Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Retro støyisolering

Startet av Djur1, fredag 04. oktober 2013, klokken 14:55

« forrige - neste »

Hyperstress


Sitat fra: Amper på mandag 07. april 2014, klokken 08:55
det enkleste er nok å bytte til 19" hjul..  :o

Enda enklere å bytte bil. Eller ta på hørselvern. Eller la bilen stå. Men nå handler tråden om støyisolering.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Car-El

Her er hjelpen. Finner det på Jula. Art.nr: 906036
::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Bjørn

høhø..  ;)
Min plan er etterhvert, å ta ned innerskjermer å srøyte dette stoffet overalt, i flere tykke lag der jeg finner det fornuftig.. Og på baksiden av de ytterste dørpanelene.

http://bilstereosenteret.no/products/nox3100

Det tror jeg må være det enkleste og billigste løsningen.. ihvertfall til å begynne m.. :)

Batteritralla

Sitat fra: Lokführer på mandag 07. april 2014, klokken 08:55
Jeg er rimelig sikker på at det norske ordet for "retrofitte," er "ettermontere."

Nå fikk jeg opp et grusomt bilde av noe helt annet som var poppis på 70 tallet  :o
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Gusse

Sitat fra: Batteritralla på mandag 07. april 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Lokführer på mandag 07. april 2014, klokken 08:55
Jeg er rimelig sikker på at det norske ordet for "retrofitte," er "ettermontere."

Nå fikk jeg opp et grusomt bilde av noe helt annet som var poppis på 70 tallet  :o
Åja, nå skjønner jeg hva egentlig denne tråden handler om :) ;D

Batteritralla

Sitat fra: Gusse på mandag 07. april 2014, klokken 15:50
Sitat fra: Batteritralla på mandag 07. april 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Lokführer på mandag 07. april 2014, klokken 08:55
Jeg er rimelig sikker på at det norske ordet for "retrofitte," er "ettermontere."

Nå fikk jeg opp et grusomt bilde av noe helt annet som var poppis på 70 tallet  :o
Åja, nå skjønner jeg hva egentlig denne tråden handler om :) ;D

Ja lett å ta feil . . trodde først dette var en "dritt tråd", men så var det noe like i nærheten  ;D
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Car-El

 :o
No e det NOK! Æ vil ikke ha flere bilder i hodet!

Vær så snill, bruk  :-X
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Celter

Sitat fra: Batteritralla på mandag 07. april 2014, klokken 15:45
Sitat fra: Lokführer på mandag 07. april 2014, klokken 08:55
Jeg er rimelig sikker på at det norske ordet for "retrofitte," er "ettermontere."

Nå fikk jeg opp et grusomt bilde av noe helt annet som var poppis på 70 tallet  :o

Tror ikke dette ble poppis på 70 tallet, men det var kanskje da du oppdaget det?  :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Hyperstress

Har støydempet hjulbuene med Butylplater nå. Jeg tok en og en hjulbue dessverre, så husker ikke helt hvordan det var før jeg begynte  ;D
Men nå er i alle fall støynivået akseptabelt for meg, selv på grov motorveiasfalt. Det er fortsatt den typiske rumlingen, men i 100kmt på grov motorveiasfalt så vil jeg si at vindstøyen er like fremtredende som dekkstøy. På grusvei er det vesentlig bedre demping. Hører ikke så mye til stein som kastes rundt i hjulbuen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

ellholt

Sikkert et dumt spørsmål. Men tok du de platene på utsiden eller på innsiden? I tilfellet  , hvor lett er det å demontere trekket på innsiden for å komme til hjulbuen?
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

hma

Poster fra denne tråden som handler om aktiv støykansellering er flyttet over i en eksisterende tråd, som nå har navnet "Hjulstøy og støykansellering"
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8383.0.html

Vi kan fortsette å diskutere passive tiltak, som montering av matter o.l. i denne tråden.

Hilsen Håkon (moderator)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

P85_Norway

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 16. april 2014, klokken 07:43
Har støydempet hjulbuene med Butylplater nå. Jeg tok en og en hjulbue dessverre, så husker ikke helt hvordan det var før jeg begynte  ;D
Men nå er i alle fall støynivået akseptabelt for meg, selv på grov motorveiasfalt. Det er fortsatt den typiske rumlingen, men i 100kmt på grov motorveiasfalt så vil jeg si at vindstøyen er like fremtredende som dekkstøy. På grusvei er det vesentlig bedre demping. Hører ikke så mye til stein som kastes rundt i hjulbuen.
Hva var det av demper-matter fra før? Har du bilder etter demontering av tepper?
Tesla M3 Performance

erot

Hallo Hyperstress?? ?? Vi vil vite mer! :D

Hyperstress

Beklager. Tråden sporet litt av så glemte det litt. Det var lett å ta ut innerskjermene. Det var ingen form for demping der. Kan skrive litt mer og poste noen bilder i morgen.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA