km/mnd | estimert tid (timer) | laveste pris |
30.000/12 | 2,4 | 2578,- Ringerike Bilsenter, Hønefoss / 2585,- (Skogveien Auto , Hamar) |
60.000/24 | 3,3 | 2680,- (Høylandet Auto, Namsos) |
90.000/36 | 3,1 | |
120.000/48 | 3,3 | |
150.000/60 | 3,1 |
Sitat fra: moonbuggy på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:40
30000 km eller 12 mnd ?
Når snittet av biler antagelig kjører 10-12000 km i året, blir vel grensen på 12 måneder litt absurd. Intervallet burde vel vært 24 måneder ?
Sitat fra: El Prado på onsdag 01. oktober 2014, klokken 19:06
Tok 2 års service på min Leaf med 42300km på telleren i dag hos Tempe Bil (Meca) i Trondheim.
Betalte kr 2500,- for kontroll, smøring av bremser fram og bak og skifte av friskluftfilter.
Sitat fra: El Prado på onsdag 01. oktober 2014, klokken 19:06
Tok 2 års service på min Leaf med 42300km på telleren i dag hos Tempe Bil (Meca) i Trondheim.
Betalte kr 2500,- for kontroll, smøring av bremser fram og bak og skifte av friskluftfilter.
Sitat fra: BE på torsdag 02. oktober 2014, klokken 12:55Det er riktig at det er fritt valg men verkstedet må dokumentere at de utfører service iht produsentens krav, dvs at personellet skal være opplært på biltypen, selvdiagnoser skal være gjort korrekt, evt slitedeler byttet osv. Dette gjelder alle biler.
Ja, alle garantier opprettholdes. Det er fritt valg av serviceverksted i hele EU/EØS og Norge.
Sitat fra: fonberg på torsdag 02. oktober 2014, klokken 12:50Nardo bil (tidligere Bjørnstad bil) på Orkanger tar service som er godkjent. De er litt rimeligere enn Witro, og har MYE bedre service :-)Sitat fra: El Prado på onsdag 01. oktober 2014, klokken 19:06
Tok 2 års service på min Leaf med 42300km på telleren i dag hos Tempe Bil (Meca) i Trondheim.
Betalte kr 2500,- for kontroll, smøring av bremser fram og bak og skifte av friskluftfilter.
Er denne servicen gyldig på linje med service hos merkeverksted mtp. å opprettholde garantivilkår osv.?
EDIT: Da har jeg snakka med Tempe Bil, og de har ikke utstyr til å ta batteridiagnose, så servicen de tar er dessverre ikke fullverdig for en elbil etter mitt skjønn...
Noen som kjenner til verksteder unntatt Witro i Trondheim og omegn som kan ta fullverdig service inkl. batteridiagnose på Leaf (eller noen andre elbiler for den saks skyld)?
Sitat fra: RuneW på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:02
2. års service hos Brennes Auto Sarpsborg: 5000,-
Sitat fra: KaiRK på søndag 05. oktober 2014, klokken 12:00
Da jeg spurte om hvordan jeg skulle gå frem i forbindelse med prisgarantien som står på nissan.no fikk jeg bare beskjed om at det gjaldt kun på "ikke-merkeverksteder"
Sitat fra: Trulte85 på mandag 06. oktober 2014, klokken 08:03
1. service (30000km) - 3052,- Ålgård Auto
Smører bremser, bytter pollenfilter, batterisjekk og gjennomgang av bilen generelt :)
Sitat fra: D9 på mandag 06. oktober 2014, klokken 09:43
Hørte om pris på 1.gangsservice på Brennes auto i Moss. 3490kr
Jeg kan lage et regneark og sette i system så snart jeg får tid
Sitat fra: smaug01 på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:40
i3 har da like mange dører som Leaf.
Sitat fra: tomrh på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:00Jeg var inne hos Høylandet Auto på Namsos i går og betalte 2647,-. God service, de jordet fjernlysene (på forespørsel fra meg), og de vasket bilen. Rart at Steinkjer Bil kan ta 4672 når et slikt tilbud ligger bare 7 mil lengre unna.
Pristilbud for 2. gangs service på 2012 Leaf som jeg har mottatt:
Witro Bil, Trondheim: 4750,-
Trio Bilsenter, Stjørdal: 4500,-
Steinkjer Bil, Steinkjer: 4672,-
Høylandet Auto, Namsos: 2680,-
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:33Men dørløsningen til i3 er minst like avansert som dørløsningen som er på Leaf, og har enda flere punkter som krever vedlikehold. Allikevel er serviceprisen på i3 en brøkdel.Sitat fra: smaug01 på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:40
i3 har da like mange dører som Leaf.
BMW i3 har to sidedører, mens Nissan Leaf har fire.
At BMW har delt sidedøren i to hjelper ikke så lenge man må åpne fremre del for å få opp bakre del.
Dette er forøvrig samme løsning som på mange varebiler, det kallen en todelt dør...
Thomas
(poenget mitt var forøvrig at selv om service er billig på i3 er nyprisen høy)
Sitat fra: Spiffster på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:33Heldig du, Sande Auto sin avd.i Åsane nektet å utøve prisgarantien de har når jeg la frem Meca tilbudet.. Eller, de kunne ta service men ville ikke stemple og signere servicehefte.
2445,- for førstegangsservice hos Sande Auto, Drotningsvik, Bergen ved bruk av prisgarantien. De matchet Meca prisen selv om Meca sannsynligvis ikke har batteriutstyr.
Sitat fra: tomrh på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:55
Jeg var inne hos Høylandet Auto på Namsos i går og betalte 2647,-. God service, de jordet fjernlysene (på forespørsel fra meg), og de vasket bilen. Rart at Steinkjer Bil kan ta 4672 når et slikt tilbud ligger bare 7 mil lengre unna.
Sitat fra: Knotten på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:48Ja, jordingen hjalp. Nå er fjernlyset i det minste like bra som på mjauen vår. :PSitat fra: tomrh på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:55
Jeg var inne hos Høylandet Auto på Namsos i går og betalte 2647,-. God service, de jordet fjernlysene (på forespørsel fra meg), og de vasket bilen. Rart at Steinkjer Bil kan ta 4672 når et slikt tilbud ligger bare 7 mil lengre unna.
Hjalp jordingen?
Da jeg hadde 1. års service hos Sande Auto i Drotningsvik var de ikke interessert, sa de sjekket fjernlysene og hadde justert dem.. :o
De hadde ALDRI hørt om problemet før... :P
Sitat fra: Rio på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 01:19
Noen som har pris for 3.-gangsservice?
Sitat fra: PK på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 22:32Hva! De nekter å gjøre jobben sin?Sitat fra: Spiffster på mandag 20. oktober 2014, klokken 22:33Heldig du, Sande Auto sin avd.i Åsane nektet å utøve prisgarantien de har når jeg la frem Meca tilbudet.. Eller, de kunne ta service men ville ikke stemple og signere servicehefte.
2445,- for førstegangsservice hos Sande Auto, Drotningsvik, Bergen ved bruk av prisgarantien. De matchet Meca prisen selv om Meca sannsynligvis ikke har batteriutstyr.
Sitat fra: Vaagen på onsdag 22. oktober 2014, klokken 13:00Sitat fra: Rio på tirsdag 07. oktober 2014, klokken 01:19
Noen som har pris for 3.-gangsservice?
BNH Oslo tar 3990,- for tredje gangs service, og da mente de at prisene har gått ned.
Sitat fra: Ellis på onsdag 22. oktober 2014, klokken 15:00
Kommer nok til å bruke de igjen, hyggelige folk og god service. Mye bedre en BNH på Rud i alle fall.
Sitat fra: RuneW på torsdag 13. november 2014, klokken 10:38De ligger på samme nivå som Trønder-mafiaen (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16876.msg265409.html#msg265409).
Brennes Auto er jo i en helt håpløs egen klasse da. Er det mulig...
Sitat fra: tomrh på torsdag 13. november 2014, klokken 11:12Men fortsatt billigere enn prisene som er presentert fra Ålgård Auto.Sitat fra: RuneW på torsdag 13. november 2014, klokken 10:38De ligger på samme nivå som Trønder-mafiaen (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16876.msg265409.html#msg265409).
Brennes Auto er jo i en helt håpløs egen klasse da. Er det mulig...
Sitat fra: tomrh på torsdag 13. november 2014, klokken 11:12Sitat fra: RuneW på torsdag 13. november 2014, klokken 10:38De ligger på samme nivå som Trønder-mafiaen (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16876.msg265409.html#msg265409).
Brennes Auto er jo i en helt håpløs egen klasse da. Er det mulig...
Sitat fra: jakoys på fredag 21. november 2014, klokken 14:44Som nevnt flere ganger her på forumet. Det utføres ikke noen batteritest på Leaf. Det tas ut en batterirapport som er tilnærmet verdiløs for kunden, men jeg antar Nissan henter ut flere data som de kan dra nytte av.
2. års service på en 2012: 3066,- hos Solumn Bil i Larvik. Jobben tok 2 timer, bremsesmøring, bremseveske, pollenfilter og batteritest (? - litt kort tid, kanskje)
Sitat fra: Marius Engel på fredag 28. november 2014, klokken 11:41
Håper de advarer før de vasker bilen din.
Sort metallic 2014 har så myk lakk at jeg hadde blitt galen om noen andre hadde vasket den uten å spørre..
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:21
Haugaland Bilservice (Nissan forhandler Haugesund) 1 år service kr 2900,-
Service tid : 1 time 45 minutt.
Da er prisen absolutt akseptabel når man regner ut timepris. Trekker man fra kupefilter som koster 500 (?) ender man på ca 1370 kr/t inkl. moms.
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 09. desember 2014, klokken 01:21
Haugaland Bilservice (Nissan forhandler Haugesund) 1 år service kr 2900,-
Service tid : 1 time 45 minutt.
Da er prisen absolutt akseptabel når man regner ut timepris. Trekker man fra kupefilter som koster 500 (?) ender man på ca 1370 kr/t inkl. moms.
Sitat fra: Gliderman på tirsdag 30. desember 2014, klokken 21:19
Legger merke til pkt 3, oppgradering til ny batteripakke. Spennende.
Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 19:33
Se bildet.
Flesland Auto:
1. Års service 1300,-
2. Års service 2000,-
Dette kom fram i en facebookdiskusjon.
Virker som fornuftige priser.
I følge daglig leder har de 2 elbilmekanikere og gir full batterirapport og nybilgaranti, pluss stempel i boken :)
Sitat fra: PK på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:39Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 19:33
Se bildet.
Flesland Auto:
1. Års service 1300,-
2. Års service 2000,-
Dette kom fram i en facebookdiskusjon.
Virker som fornuftige priser.
I følge daglig leder har de 2 elbilmekanikere og gir full batterirapport og nybilgaranti, pluss stempel i boken :)
Da var 2års service bestillt hos Flesland Auto http://fleslandauto.no/
Eier har selv Leaf og Tesla =)
Pris 1900,- inkl bremseveskebytte, kupe filter og batterirapport.
Henter bilen på jobben inkludert i prisen (jobber på Sandsli) og lader den mens den har service.
Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:43Sitat fra: PK på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:39Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 19:33
Se bildet.
Flesland Auto:
1. Års service 1300,-
2. Års service 2000,-
Dette kom fram i en facebookdiskusjon.
Virker som fornuftige priser.
I følge daglig leder har de 2 elbilmekanikere og gir full batterirapport og nybilgaranti, pluss stempel i boken :)
Da var 2års service bestillt hos Flesland Auto http://fleslandauto.no/
Eier har selv Leaf og Tesla =)
Pris 1900,- inkl bremseveskebytte, kupe filter og batterirapport.
Henter bilen på jobben inkludert i prisen (jobber på Sandsli) og lader den mens den har service.
Er den obligatoriske bremsesmøringen inkludert?
Sitat fra: Gliderman på onsdag 07. januar 2015, klokken 21:07
Hei
Skal ha bilen på første service neste uke hos Vestfold Auto og fått en pris på 2695, -. Dette er en laks mindre enn for Hyundai i20 som jeg solgte.
Mvh
Svein Erik
Sitat fra: PK på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:56Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:43Sitat fra: PK på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:39Sitat fra: Marius Engel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 19:33
Se bildet.
Flesland Auto:
1. Års service 1300,-
2. Års service 2000,-
Dette kom fram i en facebookdiskusjon.
Virker som fornuftige priser.
I følge daglig leder har de 2 elbilmekanikere og gir full batterirapport og nybilgaranti, pluss stempel i boken :)
Da var 2års service bestillt hos Flesland Auto http://fleslandauto.no/
Eier har selv Leaf og Tesla =)
Pris 1900,- inkl bremseveskebytte, kupe filter og batterirapport.
Henter bilen på jobben inkludert i prisen (jobber på Sandsli) og lader den mens den har service.
Er den obligatoriske bremsesmøringen inkludert?
Hei.
Nei, da var det tillegg. Jeg hadde det i fjor på 1 års servicen, men dropper det i år, lader til 100% hver dag og bruker bremsene aktivt i en lang bakke ned fra huset hver morgen. Så ut ifra mitt bruk tenker jeg at det holder annen hvert år.
Uansett ikke pålagt og påvirker ikke garantien å stå over - det er valgfritt og en "føre var" anbefaling fra Nissan ifølge både Meca og Automester (snakket med flere verksteder om det)
Sitat fra: smaug01 på torsdag 15. januar 2015, klokken 11:49
Er det 2420,- eksl moms?
Sitat fra: RuneW på fredag 16. januar 2015, klokken 10:37
Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?
(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)
Sitat fra: PK på fredag 16. januar 2015, klokken 10:39Sitat fra: RuneW på fredag 16. januar 2015, klokken 10:37
Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?
(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)
Trodde 1 og 3 års service var lik, og 2 og 4 års service lik.
Dvs, servicene er alle lik, mens 2-4-6 år (annenhvert år) byttes det bremseveske i tillegg.
Sitat fra: RuneW på fredag 16. januar 2015, klokken 10:37Jeg tar 3 års service hos BNH Økern ganske snart. Prisen var 3530,- men jeg fikk ett bedre tilbud fra Buskerud Bil på 3300,- og bruker prisgarantien. Hva de gjør på servicen vet jeg ikke.
Noen andre som har vært på 3.års service? Jeg fikk påminnelse i postkassa i går. Hva ble gjort og hva var prisen?
(Jeg blåste i 2.års service fordi det etter mitt syn bare er masse penger (5000,-) for ingen ting, men jeg tipper jeg tar 3.års-servicen.)
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 16. januar 2015, klokken 12:35
Hva de gjør på servicen vet jeg ikke.
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:07
Jeg har hatt mange biler gjennom årene og mantra er stort sett "det har vi ikke hørt om før" eller "dette er ikke et kjent problem"....
Om de lyver eller er kunnskapsløse aner jeg ikke, men det skal åpenbart mye til før verkstedene får kunnskap til problemer.
På Leaf:
* Varmekolbe som ryker
* Vindusheiser som er treige
* Brytere på vindusheis som går istykker
* Svakt trykk på vindusspyler
* Dårlige fjernlys
* Dårlig lading av 12V-batteri
Selv om vindusspyleren ikke klarer å dekke frontvinduet i 90km/t og målt spenning til fjernlys er for lav innrømmer man ikke at det er et problem...
Thomas
Sitat fra: Miller på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:52Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 22. oktober 2014, klokken 10:07
Jeg har hatt mange biler gjennom årene og mantra er stort sett "det har vi ikke hørt om før" eller "dette er ikke et kjent problem"....
Om de lyver eller er kunnskapsløse aner jeg ikke, men det skal åpenbart mye til før verkstedene får kunnskap til problemer.
På Leaf:
* Varmekolbe som ryker
* Vindusheiser som er treige
* Brytere på vindusheis som går istykker
* Svakt trykk på vindusspyler
* Dårlige fjernlys
* Dårlig lading av 12V-batteri
Selv om vindusspyleren ikke klarer å dekke frontvinduet i 90km/t og målt spenning til fjernlys er for lav innrømmer man ikke at det er et problem...
Thomas
Varmekolbe som ryker? Hva vil det si? Min air condition produsere fint lite varmluft for tiden. Skal ha den på service neste uke.
Sitat fra: Bekkenes på fredag 30. januar 2015, klokken 12:35
Fikk pris hos Sande Auto (Drotningsvik, Bergen):
2750-2800.
De skulle ha 500-600 for å nye viskere (bak og fremme) og 150kr for å vaske motorrommet.
Rart at de var så vage og ikke kunne si 100% pris :p
(Forøvrig 1 gang service på 2013 leaf , tekna). Kjørt ca 23,000km
Jeg er fornøyd, forrige bil jeg hadde inne på service (hadde ikke Audien lenge nok til å ha den på en :P) var min Ford Kuga,3år, 10,000kr.
Sitat fra: harruz på torsdag 29. januar 2015, klokken 15:00
var i kontakt med BNH i dag. De sier 3370,- for en førstegangs-service.
Ser at andre har fått det rimeligere hos dem gjennom prisløfte, men da må jeg altså ha et pristilbud, med en spesifikasjon på hva arbeidet går ut på m.m.
Noen som har noen tips. Synes det er litt ubehagelig å be om å få et tilbud fra et annet sted når jeg mest sannsynlig kommer til å bruke BNH fordi de ligger mest tilgjengelig til for meg (Oslo eller Lillestrøm)
Sitat fra: harruz på fredag 20. februar 2015, klokken 11:03Sitat fra: harruz på torsdag 29. januar 2015, klokken 15:00
var i kontakt med BNH i dag. De sier 3370,- for en førstegangs-service.
Ser at andre har fått det rimeligere hos dem gjennom prisløfte, men da må jeg altså ha et pristilbud, med en spesifikasjon på hva arbeidet går ut på m.m.
Noen som har noen tips. Synes det er litt ubehagelig å be om å få et tilbud fra et annet sted når jeg mest sannsynlig kommer til å bruke BNH fordi de ligger mest tilgjengelig til for meg (Oslo eller Lillestrøm)
HAr hatt bilen inne hos BNH i dag. 2800,- for førstegangsservice (presset prisen ned med prisløfte) Har hørt et og annet om BNH, men jeg ble positivt overrasket idag. Alle var hyggelige og greie, bilen ble ekspedert raskt, og mest overraskende av alt; bilen ble vasket før levering (ja, den var skikkelig møkkete)
Sitat fra: harruz på tirsdag 03. mars 2015, klokken 12:23
BNH Oslo eller Lillestrøm?
Sitat fra: Jørn Moum på søndag 16. august 2015, klokken 22:27
...vil jeg opprettholde full garanti etc om jeg tar service i Sverige?
Sitat fra: Aleco på tirsdag 25. august 2015, klokken 09:37Da har jeg misforstått! Da blir spørsmålet, hva skjer hvis service tas ved 31.000 og før det har gått ett år?
Første sørvis skal etter garanten enten være nåre du har passert 30 000 km eller når det har gått ett år. Om du velger å ta sørvisen ved 21 000 km vil ikke det ha noe å si med mindre det har gått flere år.
Sitat fra: Olee på tirsdag 25. august 2015, klokken 19:35Sitat fra: Aleco på tirsdag 25. august 2015, klokken 09:37Da har jeg misforstått! Da blir spørsmålet, hva skjer hvis service tas ved 31.000 og før det har gått ett år?
Første sørvis skal etter garanten enten være nåre du har passert 30 000 km eller når det har gått ett år. Om du velger å ta sørvisen ved 21 000 km vil ikke det ha noe å si med mindre det har gått flere år.
Forhandler/verksted | Sted | Fylke | Pris |
Aasen Bil AS | Minnesund | Akershus | 2980 |
Alta Autosenter AS | Alta | Finnmark | 2652 |
Auto 8-8 Sildnes & Halaas AS | Kristiansund | Møre og Romsdal | 2490 |
AutoCenteret AS | Bergen | Hordaland | 2814 |
Automobil-Kompaniet AS | Drammen | Buskerud | 2975 |
Autopartner AS | Kongsberg | Buskerud | 3026 |
AutoXL | Skien | Telemark | 3344 |
BenTro Bil AS | Narvik | Nordland | 2655 |
Bilhuset AS | Kirkenes | Finnmark | 1850 |
Biltunet Voss AS | Voss | Hordaland | 2760 |
Birger N. Haug | Oslo | Oslo | 3370 |
Brennes Auto As | Sarpsborg | Østfold | 2990 |
Buskerud Bilsenter AS | Lierstranda | Buskerud | 2900 |
Frydenbø Opus AS | Førde | Sogn og Fjordane | 2401 |
Gol Auto AS | Gol | Buskerud | 2768 |
Gromstad Motor Stoa | Arendal | Aust-Agder | 2850 |
Haugaland Bilsenter AS | Karmsund | Rogaland | 2900 |
Høylandet Auto AS | Høylandet | Nord-Trøndelag | 3340 |
Imaas Bil AS | Bodø | Nordland | 2927 |
Kvam Mek Verksted AS | Kvam | Oppland | 2492 |
Lauvstad Bil AS | Notodden | Telemark | 3400 |
Linkjendal Bilforretning | Sannidal | Telemark | 2490 |
Nardo Bil AS | Orkanger | Sør-Trøndelag | 3900 |
Park Auto AS | Elverum | Hedmark | 2300 |
Ramseng Auto AS | Mo i Rana | Nordland | 2715 |
Ringerike Bilsenter AS | Hønefoss | Buskerud | 2734 |
Sande Auto Vest AS | Bergen | Hordaland | 2814 |
Skogveien Auto AS | Ridabu | Hedmark | 3025 |
Solum Bil AS | Larvik | Vestfold | 3395 |
Steinkjer Bil AS | Steinkjer | Nord-Trøndelag | 3600 |
Sørlandets Bilsenter AS | Kristiansand | Vest-Agder | 3000 |
Topp Auto AS | Gjøvik | Oppland | 2843 |
Traasdahl AS | Tromsø | Troms | 2399 |
Trio Bilsenter AS | Stjørdal | Nord-Trøndelag | 3600 |
Tungen Bil AS | Lillehammer | Oppland | 2602 |
Valhall Auto AS | Fagernes | Oppland | 2768 |
Varanger Auto AS | Vadsø | Finnmark | 2198 |
Vestfold Auto As | Sem | Vestfold | 2799 |
Vestlandske Auto AS | Ålesund | Møre og Romsdal | 2490 |
Witro Bil AS | Trondheim | Sør-Trøndelag | 3950 |
Ødegården Auto AS (Meca) | Oppegård | Akershus | 4664 |
Ørsta Bil AS | Ørsta | Møre og Romsdal | 3159 |
Ålgårds Auto AS | Sandnes | Rogaland | 3200 |
Vesterålen Bil AS / Nord Bil AS | Vesterålen | Nordland | 3000 |
SitatDe som velger å bruke et frittstående verksted, må huske å få dokumentasjon på jobben som er gjort og reservedelene som er brukt. Vedlikehold og reparasjoner skal være fagmessig utført og i tråd med fabrikkens retningslinjer. Verkstedet som brukes må være offentlig godkjent. Er denne dokumentasjonen i orden, gjelder garantiene på bilen.
Sitat fra: hydrogen på torsdag 01. oktober 2015, klokken 00:04
Jeg har lite lyst å bidra noe mer penger til Nissansystemet og ønsker derfor å ta service ett helt annet sted, burde det ikke gå?
Spurte Nissan om jeg kunne ta service hos noen som ikke er autorisert Nissan verksted uten at det påvirker garantien, fikk dette fantastiske svaret:
I forbindelse med din henvendelse om service for en Nissan LEAF, kan vi informere deg om at det må være utført service i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram for at garantien skal gjelde. Utfører du service på din Nissan hos et autorisert Nissan-verksted, er din garanti vårt ansvar. Du kan være trygg på at jobben blir gjort i henhold til fabrikkens krav og spesifikasjoner. Våre verksteder har ekspertisen på DIN Nissan, det rette utstyret, og bruker kun originale Nissan-deler. Fri Nissan veihjelp er inkludert ved garantireparasjoner i bilens garantiperiode. Din Nissan er også beskyttet av vår 3-års lakkgaranti og 12-års rustgaranti! Se forøvrig garanti- og serviceheftet for fulle vilkår for garantien.
Du kan da altså risikere garantinekt fra Nissan hvis servicen ikke blir utført i henhold til Nissans service- og vedlikeholdsprogram.
Sitat fra: TM på søndag 04. oktober 2015, klokken 20:41
Er det slik at Leaf skal ha sevice minst 1 gang i året uavhengig av kjørelengde ? Det blir i så fall minst 15000 kr på 5 år. Til sammenlikning tilbyr BMW 5 års serviceavtale inntil 100.000 km for 5000 totalt for 5 år. Tilbyr Nissan en tilsvarende avtale ?
Sitat fra: Ebbe på lørdag 14. november 2015, klokken 14:14840,- for skifte av bremsevæske? Ellers var jo prisen på service fin :)
Service Flesland Auto AS kr. 2340,- ink. skifte av bremsevæske, om ikke jeg trengte det kostet service kr. 1500,-
Veldig bra!
Sitat fra: Leon på lørdag 14. november 2015, klokken 16:44
Betalte 3144 kr for 2 års service hos Ringerike Bilsenter (Nissan og Opel-forhandler). Birger N Haug skulle ha 3990 kr.
Syntes det ble litt unfair ovenfor Ringerike Bilsenter å innhente tilbud hos dem for deretter å bruke prisgarantien hos BNH, så jeg kjørte til Hønefoss for service selv om jeg bor nær BNH på Rud.
Sitat fra: Ara på mandag 30. november 2015, klokken 10:00Sitat fra: Leon på lørdag 14. november 2015, klokken 16:44
Betalte 3144 kr for 2 års service hos Ringerike Bilsenter (Nissan og Opel-forhandler). Birger N Haug skulle ha 3990 kr.
Syntes det ble litt unfair ovenfor Ringerike Bilsenter å innhente tilbud hos dem for deretter å bruke prisgarantien hos BNH, så jeg kjørte til Hønefoss for service selv om jeg bor nær BNH på Rud.
Vurderer å gjøre det samme. Regner med at service ble tatt mens du ventet? I så fall, hvor lang tid tok det?
Sitat fra: Olee på lørdag 14. november 2015, klokken 17:31Bruker fort en halvtime, kanskje litt mer på å skifte bremsevæske pluss væske så 840,- høres ut som en helt fair pris.Sitat fra: Ebbe på lørdag 14. november 2015, klokken 14:14840,- for skifte av bremsevæske? Ellers var jo prisen på service fin :)
Service Flesland Auto AS kr. 2340,- ink. skifte av bremsevæske, om ikke jeg trengte det kostet service kr. 1500,-
Veldig bra!
Sitat fra: Vroom på torsdag 11. februar 2016, klokken 15:33BNH ler sannsynligvis hele veien til banken, ellers skal det være likt. Service skal utføres iht. Nissan Nordic, og det inkluderer smøring av bremser.
1. års service
- Romerike Auto AS 1860 kr
- BNH Oslo 3370 kr
Enkelt valg. Prøvde å få klarhet i hva de gjør av ekstraarbeid på BNH som ikke er innkludert i vanlig service. Tenker kanskje smøring av bremser eller noe. Noen som vet hva de gjør?
Sitat fra: Bekkenes på torsdag 07. april 2016, klokken 14:36
Sande (Drotningsvik, Bergen)
2 års service koster kr 3161
Reiser ikke fra Sotra til Sandsli for 61 kr :)
Pluss jeg tar skranglete vinduer og logo på panser uten farge på reklamasjon samtidig.
Spurte hva de tok for å bytte til sommerdekk i samme slengen, og fikk beskjed om at hvis det ble tatt sammen med service var det inkludert i prisen.
To tomler opp til Sande auto i Drotningsvik :)
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 10. april 2016, klokken 12:05Det er i grunn bare bremsevæskeskift som må gjøres av verksted. Resten klarer man fint å gjøre selv. Hentet en pakke nå på fredag med kupéfiltre til fremtidige skift, og det er en fin tråd her som beskriver skift av reduksjonsgearolje (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21271.0.html). Bremseklosser er mye lettere å skifte enn folk tror, og de fleste har vel LeafSpy som har god kontroll på batteriet (forhandler gir uansett bare en verdiløs rapport, ingen målte Ah). Tok en service ved 40.000 km, men jeg skal ikke på flere servicer, garantien er snart ute uansett. Klarer fint å passe på bilen selv.
Og hadde jeg beholdt bilen hadde jeg nok klart meg med annenhvert år.
Sitat fra: Jako på søndag 10. april 2016, klokken 00:38Det er vel heller et tegn på grådighet i Oslo... De må tross alt av med hjula når dem smører opp de ømtålige bremsene på Leaf, og da er det minimalt med ekstraarbeide å skru på det andre hjulsettet.
Da er dem snille der borte for her hos Birger i Oslo tar dem halv pris på skifte av dekk vis den tas sammen med service.
Sitat fra: mskogly på onsdag 29. juni 2016, klokken 11:05
Er det noen som har en komplett liste over sjekkpunkter?
Sitat fra: Mazzbot på mandag 04. juli 2016, klokken 13:21Ja, flinke de, er jo heller ikke så veldig mye å gjøre på Leafen. Du får i tillegg gratis bilberging om du skulle gå tom for strøm eller andre årsaker. Kan jo alltids få bruk for det 8) Fra nettsiden deres:
Noen som har erfaring med Flesland auto ? Flinke ? Pålitelige ?
SitatVi er sikre på at en bil som får stell og blir kontrollert jevnlig er mer pålitelig og driftsikker. Får du strøm/ladeproblemer etter en service hos oss, blir du berget uansett tid på døgnet og uansett hvilken dag det er, i hele norden. La gå, -vi berger deg uansett årsak! Rekkeviddeangst er historie. Kostnadsfritt – Ingen egenandel. Denne garantien gjelder i et år fra siste service hos oss.
Sitat fra: D9 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:15
Kan noen sette dette i system? I f.eks google spreadsheet sortert på fylke?
Jeg kan godt gjøre det om trådstarter kan legge inn linken til spreadsheetet i første tråd når det er opprettet.
Er jo fryktelig uoversiktlig å gå gjennom side opp og side ned når denne tråden blir lang.
Sitat fra: Sele på mandag 04. juli 2016, klokken 14:33
Jeg har fått pris fra et uavhengig verksted på service av Leafen.
3150,- ink batteribevis/service og ytterligere 820,- for bremseservice om det må tas.
Det blir i såfall en totalpris på kr 3970,-
Sitat fra: seidl på fredag 16. september 2016, klokken 18:00Er dette med den obligatoriske bremsesmøringen og den helt meningsløst ubrukelige batterirapporten?
Betalte 1550,- kr for 2års service hos et meca verksted i Trondheim. En mer normal pris for service på elbil en nissan forhandlere operer med!
Sitat fra: Einar_S på fredag 23. september 2016, klokken 01:35Dette kan gjøres ved å legge inn en rutine med en obligatorisk kraftig oppbremsing i ny og ne. Om man starter kjøring med fulladet batteri er det jo ingen regenerering, da er det perfekt tidspunkt å bremse litt ekstra opp i første nedoverbakke, foran første lyskryss etc.
Så det er nok like viktig å holde skivene fri for rust som å smøre caliper sleidene.
Sitat fra: DannyRS på tirsdag 06. september 2016, klokken 10:50Oppdatering:
Hentet i går inn noen priser for 2 år / 60 000 km service. Alle prisene inkluderer pollenfilter, smøring av bremser, bremsevæske og "kontrollpunkter iht serviceskjema".
Brennes Sarpsborg: 3990,-
Vestfold Auto: ca 4000,-
SnapDrive Moss: 2904,-
Aleco, hvis tilbudet du har fått fra snapdrive inkluderer både smøring av bremser og bremsevæskebytte er det en meget hyggelig pris.
Noen som har prøvd ut nissans prisløfte?
Sitat fra: DannyRS på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 20:15F..... betalte 3999,- i dag for å sitte pal på Brennes Auto i fire timer uten tilgjengelig leie- eller lånebil :'(Sitat fra: DannyRS på tirsdag 06. september 2016, klokken 10:50Oppdatering:
Hentet i går inn noen priser for 2 år / 60 000 km service. Alle prisene inkluderer pollenfilter, smøring av bremser, bremsevæske og "kontrollpunkter iht serviceskjema".
Brennes Sarpsborg: 3990,-
Vestfold Auto: ca 4000,-
SnapDrive Moss: 2904,-
Aleco, hvis tilbudet du har fått fra snapdrive inkluderer både smøring av bremser og bremsevæskebytte er det en meget hyggelig pris.
Noen som har prøvd ut nissans prisløfte?
Brennes matcher prisen til snapdrive. Meget bra. :)
Sitat fra: kavorland på fredag 09. desember 2016, klokken 20:16
Har passert 30k, og den siste tida var det vore ulyd frå bremser bak ved rygging.
SitatHvis feilen skyldes manglende service så vil han ikke få den dekket på garantien.
SitatNår utgangspunktet for at service ikke er nødvendig er at man bytter jo bare pollenfilter og skriver faktura,da vil jeg påstå at man ikke vet hva man uttaler seg om.
SitatBiler som ikke tar service vil over tid bli trafikk farlige være seg fossil eller elbil.
Sitat fra: Rio på tirsdag 07. februar 2017, klokken 02:21Ved å lade til 100% før kjøring brukes bremsene endel i begynnelsen når regen er fraværende. Bremsene har vi derfor ikke problemer med, det er mye verre med vår i-MiEV som regenererer selv med fulladet batteri. Ellers enig med doldis1 hvis syn også bl.a. støttes av elektrolux med lang bilerfaring. Selv tok vi en service rett etter brukbilkjøpet, fikk fikset jording av fjernlys, men har siden ikke vært på service og bilen fungerer knall.
Bremsene på Leaf brukes knapt, noe de ikke tåler (stillstanden, altså.)
Sitat fra: elektrolux på fredag 10. februar 2017, klokken 11:01
Vi har selv sett biler med fullstemplet servicehefte med rustne bremser som følge av at kalipperene ikke har fått nødvendig vedlikehold.
Sitat fra: Sele på fredag 10. februar 2017, klokken 11:12Elektrolux sier her at de selv har sett enkelttilfeller, det betyr at det finnes bevis på at noen slurver. Det vil jeg ikke kalle fordommer men realisme. Jeg fant bl.a. en ødelagt plastdel (låsemekanisme) etter å ha fått byttet nærlyspære på vår i-MiEV. Mekanikeren som skiftet tenkte nok at jeg aldri kom til å gjøre det selv (vanskelig), og tok sjansen på at det ikke ble oppdaget.
Påstår du at et bilverksted/merkeverksted ikke har av interesse og utføre en skikkelig jobb?
Lukter fordommer lang vei,dessverre..
Sitat fra: turfsurf på fredag 10. februar 2017, klokken 17:20
Hva koster diagnoseverktøyene da?
Sitat fra: Sele på fredag 10. februar 2017, klokken 17:27
Service punkter innbefatter meg bekjent ikke sandblåsing og lakkering.
Sitat fra: Sele på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:07. Uansett ha du mener så består en service av mer enn og skifte pollenfilter og fylle spylevæske. Service er forebyggende vedlikehold hvor man ligger i forkant av ting som kan skje.Vel, en fagperson lenger opp i tråden fortalte deg jo i klartekst at det ikke er tilfelle!!
Sitat fra: elektrolux på lørdag 11. februar 2017, klokken 09:52Etter min mening er du mest opptatt av å fremheve dine egne ferdigheter og bragder, rett over det å snakke ned mekanikere og verksteder. Bilmekaniker er ikke noe hokus pokus, det er en helt vanlig jobb som de fleste av oss har. Ergo er det ingen magiske ting disse folkene utfører, annet enn det de får betalt for å gjøre, der mye går ut i fra sjekklister og servicepunkter. Som selger på dette forumet bør du holde deg for god til å snakke ned andre, fremstår kun useriøst.
OK. Da kan kanskje Sele forklare hva mer som gjøres på en service og som er levetidsforlengende? Hva slags vedlikehold som blir utført er spesielt interessant å få innblikk i.
Jeg har jo allerede konstatert at fullstemplet servicehefte på en Leaf fra 2012 ikke nødvendigvis betyr at noen noengang har smørt opp bremsene. Tenker meg om, så har jeg sett dette på 2 forskjellige biler.
Skulle tro at siden dette punktet er så viktig i følge Nissan selv, burde ikke slikt kunne skje.
Hadde jeg kjøpt en Leaf, ville jeg gått rett på bremsene og sjekket om dette virkelig var adressert. Lett å gjøre i forbindelse med hjulskift.
Sitat fra: Sele på lørdag 11. februar 2017, klokken 12:55
Og feil som følge av mangelfull service går ikke på garantien.
Sitat fra: sylwester på lørdag 11. februar 2017, klokken 18:51
Så konkret, hva er det Nissan gjør under leafservice utover batteritesten og smøre ladeluka?
Sitat fra: Håkon77 på onsdag 15. februar 2017, klokken 22:46
Jeg har ikke lest hele tråden, men noe, så jeg ser at bremser og smøring er ca 60% av servicen. Kan jeg skille ut dette fra servicen hos min forhandler sånn at jeg fikser bremser og de tar resten? Min nærmeste forhandler er Brennes i Sarp. Noen som vet hva det vil koste å ta service der? Sendte forespørsel til Sverige, men fikk ett veldig ullent svar og beskjed om å ringe for pris..
Sitat fra: Sele på torsdag 16. februar 2017, klokken 07:41
Jeg synes du skal få det skriftlig fra din forhandler for og unngå misforståelser. Siden du velger og ta service på bremser selv så tror jeg du vil få problemer med og få noe på garantien på det som omhandler bremser.
Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. februar 2017, klokken 10:28
Takk for fristende tilbud, men har en tannlege jeg stoler på. Grunnet godt vedlikehold utført av meg selv er det omtrent null behov for reparasjoner.
Har faktisk redusert serviceintervallet til halvparten så ofte for snart 30 år siden.
Min første serviceteknikker oppmuntret meg faktisk til økt egeninnsats, til tross for at dette betydde mindre arbeid for han. Tanngarden var en av de første eiendelene jeg startet med eget vedlikehold på, kan ha sådd spiren om at selvgjort er velgjort. Er nå inne og skraper tannstein en gang i året.
Dette er et eksempel på at egeninnsats, kombinert med rutinemessig kontroll er en god oppskrift.
Eller oversatt til elbil: Bytte pollenfilter og smøre bremser selv, og stille opp på de obligatoriske EU kontrollene. Gjør en dette, kan en strengt tatt ta turen innom merkeforhandler på vei hjem fra EU kontrollen og be dem ta resten av servicen. Da gjenstår svært få punkter, og prisen bør være desto hyggeligere. ;)
Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. februar 2017, klokken 13:42
...
På bremsene har jeg inntrykk av at alle oppgir alt for ofte bytte av bremseveske.
...
Sitat fra: Sele på torsdag 16. februar 2017, klokken 09:25Er helt klart enig med deg her ! ( og jeg kan definitivt skru bil sjøl - om jeg vil ! )
Jeg forstår at flere har et nedlatende syn på service av merkeverksted og uavhengige verksteder,og det må de for gudsskyld få lov til i et demokrati.
Jeg påpeker bare at man bør følge service programmene til bilprodusentene i en garanti periode og det er det intet feil i. Til slutt så blir det opptil hver enkel hva man velger man bør bare være fullstendig klar over hva man gjør.
Sitat fra: sylwester på fredag 17. februar 2017, klokken 16:37Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. februar 2017, klokken 13:42Går det an å teste dette? Slik jeg ser det så er dette i aller høyeste grad et sikkerhetspunkt og jeg skifter helle rbremseveske en gang for mye en en for lite :-p
...
På bremsene har jeg inntrykk av at alle oppgir alt for ofte bytte av bremseveske.
...
Sitat fra: brako79 på torsdag 02. mars 2017, klokken 11:58Sitat fra: sylwester på fredag 17. februar 2017, klokken 16:37Sitat fra: elektrolux på torsdag 16. februar 2017, klokken 13:42Går det an å teste dette? Slik jeg ser det så er dette i aller høyeste grad et sikkerhetspunkt og jeg skifter helle rbremseveske en gang for mye en en for lite :-p
...
På bremsene har jeg inntrykk av at alle oppgir alt for ofte bytte av bremseveske.
...
Man trenger vel strengt tatt bare lufter hvert hjul, for å få ut bremsevæsken som ligger nærmest hjulet.
Huske å etterfylle etter hvert hjul, så man ikke slipper inn luft i beholderen.
Ser ikke noe behov for å bytte hele bremsevæsken, hvis den er klar og fin ved lufting.
Bremsevæsken sirkulerer ikke i systemet.
Vet dog hva de ikke gjør på service.... om de faktisk skifter all væske.
Sitat fra: BulletBob på torsdag 27. april 2017, klokken 12:50
Snart tid for LeafService. Om jeg velger en rimeligere og ikke-Nissan verksted, betyr det at jeg går glipp av programvare oppdateringer?
Sitat fra: tomrh på torsdag 27. april 2017, klokken 20:15Samme her :-\
Oppdatering P3227 skulle jeg med glede ha unngått!..
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23699.msg561467.html#msg561467
Sitat fra: Håkon77 på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:00Ringte Brennes nå for 4 års service men da var det plutselig ikke 1990 likevel.
Brennes Auto, Sarpsborg:
Service uten smøring av bremser: 1990kr
Service med smøring av bremser: 3300kr
Service med smøring av bremser og håndbrekksbånd (hvert annet år): 3990kr
Sitat fra: hansrune på tirsdag 13. mars 2018, klokken 22:47Jepp, det lønner seg å ta dette punktet selv. Klarer man å bytte hjul så klarer man også å skru ut to caliperbolter og smøre med kobberpasta + rengjøre rundt bremsene og spraye alt etterpå med zinkspray slik at det ikke ruster.
Årlig service hos lokal merkeforhandler med bremseservice har etter min mening vært lite valuta for mange penger.
Sitat fra: edvintt på fredag 29. juni 2018, klokken 15:13Men du får jo spylevæske typegodkjent av Nissan!!
Jeg fikk nettopp tilbud på 2-års service fra Sørlandets Bilsenter (merkeforhandler) i Kristiansand på kr 4400. Er ikke det enormt høyt?
Sitat fra: edvintt på fredag 29. juni 2018, klokken 15:13
Jeg fikk nettopp tilbud på 2-års service fra Sørlandets Bilsenter (merkeforhandler) i Kristiansand på kr 4400. Er ikke det enormt høyt?
Sitat fra: Asgeir Tørstad på mandag 09. juli 2018, klokken 13:55Kan du si noe om hvorfor du foretrekker MECA foran Witro Bil?
3000,- for service og EU hos MECA Heimdal.
Hyggelig kundebehandling :+1:
Sitat fra: Turbato på fredag 20. juli 2018, klokken 06:40Først og fremst pris og verkstedets plassering. -I prioritert rekkefølge.Sitat fra: Asgeir Tørstad på mandag 09. juli 2018, klokken 13:55Kan du si noe om hvorfor du foretrekker MECA foran Witro Bil?
3000,- for service og EU hos MECA Heimdal.
Hyggelig kundebehandling :+1:
Sitat fra: AKB80 på torsdag 28. mars 2019, klokken 10:55Jeg byttet bremsevæsken selv, en svært enkel operasjon :+1:
Ingen av verkstedene har spesifisert skifte av bremsevæske. Burde jeg få det utført nå (80tkm)?
Sitat fra: Goggen123 på fredag 27. desember 2019, klokken 13:33
Pris 3 års service kr 3390 hos BNH i Oslo, hos NAF i Oslo kr 1800.
Står på NAF tilbud at det er bytte av filter. Gjøres det noe annet på 3 års hos BNH, noen grunn til ikke å velge NAF?
Sitat fra: Jossemosse på mandag 13. januar 2020, klokken 07:06Er det en tråd om reduksjonsgiroljen et sted her som fungerer greit, eller kan du forklare kort hva det går i? Mitt inntrykk er også at serviceprisene er uforholdsmessig høye, ettersom det egentlig er lite å gjøre på denne bilen. Jeg skiftet dekk i går og så at det har begynt å komme en del rust midt under bilen på vår 2012 modell. Bildene er tatt mot midten av bilen fra de bakre hjulbuene - dette er vel batterifestene?
Har du etterspurt spesifikt om bytte av reduksjonsgirolje? Slik jeg har lest fra andre på forumet her, så er dette noe som ikke pleier å bli gjort på service dessverre, noe det heller ikke så ut som var skiftet noen gang på min 2011-leaf, før jeg gjorde det selv.
Jordingsplater under har jeg derimot ikke hørt om, noe som bør undersøkes/skiftes jevnlig?
Sitat fra: Sjalabais på mandag 27. april 2020, klokken 08:22
Jeg skiftet dekk i går og så at det har begynt å komme en del rust midt under bilen på vår 2012 modell.
Sitat fra: Sjalabais på mandag 27. april 2020, klokken 08:22Sitat fra: Jossemosse på mandag 13. januar 2020, klokken 07:06Er det en tråd om reduksjonsgiroljen et sted her som fungerer greit, eller kan du forklare kort hva det går i? Mitt inntrykk er også at serviceprisene er uforholdsmessig høye, ettersom det egentlig er lite å gjøre på denne bilen. Jeg skiftet dekk i går og så at det har begynt å komme en del rust midt under bilen på vår 2012 modell. Bildene er tatt mot midten av bilen fra de bakre hjulbuene - dette er vel batterifestene?
Har du etterspurt spesifikt om bytte av reduksjonsgirolje? Slik jeg har lest fra andre på forumet her, så er dette noe som ikke pleier å bli gjort på service dessverre, noe det heller ikke så ut som var skiftet noen gang på min 2011-leaf, før jeg gjorde det selv.
Jordingsplater under har jeg derimot ikke hørt om, noe som bør undersøkes/skiftes jevnlig?
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 27. april 2020, klokken 09:03Er det under hele bilen? En av de største "aberne" med Leafen for meg er lakkvaliteten, og karosserieg generelt. Det er som å vaske en ølboks. I går så jeg også at en minimal lakkskade hadde ført til bobling, se vedlegg.
Vi har såpass med rust på vår 2012-modell at det ble anbefalt å Lanolin-behandle den nå :(
Sitat fra: Sjalabais på mandag 27. april 2020, klokken 10:22Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 27. april 2020, klokken 09:03Er det under hele bilen? En av de største "aberne" med Leafen for meg er lakkvaliteten, og karosserieg generelt. Det er som å vaske en ølboks. I går så jeg også at en minimal lakkskade hadde ført til bobling, se vedlegg.
Vi har såpass med rust på vår 2012-modell at det ble anbefalt å Lanolin-behandle den nå :(
Sitat fra: andersbj på søndag 29. mars 2020, klokken 11:14
Jeg fikk tilbud på 1270 kroner for 3. års service på Leaf 30 kwh, ved NAF
Det er vel veldig lav pris? Er redd for at det mangler noe "essensielt". Noen som har greie på det?
Følgende var inkludert:
90.000 km/36. måned
Kjølesystem: kontroll av slanger og tilkoblinger
Reduksjonsgirkasse: kontroll av oljenivå; etterfylling ved behov
Kontroll av styring for slark, skade og slitasje
Kontroll av bremsevæskenivå; etterfylling ved behov
Bremsepedal: kontroll av slaglengde; kontroll av drift
Kontroll av bremseklosstykkelse
Kontroll av tilstand til skivebremser
Kontroll/justering av parkeringsbrems
Kontroll av frigang parkeringsbrems
Kontroll av bremseledninger, -ledninger og -tilkoblinger for lekkasjer og skader
Utføre diagnosekontrollen; lese av feilkodene
Høyspenningsbatteri: kontroll av batterilading
Ladekontakt: kontroller av tilstand
Kontroll av funksjon for varmesystem
Kontroll av karosseri for korrosjon og skader
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 28. april 2020, klokken 09:16Sitat fra: andersbj på søndag 29. mars 2020, klokken 11:14
Jeg fikk tilbud på 1270 kroner for 3. års service på Leaf 30 kwh, ved NAF
Det er vel veldig lav pris? Er redd for at det mangler noe "essensielt". Noen som har greie på det?
Følgende var inkludert:
90.000 km/36. måned
Kjølesystem: kontroll av slanger og tilkoblinger
Reduksjonsgirkasse: kontroll av oljenivå; etterfylling ved behov
Kontroll av styring for slark, skade og slitasje
Kontroll av bremsevæskenivå; etterfylling ved behov
Bremsepedal: kontroll av slaglengde; kontroll av drift
Kontroll av bremseklosstykkelse
Kontroll av tilstand til skivebremser
Kontroll/justering av parkeringsbrems
Kontroll av frigang parkeringsbrems
Kontroll av bremseledninger, -ledninger og -tilkoblinger for lekkasjer og skader
Utføre diagnosekontrollen; lese av feilkodene
Høyspenningsbatteri: kontroll av batterilading
Ladekontakt: kontroller av tilstand
Kontroll av funksjon for varmesystem
Kontroll av karosseri for korrosjon og skader
Dette er i praksis en noe kostbar EU kontroll.
Helt unødvendig å ta i tillegg til den obligatoriske kontrollen.