Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

85 kWh batterier i 75D

Startet av Tuten, mandag 24. juli 2017, klokken 20:26

« forrige - neste »

Tuten

https://electrek.co/2017/07/24/tesla-new-85-kwh-battery-packs-software-locked-model-s-x/


Det som er rart er at da jeg la inn ny bestilling på 75D i dag, så har jeg fått samme kodene på batteri som den gamle som var bekreftet 26. Mai. (BTX5 BR00)

Så da er spørsmålet hvordan bestille en bil med BTX8 og BR05? Er det helt lotto hva man får?
2017 Model S 75D

krister461

Foreløpig virker det bare er noen få heldige med biler bestilt/produsert i mai som har fått 85 kWh. Ønsker du en slik er det beste sikkert å leite etter en inventory med riktig kode.

Bushy

Dette er jeg litt nysgjerrig på og. Får de som har bekreftet bil etter 22 juli noe andre spennende koder?
S75D sept. 17

sigurdi

Dette er vel som tidligere at Tesla har vært litt stor i kjeften og alle nye 75 levert ut etter opplyst dato skulle ha bedret 0-100 tider.
For å fikse dette på biler som havnet litt mellom to stoler puttett de bare 85 batteri og dempere som takler den høyere vekta.
Dette går fint å ettermontere før utlevering.
Men det er vel et 400v 75 batteri, eller oppgradert kontaktor/inverter for å takle den økte strømmen som trengst for nødvendig effekt.
Letteste er jo å gå opp til 96 moduler i serie og 400v.


Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Horten
Model X90D (18.03.17)

Hodetelefoner

Stakkars uheldige mennesker som får dette. De kunne fått en bil som hadde de nye 75 pakkene. De er mye raskere på tur. Supercharging går ikke akkurat fort på 85 pakkene.

MeTesla

Sitat fra: KristofferH på tirsdag 25. juli 2017, klokken 07:50
Stakkars uheldige mennesker som får dette. De kunne fått en bil som hadde de nye 75 pakkene. De er mye raskere på tur. Supercharging går ikke akkurat fort på 85 pakkene.

Interessant. Kan du utdype det? Hva er det med de nye pakkene som gjør dem raskere å superlade?

N00b

Uheldig og treg superlading på 85 pakkene?

Det er motsatt. Du pumper raskere inn kwh i en 85 pakke enn en 75. Den er på 400V i motsetning til 350 på den mindre pakken.

Ville heller hatt en 85 pakke som er begrenset 5% i toppen.

rmr

Venter også på utlevering av en S75D , den har også kode BTX8 & BR05 , spent på hvilket batteri den har.

S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Somni

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

krokus

Finnes det foreløpig noen bekreftelser på om BR00 og BTX5 har fått 85-batteri?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

Anders Jensen

Hei!

Jeg bestillte TMS 75D i går.

disse kodene som dere snakker om.. hvor finner man de?

Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017. "Konebil"

Tesla Model S 75D Deep Blue Metallic (eta sept/okt 2017)

Chuck Norris once urinated in a semi truck's gas tank as a joke....that truck is now known as Optimus Prime.

Tuten

Høyreklikk på "View specs" inne på MyTesla. Kopier link, og lim inn i Notepad e.l.

Find and replace "%2C" med tomt felt, for å rydde opp litt. Så har du de fleste kodene på din bil.
2017 Model S 75D

rmr

Vært hos Tesla , får bilen på fredag , samt fikk tatt bilde av 85 KW batteri i en S75D  ;D
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Orake1et

Sitat fra: krister461 på mandag 24. juli 2017, klokken 20:30
Foreløpig virker det bare er noen få heldige med biler bestilt/produsert i mai som har fått 85 kWh. Ønsker du en slik er det beste sikkert å leite etter en inventory med riktig kode.

Min bil ble bestilt og produsert i mai, men jeg aner ikke hvilken kode den har. Den ble utlevert i juni, før kode var interessant.

Er det noen mulighet til å finne ut dette på en bil som er utlevert? Har selgerene eventuelt slik info? Kan jeg kikke under bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA