Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av vinterdekk til Model S

Startet av paalv, tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31

« forrige - neste »

TesLars

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 16:03
Ser det har kommet et SottoZero 3. Så litt bedre ut.

Men men - det blir såpass billig med Sottos fra Tesla på felg uansett, at det er bare å slå til på det tenker jeg.
Får levere felgene til lakkering så det blir litt mer spennende.

Hvilket firma skal du bruke? Har tenkt på det samme jeg og.
Oslo
Black Model S

Jimpec

Det har jeg ikke tenkt på enda - men det kan jeg melde tilbake om.

Utvalget er kanskje større hos deg i Oslo?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Stellar

#17
Her er et rimelig alternativ for de som ønsker å skifte farge på felgene sine. (se hele videoen:-)

http://www.youtube.com/watch?v=9K80WDNGvbA

QWT selger tilsvarende produkt med forskjellige farger, husk på at dette er flytende gummi, og man kan bare rive det bort om man gjør feil. Det er veldig enkelt, og man kan fint gjøre dette selv. Har en kompis som har testet det, har hatt det på ett år nå, og ser like bra ut. Kan vaske felgene som normalt.

http://qwt.no/plastdip
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

ebbrey

#18
Så flott at noen tester Michelin dekkene! Sitter på gjerde og tror det er disse jeg skal ha til min E18 traver. Kjører aldri til fjells. Kun 18/ E39 kjøring.

Edit: Noen som vet nærmeste eller har tips om dekksjappe som kan levere og montere disse XI3 dekkene på alna? Vil helst ikke trille langt på sommerskoa bilen kommer med. Sjekket vianor på alna men virker som de ikke leverere Michelin
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

laumb

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:07
Hva ligger prisen på for Michelin dekkene da?

12'131,- ferdig montert og avbalansert inkl. mva. for min del. Dette er uten rabatter/bekjente.

ebbrey

Sitat fra: laumb på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 17:30
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:07
Hva ligger prisen på for Michelin dekkene da?

12'131,- ferdig montert og avbalansert inkl. mva. for min del. Dette er uten rabatter/bekjente.

Heiv du de på standard felgene eller? Hvor gjorde du det?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton


TS

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:12

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 15:07
Hva ligger prisen på for Michelin dekkene da?
Ca samme som R2, i hvert fall hos dekkhallen.

Jeg må nok også slutte å lese forum, for etter en titt på denne tråden i dag, ringte jeg Dekkhallen hvor de har holdt av R2 til meg.
Spurte om Michelin Xi3 er bedre stivere enn Nokian R2 , og fikk fra servert et tredje alternativ de kunne anbefale da dette er stivere : Conti Contact 5
I 235/50 som visstnok skal være passende til TMS ..
Han mente Michelin Xi3 var for myk på sidene.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Neemaz

#23
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:45
Sitat fra: paalv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31
Jeg har kjørt piggfritt de siste 25 årene, senest med en forhjulsdreven A6.
Bor i Oslo, men ferdes i de brattere bydelene.

Kan jeg fortsette uten pigger på Model S?
Hva er for øvrig anbefalingene mht vinterdekk?
Jeg bor i Bergen, og kjører stort sett på våte veier.
Jeg har kjørt piggfritt i ålle år, og fortsetter med det.

Jeg har kjørt 1 uke på Nokian Hakka R2, og har konkludert med at dette dekket ikke er ideelt på bergensføre (ja, jeg vet det ikke er vinterføre enda) da jeg ikke er imponert over asfalt egenskapene dette dekket presterer. Bilen slipper veldig lett både i svinger og akselerasjon (normal sådan).

Jeg har kontaktet dekkfirmaet, og de anbefalte å bytte til Michelin Xi3 noe jeg gjorde. Dekkene er forventet til Bergen i morgen, så jeg kan si litt mer når de er testet på bilen...

Har lagt på R2 idag og er litt sjokkert nå! Bilen slipper bakenden i 130kmt på strekka forbi kløfta. Håper de blir bedre etter noen kilometer, dette var i overkant skummelt. Dette var en normal forbikjøring uten max drag og tørr asfalt.

eledille

Det var som bare. Dette var ikke så festlig å høre.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Dr.Ling

Sitat fra: TS på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:03..... fikk fra servert et tredje alternativ de kunne anbefale da dette er stivere : Conti Contact 5 I 235/50 som visstnok skal være passende til TMS ..Han mente Michelin Xi3 var for myk på sidene.

Følgende setning fra NAFs dekktest 2013 skulle vel motsi at Michelin er et mykt dekk: "Også på våt asfalt er dette ett av de beste dekkene i testen. Det er meget retningsstabilt, men støyer litt mer enn de beste konkurrentene."

Fra NAFs dekktest 2012 angående Continental Viking Contact 5: "På asfalt føles dekket litt for mykt, noe som gir dårlige represisjon. Våtgrepet er dårligere enn hos mange konkurrenter." Det står at dekket er laget for is og snø, så jeg tenker dette også er et mykt dekk ala Nokian sine. I årets dekktest står det ikke noe om mykheten til dette Continental-dekket.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

TS

Sitat fra: Neemaz på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 19:07
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:45
Sitat fra: paalv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:31
Jeg har kjørt piggfritt de siste 25 årene, senest med en forhjulsdreven A6.
Bor i Oslo, men ferdes i de brattere bydelene.

Kan jeg fortsette uten pigger på Model S?
Hva er for øvrig anbefalingene mht vinterdekk?
Jeg bor i Bergen, og kjører stort sett på våte veier.
Jeg har kjørt piggfritt i ålle år, og fortsetter med det.

Jeg har kjørt 1 uke på Nokian Hakka R2, og har konkludert med at dette dekket ikke er ideelt på bergensføre (ja, jeg vet det ikke er vinterføre enda) da jeg ikke er imponert over asfalt egenskapene dette dekket presterer. Bilen slipper veldig lett både i svinger og akselerasjon (normal sådan).

Jeg har kontaktet dekkfirmaet, og de anbefalte å bytte til Michelin Xi3 noe jeg gjorde. Dekkene er forventet til Bergen i morgen, så jeg kan si litt mer når de er testet på bilen...

Har lagt på R2 idag og er litt sjokkert nå! Bilen slipper bakenden i 130kmt på strekka forbi kløfta. Håper de blir bedre etter noen kilometer, dette var i overkant skummelt. Dette var en normal forbikjøring uten max drag og tørr asfalt.
Fordi de var for myke, eller fordi de var innsmurt med bevarende olje?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv

Dekkene må nok kjøres inn, og alle dekk blir hardere med alderen. Personlig tror jeg ikke det er allverden forskjell mellom de beste is-dekkene når det kommer til asfaltprestasjon.

NAF skriver følgende om Continental ContiViking Contact 5:

"Ikke minst skryter testførerne av at dekket er meget stabilt og pålitelig i kritiske situasjoner, godt hjulpet av god styrerespons. På vått underlag er prestasjonene middels."

Maartensommer


Høgis

Sitat fra: vrom på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 13:26
20" vinterhjul piggfritt, er det galskap ?

(Dekkhallen var tom for 19" felger som falt i smak, dvs Polar og Rial).

20' vinter er ikke galskap. Det vil ikke være store forskjellen mellom Nokian R2 i 19 og 20' Har kjørt noen sessonger med BMW 6-serie og tok vare på vinterdekkene da jeg solgte bilen i våres. Har nå bestilt sensorer og muttere til dette settet.  Selvfølgelig er dekkene litt myke på asfalt, men velger det fremfor og stå fast i små bakker med kontinentale vinterdekk når det kommer endel nysnø (det har jeg prøvd).

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA