Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass brikke i nosecone

Startet av kimlillebo, mandag 12. august 2013, klokken 23:13

« forrige - neste »

kimlillebo

Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?
Alternativt en annen diskret plassering?

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

jkirkebo

Sitat fra: kimlillebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?

I nosecone skal fungere. Flere som har gjort dette i USA. Min skal monteres der, glimrende plassering etter min mening. Lurer på om TagMaster-brikken fungerer der også...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kimlillebo

Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:31
Sitat fra: kimlillebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:13
Er det noen som vet om det funker å plassere autopassbriken i noseconen?

I nosecone skal fungere. Flere som har gjort dette i USA. Min skal monteres der, glimrende plassering etter min mening. Lurer på om TagMaster-brikken fungerer der også...
Flott, takk for svar. Da skal min også definitivt dit.
Hva er TagMaster? Bor på bygda jeg vet du :-)
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

laumb

Har hatt min i kjøkkenskuffen i flere år nå.
Aldri fått gebyr for å kjøre uten, aldri fått feil pris mtp rabatt osv.

Min blir fortsatt liggende i skuffen. :)

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på mandag 12. august 2013, klokken 23:31
I nosecone skal fungere. Flere som har gjort dette i USA. Min skal monteres der, glimrende plassering etter min mening.
+1! Ikke det at plasseringen bak speilet plager meg så voldsomt, men kan den gjemmes helt bort er det å foretrekke :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OW

Tåler brikken vær og vind, eller er den litt mer "beskyttet" i nosecone? Tenker spesielt på vask og skikkelige regndager. Brikken er vel egentlig ikke designet for å tåle vann?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Hellemann

Mulig jeg er helt på jordet nå, men trenger vi Autopass brikke i en El-bil  i det hele tatt?

Om så, hva er grunnen?
#2581- kanskje til jul??

Milzit


Sitat fra: laumb på mandag 12. august 2013, klokken 23:36
Har hatt min i kjøkkenskuffen i flere år nå.
Aldri fått gebyr for å kjøre uten, aldri fått feil pris mtp rabatt osv.

Min blir fortsatt liggende i skuffen. :)
Hvis alle gjorde som deg så vil enda mer gå til administrasjon og mindre til selve veien.

skywalker

Sitat fra: Hellemann på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:29
Mulig jeg er helt på jordet nå, men trenger vi Autopass brikke i en El-bil  i det hele tatt?

Om så, hva er grunnen?

Kjørte uten brikke i Thinken en stund, men fikk beskjed om å skaffe meg gratisbrikke. De var lei av å manuelt plukke ut bildet av Thinken i bunken med andre som passerte og som skulle betale. Så det er nok mer administrasjon for bomselskapet å kjøre uten brikke.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

JohanH

Sitat fra: Milzit på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:30

Sitat fra: laumb på mandag 12. august 2013, klokken 23:36
Har hatt min i kjøkkenskuffen i flere år nå.
Aldri fått gebyr for å kjøre uten, aldri fått feil pris mtp rabatt osv.

Min blir fortsatt liggende i skuffen. :)
Hvis alle gjorde som deg så vil enda mer gå til administrasjon og mindre til selve veien.

Jeg lar også min autopass brikke til elbilen ligge i skuffen. Jeg har abonnemanget, er registrert i systemet dems. Alle elbilers reg. nr. begynner på EL. Ikke vanskelig for dem å gjenfinne dette i sine automatiske skiltsystemer. Jeg tror det er akkurat like mye eller lite administrasjon ved dette. Tror det automatiske skilt nr. deteksjonssystemet er ganske spot on. De har aldri oversett en eneste passering da jeg kjørt med biler uten avtale.

Mener du at det medfører manuelt arbeid for dem?

Thomas Parsli

Vi trenger Autopassbrikke i elbil for at bomselskapene skal slippe å behandle bildene manuelt.
Hvis man har moralske motforestillinger mot Autopassbrikke i elbil, eller synes det er fint at bomselskapene bruker opp mot 40% på inntektene på driften er det bare å la være å bruke brikke.

Ulempen er selvfølgelig at du må låne 200,- rentefritt (depositum) til Autopass så lenge du har brikken, og at det blir marginalt lettere å overvåke bilbruken din.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

JohanH

Ikke for å kverulere, men er det virkelig sannsynlig at dette er manuelt arbeid for dem???

Øyvind.h

At skiltavlesning skal fungere feilfritt under alle forhold er en utopi, enkelt og greit. Så får man velge selv hvor mange man vil at Fjellinjen skal sysselsette :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

Det blir nok noe manuelt arbeid i veldig dårlig vær.

Hadde med brikken min en tur i fjor høst av diverse grunner. Den funket ikke (tom for strøm)? Så de vil få det samme manuelle arbeidet med eller uten brikken.

Forøvrig, hadde ALLE med EL kjørt konsekvent uten brikke (men med avtale) ville de kanskje gjort noen justeringer.
a. Ikke trenger de å lagre bilder av EL kjøretøy. Ingen bevisbyrde da det er gratis.
b. Ingen grunn til å dobbeltsjekke og etterforske hele reg-nummeret da EL sier sitt.
c. ikke trenger vi å produsere alle brikkene med den miljøbelastning kontinuerlig bruk-og-kast av plastikk medfører - det er vel for å være miljøvennlig?

Øyvind.h

Sitat fra: laumb på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:58
Hadde med brikken min en tur i fjor høst av diverse grunner. Den funket ikke (tom for strøm)? Så de vil få det samme manuelle arbeidet med eller uten brikken.
Kjørte du i anlegg du har inngått avtale med? Erfaringsmessig holder brikken fint i 3-5 år før batteriet må byttes.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA