Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visible Tesla

Startet av Øyvind.h, fredag 20. september 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. juli 2014, klokken 12:40
Kjører VT på en win7 pc. Får ikke grafene til å vises, til tross for en rekke versjonsnummer. Noen som har tips til hva som kan være feil?
Høyreklikk på grafen og endre displaytype, dette kan være årsak.

Sjekk også under : Prefs, General, Basic, "Load data for: " - velg så et intervall. Det er dette intervallet som brukes også for grafing samt trips.

PS: Regner med du har hatt VT kjørende i bakgrunnen slik at det kan logge data.
PPS: Siste versjon pr dd. er 0.27.03 - lastes ned via www.visibletesla.com
PPPS: Under er graf fra tur fra Lillehammer til Narvik med ladestoppene underveis. Endel dødpunkter underveis da jeg har et par klokkeslett om dagen hvor den er schedulert med "Allow sleep" - så den tar ikke opp trip-data før den "våkner og sjekker litt".
Elbilist

Muffinman

Prøvd alt det der, og har siste versjon. Grafene forblir usynlige. Fungerte helt fint før, men forsvant uten foranledning. Har oppdatert mange ganger siden. Tenker at det må være en eller annet med oppsettet på PC`en? Funker jo fint på andre PC`er i huset.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. juli 2014, klokken 14:25
Prøvd alt det der, og har siste versjon. Grafene forblir usynlige. Fungerte helt fint før, men forsvant uten foranledning. Har oppdatert mange ganger siden. Tenker at det må være en eller annet med oppsettet på PC`en? Funker jo fint på andre PC`er i huset.

Får du opp informasjon under trips?
Elbilist

Muffinman

#138
Jepp. Har aldri brukt den delen av VT før, men sjekket nå. De to turene jeg har tatt i dag vises helt fint, inkludert grafer i map-it funksjonen.

navelso

Ble lei av å måtte ha PCen på hele tiden for å bruke schedules, logge trips og få varslinger fra VisbleTesla. Tok derfor å leide meg en virtuell server i skyen og installerte det der. Billigste jeg fant (ingen omfattende research) var Cheap Windows VPS:


http://cheapwindowsvps.com/manage/aff.php?aff=110


Holder fint med minste 2008R2 server til $10 per måned. Serveren kjører VisbleTesla for meg, og kan aksesseres med RDP fra hvor som helst (klient finnes på Windows standard og kan lastes ned til Linux og Mac).


Kjører VisibleTesla 0.28.1 som er siste uten større bugs (tror jeg?).
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

cairnz

1GB minne er i minste laget for å kjøre VisibleTesla over tid, gitt at du ikke skedulerer en omstart titt og ofte..

start javaw.exe -Xmx1000m -jar VisibleTesla.jar
Der er min start, gir VT eksklusivt en GB ram for å leke med, med 256MB går den tom for minne (ref log) i løpet av 24 timer.

Elbilist

navelso


Ja, jeg kjører også med en 1GB til VT. Serveren kjører ingenting annet, ser ut til å gå greit. Har kjørt en ukes tid nå.


start .\jre1.7\bin\javaw -Xmx1024m -jar VisibleTesla.jar
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Milzit

Jeg håper noen kunne lage en Synology Package med VisibleTesla, siden det er Java burde det går greit... Så kan det kjøre på NASen hele tiden.

mr.rs4

Sitat fra: Milzit på torsdag 27. november 2014, klokken 22:56
Jeg håper noen kunne lage en Synology Package med VisibleTesla, siden det er Java burde det går greit... Så kan det kjøre på NASen hele tiden.
Det hadde vært knallbra :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Muffinman

#144
Logget meg nettopp inn på VT og fikk opp en annen bil?! Annet VIN, andre felger, soltak (jeg har ikke på min), annen kilometerstand og annen SOC. En titt på location, og jeg var tilbake på egen bil. Men definitivt en annen lokasjon enn enn hvor min bil var helt til jeg zoomet kartet ut.  Krøll lokalt hos meg eller noe muffens hos Tesla?

Ble så forfjamset at jeg ikke husker hverken stedsnavn eller VIN dessverre.

mr.rs4

Når slikl skjer, så må man ta bilde / bevis til evt Tesla :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

erikg

vel - du kom i alle fall inn. Jeg får fortsatt ikke logget meg på, hverken på Win8.1 eller OSX. Noen som vet hvordan den påloggen egentlig foregår?
TMS85 grey met, pano, luft

sisc1337

Noen andre som sliter med å logge seg på? Jeg får opp meldingen: "Login failed - Please check your credentials. Remember to use your email adress as your username". Jeg har både dobbelt og trippel checket at jeg bruker riktig passord / brukernavn, så er det er merkelig at jeg ikke klarer å logge meg på
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

GOS

Det der får jeg på den ene PC'en som har vært avlogget, mens den som hele tiden har vært logget på VisibleTesla har ikke noe problem.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Trustno1

Fremtiden ser vist usikker ut for VisibleTesla.

Håper Tesla enten fortsatt åpner for slike 3. parts programvarer, eller lager noe tilsvarende.

Selv så bruker jeg Visibletesla både til å logge hvor jeg har kjørt for bruk til kjørebok, samt scheduled charging for de dagene i uka jeg drar på langturer.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19975-VisibleTesla/page154?p=848346&viewfull=1#post848346

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA