Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk innfellbare speil

Startet av HRai, fredag 18. oktober 2013, klokken 15:31

« forrige - neste »

Veggen

Da er det jo for sent, poenget er å komme inn gjennom en trang garasjeåpning.

Capriso

Har hørt at dette kommer på nye biler og ikke blir mulig på allerede leverte biler.
Men pytt pytt, klarer da å bevege meg rundt bilen.  :o
Model S. P85, Signal rød.

laumb

Dersom man ikke har spesielle behov som f.eks. for trang garasjeport er jo dette i bunn og grunn komplett unødvendig utstyr. :)

Lokführer

En såpass bred "premiumbil" burde hvertfall ha innfellbare speiler som ekstrautstyr.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

tho

Jeg håper virkelig det kommer på alle biler som ikke er produsert enda. Det ville vært utrolig mye enklere for meg å parkere.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Milzit


Sitat fra: Capriso på fredag 18. oktober 2013, klokken 19:26
Har hørt at dette kommer på nye biler og ikke blir mulig på allerede leverte biler.
Men pytt pytt, klarer da å bevege meg rundt bilen.  :o
På TMC har noen blitt fortalt det motsatte, at det blir retrofit, så det gjenstår vel å se. Ikke ofte jeg slår inn speilet uansett.

Øyvind.h

Innfellbare speil var en av tingene jeg håpte skulle være klart før jeg fikk bilen. Men i praksis har jeg ikke savnet det ett sekund etter at jeg fikk bilen. Så det blir ingen retrofit på meg selv om det skulle være mulig.

Ettersom bilen er så bred over hjulbuene bak synes jeg speilene er en grei indikator å forholde seg til der det er trangt. Dvs om du skal la noe passere nærmere enn speilenes ytterkant må du være klar over at du da vil komme veldig nære bakskjermene!

De som har spesielle behov, eksempelvis svært trang innkjøring i garasjen kan jeg forstå at ønsker seg dette. Men for min del har jeg oppdaget at behovet ikke er der.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Nordtroms

Jeg tror nå at hvis noen har en SÅ trang garaseport at speilene må felles inn for å komme gjennom, så er det mye smartere å få satt inn en bredere port. Med så små marginer kommer det til å gå galt før eller senere.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

mgarm

Slike speil er vell best når du parkerer på gaten eller på shoppingsenter. Da slipper du at folk bare må dra borti speilet ditt. Bed bil=liten plass og folk dilter garantert borti.

frosken

Jeg leser på Reddit at amerikanere som venter på produksjon har ringt inn og fått den nye Tech-pakka mot å betale tillegget opp til ny pris. Så da er det kanskje håp for oss som venter på at bilen skal gå i produksjon?

http://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/1oqiqr/power_folding_mirrors_on_new_cars_with_tech/

TS

Jeg har lenge irritert meg over at M er den eneste premiumbilen uten slike speil, så det var på tide. Bruker det på fossilbilen daglig på parkeringsplasser og gateparkeri t samt egen garasje. Og MS er 20cm bredere.

Håper virkelig det blir retrofit.  Er speilene på dagens MS oppvarmet? (Har levert fra meg bilen til foliering).

Nå er det slik at å felle inn speilene på MS ved innkjøring i garasje kan medføre en større risiko da bilen er bredere bak...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Øyvind.h

Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 12:09
Er speilene på dagens MS oppvarmet? (Har levert fra meg bilen til foliering).
Jepp. Oppvarmet og elektrokromatiske (autodimming).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Capriso

Sitat fra: TS på lørdag 19. oktober 2013, klokken 12:09
Jeg har lenge irritert meg over at M er den eneste premiumbilen uten slike speil, så det var på tide. Bruker det på fossilbilen daglig på parkeringsplasser og gateparkeri t samt egen garasje. Og MS er 20cm bredere.

Håper virkelig det blir retrofit.  Er speilene på dagens MS oppvarmet? (Har levert fra meg bilen til foliering).

Nå er det slik at å felle inn speilene på MS ved innkjøring i garasje kan medføre en større risiko da bilen er bredere bak...

De er vel bare oppvarmet for de med vinterpakke, tror jeg.
Model S. P85, Signal rød.

hoffa

For meg så er innfellbare elektriske speil en oppskrytt funksjon. Jeg har det på min Volvo og har deaktivert de for lenge siden.
Reiser mye bla. på ferge og synes speilene fungerer som en avstandsholder for billettører, damer med væsker o.l. som går mellom rekkene av biler.

Men kommer Adaptive Cruise derimot......
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Jærbuen

Sitat fra: laumb på fredag 18. oktober 2013, klokken 19:30
Dersom man ikke har spesielle behov som f.eks. for trang garasjeport er jo dette i bunn og grunn komplett unødvendig utstyr. :)

Da har ikke du sett bredden på elbil-park.plassene på min arbeidsplass, bretter inn selv på Leaf'en nå.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA