Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: JorgenM på torsdag 29. september 2016, klokken 12:33
Finner ingen tråd for generelle småspørsmål så jeg spør her: hvor kan jeg se snitthastighet i Model S?

Kjører av og til en 70-strekke på 8 km med snittmåling og hadde vært kjekt å se snittfarten i bilen i forhold til om jeg kan gjøre noen forbikjøringer osv.

Vet ikke om at der er noen avlesing av snittfart, men snittfart = strekning / tid, og de to står vel på hver enkelt trip. Erfaringsmessig er det ikke noe problem å legge cruise akkurat på og ta et par forbikjøringer. Der er nok slingringsmonn på disse målerne som ellers, og med Tesla er jo forbikjøringen gjort på et øyeblikk.

Finner du ikke en egnet tråd er det forøvrig fritt fram å starte en. Ditt spørsmål er konkret og relevant, og hadde sånn sett passet bedre i egen tråd med påfølgende diskusjon enn i tråden for uttrykk av glede over å endelig ha fått sin egen Model S.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorgenM

Takk. Ja, lå bak trailer hele strekningen en gang og målte snitt til 83 km/t (dette var med en BMW) og ble ikke fotografert da :)
Enda et basic spm jeg hadde også, mulig jeg starter ny tråd når jeg husker hva det var :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Afterburner

Henta ut min TMS P90DL på fredag. Kjørte rett ut på en tur på 35 mil. Sitter og glider ennå. Fantasisk morsom sak. Føler det er mer et leketøy enn bil. Akselrasjonen er jo helt syk. Gleder meg til mange timer i den framover. Noe mer har jeg ikke å si foreløpig.  :)
____________________
2016 TMS P90DL - Plukket opp 30. sep. 2016
Facelift. Perlehvit med alt utstyr.

alda

Hentet ut min bil den 20. september, og har nå kjørt ca. 1000 km.

Som bilinteressert svensk har jeg siden jeg flyttet hit -97 irritert meg over avgiftene her i alle år, og la vel egentlig mitt bilinteresse på is - frem til nå.
Når jeg kan kjøpe en superbil som dette, til en betydelig LAVERE pris enn i Sverige, så er det jo inget å snakke om - det er snakk om 200' i forskjell...

Etter et år med Citroen C-Zero så er både jeg og kona i tillegg elbil-frelste, det gjorde også beslutningen enklere. Etter prøvekjøring av Model S på Skøyen i Oslo i juni, så var saken biff - når finansiering var sikret bestilte vi bilen sammen med en hyggelig selger der.
Pga budsjett og behov så blev det en S60D med nextgen seter i sort skinn og vinterhjul.

Vi tok oss fri halve dagen, og kjørte fra Oslo til Drammen i "Lille Blå", og i kjelleren der stod "Big Blue" og ventet på oss. Fikk en enkel gjennomgang av funksjoner av DS, sjekket at alt så greit ut, og så var det kona som vant loddtrekningen om å kjøre bilen hjem...

Har hatt gleden å kjøre bilen tur/retur Kragerø to ganger, og bilen er ekstremt deilig å både kjøre og være passagerer i. Har aldri opplevt en bil som er så godt isolert, veilyd tenker man ikke over uansett hastighet... Og den ligger sykt godt på veien i alle farter, og er også lettmanøvrert i lav fart - til tross for størrelse.

Lading er uproblematisk, det holder i massvis å lade på standard schucko med opp til 10 amp + superchargermulighetene langs veien. Skal prøve meg på en helgetur til Stockholm snart, blir spennende...

Må innrømme at jeg er totalfrelst på Tesla, på grensen til besatt! En ting er i hvert fall sikkert, det blir aldri mer diesel/bensin-bil...
Gleder meg til mange mil bak rattet i denne underbare bil i årene som kommer!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Rolf Marius

S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

MeTesla

Gratulerer med ny bil Alda og takk for delt historie ☺

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kim Kim

#1597
Hentet ut min nye Model S i Drammen uten de store utfordringene. 1 time ekstra å vente er mer enn akseptabelt etter historiene her inne.

Så frem til utleveringen med min kjæreste, men den servicen og spesielle følelsen man ser folk få på nettet er ikke-eksisterende i Norge. Her er ingen store sløyfer på bilen, DS som drar av en rød duk som ligger over bilen eller navnet ditt på en liten pidestall.  Litt som å hente en WV golf.
Ikke så farlig, men liten skuffelse av at det var så hverdagslig å få levert ut ny bil likevel.

Bilen en Model S 90D AP2 var dog mer enn forventet. Vi kom fra en S85D 2015.
Vi kjørte fra Drammen til Göteborg og bilen virker både bedre skrudd og mer lyddempet enn min 2015.  Meget positivt overrasket.

Eneste å utsette på bilen var at listen på bakdøren må justeres da den ikke ligger på linje med fremdøren. Vinduet på førersiden må justeres litt da det ikke er helt tett og man hører lyd over 100kmt. Dette skulle de fikse asap på SC i GBG så all is good.
Droppet X for S, og det føltes helt rett da det sto ikke mindre enn tre Xer til utlevering hvor eierene påpekte ting som ikke fungerte :)  Blir X på meg om to år :)

Nå er det bestilt helfoliering og må gjøre litt undersøkelser på om det forstyrrer radarer etc.

Igjen er jeg overrasket over den hevede kvaliteten. Knall bil :)
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

Grattis KimKim!! Regner med å høre masse fra deg om AP2.0 etter hvert  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kim Kim

Ja, så snart de sender meg oppdateringen :)  Requests mottas

Første DYI prosjekt blir å installere Light Harmoics sine høytalere :)



Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:56
Ja, så snart de sender meg oppdateringen :)  Requests mottas

Første DYI prosjekt blir å installere Light Harmoics sine høytalere :)

Du skal få requests  :D  Og gleder meg til å lese din lydprosjekttråd  8)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

spirrevipp

Ok, ikke helt mine første timer i Model S, men for å slippe å lage en ny tråd for et skikkelig "Doh!" øyeblikk...

Fikk Model S for 3 uker siden, og først i dag fant jeg ut at det var gratis Spotify...  :o ;D
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

kamuflars86

Hentet bilen (sp85+) for tre måneder siden. Første tur var fra Bergen til Karasjok via Sverige... Fyyyy F.. for en rå bil. Smiler hver dag når æ setter mæ i en forvarmet bil med teknologi og akselasjon fra en annen verden. Funker like bra i -45 som i plussgrader, regelrett en stabil og god vinterbil. Kan jo bare tenke mæ kor god AWD må være på vinteren :) gleder mæ bare til sommeren så en får testet kreftene i "motorn" og de gigantiske 21"ne  :D Misunner dere med tilgjengelig type 2, chademo og superchargers eneste.. Skal bli fest den dagen vi får det til Øst-Finnmark..

jcnorway

Da var bilen registrert og fått tildelt reg.nr.

2 timer til utlevering  8)
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

TeslaModelX

Sitat fra: jcnorway på onsdag 12. april 2017, klokken 09:44
Da var bilen registrert og fått tildelt reg.nr.

2 timer til utlevering  8)

Når bestilte du? Bare så jeg vet hvor mange år jeg må vente før min er på plass :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA