Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: lunitiks på torsdag 27. august 2015, klokken 08:59
Litt uvant å ikke ha vindusviskere bak (måtte dra microfiberkluten over ruta i morges pga. dugg),

Virker veldig kjapt med varmetrådene på, dugg forsvinner som... dugg for sola...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Wilma

Sitat fra: lunitiks på torsdag 27. august 2015, klokken 08:59

For en bil!

Ankom Tesla Trondheim presist klokka 09.00 og ble møtt av en smilende og hyggelig DS og en kopp kaffe. Bilen sto klar, nypolert og ferdig oppladet. Gikk gjennom spesifikasjonene og sørget for at ekstrautstyret (matter, ladekabel osv) var på plass. Kjente praktisk talt bilen som min egen bukselomme allerede før jeg kom (elbilforum, youtube osv.), så det gikk rimelig raskt å få den første "innføringen". Vi brukte ganske nøyaktig 45 minutter før jeg tok av fra Lade.

I gledesrusen av å eie min nye Silent Electric Ninja kjørte jeg mye feil før jeg kom ut på hovedveien ut fra Trondheim. "Snu..om..100..meter..hvis du kan". "Snu..nå". Etter hvert ble jeg glad i den robot-aktige kvinnestemmen. Hun hjalp meg tross alt helt opp til Tromsø.

Først da jeg kom ut på motorveien skjønte jeg hvorfor alle snakker om Tesla. Jeg er ikke noen racing-fyr, men for min del er dette første gang jeg har opplevd at øye-eplene mine presser seg bakover i hodet når jeg gasser på. Helt, helt sinnssykt.

Første SuperCharger-stopp var på et sted som heter "Grong". Husker ikke nøyaktig antall, men det var mellom 5 og 10 staller som sto og ventet på meg der. Rygget forsiktig inn på "1a" og satt i den gigantiske kabelen. Tok meg en burger og etter 20-30 minutter ut på veien igjen.

Turen fra Tronheim til Tromsø var gøy. Ved hver forbikjøring undret jeg over hva folk tenkte da jeg fløy forbi dem. Det var så enkelt, og føltes likevel så sikkert. Bilen satt som limt til asfalten.

Tok en overnatting i Mo i Rana for å ikke bli for sliten. Narvik-området var et mareritt pga. støvete og langsomt veiarbeid (bilen ble skitten!!!). Men jeg ankom Tromsø en time før estimated arrival-time.

Nå har jeg eid bilen i ganske nøyaktig 48 timer, og jeg må si at den overgår mine forventninger. Den en superlekker, råsterk, høyteknologisk og utrolig komfortabel å kjøre. Skal jeg nevne noen "minus" så kommer jeg bare på 2: Litt uvant å ikke ha vindusviskere bak (måtte dra microfiberkluten over ruta i morges pga. dugg), og litt lite plass i kupeen til å gjemme unna ting og tang. Men så har jeg ikke kjøpt midtkonsollen så det er vel min egen skyld. Til alle som har bestilt, men ikke har fått levering: Ikke bekymre dere for alle "skrekk-historiene" her inne. Bilen er kanon.

Vel, vel. Takk Tesla for en fantastisk bil. Og takk elbilforum for et supert sted å lese seg opp om erfaringer, tips, råd og inspirasjon! Jeg kommer til å fortsette å følge trådene her inne

Nok en gang, gratulerer så mye med ny bil. Veldig kjekt å lese om din opplevelse ang levering og førsteinntrykk :)

Synes bare ventetiden blir verre og verre ;)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Øyvind.h

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 27. august 2015, klokken 09:20
Sitat fra: lunitiks på torsdag 27. august 2015, klokken 08:59
Litt uvant å ikke ha vindusviskere bak (måtte dra microfiberkluten over ruta i morges pga. dugg),

Virker veldig kjapt med varmetrådene på, dugg forsvinner som... dugg for sola...
Jeg var også skeptisk til manglende visker bak. I praksis har det ikke hatt noen betydning ca 720 av 721 dagers eierskap. Når man kjører sørger bilens aerodynamikk for at ingenting legger seg på bakruten. Hverken regn eller snø.

Forvarming smelter snøen, varmetråder tar dugg. Vil man legge ned litt ekstra innsats polerer man bakruten med rainx. Da legger ikke regnet seg heller.
Og er ruten dekket av frost som man ikke har rukket å fjerne (hvor man med visker ville tatt sjansen på å prøve å viske, eller spyle store mengder spylevæske på for å tine isen) ser man uansett bakover med ryggekameraet (en liten sveip med tommelen på dette i ny og ne holder det rent). Så manglende visker har for min del ikke vist seg å være noen issue. Men andre med ulike behov og bruksscenarier kan kanskje savne det mer?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lordove

Sitat fra: lunitiks på torsdag 27. august 2015, klokken 08:59

For en bil!

Ankom Tesla Trondheim presist klokka 09.00 og ble møtt av en smilende og hyggelig DS og en kopp kaffe. Bilen sto klar, nypolert og ferdig oppladet. Gikk gjennom spesifikasjonene og sørget for at ekstrautstyret (matter, ladekabel osv) var på plass. Kjente praktisk talt bilen som min egen bukselomme allerede før jeg kom (elbilforum, youtube osv.), så det gikk rimelig raskt å få den første "innføringen". Vi brukte ganske nøyaktig 45 minutter før jeg tok av fra Lade.

I gledesrusen av å eie min nye Silent Electric Ninja kjørte jeg mye feil før jeg kom ut på hovedveien ut fra Trondheim. "Snu..om..100..meter..hvis du kan". "Snu..nå". Etter hvert ble jeg glad i den robot-aktige kvinnestemmen. Hun hjalp meg tross alt helt opp til Tromsø.

Først da jeg kom ut på motorveien skjønte jeg hvorfor alle snakker om Tesla. Jeg er ikke noen racing-fyr, men for min del er dette første gang jeg har opplevd at øye-eplene mine presser seg bakover i hodet når jeg gasser på. Helt, helt sinnssykt.

Første SuperCharger-stopp var på et sted som heter "Grong". Husker ikke nøyaktig antall, men det var mellom 5 og 10 staller som sto og ventet på meg der. Rygget forsiktig inn på "1a" og satt i den gigantiske kabelen. Tok meg en burger og etter 20-30 minutter ut på veien igjen.

Turen fra Tronheim til Tromsø var gøy. Ved hver forbikjøring undret jeg over hva folk tenkte da jeg fløy forbi dem. Det var så enkelt, og føltes likevel så sikkert. Bilen satt som limt til asfalten.

Tok en overnatting i Mo i Rana for å ikke bli for sliten. Narvik-området var et mareritt pga. støvete og langsomt veiarbeid (bilen ble skitten!!!). Men jeg ankom Tromsø en time før estimated arrival-time.

Nå har jeg eid bilen i ganske nøyaktig 48 timer, og jeg må si at den overgår mine forventninger. Den en superlekker, råsterk, høyteknologisk og utrolig komfortabel å kjøre. Skal jeg nevne noen "minus" så kommer jeg bare på 2 1: Litt uvant å ikke ha vindusviskere bak (måtte dra microfiberkluten over ruta i morges pga. dugg) Edit: Takk for tipset o.b.lix!, og litt lite plass i kupeen til å gjemme unna ting og tang. Men så har jeg ikke kjøpt midtkonsollen så det er vel min egen skyld. Til alle som har bestilt, men ikke har fått levering: Ikke bekymre dere for alle "skrekk-historiene" her inne. Bilen er kanon.

Vel, vel. Takk Tesla for en fantastisk bil. Og takk elbilforum for et supert sted å lese seg opp om erfaringer, tips, råd og inspirasjon! Jeg kommer til å fortsette å følge trådene her inne

Gleder meg ikke noe mindre til levering etter å ha lest dette. Bra innlegg :)

Bilen min gikk i produkjon i dag, så sitter her og drømmer meg bort :)
Min 90D er ferdig produsert og i transitt fra fabrikk (03.09.2015)
Min 90D gikk i prod 27.08.2015
Tesla model S 90D er bestilt

Toonster

Sitat fra: lunitiks på torsdag 27. august 2015, klokken 08:59

For en bil!

Ankom Tesla Trondheim presist klokka 09.00 og ble møtt av en smilende og hyggelig DS og en kopp kaffe. Bilen sto klar, nypolert og ferdig oppladet. Gikk gjennom spesifikasjonene og sørget for at ekstrautstyret (matter, ladekabel osv) var på plass. Kjente praktisk talt bilen som min egen bukselomme allerede før jeg kom (elbilforum, youtube osv.), så det gikk rimelig raskt å få den første "innføringen". Vi brukte ganske nøyaktig 45 minutter før jeg tok av fra Lade.

I gledesrusen av å eie min nye Silent Electric Ninja kjørte jeg mye feil før jeg kom ut på hovedveien ut fra Trondheim. "Snu..om..100..meter..hvis du kan". "Snu..nå". Etter hvert ble jeg glad i den robot-aktige kvinnestemmen. Hun hjalp meg tross alt helt opp til Tromsø.

Først da jeg kom ut på motorveien skjønte jeg hvorfor alle snakker om Tesla. Jeg er ikke noen racing-fyr, men for min del er dette første gang jeg har opplevd at øye-eplene mine presser seg bakover i hodet når jeg gasser på. Helt, helt sinnssykt.

Første SuperCharger-stopp var på et sted som heter "Grong". Husker ikke nøyaktig antall, men det var mellom 5 og 10 staller som sto og ventet på meg der. Rygget forsiktig inn på "1a" og satt i den gigantiske kabelen. Tok meg en burger og etter 20-30 minutter ut på veien igjen.

Turen fra Tronheim til Tromsø var gøy. Ved hver forbikjøring undret jeg over hva folk tenkte da jeg fløy forbi dem. Det var så enkelt, og føltes likevel så sikkert. Bilen satt som limt til asfalten.

Tok en overnatting i Mo i Rana for å ikke bli for sliten. Narvik-området var et mareritt pga. støvete og langsomt veiarbeid (bilen ble skitten!!!). Men jeg ankom Tromsø en time før estimated arrival-time.

Nå har jeg eid bilen i ganske nøyaktig 48 timer, og jeg må si at den overgår mine forventninger. Den en superlekker, råsterk, høyteknologisk og utrolig komfortabel å kjøre. Skal jeg nevne noen "minus" så kommer jeg bare på 2 1: Litt uvant å ikke ha vindusviskere bak (måtte dra microfiberkluten over ruta i morges pga. dugg) Edit: Takk for tipset o.b.lix!, og litt lite plass i kupeen til å gjemme unna ting og tang. Men så har jeg ikke kjøpt midtkonsollen så det er vel min egen skyld. Til alle som har bestilt, men ikke har fått levering: Ikke bekymre dere for alle "skrekk-historiene" her inne. Bilen er kanon.

Vel, vel. Takk Tesla for en fantastisk bil. Og takk elbilforum for et supert sted å lese seg opp om erfaringer, tips, råd og inspirasjon! Jeg kommer til å fortsette å følge trådene her inne

Hvordan kjennes det etter en uke med 70D? Noe å tilføre det som tidligere er beskrevet?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

lunitiks

Sitat fra: Toonster på tirsdag 01. september 2015, klokken 09:54
Hvordan kjennes det etter en uke med 70D? Noe å tilføre det som tidligere er beskrevet?

Hehe. Jeg er bare et stort glis. Fryktelig imponert og fornøyd over denne bilen, som forresten går som en kule.

Har brukt tiden frem til nå til å "fikle" med touchscreen-innstilingene. I går satt jeg opp endel nye favorittkanaler i Rdio og TuneIn, samt etablerte parkeringsplassen min hjemme som "HOME" i navigasjonssystemet, og p-plassen på jobb som "WORK". Endret også dome-lightinnstillingene (interiørlys) til automatisk. (PS: Fy f... så sexy bilen er med dome-lightsene på når man går fra bilen.)

Voksen som Teslas detailere hadde påført før levering holder fortsatt godt. Nydelig "beading" fra regnet i morges. Tenker å ta bilen med til selvvasken før helga. Har kjøpt 2 bøtter m/grit guard, felgrengjøring, masse microfiber, Surfex HD, RainX og Autoglyms latmannsvoks "Aqua Wax". Første gang jeg har gledet meg til bilvask!

Innser mer og mer at jeg har truffet 110% når det gjelder valg av bil.

GLED DERE!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


StevenE

For en fantastisk bil vår Tesla S85D er! Har skrevet denne teksten i de siste 3 måneder, men trodde det kunne være fint å publisere den også en gang :-)

På torsdag 18 juni var det endelig tid for oss å hente vår bil. Det skulle egentlig skjer på den 19. men DS tok kontakt med oss at bilen skulle bli ferdig allerede på torsdag den 18.
Jeg vil gjerne beskrive historien vårt på Engelsk, da jeg kan forklare meg bedre på dette språket enn på Norsk pluss at flere (også ikke-norske) kan forstår teksten.

We (me and my wife) bought a Tesla for a couple of different reasons:
For one there is a near friend that ordered a Tesla Model S at pre-order level, but passed away before he could pick up his. So in a way we honour his choice for Tesla and bought one ourselves.
Secondary our Tesla is a reincarnation of a car that we had to sell not so long ago. We called that car TIM. He broke down a lot and was therefore unreliable. We 'reincarnated' TIM into the Tesla. The logo of the old car is in our Tesla.
We named our Tesla: TIM - or: The Incredible Machine. Recently we figured out that TIM or The Incredible Machine also stands for an old videogame on the Commodore and PC.
We got no clue whether our car is a male or a female. We tend to say that cars are babes.. and therefore female. The old TIM had a thing for pulling trailers and an exhaust. The New TIM has none of both. But TIM was a guy. So either the new TIM is a guy, a girl.. or simply a powerfull machine.
Third: We want to be more with nature and take care of our planet. And what better car can one drive than a Tesla Model S.. or rather in general: an electric vehicle.. that will be so silent so that you can enjoy the nature and everything that mother earth has to offer around you.
Fourth: We want to relax and enjoy our time travelling more than we did previously with our racing Mitsubishi, in a peacefully quiet reliably car with a good sound system.
Fifth: We want to show that - even if you do not have millions in your bank account - you can still achieve a goal or a dream. So if you really put your mindset to it you can get yourself a Tesla Model S.
We are no millionaires, we do not work in the oil industry, but we still managed to somehow get everything sorted so that we can have a Tesla Model S  for driving.
Sixth: We wanted to be able to visit our family more often (family in The Netherlands, Germany and England) and what is better than to do this with a Tesla with a high security rating and the chance of breakdowns being much lower than a 12+ years old car.

So yes we managed. On thursday evening .. our car arrived in Norway at Drammen. Our DS was able to register it straight away as soon as it was registered at the motor vehicle register of Norway.
So I knew already by friday morning (a week before delivery) what the registration number would be. EL59908. Strange to get a number that is below the symbolic EL60000 (the 50.000th Electric Vehicle on Norwegian roads).
This is simply because they get a certain range of numbers everytime they request it at the motor vehicle registration office. So he had still 'old' unused numbers laying around to be used.
We paid our share of the invoice and shortly after signing documents (digitally) our bank also transfered their portion. From that moment onwards we took nearly every day a drive to check at the Tesla Motors Store to see if they maybe already had received our car.

On Tuesday the 16th we drove again past the shop and spotted a car that could possibly be ours. A blue one! I checked the documents in the window screen. Oh YES!! this chassis number was the same as in our documentation! This is our Tesla.
On Wednesday I got contacted by our DS by email that they had managed to get the car ready already for Thursday instead of Friday and if I was interested to get the car earlier. We of course called back straight away to confirm the deal.

Our delivery was fantastic. We had our own camera team with us to get it all documented (hopefully I will be able to produce something for youtube in the near future.
After meeting up with our DS in person (Martin at Tesla Stavanger) we were been brought to our Tesla on display in the garage of Tesla. It was put on display with spotlights and being charged.
We inspected the car and got a lot of extra questions answered. We inspected the car mainly on scratches as everything else can be checked later. We neither needed a show around as we have seen the videos countless of times as well as being well-informed Tesla ambassadors for the last two years. Besides..if you have seen everything produced by Bjørn Nyland, you pretty much know everything Tesla.
After signing some documents we were allowed to leave the garage driving our own car! WOW! Fantastic! Finally! We have test driven so many cars and now we were finally going to drive our own! Have our own!
Above ground we made some pictures of the new car, the old car and us with DS Martin. Than we said our goodbyes and drove off enjoying our new ride.
What a fantastic new car. It is even better than we could imagine. The S85D is way firmer and more silent on the road than the single motor variant.

Now, after nearly 3 months driving experience, we feel we never want to go back to fuel driven vehicles, even though we still have one in our possession. Our Mitsubishi Galant named Metal Gaiden is still having fights with our new TIM on Facebook, heavily pointing out each others' advantages and mainly disadvantages. So we most likely will be buying a second electric car in the near future.
Whenever I am forced to drive an ICE (such as Metal Gaiden, but also the cars at my work or those of family members) I keep clicking the blinkers to start the car, forgetting the clutch, forgetting to gear up or down and more silly mistakes. Back in TIM I of course grab for a gearstick in an empty space...

The day after our delivery we moved within Norway and were amazed about how much really fits in a Tesla. The two weeks after I had to work and commute between our new home and my work in Sandnes. After that we went for a holiday to Gøteborg in Sweden and took a few Nimber tasks with. We did the same in a trip to Oslo. And we also had a trip to The Netherlands and back. So in the first month we easily reached the 8000km. Now after nearly three months of driving we have made a total of 14.000 km. So I already booked a service for our car by December as we will soon hit the 20.000 km.

Watt usage is still a discussion point between the two of us. My wife can somehow save more power than I can. She makes it a video game of how low can you go. :-) I am still trying to find the most optimal way of getting it down while getting to work in time. Usually it ends up being fast at work at high usage and taking it easier on my way back home.

We already had some damage, I managed to hurt TIM by hitting the door 'softly' into a stone. Luckily only a bit of the paint and not all the way to the metal. Bigger damage from someone who backed their car into ours on an IKEA parking place while I was charging and shopping. A nice person wrote down the numberplates of the person damaging ours, so we have gotten it all sorted and Tesla and a firm in Stavanger fixed the car again, including my own damage.

Tesla gives good service, always try their best of getting a moment to look over the car or book in an appointment soonest.

We are happy we got our Tesla with double chargers installed. We often have had use for it, for example for the time I worked in Sandnes and had no way of charging at home or at work, so it was charging on type2 chargers at Tesla Stavanger at 110km/h. Also useful elsewhere in Europe.

The so called 'Kirkebo' adapter set, is very handy. We use it often / nearly daily.

I use adaptive cruise control a lot, but mainly on the motorway (e39 etc), not so much on very twisty roads. Love it, but you can never trust 100% on it to stop for you, so always have your foot near the break pedal.

We simply love our TIM. We are TOCN members and gladly meet other Tesla Owners. We are also always helpful to tell non-EV people about our car and EV experiences.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

RunnerM5

Brukte min 2. time som ny tms eier på verkstedet på grorud da de på fabrikk ikke hadde plugget i venstre baklykt skikkelig,noe som medførte at baklyset/blinklyset ikke funket skikkelig på min første tur fra pick up i drammen til oslo. Klargjørerne i Drammen må ha drukket litt av spylevesken denne dagen tror jeg... Flott bil og jeg er godt fornøyd nå etter første 100 mil men kjenner det plager meg litt disse sekt tendensene som følger bilmerket. Alt skal liksom forsvares på tørre møkka.

Gikk fra 8 bmw på rad til tesla,og kjenner jeg angrer sånn passe...håper det blir bedre etter hvert☺

+ kjøreglede,design,ligger bra på veien
÷ kjipe seter med elendig skinnkvalitet,dårlig lakk
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

ksandal

Sitat fra: RunnerM5 på søndag 11. oktober 2015, klokken 22:01
Brukte min 2. time som ny tms eier på verkstedet på grorud da de på fabrikk ikke hadde plugget i venstre baklykt skikkelig,noe som medførte at baklyset/blinklyset ikke funket skikkelig på min første tur fra pick up i drammen til oslo. Klargjørerne i Drammen må ha drukket litt av spylevesken denne dagen tror jeg... Flott bil og jeg er godt fornøyd nå etter første 100 mil men kjenner det plager meg litt disse sekt tendensene som følger bilmerket. Alt skal liksom forsvares på tørre møkka.

Gikk fra 8 bmw på rad til tesla,og kjenner jeg angrer sånn passe...håper det blir bedre etter hvert☺

+ kjøreglede,design,ligger bra på veien
÷ kjipe seter med elendig skinnkvalitet,dårlig lakk

Det blir bedre etterhvert.. spesielt hver mnd du finner ut at du har brukt 200kr i strøm istedet for 3000kr i drivstoff :-)
jeg også byttet fra en lang årrekke med BMW premium segment, men Tesla er på vei inn i det segmentet for fult.. de må bare ha seg et par kurs i seter og pakninger først he he..  love my car :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

RaBalder

Sitat fra: RunnerM5 på søndag 11. oktober 2015, klokken 22:01
Brukte min 2. time som ny tms eier på verkstedet på grorud da de på fabrikk ikke hadde plugget i venstre baklykt skikkelig,noe som medførte at baklyset/blinklyset ikke funket skikkelig på min første tur fra pick up i drammen til oslo. Klargjørerne i Drammen må ha drukket litt av spylevesken denne dagen tror jeg... Flott bil og jeg er godt fornøyd nå etter første 100 mil men kjenner det plager meg litt disse sekt tendensene som følger bilmerket. Alt skal liksom forsvares på tørre møkka.

Gikk fra 8 bmw på rad til tesla,og kjenner jeg angrer sånn passe...håper det blir bedre etter hvert☺

+ kjøreglede,design,ligger bra på veien
÷ kjipe seter med elendig skinnkvalitet,dårlig lakk
Bruk noen tusen på en ordentlig lakk-forsegling, så er det problemet ute av verden.

RunnerM5

Gjorde det men bilen var allerede full av riper fra "klargjøringen" til Tesla.
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

TeslaSvein63


RunnerM5

Sitat fra: FLK på fredag 16. oktober 2015, klokken 09:27
Sitat fra: RunnerM5 på søndag 11. oktober 2015, klokken 22:01
Brukte min 2. time som ny tms eier på verkstedet på grorud da de på fabrikk ikke hadde plugget i venstre baklykt skikkelig,noe som medførte at baklyset/blinklyset ikke funket skikkelig på min første tur fra pick up i drammen til oslo. Klargjørerne i Drammen må ha drukket litt av spylevesken denne dagen tror jeg... Flott bil og jeg er godt fornøyd nå etter første 100 mil men kjenner det plager meg litt disse sekt tendensene som følger bilmerket. Alt skal liksom forsvares på tørre møkka.

Gikk fra 8 bmw på rad til tesla,og kjenner jeg angrer sånn passe...håper det blir bedre etter hvert☺

+ kjøreglede,design,ligger bra på veien
÷ kjipe seter med elendig skinnkvalitet,dårlig lakk

Det blir bedre etterhvert.. spesielt hver mnd du finner ut at du har brukt 200kr i strøm istedet for 3000kr i drivstoff :-)
jeg også byttet fra en lang årrekke med BMW premium segment, men Tesla er på vei inn i det segmentet for fult.. de må bare ha seg et par kurs i seter og pakninger først he he..  love my car :-)

Hehe godt å høre at andre også ikke bare roper halleluja og ser forbi alle feilene og manglene.  Helt klart en veldig bra bil men virker noe uferdig,hadde den kostet 500 000 er det et virkelig kanonkjøp. Koster den 700-1000 000 må de tåle sammenlikning med alt av premium tyskere og der er tesla bak på mange områder men foran på en del.
Når man har muligheten er det utrolig moro å være med på "reisen" og som du sier er dette med el og lading noe helt nytt og vesentlig rimeligere enn kølbrennstoff.
Knekker tesla koden(e) på tingene som mangler så er premium tyskerne i virkelig trøbbel. Selv om jeg tror bmw kommer til å slå tesla hvis de kommer ut med en helelektrisk 5serie stasjonsvogn med xdrive. 
Spennende blir det, jeg koser meg i min tms så lenge
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

RunnerM5

2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA