Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

atta

Sitat fra: petersv på tirsdag 13. august 2013, klokken 15:01
Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 14:58
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:38

Ulempen er selvfølgelig at du må låne 200,- rentefritt (depositum) til Autopass så lenge du har brikken, og at det blir marginalt lettere å overvåke bilbruken din.


Når jeg var og hentet brikke til Leaf'en vår måtte vi ikke betale noe som helst. Synes det minste vi kan gjøre når vi får passeringer gratis er å bruke brikken, så det ikke skaper undøvendig arbeid og irritasjon.

På Esso? Ser det er en Esso på Alna som fikser brikker.

Ja. Leverte inn eksisterende brikke med oppsigelse for å få refundert depositum + utestående (forhåndsbetalt), og tegnet ny. Får brikke med en gang og ikke noe krøll. Men man må ha med vognkort eller helst kopi av dette (hvis ikke må de ta kopi, for de må sende det vet).

toppi

Sitat fra: fredag på tirsdag 13. august 2013, klokken 11:47
Sitat fra: laumb på mandag 12. august 2013, klokken 23:36
Har hatt min i kjøkkenskuffen i flere år nå.
Aldri fått gebyr for å kjøre uten, aldri fått feil pris mtp rabatt osv.

Min blir fortsatt liggende i skuffen. :)

Så det er du som gjør at utgiftene for innkreving av bompenger bare stiger og stiger?

http://www.aftenposten.no/oslo/Utgiftseksplosjon-i-bomringen-5335257.html

Er nok flere av oss som bidrar til det.

Kan anbefale å ikke oppgi KID også.
Om alle hadde kuttet ut brikken og KID hadde vi fått slutt på denne dyre og urettferdige måten å finansiere veier på.  :o
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Griffel

Sitat fra: toppi på tirsdag 13. august 2013, klokken 20:26
Kan anbefale å ikke oppgi KID også.
Om alle hadde kuttet ut brikken og KID hadde vi fått slutt på denne dyre og urettferdige måten å finansiere veier på.  :o
De som følger denne anbefalingen, bidrar ikke til annet enn at det blir mer penger til administrasjon og tilsvarende  mindre til veier og kollektivtrafikk. Elbileiere uten gratis abonnement bidrar derfor at mindre av de bompengen andre betaler går til veier.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

valvolainen

Synes også vi elbileiere burde få en del av overskuddet i tillegg. Idag går det jo likevel ikke til veibygging men rett i lomma til kommunene.

Griffel

Sitat fra: valvolainen på onsdag 14. august 2013, klokken 20:44
Synes også vi elbileiere burde få en del av overskuddet i tillegg. Idag går det jo likevel ikke til veibygging men rett i lomma til kommunene.
På hvilken måte bidrar elbileiere til overskudd i denne sammenheng?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

valvolainen

Sitat fra: Griffel på onsdag 14. august 2013, klokken 21:01
Sitat fra: valvolainen på onsdag 14. august 2013, klokken 20:44
Synes også vi elbileiere burde få en del av overskuddet i tillegg. Idag går det jo likevel ikke til veibygging men rett i lomma til kommunene.
På hvilken måte bidrar elbileiere til overskudd i denne sammenheng?
Det var ikke fryktelig alvorlig ment 8)

Andrewas

Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 14:58
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:38

Ulempen er selvfølgelig at du må låne 200,- rentefritt (depositum) til Autopass så lenge du har brikken, og at det blir marginalt lettere å overvåke bilbruken din.


Når jeg var og hentet brikke til Leaf'en vår måtte vi ikke betale noe som helst. Synes det minste vi kan gjøre når vi får passeringer gratis er å bruke brikken, så det ikke skaper undøvendig arbeid og irritasjon.
Hmm. Henta brikke på Esso i går. Skulle jeg fått den gratis? Jeg måtte betale 200 kr i depositum!
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Andrewas

Og hvordan kommer man inn i nosecone? Synes det virker fristende å sette bombrikken der.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Griffel

Sitat fra: Andrewas på torsdag 15. august 2013, klokken 00:48
Hmm. Henta brikke på Esso i går. Skulle jeg fått den gratis? Jeg måtte betale 200 kr i depositum!
Det er det som er vanlig, å ikke betale depositum høres nærmest ut som en forglemmelse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Sitat fra: Griffel på torsdag 15. august 2013, klokken 00:52
Sitat fra: Andrewas på torsdag 15. august 2013, klokken 00:48
Hmm. Henta brikke på Esso i går. Skulle jeg fått den gratis? Jeg måtte betale 200 kr i depositum!
Det er det som er vanlig, å ikke betale depositum høres nærmest ut som en forglemmelse.

Jeg ser også at noen sier de får den gratis, men jeg har betalt for begge mine.
Det er jo et depositum (pant) for en "dings", og man får det tilbake hvis man leverer den inn igjen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kimlillebo

Sitat fra: Andrewas på torsdag 15. august 2013, klokken 00:51
Og hvordan kommer man inn i nosecone? Synes det virker fristende å sette bombrikken der.
Nosecone åpnes ved å presse et visakort (eller lignende) i topp høyre hjørne av noseconen. Når du har fått presset ut litt, så er det bare å drage den mot deg. Den er festet bare med noen klikk pinner.
Der ligger noen videoer på youtube dersom du søker på dette.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

el-snorre

Sitat fra: Elmo på torsdag 15. august 2013, klokken 08:36
Sitat fra: Griffel på torsdag 15. august 2013, klokken 00:52
Sitat fra: Andrewas på torsdag 15. august 2013, klokken 00:48
Hmm. Henta brikke på Esso i går. Skulle jeg fått den gratis? Jeg måtte betale 200 kr i depositum!
Det er det som er vanlig, å ikke betale depositum høres nærmest ut som en forglemmelse.

Jeg ser også at noen sier de får den gratis, men jeg har betalt for begge mine.
Det er jo et depositum (pant) for en "dings", og man får det tilbake hvis man leverer den inn igjen.

Det er jo nesten gratis, bortsett fra at man "låner" staten 200 kroner for å låne en brikke som gir en masse gratis.  8)
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

atta

Sitat fra: Andrewas på torsdag 15. august 2013, klokken 00:48
Sitat fra: atta på tirsdag 13. august 2013, klokken 14:58
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:38

Ulempen er selvfølgelig at du må låne 200,- rentefritt (depositum) til Autopass så lenge du har brikken, og at det blir marginalt lettere å overvåke bilbruken din.


Når jeg var og hentet brikke til Leaf'en vår måtte vi ikke betale noe som helst. Synes det minste vi kan gjøre når vi får passeringer gratis er å bruke brikken, så det ikke skaper undøvendig arbeid og irritasjon.
Hmm. Henta brikke på Esso i går. Skulle jeg fått den gratis? Jeg måtte betale 200 kr i depositum!

Mulig det er riktig. Jeg sa opp vår gamle avtale for å få refundert det som var innbetalt (overføres til konto), men mulig jeg ikke fikk depositumet. Slik at jeg i praksis da betalte for den nye ved å levere inn den gamle.

satheesh.net

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 15. august 2013, klokken 08:55
Sitat fra: Andrewas på torsdag 15. august 2013, klokken 00:51
Og hvordan kommer man inn i nosecone? Synes det virker fristende å sette bombrikken der.
Nosecone åpnes ved å presse et visakort (eller lignende) i topp høyre hjørne av noseconen. Når du har fått presset ut litt, så er det bare å drage den mot deg. Den er festet bare med noen klikk pinner.
Der ligger noen videoer på youtube dersom du søker på dette.

K.

Her er en video som viser hvordan man fjerner nosecone'en:


http://youtu.be/22fL5HnOA1Y

:)

mrjalle

Nå begynner det jo å bli en del som har mottatt bilen sin. Er det noen av dere som har forsøkt å plassere Autopass-brikken i "nosecone"?

Jeg er så pingle at jeg ikke tørr prøve uten at det er bekreftet at det funker. Er ikke så gira på å ødelegge "nosecone", selv om jeg egentlig vet at det skal være enkelt å ta den av....og på igjen for den saks skyld.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA