Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

Batteritralla

Blir brikken "aktivisert" på noen måte?

Min virker ikke innenifra bilen, og helle ikke når jeg holderden ut gjennom vinduet.

Kanskje den er levert ferdig defekt?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

TTLied

Min hadde et gammelt batteri da jeg fikk den. Byttet med brikka fra en solgt fossil...
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

Øggen

Om du fikk brikken hos esso eller lignende, kan det ta opp til 2-3 uker før den blir registrert hos selskapet.  Alt avhengig av hvor kjappe de er å sende inn skjema.

satheesh.net

Sitat fra: TTLied på tirsdag 22. april 2014, klokken 16:16
Min hadde et gammelt batteri da jeg fikk den. Byttet med brikka fra en solgt fossil...

Hvor får man fatt i et 'replacement' batteri egentlig? Tror min også bør byttes... ???

sn0le

Trengte til min for en stund siden.
Skrev til Fjellinjen, og fikk til svar at de skulle sende meg ny brikke.
Hadde glatt fått til å bytte selv, men virker ikke som de har opplegg for det.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

D.O

Lang tråd så noen har sikker plassert den der før meg, men jeg la den rett og slett i isoporen bal nosecone hvor hullet til parksensor er. Passet perfekt. Får når grønt lys  :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

AndersinOslo

Hadde siste av fire samtaler med Fjellinjen i dag, konklusjon, "brikken virker ikke på Tesla selv om den ligger i Nosecone. Men det gjør ingenting vi tar det på videobilder og du får ikke faktura."

Jeg foreslo at kanskje brikken var defekt. Nei det var den ikke. At andre med Tesla fikk den til å virke i Nosecone. Det tvilte hun på.

Nå skal det sies at frøkna var ikke den skarpeste kniven i skuffen da IQ skulle kuttes opp og deles ut, men jeg gadd ikke forklare mer. Fikk det skriftlig for å være sikker.

Selg aksjene i Q-Free sier jeg. Brikkenes tid er snart over, å lese av bilskiltene er jo også enklere og billigere.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

RunarBT

Sitat fra: AndersinOslo på torsdag 24. april 2014, klokken 14:28
Hadde siste av fire samtaler med Fjellinjen i dag, konklusjon, "brikken virker ikke på Tesla selv om den ligger i Nosecone. Men det gjør ingenting vi tar det på videobilder og du får ikke faktura."

Jeg foreslo at kanskje brikken var defekt. Nei det var den ikke. At andre med Tesla fikk den til å virke i Nosecone. Det tvilte hun på.

Nå skal det sies at frøkna var ikke den skarpeste kniven i skuffen da IQ skulle kuttes opp og deles ut, men jeg gadd ikke forklare mer. Fikk det skriftlig for å være sikker.

Selg aksjene i Q-Free sier jeg. Brikkenes tid er snart over, å lese av bilskiltene er jo også enklere og billigere.

Bra om dei har sluttet å sende ut fakturaer til elbiler... eg med fleire fekk fakturaer jevnlig heilt til brikke var på plass. Måtte ringe og få sletta fakturaene fortløpende som dei kom I postkassen. :-P

TTLied

Ved mistanke om defekt brikke, så er det mulig å "dirke" den opp, men unngå å knekke plastklipsa. Batteriet er stemplet med dato. Dersom det er 4-5 år gammelt har du antagelig fått en "resirkulert" brikke. Min private teori er at det sendes ut gamle brikker. Registrerer man ny avtale hos en agent (eks. bensinstasjon) antar jeg at man får en ny brikke.
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

eclipse

At vi trenger å registere fritaksavtale å ha brikke i bilen er ihvertfall blitt dokumentert etter denne saken:

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article10039234.ece
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

petersv

Ville nok solgt køfri aksjene uansett siden de tapte anbudsrunden og vi alle får nye brikker snart fra Norbit.

Batteriet er forresten loddet fast og "kan" ikke byttes, er designet til å vare ut brikkens levetid.

jakoys

Har ikke lest hele tråden så dette er sikkert gammelt nytt. Men jeg teipet brikken fast i senter, direkte på baksiden av nosecone når jeg fikk bilen for 2 måneder siden. Brikke fra Fjellinjen. Får grønt lys hver gang. Har forøvrig hørt at vinduer i nyere biler har en film som blokkerer signalene, men at det er et reservert område for brikker rundt sladrespeilet hvor området er markert med mønster, prikker eller annet.

iCar

Har selv planer om å montere brikken i nosecone, men er helt grønn på åssen jeg skal gjøre det, noen som har bilder og/eller kan gi noen gode tips?
Lurer forresten på åssen brikken vil tåle det ekstreme været i vinter i nosecone og om den da kan bli ødelagt?

D.O

#268
Jeg bare la den i hullet i isoporen bak den høyre parksensoren i nosecone. Pakket den ikke i plast eller noe, ligger trygt og tørt. Null problemer etter 14000km/8mnd, passer perfekt. Gjort på 1min.
Edit: lagt til bilde som viser de 2 hullene i isoporen hvor du kan legge den.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

BMW850

Plasserte den bak noseconen, litt til høyre for senter. Der er det ett glatt felt hvor dobbeltsidig teip fester bedre. Surret noen runder med vulkteip rundt sammenføyningen til brikka slik at den blir helt vanntett :) Grønn pluss ALLTID!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA