Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

Somni

Hentet min i Brumunddal i går 22.11, og alt gikk knirkefritt. Alt som skulle være med lå klart, i tillegg lå det klart er rødt UMC adaper jeg bestilte på forhånd. Noe kosmetisk småplukk, men fikk en mail med bilder og oppsummering, så er veldig fornøyd med både service og bil.  ;D
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Filip86

Skulle da endelig hente vår bil i dag (X100D), etter en utsettelse fra tesla sin side.
- Var en del lakkskader på den (bobler i lakken, sprekker i skjøter, små sprekker rundtomkring på panser, bakfanger, FW dører, spoiler)
- baklykta var det en stor sprekk i, samt kondens inni
- Løse karosserideler på bakluka
- Løse plastdeksel på utsiden av bilen (stikker 2cm på utsiden av karosseriet)
- Bobler på felgene
- "Ujevne" FW dører ved skjøtene
- FW dører som har laget hull i lakken

Etter en test tur ble det avdekket at bilen drar til høyre (må svinge til venstre for å kjøre rett frem), samt at spylervæska spruter væsken ned i frunken pga en løs slange.

Hvordan i alle dager denne bilen har fått godkjennelse til å bli utlevert, det aner jeg ikke.

Så har nå en bensin loaner...Selve personen som utleverte bilen var kjempehyggelig og forståelsesfull, og jeg skjønner jo at det er fint lite han egentlig har med bilen å gjøre, foruten å utlevere den og notere mangler.
Men når en kunde får utlevert en bil som har 3stk 2'er mangel på PKK (Ikke fungerende spylere, lykt skadet og "åpenbar feil hjulstilling"), så er det noe alvorlig galt med systemet hos tesla drammen...

Jærbuen

Sitat fra: Filip86 på lørdag 25. november 2017, klokken 15:33
Skulle da endelig hente vår bil i dag (X100D), etter en utsettelse fra tesla sin side.
- Var en del lakkskader på den (bobler i lakken, sprekker i skjøter, små sprekker rundtomkring på panser, bakfanger, FW dører, spoiler)
- baklykta var det en stor sprekk i, samt kondens inni
- Løse karosserideler på bakluka
- Løse plastdeksel på utsiden av bilen (stikker 2cm på utsiden av karosseriet)
- Bobler på felgene
- "Ujevne" FW dører ved skjøtene
- FW dører som har laget hull i lakken

Etter en test tur ble det avdekket at bilen drar til høyre (må svinge til venstre for å kjøre rett frem), samt at spylervæska spruter væsken ned i frunken pga en løs slange.

Hvordan i alle dager denne bilen har fått godkjennelse til å bli utlevert, det aner jeg ikke.

Så har nå en bensin loaner...Selve personen som utleverte bilen var kjempehyggelig og forståelsesfull, og jeg skjønner jo at det er fint lite han egentlig har med bilen å gjøre, foruten å utlevere den og notere mangler.
Men når en kunde får utlevert en bil som har 3stk 2'er mangel på PKK (Ikke fungerende spylere, lykt skadet og "åpenbar feil hjulstilling"), så er det noe alvorlig galt med systemet hos tesla drammen...

Be dem fremlegge dokumentasjon på internsjekk før utlevering
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

geear

Sitat fra: Filip86 på lørdag 25. november 2017, klokken 15:33
Skulle da endelig hente vår bil i dag (X100D), etter en utsettelse fra tesla sin side.
- Var en del lakkskader på den (bobler i lakken, sprekker i skjøter, små sprekker rundtomkring på panser, bakfanger, FW dører, spoiler)
- baklykta var det en stor sprekk i, samt kondens inni
- Løse karosserideler på bakluka
- Løse plastdeksel på utsiden av bilen (stikker 2cm på utsiden av karosseriet)
- Bobler på felgene
- "Ujevne" FW dører ved skjøtene
- FW dører som har laget hull i lakken

Etter en test tur ble det avdekket at bilen drar til høyre (må svinge til venstre for å kjøre rett frem), samt at spylervæska spruter væsken ned i frunken pga en løs slange.

Hvordan i alle dager denne bilen har fått godkjennelse til å bli utlevert, det aner jeg ikke.

Så har nå en bensin loaner...Selve personen som utleverte bilen var kjempehyggelig og forståelsesfull, og jeg skjønner jo at det er fint lite han egentlig har med bilen å gjøre, foruten å utlevere den og notere mangler.
Men når en kunde får utlevert en bil som har 3stk 2'er mangel på PKK (Ikke fungerende spylere, lykt skadet og "åpenbar feil hjulstilling"), så er det noe alvorlig galt med systemet hos tesla drammen...
Håpløst. Var ikke dette samme bilen som stod med 0% batteri også? Helt fair at biler kan ha feil etter transport, men dette høres vilt ut. Her burde de virkelig strekke seg langt for å blidgjøre deg.

geear

#19
Vel, her er min rapport fra utlevering av X, med nye 7-seteren, i Sandnes i går:

Bestilt 08/08, bekreftet 09/08, bomma med et par dager for å få produksjon i august, få rask levering og få gammel seteløsning (som den ble bestilt med). Ble produsert rundt månedsskifte sept/okt, gikk med Grand Sapphire fra Baltimore, ble registrert inn i Zeebrugge torsdag 16. november, gikk videre til Hirtshals med Cldn sin Celandine søndag kveld, var fremme i Hirtshals tirsdag 04:00, gikk på Fjord Line sin MS Bergensfjord kl. 20 og var fremme i Risavika (et kvarter fra Tesla Stavanger) kl. 06:00 onsdag 22. nov. Fikk telefon torsdag ettermiddag, utlevering lørdag kl. 10. Bilen ble registrert fredag ettermiddag.

Utleveringen ble i en provisorisk utleveringshall hvor taklyset var tidsstyrt og ikke virket i helgene. Det stod noen meningsløse lyskastere der, var helt umulig å se noe som helst, men jeg ba om å få kjøre den inn i verkstedet og fikk studert den der.

Den var fulladet, polert opp, siste software, stod på vinterhjul (sommerdekkene ligger gratis på et lagerhotell til våren), type 2 kabel lå baki og ikke i nærheten av skrekkhistoriene fra Drammen hvor alt er galt og man verken får ladekabel eller vinterhjul. Allikevel var det noe plukk for de av oss som er litt ekstra nøye:

En 3-4mm lang ripe i ramma rundt touch-skjermen, noen småriper på dekselet over midtkonsollen (nesten så man kan mistenke at en av de som har kjørt bilen av eller på båt har hatt et nøkkelknippe liggende der), et (bitte)lite støvkorn i lakken på panseret (vi snakker bestemt vinkel og riktig lys og full pakke, poleres helt sikkert lett bort), begge FWD 2-3mm for lavt, og ikke fungerende adaptive frontlys, selv om det fysisk ser ut for å stå riktige lykter montert på bilen. Tekniker koblet seg på med PC, men klarte ikke få det til. De var tydelig litt forvirret rundt dette. Blir oppringt til uka for å avtale retting av feilene.

Det tok sin tid med produksjon, men jeg fikk altså utlevert bilen tre uker etter den gikk på båt fra Baltimore!  :o

Slik jeg forstår det er min første bil utlevert fra Grand Sapphire-lasten, og etterhvert forstod jeg at de hadde veldig lite erfaring med nye 7-seteren, og ble så fortalt at dette var den første bilen som ble utlevert med ny 7-seter.  :o Føler jeg har ventet lenge, så jeg trodde det var utlevert ny 7-seter en stund allerede? Kanskje det kun var første i Stavanger, eller kom de første med nye 7-seteren faktisk med Grand Sapphire?

Ellers veldig hyggelig og kunnskapsrik kar som hadde utleveringen min, og vi brukte mye lenger tid enn planlagt, allikevel ingen pushing for å bli ferdig.

Hjemme oppdaget jeg også en liten ripe i høyre knappepanel på rattet, pluss at det fosset vann inn på gulvet mellom seterad 2 og 3 når venstre FWD ble åpnet i regnvær, så det melder jeg inn i morgen.

Noe småplukk kunne vært gjort annerledes, men veldig fornøyd både med bil og service.

Filip86

Sitat fra: gr på søndag 26. november 2017, klokken 11:49
Håpløst. Var ikke dette samme bilen som stod med 0% batteri også? Helt fair at biler kan ha feil etter transport, men dette høres vilt ut. Her burde de virkelig strekke seg langt for å blidgjøre deg.
Samme bil som hadde 0%. Den var koblet til supercharger når vi kom dit med ca 20% batteri i starten av gjennomgangen.
Har sendt noen mailer hvor jeg skriver at jeg nekter at Drammen tar i bilen vår, da vi bare har hatt dårlige erfaringer derfra. Og nå toppet det seg igjen.
Får se hva de svarer på mandag.
DNB er informert om å stoppe utbetaling av lån, så de får ikke noen penger for en bil jeg ikke har lov å kjøre med.

Jærbuen

Sitat fra: gr på søndag 26. november 2017, klokken 12:22
Vel, her er min rapport fra utlevering av X, med nye 7-seteren, i Sandnes i går:

Bestilt 08/08, bekreftet 09/08, bomma med et par dager for å få produksjon i august, få rask levering og få gammel seteløsning (som den ble bestilt med). Ble produsert rundt månedsskifte sept/okt, gikk med Grand Sapphire fra Baltimore, ble registrert inn i Zeebrugge torsdag 16. november, gikk videre til Hirtshals med Cldn sin Celandine søndag kveld, var fremme i Hirtshals tirsdag 04:00, gikk på Fjord Line sin MS Bergensfjord kl. 20 og var fremme i Risavika (et kvarter fra Tesla Stavanger) kl. 06:00 onsdag 22. nov. Fikk telefon torsdag ettermiddag, utlevering lørdag kl. 10. Bilen ble registrert fredag ettermiddag.

Utleveringen ble i en provisorisk utleveringshall hvor taklyset var tidsstyrt og ikke virket i helgene. Det stod noen meningsløse lyskastere der, var helt umulig å se noe som helst, men jeg ba om å få kjøre den inn i verkstedet og fikk studert den der.

Den var fulladet, polert opp, siste software, stod på vinterhjul (sommerdekkene ligger gratis på et lagerhotell til våren), type 2 kabel lå baki og ikke i nærheten av skrekkhistoriene fra Drammen hvor alt er galt og man verken får ladekabel eller vinterhjul. Allikevel var det noe plukk for de av oss som er litt ekstra nøye:

En 3-4mm lang ripe i ramma rundt touch-skjermen, noen småriper på dekselet over midtkonsollen (nesten så man kan mistenke at en av de som har kjørt bilen av eller på båt har hatt et nøkkelknippe liggende der), et (bitte)lite støvkorn i lakken på panseret (vi snakker bestemt vinkel og riktig lys og full pakke, poleres helt sikkert lett bort), begge FWD 2-3mm for lavt, og ikke fungerende adaptive frontlys, selv om det fysisk ser ut for å stå riktige lykter montert på bilen. Tekniker koblet seg på med PC, men klarte ikke få det til. De var tydelig litt forvirret rundt dette. Blir oppringt til uka for å avtale retting av feilene.

Det tok sin tid med produksjon, men jeg fikk altså utlevert bilen tre uker etter den gikk på båt fra Baltimore!  :o

Slik jeg forstår det er min første bil utlevert fra Grand Sapphire-lasten, og etterhvert forstod jeg at de hadde veldig lite erfaring med nye 7-seteren, og ble så fortalt at dette var den første bilen som ble utlevert med ny 7-seter.  :o Føler jeg har ventet lenge, så jeg trodde det var utlevert ny 7-seter en stund allerede? Kanskje det kun var første i Stavanger, eller kom de første med nye 7-seteren faktisk med Grand Sapphire?

Ellers veldig hyggelig og kunnskapsrik kar som hadde utleveringen min, og vi brukte mye lenger tid enn planlagt, allikevel ingen pushing for å bli ferdig.

Hjemme oppdaget jeg også en liten ripe i høyre knappepanel på rattet, pluss at det fosset vann inn på gulvet mellom seterad 2 og 3 når venstre FWD ble åpnet i regnvær, så det melder jeg inn i morgen.

Noe småplukk kunne vært gjort annerledes, men veldig fornøyd både med bil og service.

Jeg får min TMX utlevert på Forus før Jul ( håper vi ), og kommer til å fokusere på finish, ikke så mye på hvordan betjene bilen. Hadde du med egen lykt for å se godt både inni og utvendig?
Var pakning feil montert eller defekt ettersom det kom vann inn i bilen?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

geear

Hadde ikke med egen lykt, men hadde hatt det hvis jeg visste det ble utlevering i en mørk hall. Skjønte ikke helt siden det var helt tomt i den lille hallen mellom verkstedet og salg, trodde det var der utleveringene egentlig foregikk.

Jeg har midnight silver metallic, og den stod innerst i hallen, så det var helt håpløst å se noe som helst.

Har ikke studert pakningen, rapporterer det inn så får vi ta det derfra.

Kubiskisk

Finnes heller ikke mange bilder av den nye 7-seteren, de som er er nok fra USA så din er trolig av de første her. Gratulerer, bra overleveringen gikk fint, har jo fulgt deg (gr) siden vi bestilte i slutten av august.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

oleredv

Usikker på dette med mobildocking. Skal dette vere med om dagen? Skal hente Model S med premiumpakka på torsdag...
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

TeslaModelX

Sitat fra: oleredv på tirsdag 28. november 2017, klokken 13:31
Usikker på dette med mobildocking. Skal dette vere med om dagen? Skal hente Model S med premiumpakka på torsdag...

Jeg fikk beskjed om at det var slutt på det når jeg hentet (har premium). Kunne selvfølgelig kjøpe, men fikk beskjed om at mange like så godt ladet med USB-kabel og at dockingen ikke fungerte så bra.

oleredv

Sitat fra: ModelS på tirsdag 28. november 2017, klokken 21:56
Sitat fra: oleredv på tirsdag 28. november 2017, klokken 13:31
Usikker på dette med mobildocking. Skal dette vere med om dagen? Skal hente Model S med premiumpakka på torsdag...

Jeg fikk beskjed om at det var slutt på det når jeg hentet (har premium). Kunne selvfølgelig kjøpe, men fikk beskjed om at mange like så godt ladet med USB-kabel og at dockingen ikke fungerte så bra.
Takk for svar! Får heller vurdere å kjøpe frå Nobra evt :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Teslianer

Da er den store dagen kommet. Etter drøye 4 mnd venting er det nå bare timer igjen til gliset skal hentes (kl. 16.00)
Model S 75D:
Bekreftet 24.07.17
Midnight Silver, svart skinn, karbon, soltak, 19"
VIN212XXX
Levering: 14. - 28. november

Tesley

Sitat fra: Teslianer på onsdag 29. november 2017, klokken 08:06Er det noen som har noen gode tips i siste liten?

Ikke skriv under på noe før bilen er grundig sjekket og mangler notert. Spesielt lakk som er vanskeligere å få gjennomslag for etter at bilen er hentet ut.

Selv ville jeg også bedt om skriftlig, signert kopi av evt. feil og mangler før jeg skrev under.
S75D - bekreftet 20. august

CaZpaH

#29
Da har jeg hentet ut bilen min på Tesla i Trondheim. Og her er mine erfaringer:

Kom en halvtime før tiden og fikk komme inn med en gang (hadde belaget meg på å kikke litt rundt, men alltid greit å få komme inn med en gang). Presentert for bilen og gikk gjennom funksjoner. Fikk etter dette lov til å være alene med bilen for å gå over.

Brukte ca. en time på egenhånd for å gå over interiør og eksteriør nøye (det tekniske er lettere å få gjennomslag på senere). Oppdaget 2 feil i lakk som ble fotografert og notert. En gummilist i førerdør som var rart montert (ser nesten ut som den bare er stappet nedi), ble også fotografert og notert.

Ellers klarte jeg ikke å finne noe. Her er noen av punktene jeg valgte å prioritere på stedet:
- Alle glass var hele (også de i B-stolpen da jeg har sett noen som har fått noen skader her)
- Gikk nøye over lakken
- Sjekket at dekkdimensjonen på vinterdekk var riktig (det var de)
- Alle deksler innvendig satt som de skulle
- Seter var hele og uten noe brett i sømmer (jeg ble faktisk overrasket over hvor fine de så ut)
- Alle paneler utvendig var på linje og så fint ut. Det samme med krom-lister
- Panser så helt og fint ut
- Ingen knirk i falcon-dørene

Ellers var de tom for Type 2 kabel. Ble opplyst om at dette var tomt i hele landet og var tom for gummimatter. Dette har jeg lagt inn bestilling på (Gytis er ikke et alternativ).

Spurte om docking, men det var kr. 500,- ekstra (har bestilt med premium). Syns dette var litt smålig og valgte ikke å kjøpe da jeg syns det burde fulgt med på en bil i denne prisklassen.

REDIGERING:
Etter litt kjøring så ser jeg det at Autopilot ikke er aktivert (har bestilt med dette). Hverken menyvalgene er der eller beskjeden om at det kalibreres før bruk kommer opp. Kun vanlig "dum"-cruisecontrol. Så da blir det en telefon til Tesla i morgen om dette. (Og ja... Jeg vet det ikke virker ut av butikken og trenger noen km for å virke, men når menyvalgene er borte (får ikke opp autosteer eller summon i menyen) så tolker jeg det som at det ikke er aktivert).

REDIGERING 2:
Og en ting til. Bilen hadde ikke spylervæske. Ingen big deal. Men etter å ha rullet ut av butikken i en bil i 800.000-klassen så hadde det ikke kostet dem mye å bare fylt spylervæske. Føltes ut som at de skal spare og snu på den minte krone.... så for dere som skal hente. Ha med en kanne spylervæske.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA