Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk innfellbare speil

Startet av HRai, fredag 18. oktober 2013, klokken 15:31

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: Jærbuen på lørdag 19. oktober 2013, klokken 14:21
Sitat fra: laumb på fredag 18. oktober 2013, klokken 19:30
Dersom man ikke har spesielle behov som f.eks. for trang garasjeport er jo dette i bunn og grunn komplett unødvendig utstyr. :)

Da har ikke du sett bredden på elbil-park.plassene på min arbeidsplass, bretter inn selv på Leaf'en nå.

Trangt på min jobb og. ;)

aryx

Sitat fra: laumb på lørdag 19. oktober 2013, klokken 17:31

Sitat fra: Jærbuen på lørdag 19. oktober 2013, klokken 14:21
Sitat fra: laumb på fredag 18. oktober 2013, klokken 19:30
Dersom man ikke har spesielle behov som f.eks. for trang garasjeport er jo dette i bunn og grunn komplett unødvendig utstyr. :)

Da har ikke du sett bredden på elbil-park.plassene på min arbeidsplass, bretter inn selv på Leaf'en nå.

Trangt på min jobb og. ;)


Snakker om trangt så er ikke parkeringsgarasjene i Oslo noe særlig, vi prøver å få dem til å gjøre noe med bommene hos oss, så lagde en liten film for å demonstrere det for de som har ansvaret for garasjen.
http://www.youtube.com/watch?v=WMFNM9SEIro&fmt=18
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

DaX

#32
Haha, årets beste bruk av Game of Thrones introen. Få Tesla sitt PR team på saken!
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

TS

Sitat fra: Capriso på lørdag 19. oktober 2013, klokken 12:15
Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 12:09
Jeg har lenge irritert meg over at M er den eneste premiumbilen uten slike speil, så det var på tide. Bruker det på fossilbilen daglig på parkeringsplasser og gateparkeri t samt egen garasje. Og MS er 20cm bredere.

Håper virkelig det blir retrofit.  Er speilene på dagens MS oppvarmet? (Har levert fra meg bilen til foliering).

Nå er det slik at å felle inn speilene på MS ved innkjøring i garasje kan medføre en større risiko da bilen er bredere bak...

De er vel bare oppvarmet for de med vinterpakke, tror jeg.
Det har aldri stått oppført i vinterpakken (?) . Da hadde jeg bestilt den.

Poenget er vel også å fjerne kondens.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Tai

Jeg og en kamerat som begge har bestilt bil var innom Tesla i Bergen i dag og snakket med en av selgerene. Han mente at det kun var behov for en programmvare oppdatering for at speilene skulle være innfellbare. Selv har jeg ingen tro på det.  Hvorfor skulle Tesla legge alt til rette for funksjonen men ikke legge til program varen ved levering?

Nei, jeg tror at innfellbare speil blir aktuelt for de som bestiller bilen til neste år. Og ettermontering blir uansett ikke billig. Da er det nok snakk om å bytte ut begge speil pluss å legge opp ledninger til det. Fort 10-20 000,- og det er mye penger i ettermontering bare for at speilene skal legge seg inn.

Jeg er vel bare nok en person som synser men skal en være fornuftig virker dette mest sannsynlig. Tar jeg feil blir det bare nok en fordel ved å kjøpe Tesla model S ;D

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TS

Sitat fra: Tai på søndag 20. oktober 2013, klokken 02:11
Jeg og en kamerat som begge har bestilt bil var innom Tesla i Bergen i dag og snakket med en av selgerene. Han mente at det kun var behov for en programmvare oppdatering for at speilene skulle være innfellbare. Selv har jeg ingen tro på det.  Hvorfor skulle Tesla legge alt til rette for funksjonen men ikke legge til program varen ved levering?

Nei, jeg tror at innfellbare speil blir aktuelt for de som bestiller bilen til neste år. Og ettermontering blir uansett ikke billig. Da er det nok snakk om å bytte ut begge speil pluss å legge opp ledninger til det. Fort 10-20 000,- og det er mye penger i ettermontering bare for at speilene skal legge seg inn.

Jeg er vel bare nok en person som synser men skal en være fornuftig virker dette mest sannsynlig. Tar jeg feil blir det bare nok en fordel ved å kjøpe Tesla model S ;D

Tai
Ledningsnett ligger nok der. Det var nok det de mente, om det ikke var ren bullsh...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

SimenT

Det jeg savner er varme i rattet mmmm.

Mest undervurderte featuren ever :)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Tai

Sitat fra: TS på søndag 20. oktober 2013, klokken 02:22
Ledningsnett ligger nok der. Det var nok det de mente, om det ikke var ren bullsh...

Det tviler jeg på. Hadde ledningene lagt der hadde det vært laget klart til montering av elektriske motorer som felte inn speilene. Og da hadde det også vært inkludert fordi kostnaden hadde vært minimal.

Igjen, mulig jeg er vel negativ. Men det får tiden vise ;)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

AttackOfTheMac

Det er jo mulig å tilte speilene elektrisk så det er jo motor og strøm til det. Skal det mye mer til å få de til å gå innover ?

Celter

Sitat fra: Thorbjorn på søndag 20. oktober 2013, klokken 06:45
Det er jo mulig å tilte speilene elektrisk så det er jo motor og strøm til det. Skal det mye mer til å få de til å gå innover ?

Det er vel bare selve speilet og ikke hele speilhuset som kan tiltes. Det må nok en annen motor til.
Elektrisk innfellbare speil var noe av det jeg ønsket meg mest på min Model S, men etter noen uker har jeg ennå ikke hatt behov for dette.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

AttackOfTheMac


HRai

Hei igjen alle!

Her er svaret jeg fikk i fra Tesla Oslo vedrørende elektriske innfellbare speil på norske biler:

"Ja, det stemmer at det er kommet elektrisk innfellbare speil på den amerikanske nettsiden, men dessverre ikke her enda. Så akkurat som med utvidede felgvalg, er dette noe som kommer, men vi vet dessverre ikke når.
Hvis det vil være noen flere muligheter for oppgradering på bilen din, regner jeg med at du vil få beskjed om dette, men mest sannsynligvis ikke. Det kan også være at det vil være mulig å ettermontere de innfellbare speilene
."
Stavanger
2020 MB EQC400 AMG
SOLGT: 2018 MB B250e Electric Drive Urban +++

krister461

Og følgende fra Tesla Bergen:

SitatHvis det kommer som opsjon innen bilen din går så ja...selv tror jeg dette kan ta noe tid, altså før det blir tilgjengelig her i Norge. Jeg har ikke mottatt noe info på det enda.

Hvis jeg skal svare på spm ditt pr idag så blir det nei.

Stiania79

Hei,

Fikk følgende svar fra Tesla's EU HQ i Amsterdam:

Vi avventer nå kun EU godkjenning (type godkjenning) på elektrisk innfellbare speil og når den foreligger vil dette kunne leveres på EU biler også.

Så regner med dette ikke tar måneder og år, men at biler som blir produsert neste år har dette inkludert i tech pakken - evt om du må betale noen kroner for dette. No idea... men det kommer.

Samme gjør nok visningslinjer i ryggekameraet da dette kun er en relativ enkel SW oppgradering - svingradius på fordekkene og vips - you got it.

Ellers fint hvis de også kommer med høyere hastighet på luftfjæringen da 15/30 kmt er altfor lav fart hvis man skal opp en bakke...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Raggis

Lurer litt på dette illustrasjonbildet på hjemmesiden for spesifikasjoner av Model S. Her så står det bredde (speil ut): 2187mm, bredde (speil inn): 1964mm
Men på bildet så ser det ut til at bilen er bredere over skjermene enn det de har tegnet inn som bredde med speilene inn. Mulig det kun er perspektivet som lurer meg?
Legger med ett bilde som jeg har redigert, som kanskje forklarer bedre det jeg prøver å skrive.
For meg har dette med mangel elektriske innfellbare speil vært en av bremseskoene for at jeg har lagt inn bestilling. Jeg har en garasjeport i sameiet som er 215cm bred  >:(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA