Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av leifarneb, onsdag 14. august 2013, klokken 16:24

« forrige - neste »

EvenSteven

Sitat fra: cdabel på fredag 16. august 2013, klokken 00:24
Hvis Polar har planner om å lage felg som er 100% tilpasset TMS (som tyder på at eksisterende felg ikke er det) er det disse jeg er interresert i.

Det var også dette jeg fikk inntrykket av da jeg pratet med Polar direkte. Altså at dagens felg passer innpresset og boltsirkel etc. Men at navet og bolter etc. ikke er direkte tilpasset. Så frykter vel at det her må brukes sentreringsringer. Men ble nevnt i samme samtale at de ønsket å få laget opp en 100% tilpasset felg, men trengte da å få tatt skikkelige mål samt inspeksjon av bilen.
Noe felgprodusent i Tyskland heller ikke hadde fått gjort enda, da det ikke finnes biler å få inspisert.
Jeg vil gjerne ha denne felgen til bilen, men mest trolig vil jeg holde kontakten med Polar og vente / påse til dette er skikkelig på plass.

Så lener nå tilbake på å kjøpe Nokian Hakka2 løst, få disse montert på bilen ved levering hos Tesla.
For så å gå for Polar felgene med sommerdekkene mot våren.


Tesla S P85+ sølv

OW

Er det noen som vet hvilke størrelse det er på Polar wheels felgene på bilde at Model Sen? For meg ser de større ut enn 19". Skulle gjerne sett hvordan det så ut med 19".
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

EvenSteven

Sitat fra: OW på fredag 16. august 2013, klokken 09:15
Er det noen som vet hvilke størrelse det er på Polar wheels felgene på bilde at Model Sen? For meg ser de større ut enn 19". Skulle gjerne sett hvordan det så ut med 19".

Ser vel mer ut som 20" eller 21" dette... Du skal få se bilde av min med disse i 19" til våren.  8)
Tesla S P85+ sølv

cdabel

#78
Så, hva er egentlig status på dette?  Blir dette et gruppekjøp, eller er det opp til hver enkelt å ordne en bestilling selv? Og (a) hva er spesifikasjonene på felg som er tilgjengelig nå, og (b) når kan Polar klare å tilby felg som er tilpasset TMS 100%?

Skal noen av initiativtakere holde kontakt med Polar eller hva?

Edit:  og hva var "ordinærpris" på disse pakker. Kunne ønske å vite hva slags rabbat en ordre med 80 sett innebærer.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

EvenSteven

Sitat fra: cdabel på fredag 16. august 2013, klokken 10:37
Så, hva er egentlig status på dette?  Blir dette et gruppekjøp, eller er det opp til hver enkelt å ordne en bestilling selv? Og (a) hva er spesifikasjonene på felg som er tilgjengelig nå, og (b) når kan Polar klare å tilby felg som er tilpasset TMS 100%?

Skal noen av initiativtakere holde kontakt med Polar eller hva?

Edit:  og hva var "ordinærpris" på disse pakker. Kunne ønske å vite hva slags rabbat en ordre med 80 sett innebærer.

Status:

De som ønsker å bestille felger + dekk nå - gjør dette utfra tilbudet Leif Arne har skissert.
Der står hele fremgangsmåten.

Ut fra mitt regnestykke vil "ordinærpris" ligge ca. slik:

4 stk Polar felg 19" =             6 960,-     Kilde: Dekk as
4 stk Nokian Hakka =           11.500,-   Kilde: Interdekk as
4 stk TPMS sensorer =            2 700,-   Kilde: Rodin as
Montering + avbalansering =   1 000,-  Estimert.
Dekkhotel =                             690,-  Kilde: Dekk as
Kaffe  ;) =                                 15,-  Kilde Statoil etc.

Summert =                          22 865,-  Rabatt = ca. 15%             

Jeg vil avvente noe til jeg har fått avklart dette 100% med Polar.
Jeg sitter nå i mail dialog med teknisk sjef hos Polar - Einar Aasen - tidligere tekniker hos Fundo Wheels. Så han kan sakene sine.
Men han trenger tilgang til en Tesla S for å få gjort en grundig inspeksjon. Skal tipse han om at han er velkommen ned til Tesla på Alnabru - Om det er hold i dette?
Kan ikke sende han ned dit om han må snu i døren = Det blir for useriøst.

Jeg holder alle oppdatert rundt dette og vil gjøre det jeg kan for å få til et samarbeid med Polar for optimale felger for våre biler.... snarest mulig. Jeg skal ha denne felgen og tror dette kan være et veldig godt alternativ også for fremtidige Tesla eiere som ønsker en alternativ felg jfr. OEM felgen.
Tesla S P85+ sølv

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

EvenSteven

Litt videre info i denne saken:

Dagens Polar felg er tilpasset bilen hva gjelder boltsirkel, innpress og senterhull. Nav er ikke tilpasset, så her må det brukes sentreringsringer.
Men om vi kommer i mål med det tekniske, vil Polar gjerne produsere opp felger med korrekt nav diameter ved neste produksjons runde. ( oktober ).  Både i 19", 20", 21"
Polar vil også kontakte importør av TPMS ( TECH ) for å forhandle pris på dette. 

Nevnte tiltrekningsmoment på 175nm skal ikke være noe problem for Polar felgen, men boltene må være dimensjonert for dette.

Så da tar jeg helgen med hodet fult av tanker og tro på at dette blir en topp løsning i løpet av høsten.
Tesla S P85+ sølv

Øyvind.h

Jeg ser dekkene er designet og utviklet i Norge, men produseres de også i Norge?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

testO

Sitat fra: leifarneb på torsdag 15. august 2013, klokken 08:26
Sitat fra: EvenSteven på onsdag 14. august 2013, klokken 22:48
Vil ikke ødelegge eller skape noen demper rundt dette meget bra tiltaket fra trådstarter, men mottok tidligere i dag tilbud fra Ila dekksenter på tilsvarende felger + dekk for 15900,- ferdig montert.
Dette er da uten TPMS.
Må nevnes at jeg ikke fikk spesifikasjoner med i tilbudsmailen tilbake, så skal få dobbelt sjekket dette i morgen.
Om dette er reelt, må det sies å være et meget godt tilbud.

Hvis du har fått en pris på 15900 inkl mva så er det en kjempe pris! Da ligger dekkhallen dårlig ann :-)


Ble det noen avklaring på prisen 15900,- inkl mva i forhold til gruppekjøp?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

EvenSteven

 - Felgene produseres i Tyskland.

- Har ikke fått noe oppdatert tilbud fra Ila dekk - 15900,- - Så tar dette med en klype salt i og med at jeg heller ikke får noe svar derfra.
Tesla S P85+ sølv

TS

Sitat fra: EvenSteven på fredag 16. august 2013, klokken 15:33
Litt videre info i denne saken:

Dagens Polar felg er tilpasset bilen hva gjelder boltsirkel, innpress og senterhull. Nav er ikke tilpasset, så her må det brukes sentreringsringer.
Men om vi kommer i mål med det tekniske, vil Polar gjerne produsere opp felger med korrekt nav diameter ved neste produksjons runde. ( oktober ).  Både i 19", 20", 21"
Polar vil også kontakte importør av TPMS ( TECH ) for å forhandle pris på dette. 

Nevnte tiltrekningsmoment på 175nm skal ikke være noe problem for Polar felgen, men boltene må være dimensjonert for dette.

Så da tar jeg helgen med hodet fult av tanker og tro på at dette blir en topp løsning i løpet av høsten.

Holder du oss oppdatert,  så de som begynner å få bilene holdes varme og blir med på gruppekjøpet
;)
Kanskje Tesla Owners Club kan organisere mer rundt dette når det nærmer seg et ferdig produkt.

Det ser ut til at de rekker dette før vinteren kommer (tilpasssede felger og løst det med sensorene?)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

P85_Norway

Sitat fra: leifarneb på torsdag 15. august 2013, klokken 13:53
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 15. august 2013, klokken 12:56
Kjempebra Leif Arne.

Tipper de får mange bestillinger utover høsten.. For oss som ikke har fått leveringstidspunkt, kan man bestille og "holde av" ett sett??

Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt nå. Jeg får ikke bilen min før i slutten av september (håper jeg..) Det ser ut som at Polarwheels ikke har produsert mange nok felger til å dekke etterspørsel.

LAB

Da har jeg bestilt, det ble: Gun-metal/grå felg med Nokian piggfrie.
Tesla M3 Performance

Bruto Maccaroni

Har noen fått svar fra Ronny på Dekkhallen? Jeg mailet inn min bestilling torsdag kveld men har ikke hørt noe ennå.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

P85_Norway

Sitat fra: Bruto Maccaroni på tirsdag 20. august 2013, klokken 18:57
Har noen fått svar fra Ronny på Dekkhallen? Jeg mailet inn min bestilling torsdag kveld men har ikke hørt noe ennå.
Jeg mailet også torsdag, og fikk svar fra Ronny i dag. :)
Pakkene er klare om ca. 4 uker.
Tesla M3 Performance

petersv

Snakker Ronny med folka hos Polarwheels slik at vi som il vente litt kan få de nye felgene med rett senterringmål? Hvis ingen vet kan jeg fyre avgårde en mail og spørre han.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA