Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model S => Emne startet av: Rawen76 på torsdag 17. april 2014, klokken 23:52

Tittel: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Rawen76torsdag 17. april 2014, klokken 23:52
Sjekket litt rundt og fant et firma i England som har spesialisert seg på å lage lowering links til biler med luftfjæring og det er det eneste de gjør på fulltid.
Se www.airridelowering.com

Fant ikke tesla i menyen deres, men de leverer til Mercedes S-klasse som visstnok skal bruke samme linker som tesla.
Kontaktet dem i dag og fikk svar på under en time om at de hadde lowering links for Tesla også. Fikk en pris på 79 pund inkludert frakt som med dagens kurs utgjør ca 795,- kroner + evt mva og tollgebyr.

Bestilte et sett i kveld, betalte via paypal og fikk bekreftelse under en halv time etter på at de skulle sende med en gang, men at det kunne gå noen dager i frakt grunnet påske.

Venter spent og vil ta bilder og rapportere hva jeg mener om kvalitet og montering når jeg får dem...
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Muffinmanfredag 18. april 2014, klokken 08:00
Spennende. Er ute ette 1-1,5 cm senk, så dette er interessant. Er linkene justerbare?
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Rawen76fredag 18. april 2014, klokken 09:29
De skal være justerbare. Er ute etter 1-1,5 cm selv. Har ikke sansen for ekstrem senking. Med 1 cm ned så tenker jeg vi er nede på den originale low settingen...
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: jazzwheelfredag 18. april 2014, klokken 14:19
Kjenner noen til steder som selger senkefjærer til biler uten luft?
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: kennethlfredag 18. april 2014, klokken 15:53
Vet ikke helt hvordan dette er på S, men bruk av slike gjør at man muligens bør koste på seg en ny hjulstillinhskontroll, det anbefales ihvertfall på andre merker om man bruker andre lenker.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Rawen76fredag 18. april 2014, klokken 17:17
Senking endrer hjulvinkler, ingen tvil om det. Jeg ønsker å senke bilen til sine originale innstillinger (ca. 1 cm ned), så da regner jeg med at hjulvinklene skal være innenfor.
Er uansett obs på at mange tesla'en kommer med feil innstillinger fra fabrikk og vil være obs på dekkslitasje og evt økt forbruk.

Fikk mail med forsendelsesnr på linkene i dag allerede.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Kallagtunetlørdag 19. april 2014, klokken 01:04
Hvor keen tror dere Tesla er på å erstatte en batteripakke med bulk på når en monterer noe slik?

350k er litt kjipt å legge ut selv om stagene er billige...
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Superduperlørdag 19. april 2014, klokken 11:04
Er vel disse det er ganske grei montering på?
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Øggenlørdag 19. april 2014, klokken 12:18
Er også intr. i å få bilen lavere i "pose mode" men har forstått det slik at man må ødelegge de originale linkene for å få på disse. Stemmer det??
Må faktisk da være litt enig i Kallagtunet's utsagn tidligere.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Muffinmanlørdag 19. april 2014, klokken 18:45
Jeg er faktisk ikke interessert i å få bilen lavere i standard høyde. Den er ukomfortabel nok på dårlig vei i dagens low, og jeg synes vel også at den blir litt ekkel på styringen i normale hastigheter. Med andre ord, til vanlig kjøring på alt annet en perfekte veier (og de ser jeg ikke så ofte) ønsker jeg å ha bilen i dagens standard høyde. Men posing mode kunne vært kjekt, altså en lavere "low". Skal man få til dette er man nok prisgitt Tesla.

Så links er nok utelukket for min del. Kom til denne konklusjonen etter 80 mil fordelt på to dager.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: D.Olørdag 19. april 2014, klokken 21:40
Jeg er faktisk ikke interessert i å få bilen lavere i standard høyde. Den er ukomfortabel nok på dårlig vei i dagens low, og jeg synes vel også at den blir litt ekkel på styringen i normale hastigheter. Med andre ord, til vanlig kjøring på alt annet en perfekte veier (og de ser jeg ikke så ofte) ønsker jeg å ha bilen i dagens standard høyde. Men posing mode kunne vært kjekt, altså en lavere "low". Skal man få til dette er man nok prisgitt Tesla.

Så links er nok utelukket for min del. Kom til denne konklusjonen etter 80 mil fordelt på to dager.
er du sikker på at det du sier er rett? Jeg synes bilen føles stivere/hardere og mer ukomfortabel i høy og ekstra høy enn i normal. I low har jeg ikke kjørt så mye enda.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Muffinmanlørdag 19. april 2014, klokken 21:43
Tror kanskje du leser noe annet enn det jeg skrev her?
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: D.Osøndag 20. april 2014, klokken 00:29
Tror kanskje du leser noe annet enn det jeg skrev her?
mulig... tolket ukomfortabel som kort/stiv fjæring ??? Noe jeg synes bilen får i de høyere nivåene. I normal er bilen mykere og tar hull bedre en i høy og ekstra høy, synes jeg.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Car-Elsøndag 20. april 2014, klokken 00:42
Enig med D.O.
Syndes bilen blir veldig stiv når den heves. Har ikke kjørt bilen i "low" da det ikke er veier gode nok her eller at det har vært snakk om "høy hastighet" når jeg har kjørt. Der imot har "high" og "very high" blitt brukt en del.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Muffinmansøndag 20. april 2014, klokken 08:02
Tror kanskje du leser noe annet enn det jeg skrev her?
mulig... tolket ukomfortabel som kort/stiv fjæring ??? Noe jeg synes bilen får i de høyere nivåene. I normal er bilen mykere og tar hull bedre en i høy og ekstra høy, synes jeg.
Det stemmer jo. Jeg skriver for øvrig ikke noe om de høyere nivåene, kun at den blir mer ukomfortabel i low sammenlignet med standard på mindre bra vei.
Tittel: Sv: Proffe lowering links til grei pris
Skrevet av: Rawen76tirsdag 29. april 2014, klokken 23:56
Fikk linkene på lørdag. Ser ut til å være grei kvalitet. Følger med utskrift av monteringsanvisining uten bilder, men ingen angivelse av hvor lange de bør være eller hvor mye 1mm lengre link utgjør i høyden på bilen.
Se bildet av linkene under.

Reiser bort en uke, så jeg rekker ikke å få montert de med det første. I morgen bærer det til Tesla skøyen får å få utbedret et par småting og få montert Titanium shield. Deretter blir det langtur Oslo - Levanger...