Sitat fra: Electric cars in Norway på I går kl. 18:25Disse er vel en av få som har beholdt solkonto med kWh uten begrensning.Sitat fra: Vidar_S på I går kl. 15:11Haugaland Kraft er visst svaret her: https://hkraft.no/solkraft/skybatteri/Hmmm er ikke det bare Same Shit – New Wrapping
Solkonto "i skyen"
Sitat fra: filtvet på I går kl. 18:42Mulig det kan hjelpe med en helårs leiebilforsikring (egenandel). Hadde en slik før men fikk heldigvis aldri testet den.
Sitat fra: Electric cars in Norway på I går kl. 19:44Enig. Noen burde faktisk prøve denne praksisen for retten (og ikke godta en "goodwill" avtale med Tesla for å droppe rettssaken slik at ingen andre kunder skal kunne nyte av presedensen som settes). Det er jo helt latterlig at en skal få en betydelig større risiko for store økonomiske tap ved å benytte seg av den lovpålagte retten til lånebil mens egen bil er inne til utbedringer etter garantien / forbrukerkjøpsloven. Loven sier jo at man skal få en tilsvarende vare til lån mens din egen vare er inne til reparasjon, og med tilsvarende vare så må det jo også bety tilsvarende forsikringsvilkår som på bilen som er inne til reparasjon? Og loven sier også at man ikke skal ha en vesentlig ulempe ved at forhandleren reparerer tingen innenfor reklamasjonstiden, og en risiko for betydelige økonomiske tap siden lånebilen ikke er forsikret er da så absolutt en vesentlig ulempe?Sitat fra: JRF på I går kl. 15:29Tesla har valgt å ikke forsikre lånebilene sine så de lesser hele risikoen over på kundene sine.Det der synes jeg er uhørt. Ingen andre merkebil nybilbutikker jeg vet om har tilsvarende som Tesla. Tesla Norge burde skamme seg.
Sitat fra: Handyman på I går kl. 18:52Skadeutgifter er en del av driftskostnadene til et utleiefiram, men det er ikke det samme som vedlikeholdskostnader. Man må kunne skille snørr og bart.Er det? Leiebil firmaer har vel forsikret bilene akkurat som alle andre, og hele egenandelen belaster de jo kunden for når de skader bilen. Så det skal vel være ca 0 kr i driftskostnader til skader for leiebilfirmaet? Eller faktisk så går vel mange leiebil firma til og med i pluss på dette da de ofte belaster kunden for egenandel for skader uten å utbedre skaden etterpå, eller belaster mange kunder etter hverandre for samme skaden...
Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 23:37En Model 3 hatchback enkelt og greit. Som Focus og Focus sedan. Men med den svingradiusen til 3ern ikke en typisk småbil.Sitat fra: daktari på I går kl. 23:32Mitt valg i en slik situasjon ville vært å droppe overheng og kjøre samme pakker (evt med færre celler).Sitat fra: Counterpointer på I går kl. 23:30Ja, og hvis den skal produseres på samme produksjonslinje, kan de da få til en mindre batteripakke med kortere hjulavstand?Sitat fra: daktari på I går kl. 18:26Salget gikk dårlig, inntekten halvert, pengene forsvinner-> aksjen opp 10%. Si meg at det er noe rart med aksjemarkedet i USA uten å si det...Det er noe rart med TSLA worldwide vil jeg si. Den oppfører seg ikke etter de regler som har pleid å gjelde.
Et lyspunkt at de skal lage en billig model, men hørtes ganske svakt ut som konsept. Men en liten utgave av Y (ikke sedan som 3) kunne fungere, men er litt i tvil om hva det nye med en slik løsning er.