Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Philippo10

Hentet min bil idag, hadde den i 2 timer før den måtte på foliering i samme farge bare i matt. Skal til Sverige og Mo i Rana om ikke veldig lenge, da er det lettere for meg og gi en skikkelig tilbakemelding.

Men alt er så mye enklere med TMS merket med en gang også når jeg ble plukket opp av taxien at den var støyete.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Philippo10

#1321
Sitat fra: Pompel på torsdag 27. november 2014, klokken 20:54
Sitat fra: Leif1 på torsdag 27. november 2014, klokken 12:12
Bare husk å skifte fra "instant" til "average" på den. Instant er bare tøys.
Default her er omvendt av hva den burde være.


Takk for tips om å skifte til average. NÅ ga den litt mer mening og jeg fikk litt mer ut av denne appen :)

Har også endret fra rated til typical range. Den ga også mye mer mening enn hva den var stilt inn på.

Har ikke hat bilen lenge, men synes Rated er veldig greit, som viser gj.snittlig laveste forbruk og motsatt med typical, har kun fått kjørt en hel dag med bilen etter jeg fikk den tilbake fra foliering. Synes hverfall det virker ganske greit og ha kontroll over totale ledig kapasitet.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Muppoks

Var og hentet ny bil i Drammen for en uke siden. Svært god mottakelse og fin og rolig gjennomgang av funksjoner mm. Hadde lest meg opp på forhånd samt sett en masse på YouTube, men fint å få en gjennomgang allikevel. Hadde prøvekjørt i 2 timer i sommer så jeg visste hva som ventet meg. Følelsen av å sette seg inn i min egen bil og kjøre kan nesten ikke beskrives. Turen gikk til Oslo for dekkbytte. Bilen kjentes veldig fin og jeg følte at jeg bare fløy innover E18. På med piggfrie vinterdekk og kursen ble satt hjem mot Horten. Satte til lading på 32A blå kontakt hjemme. Samme kveld fikk jeg tilgang til bilen via Appen. Neste dag satte jeg på forvarming - fantastisk å komme ut i sååå varm bil. Turen gikk via Bastøfergen og til Nordby-senteret. På vei hjem ville jeg prøve SuperCharger på Solli. Dette gikk uten problem og bare fint med en liten pause på turen. Snittforbruket mitt så langt er 210 wh/km. Etter en uke med bilen kan jeg bare se meg meget fornøyd. Synes det var lett å lære/venne seg til alle funksjoner.

B_Tesla

Gratulerer med bil. Jeg håpte også på 190-210 Wh/km, men med småkjøring har det blitt nær 280-300. Men gir seg nok når jeg må bytte første sett bakdekk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Asarin

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 04. desember 2014, klokken 14:23
Gratulerer med bil. Jeg håpte også på 190-210 Wh/km, men med småkjøring har det blitt nær 280-300. Men gir seg nok når jeg må bytte første sett bakdekk.

Oi, 280-300? Tror jeg aldri har havnet på noe over 230 .. har Nokian-dekkene (19" Hakka) fra Tesla. Har ikke sjekket hvor mye luft, Tesla sa de hadde fylt dekkene normalt (sikker 45 psi da? .. muligens det er smart å gå opp til 48 ref. hva folk har sagt på forumet).

Tror jeg kjører mye snillere enn deg. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

sn0le

Sitat fra: Philippo10 på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:33
Har ikke hat bilen lenge, men synes Rated er veldig greit, som viser gj.snittlig laveste forbruk og motsatt med typical, har kun fått kjørt en hel dag med bilen etter jeg fikk den tilbake fra foliering. Synes hverfall det virker ganske greit og ha kontroll over totale ledig kapasitet.
Rated baserer seg på gjenværende kapasitet og et snittforbruk på ca 165Wh/km.
Typical baserer seg på et forbruk på 205Wh/km.

Så om man ser 250km rekkevidde igjen i displayet og bruker rated så må man kjøre som en pave for å klare 250km. (Kjøre som en prest holder ikke).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

B_Tesla

Har kommet meg ned på 160-170 på langkjøring iøsterdalen, men det har nok noe med hvordan bilen akselereres. Viser seg a man kan ha mye morro med Model S også innenfor loven. Det er jo faktisk 0 til 80 som virkelig er morsomt i denne bilen. Se hvordan de lokale heltene med sine bråkete "effek"tanlegg forsvinner i speilet ut av krysset.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

SA Lunde

Etter litt (MYE) vurdering frem å tilbake falt valget til slutt på en Model S. Vurderte frem og tilbake om man skulle ha ny, eller gå for brukt. Så i romjula ringte de fra Tesla på Alna. Ble enige om at jeg skulle sette opp en fiktiv bestilling med de tilvalg jeg ønsket så de kunne se hva de hadde. Dagen etter fikk jeg to meget gode tilbud. Hvor vi falt ned på en demokjørt 85 (faktisk den bilen vi prøvde). Deretter gikk ting fort. Banker ble ringt og biler ble flyttet. For bilen måtte hentes dagen etter. På selveste Nyttårsaften. Hadde jo i utgangspunktet planer, men de ble fort omrokkert. Bestilte togbilletter til meg og jr (4år).

31-12-14 Planen var utlevering kl 16. Fikk en telefon og endte med å ombestille togbilletter til første mulige. 2 lange timer kollektivt senere ble vi hentet på Drammen stasjon. Av hendelser under utlevering vil jeg nevne, champagne i frunk (var jo nyttårsaften må vite) tekstil matter var lagt i bagasjen og gummimatter i bilen (var jo sølete ute) jr fikk velge seg en caps (som nå blir vanskelig å få av igjen), sommerdekk blir transportert til dekkhotell her hjemme.

Nå var det på tide å komme seg til Hamar for nyttås middagen. Tror jeg felte ei lita tåre nårjeg kjørte den helt rene, blanke og nye bilen ut på en bløt og skitten E 18. Turen gikk fint med jr sovende i baksetet fra Oslo til Hamar. Model S vibrerer forsiktig i rattet når jeg så for mye på skjermen og var i ferd med å ufrivillig foreta filskifte. Den holdt også styr på fartsgrenser for meg. Men når vi var på tur inn i tunell klarte jeg ikke annet enn å gjøre som gutta med ferrari og lamborghini. Måtte ned med ruta og teste akselerasjon. Bare at jeg skulle høre på stillheten (bare nesten sant. For kalt til å åpne ruta :-P) Uansett meget fornøyd med service på Tesla, og med bilen de første 200 rekkeviddeangst frie km.

Eneste lille nedturen var at kursen på utekontakta mi av en idiotisk grunn er 10amp. Så det blir nok installert en 32 amp i garagen snart.
Elbilist siden 31.12.14

jkirkebo

Sitat fra: SA Lunde på torsdag 01. januar 2015, klokken 11:01
31-12-14 Planen var utlevering kl 16. Fikk en telefon og endte med å ombestille togbilletter til første mulige. 2 lange timer kollektivt senere ble vi hentet på Drammen stasjon.

Bare en kommentar; vanlige billetter til InterCity-togene er gyldige hele dagen. Man trenger altså ikke å ta den avgangen som står på billetten. Unntakene er MiniPris (som uansett ikke kan bookes om) og plassbilletter til Komfort-avdelingen. Det samme gjelder forøvrig lokaltogene, kun på fjerntog må man bruke angitt avgang (pga. plassreservering).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thor2014

Er rimelig stille i denne tråden.
Gleder meg til de første P85d kommer :)

TMX

I dag fikk jeg endelig oppfylt den store bildrømmen  :D
Jeg kjøpte en brukt Tesla Model S fra en veldig hyggelig kar i Tønsberg i dag. Bilen er en nydelig svart TMS 85 med det meste av ekstrautstyr, bilen er nesten ny og forrige eier kjøpte den ny i august 2014. Så jeg føltes ut som om jeg satt meg i en ny bil når jeg hentet den i dag  :)

Jeg bor i Oppegård så dagen i dag startet med at jeg tok toget til Tønsberg med mange sommerfugler i magen. Forrige eier hentet meg på stasjonen og vi dro rett hjem til han og så på bilen og begynte med papirarbeidet. Etter en meget hyggelig handel kunne jeg endelig sette meg bak rattet. Har kjørt en del TMS før, men hadde glemt hvor fantastisk bil det er. Herregud for en akselerasjon og samtidig fantastisk komfort. Bilen har HiFi pakka og lyden er bare RÅ!!! Jeg svevde hele veien hjem selv om værforholdene var dårlige. I Tønsberg regnet det masse helt fram til jeg skulle kjøre og det ble kaldere jo lenger nord jeg kom så det ble ganske glatt også. Bilen imponerer på vinterføre og kommer fram over alt uten problemer (hjelper sikkert litt at det er nye piggfrie vinterdekk på bilen). Har parkert bilen i garasjen nå med 24 km igjen på telleren, så det har blitt mye kjøring i dag  ;)
Glad for å endelig være medlem i Tesla menigheten   :)



TMX

Sitat fra: TMX på lørdag 10. januar 2015, klokken 22:08
I dag fikk jeg endelig oppfylt den store bildrømmen  :D
Jeg kjøpte en brukt Tesla Model S fra en veldig hyggelig kar i Tønsberg i dag. Bilen er en nydelig svart TMS 85 med det meste av ekstrautstyr, bilen er nesten ny og forrige eier kjøpte den ny i august 2014. Så jeg føltes ut som om jeg satt meg i en ny bil når jeg hentet den i dag  :)

Jeg bor i Oppegård så dagen i dag startet med at jeg tok toget til Tønsberg med mange sommerfugler i magen. Forrige eier hentet meg på stasjonen og vi dro rett hjem til han og så på bilen og begynte med papirarbeidet. Etter en meget hyggelig handel kunne jeg endelig sette meg bak rattet. Har kjørt en del TMS før, men hadde glemt hvor fantastisk bil det er. Herregud for en akselerasjon og samtidig fantastisk komfort. Bilen har HiFi pakka og lyden er bare RÅ!!! Jeg svevde hele veien hjem selv om værforholdene var dårlige. I Tønsberg regnet det masse helt fram til jeg skulle kjøre og det ble kaldere jo lenger nord jeg kom så det ble ganske glatt også. Bilen imponerer på vinterføre og kommer fram over alt uten problemer (hjelper sikkert litt at det er nye piggfrie vinterdekk på bilen). Har parkert bilen i garasjen nå med 24 km igjen på telleren, så det har blitt mye kjøring i dag  ;)
Glad for å endelig være medlem i Tesla menigheten   :)



PS: Grunnen til at forrige eier ville kvitte seg med denne skjønnheten var selvfølgelig fordi han ikke klarte å motstå å bestille en S85D. Gleder meg til å treffe han igjen og andre Telsa entusiaster på Tesla treff i framtiden  :D

TRM

Sitat fra: TMX på lørdag 10. januar 2015, klokken 22:12
Sitat fra: TMX på lørdag 10. januar 2015, klokken 22:08
I dag fikk jeg endelig oppfylt den store bildrømmen  :D
Jeg kjøpte en brukt Tesla Model S fra en veldig hyggelig kar i Tønsberg i dag. Bilen er en nydelig svart TMS 85 med det meste av ekstrautstyr, bilen er nesten ny og forrige eier kjøpte den ny i august 2014. Så jeg føltes ut som om jeg satt meg i en ny bil når jeg hentet den i dag  :)

Jeg bor i Oppegård så dagen i dag startet med at jeg tok toget til Tønsberg med mange sommerfugler i magen. Forrige eier hentet meg på stasjonen og vi dro rett hjem til han og så på bilen og begynte med papirarbeidet. Etter en meget hyggelig handel kunne jeg endelig sette meg bak rattet. Har kjørt en del TMS før, men hadde glemt hvor fantastisk bil det er. Herregud for en akselerasjon og samtidig fantastisk komfort. Bilen har HiFi pakka og lyden er bare RÅ!!! Jeg svevde hele veien hjem selv om værforholdene var dårlige. I Tønsberg regnet det masse helt fram til jeg skulle kjøre og det ble kaldere jo lenger nord jeg kom så det ble ganske glatt også. Bilen imponerer på vinterføre og kommer fram over alt uten problemer (hjelper sikkert litt at det er nye piggfrie vinterdekk på bilen). Har parkert bilen i garasjen nå med 24 km igjen på telleren, så det har blitt mye kjøring i dag  ;)
Glad for å endelig være medlem i Tesla menigheten   :)



PS: Grunnen til at forrige eier ville kvitte seg med denne skjønnheten var selvfølgelig fordi han ikke klarte å motstå å bestille en S85D. Gleder meg til å treffe han igjen og andre Telsa entusiaster på Tesla treff i framtiden  :D
Grattis, og velkommen inn i menigheten! ☺
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

asbjorno

Fikk min (brukte) P85 overlevert på fredag. Valget stod mellom ny S85 med autopilot, og brukt P85, og da ble til slutt ekstra hestekrefter prioritert.

Måtte lade før turen gikk sørover fra Trondheim til Dombås.
Visste at supercharging var raskt, men ikke SÅ raskt. Bilen var ekstremt komfortabel å kjøre, uten at jeg har enormt mye sammenligning siden det er min første bil (har vært prinsipielt imot å kjøpe bensinbil).

Har hatt flere pasasjerer i helga som ikke har vært i en Tesla før, og en av dem mistenker jeg nå ville kjøpe egen.
På søndag kom versjon 6.1 av firmware, og plutsetlig ble en perfekt bil enda bedre.
Har kjørt helt ned til Lillehammer og så opp igjen til Trondheim. Ser veldig fram til flere langturer.
Sølvgrå P85 2013 med alt minus dobellader og barneseter

satheesh.net

Jeg håper de som får utlevert D i disse dager kommer med noen velvalgte ord. (For øvrig alle andre også...) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA