Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Hentet min Mr. Insane i går.

Hmmmm

"I lost that loving feeling" siden desember, men fant den igjen i går.  ;D
Gjennomgangen gikk fort da da jeg ikke hadde så mange spm. Ingen problemer og finne eller sette fingern på.

Selv om Tesla i Drammen hadde mye å gjøre så fikk jeg god service av personalet. Snakket litt med dem og de sa at de hadde veldig lange dager, til 23-24 om kvelden for å få ut alle bilene. Dette merket jeg ikke på humøret dems. Heldigvis de er ferdig med dette kjøret i dag eller i morgen.

Måtte lade litt på SC i Lier. Tror SC i Lier har noen tynne kabler med lite effekt. Var 5 biler som ladet, fikk bare 30kW(ingen på B ladern).

Bilen...?
Den får magen til å brette seg rundt ryggsøylen og tankene kræsjer i bakhode så for å jobbe seg tilbake, der de hører hjemme med en bieffekt som stimulerer smile musklene så de grader. Ikke rart at Tesla sjåfører alltid smiler bak rattet.
Denne bilen kurerer dårlig humør og burte vært på blå resept.

PS. Denne bilen forblir på INSANE modus.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Davidsv

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 31. mars 2015, klokken 13:59
Denne bilen kurerer dårlig humør og burte vært på blå resept.
Den ER jo på blå resept :)
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

LFCH

Moro å lese. Etter tre uker er jeg fullstendig overbevist som Tesla-fan. Ungene elsker når jeg tar en "launch" i Insane-mode.

Men, jeg var spent på min kones reaksjon. Hun hater når jeg kjører en smule aggressivt, og er krystallklar hvis hun opplever at jeg kjører "rykkete".

Hun kjørte Tesla'en for første gang for noen dager siden, og etter en liten intro fra meg så var vi på motorveien. Jeg sa at hun måtte prøve å dra på litt, noe hun prøvde forsiktig. Etter et par forsøk med et skikkelig Tesla-smil rundt munnen så spurte jeg hvorfor i all verden hun plutselig kjørte så sakte. Svaret var: jeg må jo ned i hastighet så jeg kan gi på litt ekstra, hvorpå hun tro ned pedalen og gliste stort.

Selvfølgelig veldig glad for at hun fikk Tesla-følelsen. Eneste problem er at hun nå mener seg berettiget til å ta Tesla'en når hun skal på langtur. Jeg vil jo ikke bytte med Audi'en hennes!

PaalT

Da plukket vi opp vår andre Tesla i dag- demo kjørt P85. Vi er nå offisielt en el.bil familie. Tesla Drammen hadde veldig mye å gjøre men de var blide og service innstilte.

Vi har kjørt vår S85 siden Nov 2013 og er strålende fornøyd.  Med P85 så merket jeg et par store forskjeller!

1. Bremsene var mye mer presise og de tok tak med minste pedalkraft.
2. Ingen Turbin lyd

Selvfølgelig er P85 kjappere og har oppgradert seter, men det overnevnte skilte seg ut. Godt at DU skal byttes snart på S85.

Konklusjon: strålende fornøyd med to stk Tesla'er i garasjen.

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

evneveik

Da var ventetiden over for min del, bestilte en P85D dagen før prisstigning og igår kom julaften  ;D

Overlevering gikk greit. Fant merker etter fugleskitt på panelet foran panoramataket, vanskelig å se uten rette lysforhold, men de bytter det ved første anledning  :)

Ellers var bilen som forventet en drøm å kjøre, første halvtimen gikk for seg i rushtiden, så cruisecontrollen ble testet...herlig  :)

Fikk ikke anledning til å teste 0-100, men draget er merkbart uansett når man banker ned pedalen  ;D

Det jeg var mest spent på var next gen setene, de var etter min mening helt greie. Mulig de blir bedre etter litt finjustering, men jeg synes de kanskje var litt for smale i øvre del av rygg, føler jeg ikke kom helt nedi for å få full støtte ved aktiv kjøring.

Fikk forøvrig 245 dekk bak, trodde P85D ble levert med 265 bak ved kjøp av 21"?

SimenT

Hentet min P85D for noen dager siden. Synes finishen på interiøret har bedret seg flere hakk siden min tidligere S85 2013. Spesielt taket. Det svarte med alcantara var rålekkert. De små og store tingene hever opplevelsen. Akselerasjonen fra 0 er en fysisk opplevelse. Føles som tiden stopper opp et sekund eller to. En annen ting som overrasket med positivt var at bilen leveres med 19" Michelin pilotsport 3, og ikke de dårlige goodyear rsa2 helårsdekkene!
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Thor2014

Sitat fra: evneveik på torsdag 09. april 2015, klokken 10:10
Da var ventetiden over for min del, bestilte en P85D dagen før prisstigning og igår kom julaften  ;D

Overlevering gikk greit. Fant merker etter fugleskitt på panelet foran panoramataket, vanskelig å se uten rette lysforhold, men de bytter det ved første anledning  :)

Ellers var bilen som forventet en drøm å kjøre, første halvtimen gikk for seg i rushtiden, så cruisecontrollen ble testet...herlig  :)

Fikk ikke anledning til å teste 0-100, men draget er merkbart uansett når man banker ned pedalen  ;D

Det jeg var mest spent på var next gen setene, de var etter min mening helt greie. Mulig de blir bedre etter litt finjustering, men jeg synes de kanskje var litt for smale i øvre del av rygg, føler jeg ikke kom helt nedi for å få full støtte ved aktiv kjøring.

Fikk forøvrig 245 dekk bak, trodde P85D ble levert med 265 bak ved kjøp av 21"?
Det kan du være glad for. 265 er dyre. Står i vognkortet hva som skal være der

evneveik

Sitat fra: Thor2014 på fredag 10. april 2015, klokken 13:17
Sitat fra: evneveik på torsdag 09. april 2015, klokken 10:10
Da var ventetiden over for min del, bestilte en P85D dagen før prisstigning og igår kom julaften  ;D

Overlevering gikk greit. Fant merker etter fugleskitt på panelet foran panoramataket, vanskelig å se uten rette lysforhold, men de bytter det ved første anledning  :)

Ellers var bilen som forventet en drøm å kjøre, første halvtimen gikk for seg i rushtiden, så cruisecontrollen ble testet...herlig  :)

Fikk ikke anledning til å teste 0-100, men draget er merkbart uansett når man banker ned pedalen  ;D

Det jeg var mest spent på var next gen setene, de var etter min mening helt greie. Mulig de blir bedre etter litt finjustering, men jeg synes de kanskje var litt for smale i øvre del av rygg, føler jeg ikke kom helt nedi for å få full støtte ved aktiv kjøring.

Fikk forøvrig 245 dekk bak, trodde P85D ble levert med 265 bak ved kjøp av 21"?
Det kan du være glad for. 265 er dyre. Står i vognkortet hva som skal være der

I vognkortet står det 265 bak med lasteindeks 101. Fordelen med 245 er pris og det gjør rotering mulig. 265 er mer visuelt og eventuelt litt ner grep, men trodde jeg hadde betalt for 245/265 oppsett. Oppdaget det ikke før jeg var kommet hjem, så rakk ikke å spørre ved overleveringen.

BMW850

Er helt overbevist at du får 265 om du ønsker det. Har nok bare skjedd en glipp.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Ah, kanskje flere har fått feil? Jeg er helt overbevist om at jeg har sett flere P85D med 21/245 bak, men det er på øyemål uten å lese på dekket.

RonnyØ

Det viktigste er at du får den breie felgen også! Ser faktisk lett forskjell på dem bakfra

AndreS

De har iallefall begynt å levere ut med 245 bak i usa også. Da går vel den brede felgen ut som valg og produksjonen blir mer strømlinjet...
I3 i bestilling

Nordtroms

[quote author=SimenT link=topic=8666.msg347420#msg347420 date=1428664226
En annen ting som overrasket med positivt var at bilen leveres med 19" Michelin pilotsport 3, og ikke de dårlige goodyear rsa2 helårsdekkene!
[/quote]

Jeg oppfatter slett ikke RSA dekkene som dårlige de sitter som limt og har en vanvittig slitestyrke. Kanskje ikke de beste på støy men ikke dårlige der heller :P
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

mecanica vergara

Sitat fra: Nordtroms på mandag 13. april 2015, klokken 12:35
[quote author=SimenT link=topic=8666.msg347420#msg347420 date=1428664226
En annen ting som overrasket med positivt var at bilen leveres med 19" Michelin pilotsport 3, og ikke de dårlige goodyear rsa2 helårsdekkene!

Jeg oppfatter slett ikke RSA dekkene som dårlige de sitter som limt og har en vanvittig slitestyrke. Kanskje ikke de beste på støy men ikke dårlige der heller :P
[/quote]Samme erfaringen her. Mulig an noen kjører en del nærmere grensene en meg, men nå er ikke akkurat model S en sportsbil heller. Kan noen av de som har dårlige erfaringer med rsa dekkene fortelle hva problemet er. Så vi andre er forberedt når vi havner i en sånn situasjon.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Øggen

Sitter litt for godt kanskje? Har et vanvittig høyt forbruk etter disse kom på. Likt med 22"felgene mine.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA