Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

Leo

Noen her som har brukt hurtiglader i Aksdal? Eller vet om den er blitt oppdatert for Soul?
Har sendt mail til Haugaland Kraft, men tror ikke de forstod spørsmålet helt. Skal en tur til helga og hadde vært greit å vite om denne fungerer.

LMOR

Tror ikke det har skjedd noe nytt i Aksdal. Siste ryktet som jeg leste sa Q1-2015.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Leo


LMOR

Sitat fra: Leo på mandag 01. desember 2014, klokken 09:58
Testet igår, og fungerte både tur/retur :)
Jeg misforstod også, eller tenkte feil. Du kunne selvfølgelig bruke den kabelen som var der, trengte bare ny software...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Leo

Stemmer, Soul har Chademo - men var problemer med kommunikasjon mellom bil og lader (software) jeg tenkte på ja :)

edyrli

Sitat fra: Rapid på søndag 23. november 2014, klokken 19:58
Der kom det jammen en mail fra GK som lover lading på Helleland mot slutten av Desember. Bra :D

Ser på facebook siden til Grønn Kontakt at det ikke blir noe lading på helleland i 2014..
Grønn Kontakt:
Helleland vil dessverre ikke kunne brukes i julen. Ny trafo leveres 26.01. så etter det bør det gå fort.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Blip

#51
Kjørte forbi Helleland (Ben's) 23. desember, men det var ikke antydning til arbeid med hurtiglder. Jeg antar den må plasseres rett ved trafo-kiosken som står ved brua til Birkeland (rett nord for Bens').

Edit: Hva gjør Aksdal i denne tråden? Sist jeg sjekka lå Æks. nord for Stavanger...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Kjelli

Arggh. Hadde virkelig hatt behov for lader på Helleland nå i romjula. Får satse på tesla på Forus, og får håpe for en gangs skyld at ikke alle laderene er blokkert av biler som skal på service :( er vel bare to av laderene som er 22kw.

zbk

Helleland venter på ny trafo som er forsinket. Tror siste prognose va at den kommer i slutten av januar og at ladestasjonen burde komme ganske fort etter det.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Kjelli

Da får vi bare vente :-) krysser fingrene for at laderene ikke settes opp på bensinstasjon tomten. Er sykt med biler og veldig trangt der veldig ofte, spe SF ielt i helgene. På Bens cafe tomta er det derimot alltid plass.

edyrli

Siste epost fra Grønn kontakt sier helleland kommer mars/april 2015...
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

K S

Sitat fra: edyrli på fredag 02. januar 2015, klokken 19:58
Siste epost fra Grønn kontakt sier helleland kommer mars/april 2015...

:-(

Noen som vet når Kiwi Ålgård åpner? Ladestasjonen står på plass, men innpakket.

Rapid

Sitat fra: edyrli på fredag 02. januar 2015, klokken 19:58
Siste epost fra Grønn kontakt sier helleland kommer mars/april 2015...

GK har dessverre ikke kontroll på fremdriften. Det blir nok sommer før denne er på plass. Og da klarer jeg meg fint uten 8)  Det er nå på vinteren det hadde vært ok med litt påfyll halvvegs.

Forresten så hadde det vært like ok med noen semihurtige på 22 Kw tilgjengelige langs strekningen. Ålgård, Vikeså, Moi, Sira.

Sandnes - Flekkefjord er 11 mil. Ladebehov undervegs blir lett av type nødlading.

Blip

Det spørs hvor du kommer fra... Når jeg kjører fra Kristiansand, må jeg i praksis ha 100% ut fra Flekkefjord for å komme fram til Sandnes. Problemet er at hurtigladeren avbryter ved ca 80, og resten må 'toppes' på flekkefjord sykehus. Denne siste 20%-delen er den som tar lengst tid...

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

knutgrr

Enig i at Flekkefjord - Sandnes/Stavanger er litt stress den halvdelen av året med dårligst vær.
Før hurtigladere nær Egersund og Ålgård er på plass, anbefaler jeg sakte-lading i støpslene hos Coop Extra Ålgård mens man kjøper en kaffi etc. Det kan være en god investering mtp. blodtrykket innover på motorveien mot Stavanger.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA