Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

Kagex

Jeg har plastidip spray hvis du trenger å spray brikka, skal gjøre det for en annen en også. si ifra

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 03. september 2014, klokken 07:42
Jeg har fått byttet min store klump av en brikke til den nye typen. Prøvde å få den til og registrere passeringer fra nosecone uten hell (i Oslo) ...

Da den nye er såpass liten og relativ tynn, passer den helt fint på selve coveret til bakspeilet. Er det noen som har litt svart plastidip spray til overs? (Eventuelt hvor jeg kan skaffe det?) Tenkte å spraye den og klistre den på. Både praktisk og estetisk sett burde dette la seg gjøre. ;)
P29687

iCar

Vurderer selv å plassere den nye mindre brikken jeg fikk idag i nosecone, men har lurt på hvordan den kan beskyttes, plastdip eller som noen andre her sier plassere den i en ventet pose og stripse den fast.

Plastidip ødelegger vel ikke brikka på noen måte?

tho

Vell sånn jeg gjorde var tydeligvis ikke bra nok.  :'(

Den slutta å funke jeg tok den ut i dag så var den full av vann.Ser ut som det gikk hull på posen. Må vel betale for ny også :|
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Muffinman

Min fungerer heldigvis fint enda. Men bomstasjonene har begynt å kvittere med hvitt kryss istedet for grønt lys. Gjelder de fleste i Trondheim og alle på Tustna/Aure og lakseveien ut mot Hitra. Hva skyldes det?

AndreS

Hvitt kryss betyr vel normalt at en regning er tilsendt men ikke betalt (kan også få hvitt kryss før forfall)
I3 i bestilling

Muffinman

Akkurat. Samboeren min kjørte over Flakk-Rørvik i sommer, så da er det vel regning på vei.

Kjell Leaf

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. oktober 2014, klokken 19:04
Min fungerer heldigvis fint enda. Men bomstasjonene har begynt å kvittere med hvitt kryss istedet for grønt lys. Gjelder de fleste i Trondheim og alle på Tustna/Aure og lakseveien ut mot Hitra. Hva skyldes det?
Med el-bil skal det alltid være grønt.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Muffinman

#307
Nå er det betaling for elbiler på fergesambandet jeg nevnte da.

EDIT:
SitatSør-Trøndelag fylkeskommune opphever fra 1.juni 2014 betalingsfritaket elbiler har hatt på fylkesvegferger i fylket siden 2009. El- og hydrogenbiler er fortsatt fritatt for bompenger. Endringen gjelder samtlige fergesamband i Sør-Trøndelag: Flakk-Rørvik, Brekstad-Valset, Garten-Storfosna-Leksa-Værnes, Dypfest-Tarva og Dyrøy-Mausundvær-Sula.

Tuxedo

#308
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 22. oktober 2014, klokken 19:42
Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. oktober 2014, klokken 19:04
Min fungerer heldigvis fint enda. Men bomstasjonene har begynt å kvittere med hvitt kryss istedet for grønt lys. Gjelder de fleste i Trondheim og alle på Tustna/Aure og lakseveien ut mot Hitra. Hva skyldes det?
Med el-bil skal det alltid være grønt.
Neida. Du kan få regning fra bomselskapet ditt med el-bil, når du bruker Autopass-brikken til å betale for ting som ikke kommer inn under fritaket.  F.eks. en tur i Sverige eller Danmark. Hvitt kryss betyr vanligvis at det er en utstedt faktura på vei.

BMW850

Vulkteip rundt skjøt på brikka og bak nosecone! Har funket for meg det siste halve året... 100%.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ihlhaug

Jeg festet min i nose-cone i dag. Tapet brikken, deretter oppi zip-lock som jeg også tapet. Til slutt tapet fast til nose-cone etter å ha spritet og vasket. Må vel holde?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

B_Tesla

Jeg har kun festet den som den var jeg. Fungert upåklagelig i snart 4 mnd. Dette i regntunge Trondheim. Vask 1-2 ganger i uken.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

ihlhaug

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 17. februar 2015, klokken 23:22
Jeg har kun festet den som den var jeg. Fungert upåklagelig i snart 4 mnd. Dette i regntunge Trondheim. Vask 1-2 ganger i uken.

Det høres bra ut, satser på at det går greit da! :) Testet i stad, fungerte fint begge passeringen hvor det ikke har fungert før.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Jejl

Vår ligger i midtkonsollen, og har ligget der siden sept-13.
Hvorfor skal den ligge i nosecone?

B_Tesla

For meg er det at den rett og slett er stygg. Vil ikke ha den i ruten.

Synes også det er veldig viktig at man benytter brikke. Bomselskapet har enorme kostnader knyttet til manuelt å sjekke alle biler som ikke har brikke. Den kostnaden går ikke utover bomselskapet, men betales av de som benytter bommene. Lenger tid blir de stående, evt mindre til vei.

Siden vi ikke betaler en krone i bom, synes jeg det bør være et absolutt minimum av respekt å ikke påføre unødvendige ekstra kostnader. Bør strengt tatt være eneste måten man får fritak i mine øyne. Å ikke bruke brikke pga sin egen missnøye med bommer faller på sin egen urimelighet, da det kun betyr økte bomutgifter.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA