Sitat fra: Ingeniøren på I dag kl. 10:10Hos meg i MidtEnergi så får jeg ikke solgt mer enn jeg har brukt. Nå om dagen levere jeg mye mer enn jeg bruker og det vil jo bare bli skjevere ut over sommeren. Fungerte fint når jeg kan spare til vinteren men om dette opphører...
De som kun har plusskonto og spot time for time - får man utbetalt om man produserer mer enn man bruker ?
Sitat fra: Joccy på I dag kl. 07:01Dette er like dobbeltmoralistisk som å sitte på facebook å ytre seg om personvern.Nå kan det godt hende du har mye rett, men både mobilen min (Google Pixel Pro 7) og laptopen min (Microsoft Surface Pro) er basert på veldig mye amerikansk teknologi, selv om de sikkert begge er produsert i Kina eller Taiwan av rent kostnadsmessige hensyn.
Her benyttes altså kinesisk teknologi for å si de boikotter den. *s*
Sitat fra: Vaduz på I dag kl. 07:44Sitat fra: JRF på I dag kl. 00:05Sitat fra: Handyman på I går kl. 18:52Skadeutgifter er en del av driftskostnadene til et utleiefiram, men det er ikke det samme som vedlikeholdskostnader. Man må kunne skille snørr og bart.Er det? Leiebil firmaer har vel forsikret bilene akkurat som alle andre, og hele egenandelen belaster de jo kunden for når de skader bilen. Så det skal vel være ca 0 kr i driftskostnader til skader for leiebilfirmaet? Eller faktisk så går vel mange leiebil firma til og med i pluss på dette da de ofte belaster kunden for egenandel for skader uten å utbedre skaden etterpå, eller belaster mange kunder etter hverandre for samme skaden...
Forsikringen blir jo dyrere dersom flåten er dyr å reparere eller utsatt for skade. Er jo ikke slik at forsikringsselskapet tar den kostnaden. Om utleier ikke kan videreføre den kostnaden til forbruker grunnet svak etterspørsel/manglende betalingsvilje så er det ikke lønnsomt.
Sitat fra: Ingeniøren på I dag kl. 09:35Men det står og, og er det politikk at de ikke valgte ta dette med i sammendraget, at salgsforbudet forsatt gjelder men at Easee kan klage...Jepp, og derfor var det dumt å vente til etter avklaringen. Bedre å få tilgivelse enn tillatelse.
Mao, det er ikke lov å installere noen som ikke er montert allerde....
Sitat fra: THE på I dag kl. 08:51Jeg skal ikke protestere på at det hadde gjort seg med en Tesla superlader i Sogndal, men det akkurat Lavik-Balestrand- Sognefjellet er kanskje ikke en strekning som veldig mange kjører, og er nok ikke høyt på prioriteringslista til Tesla. Jeg tror det kan bli trøblete å finne tomt/lokasjon til superlader i Sogndal også, så har ikke stor tro på at Tesla kommer dit.Om jeg var kongen av Sogndal (etter to minutter på Google Streetview) og i lomma til Tesla, hadde jeg kastet ut Jysk, fått inn en kafe med rikelig med toaletter, og kjørt på med 16 teslaladere utenfor. Dagligvarer, apotek, Biltema, Shell og et lite parkområde ved Sognefjorden er der alt. Helt perfekt tomt/lokasjon.
Sitat fra: edyrli på I dag kl. 08:32Sitat fra: Electric cars in Norway på I dag kl. 06:35Å få seg en nær ny Fisker til 350 isch fremstår mer og mer som et kupp... Men veldig Lotto da hvis noe skulle skje.
Men for en tøff bil da gitt.
#løp&kjøp
Det er risky, men selv om man regner med kort levetid eller sammelikner med leasing så ser dette bra ut. Ocean blir bare litt dyrere over 3 år enn om man skulle leaset noe tilsvarende. Da har man "fri" kjørelengde og gode muligheter for at bilen fortsatt har noe verdi etter 3 år. Dersom man leaser en Modell Y (long range 4x4 med vinterhjul) over 3 år med 20.000 km/år kommer den på 331.756 i løpet av disse 3 årene. Da er man helt sikker på at restverdien for din del er 0 kr. Så kan det komme påkost i tillegg.