Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: BlueS på søndag 31. august 2014, klokken 17:56
Hadde fire passeringer i mars når jeg hentet bilen uten brikke. Fikk siste faktura  på disse nå i august, og håper de nå endelig er slettet. Mye styr uten brikke!
Fikk etter tre måneder også faktura på to passeringer første dagen jeg hadde bilen, før jeg dag nummer to fikk ordnet brikke og fritak.  Det var en drøy femtilapp.  Den fakturaen ble betalt med glede, siden jeg har spart endel tusenlapper siden.  Bare turen fra Oslo til Austevoll og tilbake over Hardangerbroen i sommer ville vel kostet 800+ i bompenger og fergebiletter for en fossilbil.

BMW850

Sitat fra: Hyperstress på søndag 31. august 2014, klokken 19:04
Hmm.. Hos meg lyser det hvit + noen ganger og ingenting andre ganger. Betyr lysene det samme for ELbil som for vanlig bil? Hvit burde jo ikke være et problem, men ingen lys tyder vel på at det er noe galt?

Er vel akkurat som vanlig bil. Hvit pluss mener jeg betyr at du nærmer deg tomt for beløp på forskuddsinnbetalt beløp. Jeg betalte 7-8000 (50% rabatt) for ett år siden da jeg må gjennom bommer på vei til hytta. Nå kan jeg vel bare be om at det tilbakebetales ;) Min brikke i nosecone funker 100% med grønn pluss hver gang.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress


Sitat fra: BMW850 på søndag 31. august 2014, klokken 20:22
Sitat fra: Hyperstress på søndag 31. august 2014, klokken 19:04
Hmm.. Hos meg lyser det hvit + noen ganger og ingenting andre ganger. Betyr lysene det samme for ELbil som for vanlig bil? Hvit burde jo ikke være et problem, men ingen lys tyder vel på at det er noe galt?

Er vel akkurat som vanlig bil. Hvit pluss mener jeg betyr at du nærmer deg tomt for beløp på forskuddsinnbetalt beløp. Jeg betalte 7-8000 (50% rabatt) for ett år siden da jeg må gjennom bommer på vei til hytta. Nå kan jeg vel bare be om at det tilbakebetales ;) Min brikke i nosecone funker 100% med grønn pluss hver gang.

Insentivene er jo så gode at kanskje med ELbil så betyr hvit at kontoen begynner å bli full, og at en må tømme den :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

thawi

Plasserte brikken min i nosecone for en ukes tid siden, og den har fungert fint hver gang jeg har passert (i Oslo området).
Jeg la brikken nedi en lukkbar frysepose fra IKEA, sammen med en silicagel pose. Deretter trykket jeg festebraketten inn i hullet sitt gjennom plastikken (plastikken sprakk ikke, den bare strakk litt på seg), og limte festet på innsiden av nosecone så brikken havner over isoporkanten når jeg satte den på plass igjen.

Tuxedo

Til alle som vil feste brikken i nosecone; pass på at den ligger riktig vei, med den dobbeltsidige festetapen vendt fremover fra bilen.  Altså samme orientering som om man skulle hatt den i frontruten.  Antennen i brikken er åpenbart retningsorientert - snakker av erfaring.

cra

Godt poeng, Tuxedo.

Hvitt pluss betyr at det snart er tomt på saldoen, men jeg opplever alltid at ved neste passering er det "på magisk og forunderlig vis" fyllt på, og det lyser grønt som vanlig.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sjøhyene

noen som har fått refundert penger fra solgt fossil brikke?
Hvor lang tid tar det?

Har vel ventet over en måned nå tror jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Jeg fikk aldri noen faktura for brikken. Måtte til og med ha en ny etter at den gamle druknet/frøs ihjel (selvforskyldt).

larssto

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 01. september 2014, klokken 11:22
noen som har fått refundert penger fra solgt fossil brikke?
Hvor lang tid tar det?

Har vel ventet over en måned nå tror jeg.

Ja, men det tar tid. Tror jeg ventet 2-3 måneder på mine penger.
Model S, Stavanger

Sjøhyene

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. september 2014, klokken 13:14
Jeg fikk aldri noen faktura for brikken. Måtte til og med ha en ny etter at den gamle druknet/frøs ihjel (selvforskyldt).

Tror de har en minimums sum de fakturerer. Jeg fikk ikke faktura før jeg i tillegg hadde gjort noen passeringer ved svinesund og liknende steder hvor elbil ikke har fritak.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Det er snart et år siden første brikken, og jeg har fått to-tre fakturaer på resterende passeringer med fossilbil samt noen til med bil nr.2 i vinter. Med andre ord, ingenting som tyder på at de har tenkt å fakturere for brikken (e). Trøndelag Bomveiselskap btw.

Tesla-man

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 31. august 2014, klokken 19:47
Jeg vet ikke hva som er galt på Svinesund, men orange knipsebilde får jeg også hver gang - selv om brikka i "nosen" virker alle alle andre steder jeg har passert landeveisrøverne.

Svinesund er ikke gratis. Faktura kommer i posten, men det tar laaaang tid
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Hyperstress

Sitat fra: Tesla-man på tirsdag 02. september 2014, klokken 19:05
Sitat fra: Gressvikingen på søndag 31. august 2014, klokken 19:47
Jeg vet ikke hva som er galt på Svinesund, men orange knipsebilde får jeg også hver gang - selv om brikka i "nosen" virker alle alle andre steder jeg har passert landeveisrøverne.

Svinesund er ikke gratis. Faktura kommer i posten, men det tar laaaang tid

Og når denne fakturaen kommer etter lang tid, og du ikke får det med deg, så slutter det å lyse grønt når du passerer bomringer.  :-[
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

satheesh.net

Jeg har fått byttet min store klump av en brikke til den nye typen. Prøvde å få den til og registrere passeringer fra nosecone uten hell (i Oslo) ...

Da den nye er såpass liten og relativ tynn, passer den helt fint på selve coveret til bakspeilet. Er det noen som har litt svart plastidip spray til overs? (Eventuelt hvor jeg kan skaffe det?) Tenkte å spraye den og klistre den på. Både praktisk og estetisk sett burde dette la seg gjøre. ;)

Tuxedo

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 03. september 2014, klokken 07:42
Jeg har fått byttet min store klump av en brikke til den nye typen. Prøvde å få den til og registrere passeringer fra nosecone uten hell (i Oslo) ...

Da den nye er såpass liten og relativ tynn, passer den helt fint på selve coveret til bakspeilet. Er det noen som har litt svart plastidip spray til overs? (Eventuelt hvor jeg kan skaffe det?) Tenkte å spraye den og klistre den på. Både praktisk og estetisk sett burde dette la seg gjøre. ;)
Ville prøvd med litt plastelina eller dobbeltsidig tape først for å sjekke om dette er en plassering som tillater signalene å gå gjennom frontruten i tilstrekkelig grad.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA