Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

el-fanboy

Sitat fra: BryneS på lørdag 17. august 2013, klokken 21:26
http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Bilstoler-0-18-0-25kg/iZi-Kid-X3-ISOfix
Jeg har dette setet i LEAFen, men må si jeg er ikke særlig fornøyd med det! Ja det er trygt, MEN: stort, tungt, ikke vendbart, "raklete", bygger LANGT ut, og den bøyla som man jekker inn mot seteryggen lager en seriøs dump nederst i seteryggen, siden bøylen med som står oppover er mye brattere enn seteryggen.

Jeg er definitivt i markedet for å bytte ut med et annet når Teslaen kommer. Det må da finnes andre seter som er like trygge, men som ikke har disse ulempene...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Cowboystrekk

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 09. september 2013, klokken 22:23
Nå har jeg testet Maclaren Techno XLR og Britax Max-way (ikke isofix), og oppdaterer førsteposten.

Kort fortalt, Maclaren Techno XLR går IKKE nedi frunken slik Techno XT gjør (argh!). Den er akkurat for stor. Klarer å stenge panseret om jeg vil, men er rett den kan lage bulk i panseret fra undersiden.

Å feste barnesete med stropper er heller ikke helt enkelt. Ikke mulig å få noe under skinnene uten eventuelt å løsne dem litt. Måtte derfor lage en løsning som gjorde at jeg kunne utnytte hullene i skinnene til feste. Setet sitter bra, men anbefaler isofix for de som ikke har kjøpt sete enda :)
Hvordan løst du det problemet med stroppene?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MrUnderhill

Ser at flere bruker Model S som familiebil for store familier, og det virker som at det skal være plass til 3 barnestoler i baksetet. Er det noen som har fått inn 3 barnestoler, og i såfall hvilke stoler har dere?

Gjerne bilder, som kan vises frem til "noen" som må overbevises....

cairnz

Sitat fra: MrUnderhill på mandag 16. september 2013, klokken 13:08
Ser at flere bruker Model S som familiebil for store familier, og det virker som at det skal være plass til 3 barnestoler i baksetet. Er det noen som har fått inn 3 barnestoler, og i såfall hvilke stoler har dere?

Gjerne bilder, som kan vises frem til "noen" som må overbevises....

Det står endel om dette i bruksanvisningen, også hvordan du skal montere kombinasjoner av seter (isofix v+h, ikke-isofix midt - hvis du skal ha tre barneseter i baksetet)..
Elbilist


jahnarne

Testet i går vår Mountain Buggy Terrain og den går akkurat i Frunken. Litt ubeskrivelig lettende å ha bagasjerommet bak helt ledig til andre ting (som f.eks bikkja ;))

19quiz76


Sitat fra: jahnarne på søndag 22. september 2013, klokken 08:54
Testet i går vår Mountain Buggy Terrain og den går akkurat i Frunken. Litt ubeskrivelig lettende å ha bagasjerommet bak helt ledig til andre ting (som f.eks bikkja ;))

Takk for at du postet dette - ser ut som målene på vognen din er:
Width by length by height: 63x109x39cm - 25x43x15" i følge http://strollersandprams.com/reviews/strollers/mountain-buggy-terrain/28.

Så da er det bare å Google "sin vognmodell + dimensions" og sammenligne :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jahnarne

Det er dessverre ikke så enkelt. Man er avhengig av at formen passer inn i hulrommet. For MB Terrain går det som sagt akkurat i alle retninger.

Cowboystrekk

Hva er største bredde i frunk i cm? Har oth vi og. Tror den er 68 cm bred.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Oakl

 
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 09:24
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år )

Hvor god plass er det igjen til fører og passasjer i forsete med barnesetene slik som på bildet? Har akkurat samme seter selv i en Opel Astra, og da må jeg som er 1,90 høy ha sete lenger frem enn jeg skulle ønske, og blir sittende for nærme rattet. Spent på hvordan dette er i Model S

Øyvind.h

Sitat fra: Oakl på mandag 23. september 2013, klokken 00:09
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 09:24
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år )

Hvor god plass er det igjen til fører og passasjer i forsete med barnesetene slik som på bildet? Har akkurat samme seter selv i en Opel Astra, og da må jeg som er 1,90 høy ha sete lenger frem enn jeg skulle ønske, og blir sittende for nærme rattet. Spent på hvordan dette er i Model S
Denne må nesten TS svare på. Lånte bildet fra hans post :) MaxiCosi er det sikkert god plass til, men mastodonten IZI kid Combi X3 er ikke akkurat liten....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

19quiz76

Britax babysete med base funker fint bak fører (meg) med mine 185cm, selv om setet må litt lenger frem enn jeg hadde hatt det uten barnesete. Besafe Izi Isofix combi (3?) bak passasjer går, kona sitter ok foran det med sine 170cm. Vesentlig dårligere plass til de foran enn i vår forrige bil (Skoda Superb), men den er i så måte klasseledende.
Hadde jeg ikke hatt Besafe-setet fra før, hadde jeg gått for Cybex Sirona nå. Mye mindre plasskrevende, kan snus 90 grader for "inn- og utlasting" og bedre i test enn Besafe'n.

Mountain Buggy Urban Jungle-vogna smatt nedi frunken etter at jeg tok av alle hjulene. Smaleste partiet inn i mini-frunken, men når hjulene er lagt nedimellom er det bare plass til en handlepose eller to igjen. Uansett ok fornøyd med barnevennligheten på denne bilen, alt tatt i betraktning :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

TS

#42
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 23. september 2013, klokken 07:06
Sitat fra: Oakl på mandag 23. september 2013, klokken 00:09
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 09:24
Et MaxiCosi Cabriofix med FamilyFix IsoFix base (Barn opp til ca 1 år) , og et BeSafe IZI Kid Combi X3 med Isofix. (ca 1-3år )

Hvor god plass er det igjen til fører og passasjer i forsete med barnesetene slik som på bildet? Har akkurat samme seter selv i en Opel Astra, og da må jeg som er 1,90 høy ha sete lenger frem enn jeg skulle ønske, og blir sittende for nærme rattet. Spent på hvordan dette er i Model S
Denne må nesten TS svare på. Lånte bildet fra hans post :) MaxiCosi er det sikkert god plass til, men mastodonten IZI kid Combi X3 er ikke akkurat liten....

Vi testet på Alna med IZI kid Combi X3 (Se bilde noen poster over) og kona på 170 var fornøyd med benplassen og jeg hadde god plass på førerplassen bak med FamilyFix base og CabrioFix sete  bak meg på førersiden med mine 180

Når det gjelder IZI , så stemmer det at bøylen mot setet presser inn skinnet. På avensisen vi nå skal selge har skinnet på seterygen blitt strukket permanent til tross for beskyttelse for dette fra Babyshop og et sitteunderlag bak det.(de innrømmer at dette er et problem på skinnseter)

Men, for meg teller barnets sikkerhet mer enn noe annet, så ikke før noen overbeviser meg om et bedre sete for 3åring så bytter jeg. Har også bestillt 3.rad
for småturer og større barn.

Etter 15.oktober kjører jeg en langtidstest og kommer tilbake..


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kristian O

Er det noen som har prøvd å montere bakovervendt bilstol opp til 25 kg i andre seterad. Hvordan er det å få montert festestroppene i skinnene til setet foran? Legg gjerne ut bilde :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Cowboystrekk

Du må visst bruke stålwire e.l for å forlenge. Skal teste selv snart. Håper det er mulig!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA