg hadde liggende fra min forrige A6, de er 8x18 med ET 48
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: magnus600søndag 15. februar 2015, klokken 21:02
Råde, du som faktisk har endel testdata vedrørende forbruk.. fint om du finner ut om senkingen faktisk utgjør noe i praksis! Da blir det plutselig lett å finne midler til investering her også  ;)

Sitat fra: Råde på søndag 15. februar 2015, klokken 20:39
EL-John: dette var kjapt og så veldig bra ut. Jeg er ikke i tvil, de skal på når de kommer. Jeg var litt i tvil når det gjelder komfort, men nå får det stå sin prøve. Argumentet i heimen får være redusert luftmotstand og forbruk. Etter mitt syn ble det veldig harmonisk. Flott!

Sitat fra: mihkku på søndag 15. februar 2015, klokken 20:02
Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Har du bestilt R-line utenom? Ved øyesyn blir den ikke veldig mye lavere. Jeg tror nesten ikke de gjør bilen lavere i det hele tatt.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: HelectriCsøndag 15. februar 2015, klokken 21:05
Fikk sjekket med det lokale verkstedet og de vil ha 7500kr for å skifte fjerer og ny hjulinstilling som de mener bilen må ha etter senking:-( blir lit drøyt å legge ca 10 000 på 30/20mm. Mange kroner per mm der;-)
Er ikke den store mekanikern selv, så vil ikke prøve meg på noe slikt.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådesøndag 15. februar 2015, klokken 21:26
Sjekk andre steder. Jeg har fått pris på 4500 for alt du nevner der. Noen er blodsugere.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonussøndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: phingocmandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusmandag 16. februar 2015, klokken 07:22
Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.

Jeg fikk beskjed fra vegvesenet/biltilsynet at målebrev fra 4-hjulskontroll skulle legges ved TüV-papirene ved kontroll. De nevnte ingenting om at det kunne være krav om det?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaremandag 16. februar 2015, klokken 09:10
Her er "How To" video av bytte av fjærer for de som liker å se en video om hvordan man bytter fjærene:
http://youtu.be/WhYAAUWm-6Y
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikenmandag 16. februar 2015, klokken 10:00
Så jo meget pent ut må jeg si.

Må bli slike fjærer i allefall ser jeg.. og det før sommeren... :D
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusmandag 16. februar 2015, klokken 14:29
Svar fra kundehenvendelser@moller.no angående senkesett og garanti

SitatVedrørende din henvendelse.

Volkswagen støtter ikke en slik ombygging av kjøretøyet. Dersom det skulle oppstå
feil i hjulstilling eller andre feil som relaterer seg til modifiseringen, vil en
reklamasjon eller garantiforespørsel bli avvist.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.


Vennlig hilsen / Best regards
xxxxxxxxxx
Customer Care/Kundehenvendelser
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: phingocmandag 16. februar 2015, klokken 17:42
Sitat fra: Sonus på mandag 16. februar 2015, klokken 07:22
Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.

Jeg fikk beskjed fra vegvesenet/biltilsynet at målebrev fra 4-hjulskontroll skulle legges ved TüV-papirene ved kontroll. De nevnte ingenting om at det kunne være krav om det?

Les gjennom tuv papirene neste gang. Dersom store tyske suv har konkludert med at senken ikke påvirker hjulgeometrien på negativ måte, så kan ikke lille vegvesnet kreve utført målig.

Vegvesnet forholder seg til tuv ved ombygging av kjøretøy. Tuv er høyere opp på stigen enn svv i norge.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: -Aleksmandag 16. februar 2015, klokken 21:13
Sitat fra: Sonus på mandag 16. februar 2015, klokken 14:29
Svar fra kundehenvendelser@moller.no angående senkesett og garanti

SitatVedrørende din henvendelse.

Volkswagen støtter ikke en slik ombygging av kjøretøyet. Dersom det skulle oppstå
feil i hjulstilling eller andre feil som relaterer seg til modifiseringen, vil en
reklamasjon eller garantiforespørsel bli avvist.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.


Vennlig hilsen / Best regards
xxxxxxxxxx
Customer Care/Kundehenvendelser

Dette er ikke min erfaring med møller, selv med mer modifisert bil enn bare fjærer. hva kundeservice på møller sier har jo ikke noe med hva hvert enkelt verksted gjør. Kjør på og senk E-golfen, det skal ihvertfall jeg!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnmandag 16. februar 2015, klokken 21:28
Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 17:42
Sitat fra: Sonus på mandag 16. februar 2015, klokken 07:22
Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.

Jeg fikk beskjed fra vegvesenet/biltilsynet at målebrev fra 4-hjulskontroll skulle legges ved TüV-papirene ved kontroll. De nevnte ingenting om at det kunne være krav om det?

Les gjennom tuv papirene neste gang. Dersom store tyske suv har konkludert med at senken ikke påvirker hjulgeometrien på negativ måte, så kan ikke lille vegvesnet kreve utført målig.

Vegvesnet forholder seg til tuv ved ombygging av kjøretøy. Tuv er høyere opp på stigen enn svv i norge.
Når det gjelder å få godkjent senk på e-Golf så MÅ man legge ved hjulstillings papirer, da det står at det MÅ gjøres i følge TUV papirene.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkutirsdag 17. februar 2015, klokken 01:02
Sitat fra: Råde på søndag 15. februar 2015, klokken 20:39
EL-John: dette var kjapt og så veldig bra ut. Jeg er ikke i tvil, de skal på når de kommer. Jeg var litt i tvil når det gjelder komfort, men nå får det stå sin prøve. Argumentet i heimen får være redusert luftmotstand og forbruk. Etter mitt syn ble det veldig harmonisk. Flott!

Sitat fra: mihkku på søndag 15. februar 2015, klokken 20:02
Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Har du bestilt R-line utenom? Ved øyesyn blir den ikke veldig mye lavere. Jeg tror nesten ikke de gjør bilen lavere i det hele tatt.
Vurderer, derfor jeg er litt skeptisk. Må nesten se bilen senket en dag slik at jeg kan bestemme meg. 
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 17. februar 2015, klokken 17:50
Her er kravene fra biltilsynet i Tønsberg:

Tar en litt generell forklaring på hva vi kontrollerer.

1. At dokumentasjonen stemmer overens med riktig bil og påmonterte fjærer.
2. Kontrollerer at de forutsetningene som er beskrevet i for eksempel en TUV godkjenning er oppfylt.
3. Du må fremvise en 4-hjuls kontroll hvor de målte verdiene ligger innenfor spesifikasjoner som er satt av fabrikant.
4. Bilen prøvekjøres.  Ingenting skal "subbe/ta imot ved fullt rattutslag og full nedfæring.
5. Kontrollen koster pr. dd 530kr.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretorsdag 19. februar 2015, klokken 10:51
Her er 2 sett Eibach fjærer ankommet! :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johntorsdag 19. februar 2015, klokken 17:21
Grattis! Det er bare å få det på
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretorsdag 19. februar 2015, klokken 19:05
Man kjøper jo to e-Golfer, en for jobbpendling, og en for søndagsturene!! ;)
Neida, gikk sammen med en annen på forumet her, slik at vi fikk en bedre pris på fjærene og frakten, samt da deler vi tollgebyret....
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: -Aleksfredag 20. februar 2015, klokken 09:25
Hvor mye kom det på om jeg kan spørre ? :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusfredag 20. februar 2015, klokken 10:10
Sitat fra: -Aleks på fredag 20. februar 2015, klokken 09:25
Hvor mye kom det på om jeg kan spørre ? :)

Jeg kjøpte ett sett fra Tunershop

Sitat
SitatBut her is the ideal price for you: It is VAT free 152,94 EUR plus 15,- EUR shipping/handling to norway. The total is 167,94 EUR.

Så kommer fortllingsgebyr og moms på toppen. (jeg betalte 336NOK for dette)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskarefredag 20. februar 2015, klokken 12:13
Jeg handlet på PBT-Racing.
Send de en epost på info@pbt-racing.de , så får du et tilbud fra de.
Når jeg gikk sammen med noen andre, fikk vi 2 sett for €310, inkl frakt.
Så kommer fortollingsgebyr og moms i tillegg da.

Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikensøndag 22. februar 2015, klokken 11:38
 :o utfra bilder fra dette senkesettet håper jeg at bilen vil se noenlunde slik ut til sommeren...
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkuonsdag 25. februar 2015, klokken 23:46
Er så usikker at man går gærn. Senk eller ikke senk, det er spørsmålet. Liker at bilen er lavere, men dersom denne skal kjøres litt utpå en humpete vei, så er det jo fort gjort å smelle nedi.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretorsdag 26. februar 2015, klokken 00:04
Valgets kvaler, ikke lett. Men vet om en her på forumet som sikkert legger ut bilder av sin til helgen, for da er den senket. Jeg får bilen min til uka, og da går det vel en ukes tid til før jeg får senket min...kommer selvsagt bilder da også! :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkutorsdag 26. februar 2015, klokken 12:21
Får gruble enda mer. Har jo 18" felger, men planen er å fikse fronspoiler, bakspoiler og sideskjørt. Ikke noe ekstremt, men bare noe som gir bilen litt mer sportslig følelse. Disse gjør jo også at bilen oppleves lavere.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikentorsdag 26. februar 2015, klokken 23:59
 ;D Da var Senke settet bestilt.. Da er det bare og glede seg til sommeren... :D
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådefredag 27. februar 2015, klokken 20:55
Jeg var veldig i tvil, for jeg er egentlig en mann som liker ting originalt. Det har jeg sluttet med nå...

Eibach senkesett er montert, og jeg er veldig overrasket. Ikke bare ser det bra ut men bilen ble bedre å kjøre.

Jeg var redd for å miste komfort. I steden har jeg fått bedre komfort. Understellet er nå bedre avstemt. Borte er den litt nervøse småsprettingen man kan oppleve på ujevn vei.

Selvsagt krenger den mindre og det er spesielt merkbart ved brems og aksellerasjon. Men, den er etter min mening også bedre i fartshumper og skarpe ujevnheter. Returdempingen er også bedre, selv om det er en karakter som skal følge støtdemperene (som er originale)

De eneste gangene jeg har merket at den er mindre komfortabelt er ved høy fart over feks fartshumper. Da er den stiv. Men til normal kjøring føles den ikke stiv i det hele tatt.

Beklager skitne bilder. La oss håpe på bedre vær og mer tid:
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkufredag 27. februar 2015, klokken 21:15
17"? Så veldig bra ut! Legger inn bestilling selv!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådefredag 27. februar 2015, klokken 21:25
Sitat fra: mihkku på fredag 27. februar 2015, klokken 21:15
17"? Så veldig bra ut! Legger inn bestilling selv!
:) Good boy. Du vil ikke angre. Jepp 17" Madrid.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkufredag 27. februar 2015, klokken 21:28
Gleder meg. Ble 18" på meg,  men de veier jo nesten nada.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnfredag 27. februar 2015, klokken 21:42
Sitat fra: Råde på fredag 27. februar 2015, klokken 20:55
Jeg var veldig i tvil, for jeg er egentlig en mann som liker ting originalt. Det har jeg sluttet med nå...

Eibach senkesett er montert, og jeg er veldig overrasket. Ikke bare ser det bra ut men bilen ble bedre å kjøre.

Jeg var redd for å miste komfort. I steden har jeg fått bedre komfort. Understellet er nå bedre avstemt. Borte er den litt nervøse småsprettingen man kan oppleve på ujevn vei.

Selvsagt krenger den mindre og det er spesielt merkbart ved brems og aksellerasjon. Men, den er etter min mening også bedre i fartshumper og skarpe ujevnheter. Returdempingen er også bedre, selv om det er en karakter som skal følge støtdemperene (som er originale)

De eneste gangene jeg har merket at den er mindre komfortabelt er ved høy fart over feks fartshumper. Da er den stiv. Men til normal kjøring føles den ikke stiv i det hele tatt.

Beklager skitne bilder. La oss håpe på bedre vær og mer tid:
Grattis! Og velkommen i klubben
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskarefredag 27. februar 2015, klokken 22:07
El-John: Hvilket biltilsyn var du på?
Jeg sendte TUV dokumentet inn til Tønsberg, og fikk tilbakemelding om at 4-hjulskontroll og dokumentet var tilfredstillende dokumentasjon for å få det godkjent. Min bil blir senket 10 mars. :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnfredag 27. februar 2015, klokken 23:33
Sitat fra: poskare på fredag 27. februar 2015, klokken 22:07
El-John: Hvilket biltilsyn var du på?
Jeg sendte TUV dokumentet inn til Tønsberg, og fikk tilbakemelding om at 4-hjulskontroll og dokumentet var tilfredstillende dokumentasjon for å få det godkjent. Min bil blir senket 10 mars. :)
Jeg var på biltilsynet i Stavanger.
Ja jeg trodde også at det skulle være tilstrekkelig med TUV og 4 hjulskontroll, men fikk tydelig inntrykk av at kontrolløren ikke var veldig sikker på godkjenning av senkesettet. Det var i tillegg ikke ført inn typegodkjenningsnummer i vognkortet, noe de stusset veldig på, hvorpå jeg forsiktig påpekte hvor den feilen lå og henviste til typegodkjenningsnummer i plaketten i døren på bilen. Det ble også diskutert om senking og batteripakken var forenelig med tanke på skade på denne. " vil nok tro at TUV har tatt høyde for det" svarte jeg bare, og så ble kontrolløren veldig stille og skremmende streng i blikket.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnsøndag 08. mars 2015, klokken 19:07
Da var endelig e-Golfen godkjent med senkesett
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkumandag 09. mars 2015, klokken 22:01
Da er mine 18" på tur til Norge og senkesett er bestilt. Nå er det bare å vente til Mai! :D
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådemandag 09. mars 2015, klokken 22:59
Sitat fra: mihkku på mandag 09. mars 2015, klokken 22:01
Da er mine 18" på tur til Norge og senkesett er bestilt. Nå er det bare å vente til Mai! :D
Gratulerer! Apropos styling så ser jeg at R-line skjørt ikke gjør bakkeklaring lavere selv om det ser slik ut. Har vært på møller i dag og kjøpt tape for både R-line og GTI skjørter tapes på. GTI skjørtene ser slik ut og er egentlig bare en leppe (skal poste ekte bilder når det kommer på):
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkumandag 09. mars 2015, klokken 23:20
Kjøpt både r-line og gti skjørt? :p

Ja, jeg sjekket hos Møller når jeg hentet bilen og du har rett i det du sier. Blir dog ikke noe skjørt før til neste år da bilen har fått nok utstyr for i år.  Vurderer du R-line bakfangeren også? Forsåvidt så har eGolf frontfangeren samme form som R-line sin fanger
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 10. mars 2015, klokken 08:01
Da er bilen levert inn til senking. Spent på utseende og kjøreopplevelsen når jeg skal hente den!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkutirsdag 10. mars 2015, klokken 09:17
Fikk tegningen på R-line skjørtene og disse skal festes med skruer:/
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustirsdag 10. mars 2015, klokken 09:41
Sitat fra: poskare på tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:01
Da er bilen levert inn til senking. Spent på utseende og kjøreopplevelsen når jeg skal hente den!

Hva må du betale for jobben? Vurderer å sette den bort istedenfor å gjøre monteringen selv. Hjulstillingskontroll må jeg jo uansett får gjort.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 10. mars 2015, klokken 10:13
Koster ca 4500 inkl firehjulskontroll. Møller skulle ha 6800,- Anbefaler å ringe rundt å sjekke flere verksted.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetirsdag 10. mars 2015, klokken 12:46
Sitat fra: mihkku på tirsdag 10. mars 2015, klokken 09:17
Fikk tegningen på R-line skjørtene og disse skal festes med skruer:/
Bare i forkant og bakkant vel? Samme skrue som innerskjermen. Jeg har hatt kontakt med vw mekaniker som mente de kun var tape. Hørt om en mekaniker i samme bedrift som kun brukte tape på sin egen bil.

Btw: dette er off topic. Vi får fortsette med styling i ekstrautstyrstråden e.l.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkutirsdag 10. mars 2015, klokken 12:59
Kan sikkert bruke tape tape, men monteringsanvisningen jeg fikk fra Møller så har du en ekstra list hvor skrue skal monteres i karosseriet og skjørtet skal festes med tre skruer under. Så er det jo to i hjulbuene:)

Indeed off-topic, la oss fortsette der dersom det er noe mer:)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 10. mars 2015, klokken 14:05
Da var doningen senket... Hadde jeg ikke vært avhengig av bilen hadde jeg lagt om til sommerfelgene allerede nå :D
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 10. mars 2015, klokken 18:25
Måtte gjøre det....måtte bare gjøre det!!!! :D
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetirsdag 10. mars 2015, klokken 19:20
Dette fortjener jaggu meg en +1!

Hvordan er "ride quality" med 225/40-18?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskaretirsdag 10. mars 2015, klokken 19:52
Takk! :) Det lille jeg har rukket å prøve i dag kan summeres med "awsome"!! :)
Men for noen kan nok dette bli et oppsett som oppleves for "tight". Men jeg elsker bilen sånn! :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Ebetirsdag 10. mars 2015, klokken 19:59
eGolfen er jaggu ganske mye kulere enn min Leaf! Haha!
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: znaky85tirsdag 10. mars 2015, klokken 23:05
Nice ;)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikenonsdag 11. mars 2015, klokken 13:09
 ;D Det der så ikke feil ut ett sekund.

Gleder meg til senke sett og sommerhjul skal på min...  :P
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Turbonegeronsdag 11. mars 2015, klokken 15:27
Pris på Eibach Pro-Kit?
eller noen som kan gi link? :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskareonsdag 11. mars 2015, klokken 16:35
Sitat fra: Turboneger på onsdag 11. mars 2015, klokken 15:27
Pris på Eibach Pro-Kit?
eller noen som kan gi link? :)
Snakk med disse gutta, god pris og service...

pbt-tuning@t-online.de
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikentorsdag 12. mars 2015, klokken 08:52
pbt-tuning@t-online.de

Disse finner du også på E-bay i tyskland og virker som veldig god service.

søk på dette "e-Golf E10-85-041-04-" på E-bay så finner du de rimelig kjapt vil jeg tro.
http://ebay.de

Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Kjellikentorsdag 12. mars 2015, klokken 08:58
 :D Da regner jeg med at jeg må innom post kontoret i dag  :o
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustorsdag 12. mars 2015, klokken 23:03
Var innom Møller Trondheim i dag for å få avklart noen utbedringer. Spurte samtidig om hva de skulle ha for å montere senkesettet inkl 4-hjulskontroll. De skulle ha 10.300 kroner! Påstod at hovedstrømskabelen måtte kobles fra for å få ut fjærbeinet bak høyre side og det tok en time å koble fra. Hjulstillingskontrollen kostet 1900.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: HelectriCfredag 13. mars 2015, klokken 07:17
Sitat fra: Sonus på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:03
Var innom Møller Trondheim i dag for å få avklart noen utbedringer. Spurte samtidig om hva de skulle ha for å montere senkesettet inkl 4-hjulskontroll. De skulle ha 10.300 kroner! Påstod at hovedstrømskabelen måtte kobles fra for å få ut fjærbeinet bak høyre side og det tok en time å koble fra. Hjulstillingskontrollen kostet 1900.

Haha, den var god, tror nok mer de trenger 2-3 timer kaffepause som de vil du skal finansiere for 2-3 man.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusfredag 13. mars 2015, klokken 07:29
Sitat fra: HelectriC på fredag 13. mars 2015, klokken 07:17
Sitat fra: Sonus på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:03
Var innom Møller Trondheim i dag for å få avklart noen utbedringer. Spurte samtidig om hva de skulle ha for å montere senkesettet inkl 4-hjulskontroll. De skulle ha 10.300 kroner! Påstod at hovedstrømskabelen måtte kobles fra for å få ut fjærbeinet bak høyre side og det tok en time å koble fra. Hjulstillingskontrollen kostet 1900.

Haha, den var god, tror nok mer de trenger 2-3 timer kaffepause som de vil du skal finansiere for 2-3 man.

Det erjo latterlig egentlig, men de følger visst bare arbeidsprosessene som er beskrevet i VW-systemet. Men kanskje VW har lagt inn kafepausene for dem :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: afofredag 13. mars 2015, klokken 09:00
De brukte ca. 40min. på å bytte og teste dempere bak på min. Så veldig vanskelig kan det ikke være. Kjappere seg kanskje litt mer ved garantisaker..
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: EL-Johnfredag 13. mars 2015, klokken 20:05
Sitat fra: Sonus på torsdag 12. mars 2015, klokken 23:03
Var innom Møller Trondheim i dag for å få avklart noen utbedringer. Spurte samtidig om hva de skulle ha for å montere senkesettet inkl 4-hjulskontroll. De skulle ha 10.300 kroner! Påstod at hovedstrømskabelen måtte kobles fra for å få ut fjærbeinet bak høyre side og det tok en time å koble fra. Hjulstillingskontrollen kostet 1900.
Det var merkelig at hovedstrømkabelen måtte kobles fra?? Dette var ikke noe problem når jeg monterte senkefjærer, det er forøvrig ikke fjærbein bak, men seperat støtdemper og fjær montert på multilink oppheng hvor man ikke trenger å demontere støtdemper fra øvre feste.
Tror nok det er lagt inn masse kaffepauser til den prisen.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskarefredag 13. mars 2015, klokken 20:33
Du kan vel si det sånn, at enten håpet de at du var en velholden mann, eller at du syntes det var alt for dyrt slik at de slapp å sette seg inn i hvordan de skulle gjøre en sånn jobb.....  :O
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådemandag 16. mars 2015, klokken 13:09
Så var Eibach pro-kit senkesett 30/20mm godkjent uten videre seremoni. Bestill tid hos trafikkstasjonen. Ha med TÜV papirer og firehjulskontroll samt begge vognkort. Et smil hjelper også. Da kommer det et tilbake bare du er sta.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: poskareonsdag 25. mars 2015, klokken 17:34
Da var senkefjærene godkjent hos Biltilsynet(http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/25/fadc9eb9c30290ea5857a8f1624012a0.jpg)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Turbonegerfredag 03. april 2015, klokken 02:33
Hei, har funnet senkesett for 2750,-
http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/golf-7/eibach-pro-kit_2
Noen som vet om noen steder de selger billigere? kanskje dere kan fortelle om hvor dere har kjøpt senkesett? Takk på forhånd.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: phingocmandag 06. april 2015, klokken 01:35
Noen som har hatt problemer med ACC, Lane keep osv etter senking, eller fungerer det som vanlig?
Siden kjøretøy høyden har blitt endret, tenker jeg på at kanskje systemene må kalibreres/justeres inn på nytt.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådemandag 06. april 2015, klokken 08:06
Ingen problemer med noe av det. Eneste er at nærlys må justeres litt opp fordi den er senket litt mer foran enn bak.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: bnomandag 06. april 2015, klokken 11:48
Sitat fra: Turboneger på fredag 03. april 2015, klokken 02:33
Hei, har funnet senkesett for 2750,-
http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/golf-7/eibach-pro-kit_2
Noen som vet om noen steder de selger billigere? kanskje dere kan fortelle om hvor dere har kjøpt senkesett? Takk på forhånd.

Kan maile dem og se om de selger uten tysk mva. + frakt. Tror dette blir rimeligere. Sjekk ellers opp i tråden.

http://www.ebay.de/itm/Eibach-Federn-Tieferlegungsfedern-Pro-Kit-VW-Golf-VII-5G1-e-Golf-02-14-/311249753410?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4877ee5542
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkumandag 06. april 2015, klokken 12:24
P&R er Eibachs importør i Norge
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Tbglørdag 11. april 2015, klokken 16:02
Senket med eibach sett her også:)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådelørdag 11. april 2015, klokken 17:12
Sitat fra: Tbg på lørdag 11. april 2015, klokken 16:02
Senket med eibach sett her også:)
Ja ja men! Ser bra ut, men er den lavere enn 30/20? Ser sånn ut på bildet.

Og så har du sideskjørtene ser jeg. Har du tips til hvordan jeg skal få mine GTI skjørt til å sitte?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Tbglørdag 11. april 2015, klokken 17:15
Sitat fra: Råde på lørdag 11. april 2015, klokken 17:12
Sitat fra: Tbg på lørdag 11. april 2015, klokken 16:02
Senket med eibach sett her også:)
Ja ja men! Ser bra ut, men er den lavere enn 30/20? Ser sånn ut på bildet.

Og så har du sideskjørtene ser jeg. Har du tips til hvordan jeg skal få mine GTI skjørt til å sitte?

Nei, det er litt vanskelig å si for jeg målte ikke før og etter. Men fjærene forran var nok mer enn 30 mm kortere, men de er igjen en del stivere så tror 30\20 er ganske ritkig. Håper den siger ett par mm når fjærene får satt seg litt:)

Anbefaler å bruke festemidlene som følger med. Ganske grei montering, men jeg anbefaler å bruke hvitt lim og ikke sort som jeg brukte selv. Det syns ikke, men tror det ville sett bedre ut om man er litt pirkete eller det skulle komme en liten glippe:)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: lightningiilørdag 18. april 2015, klokken 14:19
Eibach prokit fjærer selges.( ubrukt) 1800+frakt.
Synes felger og dekk på 18 ser bra ut uten behov for å senke bilen
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: JohnBjørnstøltorsdag 21. mai 2015, klokken 15:21
Jeg har montert senkefjærer på bilen, men finner ingen TÜV papirer for e-golf på eibach.com...

noen som kan sende link?

Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonustorsdag 21. mai 2015, klokken 23:52
www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/22015/2299/E1015021.PDF

Se side 9
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Saamodtsøndag 24. mai 2015, klokken 12:24
Jeg monterte senkefjærene fra Eibach i går. Mine målinger etter et par mils kjøring på de nye fjærene indikerer ca 35 mm senking fremme og ca 25 mm bak.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: JohnBjørnstøltirsdag 26. mai 2015, klokken 13:18
Da var endelig senkesettet godkjent etter 3,5 timer hos biltilsynet.......

Bilder kommer :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: PokerFjestirsdag 28. juli 2015, klokken 02:35
Er det noen som vet om det er alternativer til Eibach 30/20-senk? Skulle gjerne hatt noe mer i retning av 20/15 eller mindre. Tror 30mm blir for lavt for meg.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetirsdag 28. juli 2015, klokken 06:34
Sitat fra: PokerFjes på tirsdag 28. juli 2015, klokken 02:35
Er det noen som vet om det er alternativer til Eibach 30/20-senk? Skulle gjerne hatt noe mer i retning av 20/15 eller mindre. Tror 30mm blir for lavt for meg.
Jeg trodde også det og har lett etter det samme som du etterlyser. Fant det aldri, men det er jo en del måneder siden nå. Jeg vurderte et R-line sett fra VW som senker bilen 10-15 mm, men da får du det ikke godkjent hos biltilsynet. Jeg må imidlertid si at 30/20 er helt perfekt, også siden bilen oppleves høyere foran enn bak både med proginalfjærer og R-line understell.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: gamer73tirsdag 28. juli 2015, klokken 08:44
Jeg har et spørsmål siden jeg er av den oppfattning at ALLE biler burde vært senket for å se bra ut....OG at jeg senket min bmw320si engang...og da ble fronten mye lavere enn baken og DET så skamstygt ut...fikk heldigvis justert..Det var snakk om sikkert 8 cm senking. Etter justering så det skamtøft ut..men det var et helvete på jord å kjøre med!!!...(jeg gadd heller aldri å godkjenne det..og da bilen ble brukt som innbytte sa jeg også ifra om dette)

Så mitt spørsmål:

Vil 30/20 sekning gjøre at E-golfen blir lavere foran enn bak? Mht hvordan den er orginal.. Eller er 30/20 det som skal til for å senke den helt jevnt fremme og bak?

Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetirsdag 28. juli 2015, klokken 10:08
Originalt synes jeg det er større glippe mellom skjerm og dekk foran enn bak. Med 30/20 så synes jeg det er mer jevnt. Legger ved bilde så får du se selv har dessverre ikke et uten skyggetegnincer her).

Synes bilen er stivere, men det går helt fint å kjøre familieturer på dårlige fjellveier. Kona har ikke merket noe som helst, og senkingen har ikke vært et omsøkt og godkjent prosjekt ;)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: gamer73tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:19
Sitat fra: Råde på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:08
Originalt synes jeg det er større glippe mellom skjerm og dekk foran enn bak. Med 30/20 så synes jeg det er mer jevnt. Legger ved bilde så får du se selv har dessverre ikke et uten skyggetegnincer her).

Synes bilen er stivere, men det går helt fint å kjøre familieturer på dårlige fjellveier. Kona har ikke merket noe som helst, og senkingen har ikke vært et omsøkt og godkjent prosjekt ;)
Ser bra ut, men vanskelig å se pga skygger og fargen du har på bilen;) Men det ser ikke feil ut:)

Men jeg vurderer også å bare eventuelt gå for gti senking...er det 1cm? Men dette er kanskje ikke mulig på en E-golf?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: PokerFjestirsdag 28. juli 2015, klokken 10:35
Dette ser ikke feil ut nei. Spørs om jeg skal plukke med meg et senkesett og prøve. Det kan sikkert selges hvis det blir for ekstremt.
Stemmer det at både Eibach og H&R leverer senk til e-Golf? Noen som har tanker om hva som er "best"?

Tror dette er H&R - http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56714317
De oppgir 970/1040kg aksellast.

Eibach pro oppgis til 1070/1220kg aksellast. Betyr det at eibach er stivere?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetirsdag 28. juli 2015, klokken 11:17
Nei. Det betyr at eibach er riktigere. Tror ikke HR settet er godkjent (men det kan ha blitt det i det siste, i hvert fall jf annonsen, men dette ville jeg ikke tatt for god fisk). Det er viktig at du leser TUV papirene før kjøp, eGolf skal stå nevnt der. 970 kg foran høres ut som en bensingolf.

HR er visst etter sigende stivere enn eibach, men jeg har ingen erfaring. Kun lest rundt på fora. Bilen som er avbildet er definitivt ikke 30/20. Ser mer ut som 40/40. Kanskje mer.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: PokerFjesonsdag 19. august 2015, klokken 16:07
Da er senkesettet (eibach pro) på vei inn dørene snart, men jeg ser at noen (på nett) skriver at alle boltene som man må ha av for å montere fjærene er strekkbolter, noe som gjør at de skal byttes dersom de fjernes.
Dere som har installert selv - har dere byttet bolter?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkuonsdag 19. august 2015, klokken 20:18
Strekkboltene skifter du etter å ha fjernet de 2 ganger:)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: mihkkuonsdag 19. august 2015, klokken 20:27
Men jeg vet at mekanikkere anbefaler å skifte de hver gang. En strekkbolt er jo i utgangspunktet one off, men de ytre er ikke like mye plaget av stress som de indre og jeg mener at to ganger bør være maks på en nybil

Og følg moment anbefalingene! De tre øverste boltene blir fort ødelagte om man strammer for hardt andre gang
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Chanatorsdag 20. august 2015, klokken 09:44
@Pokerfjes.

Jeg har vært i kontakt med de som selger på Finn, den annonsen.
De reklamerer helt feil, det er Eibach sine som er godkjente og det er de dem selger.
HR sine skal ikke være godkjente enda, men ikke ta mine ord som fasitt, kan være oppdatert etter jeg bestilte.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: PokerFjestorsdag 20. august 2015, klokken 11:55
Sitat fra: Chana på torsdag 20. august 2015, klokken 09:44
@Pokerfjes.

Jeg har vært i kontakt med de som selger på Finn, den annonsen.
De reklamerer helt feil, det er Eibach sine som er godkjente og det er de dem selger.
HR sine skal ikke være godkjente enda, men ikke ta mine ord som fasitt, kan være oppdatert etter jeg bestilte.
Godt jeg har fått hentelapp på et sett Eibach og ikke H&R da ;). I helga blir det senk, og jeg er veldig spent på hvordan det blir å se ut siden jeg har litt større hjul enn orginalt.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: koolarttirsdag 23. august 2016, klokken 20:53
H&R er også godkjent men som vi skriver er det med maks aksel last framme 970 kilo

samt vi erfarte på en norsk E-golf senket den 5cm
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: ASVNonsdag 10. mai 2017, klokken 19:27
Hvordan er det med senkesett til den nye egolfen?

Noen som vet hva VW sier om garantien når man senker?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: rolandvg99onsdag 10. mai 2017, klokken 19:49
Sitat fra: ASVN på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:27
Hvordan er det med senkesett til den nye egolfen?

Noen som vet hva VW sier om garantien når man senker?

Vet i alle fall at jeg ville vært forsiktig med å minke avstanden fra bakken opp til halvparten av bilens verdi...

But that's me. :)
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: offpistonsdag 20. september 2017, klokken 12:55
Er det flere som har problemer med ACC etter å ha montert senkesett?
Jeg får konstant "ingen sensor sikt" feilmeding og møller mener det er fordi ACC må kalibreres på nytt fordi bilen er senket. Dette skal de ha 3500 kr for å gjøre

Jeg ser også at det er en liten justeringskrue på ACC sensoren, så i teorien skulle det være verdt et forsøk å justere sensoren litt oppover og se om det hjelper. Bare holde kontroll på hvor mange runder man skrur.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: nortrahoffredag 22. september 2017, klokken 11:28
Sjekk på forhånd med Biltilsynet om hva de sier med å senke de fleste elbiler som har batteriet montert i gulvet mellom akslingene?
Det er ikke sikkert at dette er sikkerhetsteknisk godkjent da det øker risiko for å skade batteriet og derved forårsake brann. Det kan også være at man risikerer avkortning i forsikringsoppgjøret dersom bilen får en slik skade og den brenner opp?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Sonusonsdag 27. september 2017, klokken 08:46
Sitat fra: nortrahof på fredag 22. september 2017, klokken 11:28
Sjekk på forhånd med Biltilsynet om hva de sier med å senke de fleste elbiler som har batteriet montert i gulvet mellom akslingene?
Det er ikke sikkert at dette er sikkerhetsteknisk godkjent da det øker risiko for å skade batteriet og derved forårsake brann. Det kan også være at man risikerer avkortning i forsikringsoppgjøret dersom bilen får en slik skade og den brenner opp?

Så lenge senkesettet er TüV-godkjent sier de ingenting. Flere har fått senkesett godkjent i vognkortet på E-golf. Om det er smart er en annen sak. Jeg har senkesettet liggende umontert da jeg opplever mye probelemer/ulyder i hjulopphenget foran og derfor ikke tar sjansen mtp bortfall av garanti da bilen har vært utbedret seks ganger for lyder i hjuloppheng drivlinje som jeg frykter Møller ville ha tillagt senking om jeg hadde gjort det.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: nortrahofonsdag 27. september 2017, klokken 10:35
Det spørs om senkesettet er godkjent for en E-Golf og ikke en vanlig "fossil" Golf.
Er det ikke godkjent for E-Golf - så er det heller ikke godkjent.
På TüV-papirene står det hvilke bilmodeller dette er godkjent for. Har du ingen av disse (spesifikt på undertyper/modeller), så er det ikke godkjent. Det holder ikke med "Golf" men må være spesifisert med "E-Golf og modellår (event. chassis-serie).
Om papirene ikke er i orden og du skader batteriet slik at det kortslutter og blir brann, kan du regne med kraftig avkorting av forsikringspremien.

Først ta med godkjenningspapirene og sjekk med Biltilsynet. - Merkelig at noen har fått godkjent dette da det påvirker sikkerheten negativt.
Tviler på om VAG ville godkjenne en lavere bil grunnet risiko for å skade batteriet? Om produsenten "setter seg på bakbeina", skal det mye til for at det blir godkjent.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: offpistonsdag 27. september 2017, klokken 19:51
Det står i TUV papirene at den er godkjent for E-Golf.
Har time for 4 hjuls kontroll i morgen, og biltilsynet om 5 uker..
Senkesettet monterte jeg selv, tok en liten ettermiddag.

Tilbake til ACC radaren.  Justerte vinkelen litt opp (Først 1 runde, så 2,5 runde på nedre skrue).
Kjørte langtur på 25 mil i går og brukte ACC hele veien uten feilmelding. 

Gleder meg til å få på BBS Speedline felger (19/8,5"-ET48). Plukket disse opp rimelig på eBay fra Tyskland. Koster vistnok nesten 10k stykket hos Møller.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: offpistmandag 06. november 2017, klokken 10:22
Og nå har jeg fått godkjent senkesettet hos biltilsynet.
Hadde med TUV papirer og dokumentasjon på 4 hjulskontroll og justering av lys.
Ikke noe problem.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Larsbjoernartorsdag 25. oktober 2018, klokken 08:22
Spørsmål til dere som har senket e-Golfen. Har dere fått hjulstilling satt såpass "ok" at det ikke er noen problemer med ujevn slitasje på dekk? I så fall hva ble brukt som utgangspunkt for oppsettet, vanlig e-Golf hjulvinkler eller f.eks Golf med R-Line understell eller Golf R?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: offpisttorsdag 25. oktober 2018, klokken 08:52
Hei Lars.
Ja etter 4 hjuls kontroll er det ikke noe problem med ujevn slittasje på dekk.
Jeg har kjørt med senket bil et år nå.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Larsbjoernartorsdag 25. oktober 2018, klokken 11:30
Sitat fra: offpist på torsdag 25. oktober 2018, klokken 08:52
Hei Lars.
Ja etter 4 hjuls kontroll er det ikke noe problem med ujevn slittasje på dekk.
Jeg har kjørt med senket bil et år nå.

Kunne du vist frem målebrevet fra din kontroll? Hvor mye er din senket, og hva slags dimensjon på hjul kjører du med?
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: offpisttorsdag 25. oktober 2018, klokken 15:06
Det er som sagt over 1 år siden så usikker på om jeg har det måleskjemaet enda.

Den er senket 30mm framme og 20mm bak med Eibach. Anbefaler ikke noe mer egentlig for da begynner det å bli VELDIG lite klaring under der.. jeg subber rett som det er nedi om vinteren.

Kjører BBS Speedline felger (19/8,5"-ET48) 235/35 ZR19 91 om sommeren. (Subber øøørlittegranne når man svinger maks rattutslag).

Og noen Audi 18" om vinteren
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Larsbjoernartorsdag 25. oktober 2018, klokken 16:02
Jeg har senket min med 25/25 H&R, men har litt utfordring med slitasje på dekk som jeg ikke syns er jevn nok. Bilen har vært på kontroll/justering hos Møller noen uker etter at fjærer ble montert. Er nok riktig som du sier med høyde på bilen også, det er greit å ikke ha disse for lave.
Tittel: Sv: Senkefjærer
Skrevet av: Rådetorsdag 08. november 2018, klokken 22:42
Sitat fra: Larsbjoernar på torsdag 25. oktober 2018, klokken 08:22
Spørsmål til dere som har senket e-Golfen. Har dere fått hjulstilling satt såpass "ok" at det ikke er noen problemer med ujevn slitasje på dekk? I så fall hva ble brukt som utgangspunkt for oppsettet, vanlig e-Golf hjulvinkler eller f.eks Golf med R-Line understell eller Golf R?
Kjørt med senk i 4 år. Ingen problem verken på sommer (224/40-18) eller vinter (205/50-17). Aner ikke hva som var utgangspunktet for 4-hjulskontrollen, men det var ikke møller som utførte den. Jeg Jar fått frarådet senking av møller (eibach) med pekefinger (!), så at de klarer å gjøre riktig hjulkontroll på senket bil tvilte jeg på, og valgte en mekonomen til det.