Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nyeste innlegg

#2
Model Y / Sv: Kan ikke sette opp mobilnø...
Siste innlegg av Mobileum - I dag kl. 16:30
Sitat fra: dumola på søndag 17. mars 2024, klokken 23:21Har prøvd reboot (holde inne brems og to knapper).

Ingen grunn til å holde inne brems når man resetter. Det holder med 2 knapper. Dette med å holde inn bremsene er en hoax som ikke vil dø.
#5
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største blø...
Siste innlegg av Handyman - I dag kl. 15:50
Det kan umulig være "personlig" provisjon knyttet til salgene den enkelte salgsrådgiver medfører.
Vil du kjøpte mens du er i utstillingslokalene, så får du beskjed om å bestille på nettet. Enten hjemme i ro og mak eller så kan de bistå deg på mobilen eller på PCen i lokalet. Ingenting knyttes til en bestemt salgsrådgiver. De er per definisjon derfor ikke selgere.
#6
Du kan forsåvidt også vurdere Plugit App, veldig mange destinasjonsladere bruker denne løsningen i Finland. Du kan bestille PlugIt ladebrikke men det er kanskje ikke høy prioritet for en enkelt ferietur. Jeg har det bare som en «plan b» og får kanskje aldri brukt det.
#7
Sitat fra: Mobileum på I dag kl. 13:13
SitatDe er først og fremst selgere og har vel provisjon også, så det er veldig forståelig.

Teslas "selgere" har ikke provisjon. Mener deres tittel er "Customer Sales Advisor".

Da jeg impulskjøpte en Tesla på en ambulerende salgsutstilling fikk jeg "låne" en PC for å bestille med beskjed om å spørre hvis det var noe jeg lurte på 😀.

ps. Det eneste rådet jeg fikk var å kjøpe FSD fordi dette kom til Norge til nyttår (2018/2019)....
Kjenner ikke betingelsene i detalj, men de får aksjer som del av godtgjørelse. Dette vil også være incentiv for salg.

Poenget blir det samme, det er ikke verdens beste infokanal for god opplæring i FSD beta sitt intrikate bruksmønster og varierende behov for oppfølging.
#8
Har opplevd lignende selv på min 2014-modell, spesielt i regnvær. Klarte da å fikse det (tror jeg) ved å rengjøre ladeporten med contact cleaner (ikke helt å anbefale) og trykkluft på boks. Nissan selv har som et av servicepunktene å rengjøre ladeporten med trykkluft, men dette kan jo være oversett om en tar service selv (som meg) eller bruker et ikke-merkeverksted. Er det mye dritt rundt kontakten og det er fuktig, kan dette føre til krypstrømmer på avveie. Siden laderen ofte rapporterer om "isolasjonsfeil", har jeg lurt på om det er noe her.

Jeg har også lurt på om det er noe softwaremessig da jeg primært har hatt trøbbel med nyere ladere. Eldre ladere har fungert bra for min del.
#9
Nissan / Sv: 2012 ZEO bytte deler fra d...
Siste innlegg av Trekkoppbil - I dag kl. 14:13
Så flott at du fikk det til og at du deler erfaring.


Ja, har du 2011, eller 2012 usa-modell, så er du avhengig av passasjersetet fra en lignende bil, ellers får du feil på airbag. Det er mulig du kan sette inn en dummy-sensor som innbiler bilen at du har en voksen passasjer hele tida, men da kan du ikke ha barn i passasjersetet. Jeg kjenner ikke til om det går ann å lage seg en overgang for å kople til Nissan Occupy System fra et nyere sete.

Det er tråder på nettet om hvordan du kan bypasse NOS. https://airbag360.com/nissan-leaf--occupant-classification-system-ocs-sensor-emulator--bypass-578-p.asp

#10
EQC / Sv: Nytt utseende på app
Siste innlegg av Toalmar - I dag kl. 13:31
Selv de "staute" Tyskerne kan komme med noe nytt  :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA