Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

turfsurf

Etter 20kkm i i3 og 70kkm i Model S, så er jeg helt enig. I3 er kvikk, men ikke i nærheten av Model S.


--
turfsurf
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind Stenland

Hadde utlevering av min Deep blue metallic Model S 90D på onsdag denne uken. Av ekstrautstyr valgte jeg Autopilot, premium oppgraderingspakke, panoramatak, neste generasjons seter og matt obeche tre innredning. Fikk også bil med mekanisk ladeluke og ble fortalt at min var første Model S i Norge med dette! Seter og alt av innredning er i helsvart og jeg synes bilen ser helt sinnsykt rå ut, spesielt nå i starten som lakken er strøken. Noterer dog at bilen er en massemorder av insekter. Hele fronten er dekket etter en kort kjøretur:(

Er ekstremt dårlig på å navngi ting(min forrige bil, Audi A4, het Audun-.-) og gikk for Leo(nardo). !

Som mange andre på disse forumene synes jeg tiden fra bekreftet bestilling(7.6) til utlevering fremsto som svært uprofesjonell fra Tesla sin side og jeg fikk svært lite informasjon underveis samtidig som DS var umulig å få tak i. Faktisk opplevde jeg å komme til full voicemail samt ikke få svar på noe som helst av mail. Totalt uakseptabelt og Tesla skal være glad de er alene i segmentet sitt. Allikevel redder bilen hele opplevelsen.

Selve utleveringen var også en så som så opplevelse med en leveringsfyr(kaller han dette da det ikke var min DS. Utlevert i Drammen) som virket svært lei og det virket som han ikke hadde tid til meg. Jeg fant ingen synlige feil på bilen, men fikk bilen med ca. 70% strøm og uten spylervæske(!). Det var også en del fettmerker og smussflekker på bilen som jeg fikk inntrykk av ar leveringsfyren håpet at jeg ikke skulle se. Etter en kort gjennomgang av de viktigste punktene på bilen var vi ferdige og jeg kunne ta landeveien fatt og her slutter også alt negativt om Tesla...

Dette er kort fortalt den beste bilen jeg har kjørt i hele mitt liv. Det er ca 1 times kjøretur fra Drammen og hjem til meg og jeg hadde vondt i kinnene da jeg kom hjem fordi jeg smilte fra øre til øre hele veien. Autopilot, akselerasjon, touchskjerm. alt ved denne bilen er så utrolig langt foran noe annet jeg har kjørt i livet mitt. Jeg lyver også når jeg sier at det tok 1 time å kjøre hjem. Jeg brukte vel 3 timer og var innom alt jeg vet om av morsomme veier før jeg måtte avslutte pga. batteri.

Hjemme har jeg installert en Tesla Wall Connector(16A) og lading var da svært lett å lære seg. Ble riktinok litt skuffet over hastigheten da den kun lader 17km/t(4KW). Jeg er ikke elektriker og tolket teksten på Tesla sine sider som at jeg kunne forvente 55 km/t uten oppgradert lader hjemme, men har skjønt at det er cappet på 4KW(?)

Lading er allikevel ikke noe problem da jeg bor rett ved Nebbenes og kan bruke denne i nødsituasjoner(har tenkt å lade mest hjemme for ikke å "misbruke" superlading). Jeg rakk å melde meg inn i TOCN før jeg fikk bilen og fikk da gleden av å være med på konvoikjøring fra Kløfta samt åpning på Nebbenes. Må si at dette er noe av det morsomste jeg har vært med på når det gjelder bil og kjørte inn på området med stor stolthet.

Har siden onsdag rukket å kjøre 1100 km(jeg og samboer sparer første skikkelige roadtrip til neste helg da vi ikke hadde barnevakt denne helgen) samt vise den frem . til alt av venner og familie. Mange av de visste ikke hva Tesla var for noe og det var morsomt å vise dem hvor revolusjonerende denne bilen er. For ikke å snakke om 0-100 reaksjoner:D

TLDR: Denne bilen er fantastisk og jeg elsker hvert eneste sekund jeg kjører den. Samboer og sønn(1.5 år) er også strålende fornøyd og dette er en perfekt familiebil for oss som også er svært morsom å eie. Veldig kult å høre latter fra barnesetet når jeg gir på!

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind Stenland på søndag 04. september 2016, klokken 20:37
Hjemme har jeg installert en Tesla Wall Connector(16A) og lading var da svært lett å lære seg. Ble riktinok litt skuffet over hastigheten da den kun lader 17km/t(4KW). Jeg er ikke elektriker og tolket teksten på Tesla sine sider som at jeg kunne forvente 55 km/t uten oppgradert lader hjemme, men har skjønt at det er cappet på 4KW(?)

Du må ha 16A 3-fase 400V for å få 11kW (ca. 50km/t). Med 16A 3-fase 230V blir det 4,2kW (ca. 19km/t) og med 16A 1-fase blir det 3,7KW (ca. 16km/t).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

alda

Herlig historie, grattis med ny bil! :D

Får nok min i samme nydelige farge om en uke, men har heller ikke hört noe fra min DS...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Bidda

#1579
Ikke første timer, men smiler fremdeles etter 3 uker, 4400km og brukt strøm hjemme for 103kr...av det ble det film:

https://www.youtube.com/watch?v=oX0d1u_RNfk
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Wilma

S90D bestilt.
Levert 15.10.15

pez d spencer

Vet ikke om dette er rett tråd for dette, men prøver meg (tørr i alle fall ikke opprette en ny tråd  ;) )

Jeg driver i disse dager å ser på forskjellige model S. Spesielt en jeg liker godt, den er gått ca 30000km. Den har ikke vært inne til service, og ser at Tesla har 20000 som første serviceintervall. Er dette en deal-breaker med tanke på garanti eller har det liten betydning?

Bilen har forøvrig 5 års serviceavtale inkludert, så det er jo evt bare å levere den på service umiddelbart.
2019 100D LR

Tuxedo


Rolf Marius

Helt frelst etter 1mnd bak rattet.  Rukket helfoliering og fargebytte på hjul må. Toning av ruter next
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

Muffinman

Den der så jeg faktisk bilde av på en mobiltelefon for et par dager siden  ;)

Rolf Marius

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:08
Den der så jeg faktisk bilde av på en mobiltelefon for et par dager siden  ;)

Hehe..spesielt
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

pez d spencer

Da er jeg endelig blitt elektrifisert - 6 dager unnagjort i min P85D - for en fantastisk bil :)

Ett spørsmål til menigheten:
Har nå fått tilgang til MyTesla og Appen. Har siden overtakelse kjørt på forrige eiers bruker. Nå som jeg har logget meg på MyTesla og appen, er jeg da ferdig med forrige eiers bruker, eller må/bør jeg resette bilen tilbake til fabrikkinnstillinger?
2019 100D LR

Øggen

Hei.

Du bør ta en tur innom Tesla, med legitimasjon og vognkort, så kan dei melde bilen over på ditt navn/din konto i sitt system. Etter det kan du ta en reset av bilen, og skal ver "good to go"
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorgenM

Finner ingen tråd for generelle småspørsmål så jeg spør her: hvor kan jeg se snitthastighet i Model S?

Kjører av og til en 70-strekke på 8 km med snittmåling og hadde vært kjekt å se snittfarten i bilen i forhold til om jeg kan gjøre noen forbikjøringer osv.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

pez d spencer

Sitat fra: Øggen på torsdag 29. september 2016, klokken 12:18
Hei.

Du bør ta en tur innom Tesla, med legitimasjon og vognkort, så kan dei melde bilen over på ditt navn/din konto i sitt system. Etter det kan du ta en reset av bilen, og skal ver "good to go"

Har vært innom tesla, og gjort som du beskriver. Fått ny bruker som er koblet opp mot bilen osv. Spørsmålet var om jeg må ta en reset. Men jeg tolker deg dithen at jeg bør gjøre det?
2019 100D LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA