Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visible Tesla

Startet av Øyvind.h, fredag 20. september 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

teslaslaven

Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Cato76

Sitat fra: hybridslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Yupp, er på jobb...  ::)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

el-fanboy

Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:58
Sitat fra: hybridslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Yupp, er på jobb...  ::)

Noen som har vurdert risikoen ved å oppgi brukernavn og passord til My Tesla til en 3.partsleverandør?  ???
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

trygvelo

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 25. september 2013, klokken 15:26
Noen som har vurdert risikoen ved å oppgi brukernavn og passord til My Tesla til en 3.partsleverandør?  ???
brukernavn/passord går direkte til Tesla, ikke til utvikleren av applikasjonen

trygvelo

Sitat fra: hybridslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Jeg får logget inn, men ingen funksjoner er tilgjengelige. Har testet både hjemme og på jobb. Fikk akkurat regnummer idag og har ikke fått bilen enda, kanskje den ikke er knyttet opp til Tesla kontoen min?

jorkus

Sitat fra: trygvelo på onsdag 25. september 2013, klokken 15:37
Sitat fra: hybridslaven på onsdag 25. september 2013, klokken 14:56
Sitat fra: Cato76 på onsdag 25. september 2013, klokken 14:54
Jeg kommer ikke lengre enn at den står og spinner etter jeg har lagt inn User og passord  ???

What to do next  :-\

På jobb? Husk at de fleste bedrifter har brannmurer etc., så det kan være forklaringen. Funker fint hjemme for meg, men ikke på kontoret.

Jeg får logget inn, men ingen funksjoner er tilgjengelige. Har testet både hjemme og på jobb. Fikk akkurat regnummer idag og har ikke fått bilen enda, kanskje den ikke er knyttet opp til Tesla kontoen min?

Du svarte nok på ditt eget spørsmål der.. Du har ikke knyttet bilen til konto enda :-) Og apropos bruker/passord hvis man skal være litt paranoid kan utvikler godt forsyne seg med bruker og passord i tillegg til å sende det til Tesla... Hvis han vil det.. Men det får vi satse på at han ikke gjør  :)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

sindrej

Sitat fra: trygvelo på onsdag 25. september 2013, klokken 15:36
Sitat fra: el-fanboy på onsdag 25. september 2013, klokken 15:26
Noen som har vurdert risikoen ved å oppgi brukernavn og passord til My Tesla til en 3.partsleverandør?  ???
brukernavn/passord går direkte til Tesla, ikke til utvikleren av applikasjonen
Det vet en strengt tatt ikke  ;)  Visible Tesla har imidlertid åpen kildekode så en kan være temmelig trygg på den.  På Windows kan en bruke kommandoen NETSTAT for å sjekke hvilke nettkoblinger datamaskinen har oppe.  Dersom en restarter, kjører NETSTAT (i kommandovindu) og ser hvilke forbindelser som er da (en pc vil alltid ha åpne nettforbindelser), for deretter å starte et program som f.eks. Visible Tesla og så kjøre NETSTAT etterpå så vil du med å sammenligne kunne se hvilke nye forbindelser som er åpnet.  For Visible Tesla sitt vedkommende bør jo det kun være til Tesla (og evt Google for kart).

EveryhingIsNotKnirkefritt

Pakket ut filene og nå kommer ikke lenger enn at jeg får tastet inn brukernavn/passord....og "tenkehjulet" står og snurrer. Er ikke på jobb, men på hjemmenettverket. Anyone? :)

Cato76

Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på torsdag 26. september 2013, klokken 08:57
Pakket ut filene og nå kommer ikke lenger enn at jeg får tastet inn brukernavn/passord....og "tenkehjulet" står og snurrer. Er ikke på jobb, men på hjemmenettverket. Anyone? :)

Var det samme for min del i går, men i dag fungerer den. Er på jobb-pc med strenge restruksjoner mot ukjent programvare. Prøv å restarte pc'en.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på torsdag 26. september 2013, klokken 08:57
Pakket ut filene og nå kommer ikke lenger enn at jeg får tastet inn brukernavn/passord....og "tenkehjulet" står og snurrer. Er ikke på jobb, men på hjemmenettverket. Anyone? :)
Som Cato skriver - forsøk å restarte maskin og starte programmet på nytt. Er bilen din til lading/våken? VisibleTesla har en knapp for å vekke bilen, men usikker på om den funker. Så jeg tror programmet må startes før bilen har gått i dvale :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

notonlyonlybutbut


Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. september 2013, klokken 10:06
Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på torsdag 26. september 2013, klokken 08:57
Pakket ut filene og nå kommer ikke lenger enn at jeg får tastet inn brukernavn/passord....og "tenkehjulet" står og snurrer. Er ikke på jobb, men på hjemmenettverket. Anyone? :)
Som Cato skriver - forsøk å restarte maskin og starte programmet på nytt. Er bilen din til lading/våken? VisibleTesla har en knapp for å vekke bilen, men usikker på om den funker. Så jeg tror programmet må startes før bilen har gått i dvale :)

Dersom bilen har gått i "dvale" får i hvert fall ikke jeg kontakt.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

EveryhingIsNotKnirkefritt

Sitat fra: notonlyonlybutbut på torsdag 26. september 2013, klokken 10:28

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. september 2013, klokken 10:06
Sitat fra: EveryhingIsNotKnirkefritt på torsdag 26. september 2013, klokken 08:57
Pakket ut filene og nå kommer ikke lenger enn at jeg får tastet inn brukernavn/passord....og "tenkehjulet" står og snurrer. Er ikke på jobb, men på hjemmenettverket. Anyone? :)
Som Cato skriver - forsøk å restarte maskin og starte programmet på nytt. Er bilen din til lading/våken? VisibleTesla har en knapp for å vekke bilen, men usikker på om den funker. Så jeg tror programmet må startes før bilen har gått i dvale :)

Dersom bilen har gått i "dvale" får i hvert fall ikke jeg kontakt.

Satte bilen på lading og vips så startet programmet. Takk-takk!

Pauf

Litt artig erfaring med bruk av Visible Tesla. Skulle ha Perma Shine av bilen. Leverte den til verkstedet på ettermiddagen for vasking og klargjøring, tørking over natta og Perma Shine dagen etter. Fikk liv i Visible Tesla på kvelden og til min forskrekkelse fikk jeg se at bilen kjørte rundt i byen. Kona var ute og kjørte. Ringte henne og fikk henne til å finne bilen. Gjorde det når bilen kom tilbake til verkstedet. 2 mann kom ut, de hadde også hatt med seg andre. Fikk klar beskjed fra kona om at dette likte vi dårlig, at vi kunne følge med alle bilens bevegelser hjemmefra. De ble skikkelige flate, og beklaget og beklaget. Gjorde en veldig god jobb dagen etter, og ga meg en reduksjon i prisen, og sa at de hadde følt seg skikkelig flaue, tatt på fersk gjerning på denne måten. Så Visible Tesla har gitt nytte fra seg allerede. Bilen ble skikkelig fin, den og verkstedet stilte den ut på fortauet før jeg hentet den med plakat og det hele og fikk mye fin PR.
PaulF

Kallagtunet

Tror jeg hadde grise tiltet hvis jeg hadde oppdaget det med min bil! Men tror dessverre ikke det er helt unikt, hadde i min ungdom en Suzuki 4X4 som ble levert på service nyvasket og den ble forsøkt levert ut med tydelige spor at den hadde vært på heisa tur i terrenget. Det ble en gratis service og nytt verksted neste gang....

sindrej

@Paul F:  Du tok det tydeligvis langt finere en jeg hadde gjort.  Snakk om frekke folk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA