Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av vinterdekk til Model S

Startet av paalv, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 25. oktober 2013, klokken 12:09
Jeg fikk beskjed nå nettop av Alnabru at de hverken kom til å ha vinter dekk eller felger når jeg henter min bil i november. Ble anbefalt å kjøre over gaten til Vianor og få montert på vinterdekk på felgene som blir levert med bilen.
I følge websidene til Vianor koster det kr. 14.128 for 4 Hakka R2 ferdig montert. Jeg bor på Lørenskog, og valgte en lokal forhandler der, og fikk samme dekk for kr. 12.609,- ferdig montert. Han påsto at jeg fikk de 4 siste han hadde på lager. Skulle prøve å skaffe flere, da det var blitt ett merkbart trykk fra kommende Tesla eiere.

Spesifiserte du da at du skulle ha hakka?

Jeg ba om pirelli og det var ikke noe problem. De hadde masse både dekk og felger.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Rasmus.B

#256
Nei, jeg spesifiserte ingen ting. Jeg spurte bare om de hadde noen tanker rundt dekk og felger, og da sa min DES at de ikke kunne garantere hverken dekk eller felger til meg, og at hun anbefalte på det sterkeste å bestille dekk andre plasser.  Det er merkelig syns jeg, men akter ikke å stå uten vinter hjul i slutten av november.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jorkus

Jeg har fått beskjed om at jeg får R2 på bilen når jeg skal hente 15.nov...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Rasmus.B

Hva må du betale for R2 levert av Tesla?


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jorkus

WHEEL/TIRE PKG - 19X8.0J Base (Set of 4 w/ Nokian
Studless Tires, TPMS Sensors, Center Caps)
23.100,00
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

jahnarne

I tilfelle noen er interesserte i orginale felger m/sensorer til å legge om til vinterdekk på: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10114.msg134808.html

BjørnP85

Nye instrukser hos Tesla i følge opplysninger i dag.  De vil kun legge om dekk som er typegodkjent for Tesla Model S.  De dekk jeg har kjøp må jeg kjøre over gata for å få skiftet for deretter tilbake for kalibrering av sensorer. Det vil si at det er kun Pirelli og Nokian dekk de selv selger de legger om. Dette er helt andre opplysninger siden jeg var der for 14 dager siden og spurte. Dobbeltsjekket også med Tesla Oslo på telefon - ble anbefalt å kjøpe dekk selv siden Tesla ikke er en dekkforhandler.

Litt merkelig når det er brukt noen kroner allerede på ny bil. Dekk jeg har kjøpt tilfredsstiller de tekniske krav.  Skal vel klare å få skiftet de - spiller ingen rolle hvem jeg betaler noen kroner for å få ordnet dette.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Harlex

Det ble r2.... Hadde egentlig lyst på Michelin men fikk ikke tak i. Michelin skal være bedre på våt asfalt. På en annen side så R2 unik på rullemotstand. Ikke feil at den er god på snø og is selv om jeg stort sett kommer til å kjøre på våt asfalt. Får lagt om til r2 på originalfelgene i slutten av neste uke tenker jeg. Så har jeg hele vinteren til å bestemme meg for noen råe sommerfelger... Dukker vel opp endel flere alternativer før våren igjen så jeg er fornøyd med denne løsningen...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

B_Tesla

Sitat fra: BjørnP85 på fredag 25. oktober 2013, klokken 21:13
Nye instrukser hos Tesla i følge opplysninger i dag.  De vil kun legge om dekk som er typegodkjent for Tesla Model S.  De dekk jeg har kjøp må jeg kjøre over gata for å få skiftet for deretter tilbake for kalibrering av sensorer. Det vil si at det er kun Pirelli og Nokian dekk de selv selger de legger om. Dette er helt andre opplysninger siden jeg var der for 14 dager siden og spurte. Dobbeltsjekket også med Tesla Oslo på telefon - ble anbefalt å kjøpe dekk selv siden Tesla ikke er en dekkforhandler.

Litt merkelig når det er brukt noen kroner allerede på ny bil. Dekk jeg har kjøpt tilfredsstiller de tekniske krav.  Skal vel klare å få skiftet de - spiller ingen rolle hvem jeg betaler noen kroner for å få ordnet dette.

Mener Tesla da at jeg skal stille med NAF bil å frakte en splitter ny Tesla ut av butikken til nærmeste dekkbutikk. Det er jo latterlig.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Djur1

Fant denne gamle tråden og vil gjerne høre hva folk anbefaler av michelin x ice3 og nokia r2.
Jeg fikk tilbud hos mitt dekkhotell på r2 for 12320 montert på bilen. Jeg kjørte hele fjorårssesongen på sottozero og det gikk greit siden det ikke var så mye løs snø eller is. På våt asfalt og kald pakket snø oppførte de seg fint. Men gidder ikke å kjøre med de i år.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

petersv

Bra dekk, men du får de til noen tusen mindre hvis du ser øitt rundt. Står endel i dekktråden. R2 altså.

Tesla-man

Har kjøpt piggfrie Nexen 245/45R19. Kr.1100/stk ferdig levert på døra. Knallbillig, men usikker hvordan disse er. Noen som vet om tester?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA