Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

Careka

http://www.dinside.no/930145/her-kan-alle-betale-for-lading-av-elbil

Dette begynner å ligne på noe,  bruke vanlige kort, og hvis også prisen blir OK,  så blir dette bra.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Rapid

#31
Etter direktekontakt med Grønn Kontakt så meldes det at laderen på Helleland kanskje kommer første halvår 2015. Utroolig skuffende.

knutgrr

I alle dager...
Den var jo lovet først i juni, så i august... 2014!!

Skandale.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

edyrli

Ja det var dårlig. Denne laderen kunne jeg fått god bruk for.

14 juli i år fikk jeg dette svare fra Grønn kontakt:
Laderen på Helleland vil være klar til bruk i begynnelsen av september :)
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Kjelli

Ånei, jeg hadde trengt laderen på Helleland operativ før vinteren kommer :(

Kjell

edyrli

Noen som vet noe mer om Helleland? Håper ikke det drøyer for langt ut i 2015.
Kjørte sørover i helga, men med tung motvind og 7-8 grader kom jeg fram iskald etter 90km med tilnærmet tomt batteri. Siste 5 km indikerte bilen 0 km igjen og skilpadda hadde lyst i ca 3 km.
Blir nok diesel kjøring i vinter fram til Helleland blir operativ.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

odahle

Noen som har hørt noe om hurtigladeren i Aksdal? Er denne oppdatert til å ta imot type2 (combo/ccs) nå? (Jeg er klar over at dette blir nordover fra Stavanger, men tenkte jeg skulle sjekke uansett).
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

zbk

Sitat fra: odahle på onsdag 19. november 2014, klokken 11:43
Noen som har hørt noe om hurtigladeren i Aksdal? Er denne oppdatert til å ta imot type2 (combo/ccs) nå? (Jeg er klar over at dette blir nordover fra Stavanger, men tenkte jeg skulle sjekke uansett).

Hadde kontakt med Aksdal Senter for to uker siden. Svaret da var at Haugaland Kraft sier den skal oppgraderes til flere typer lading i løpet av 1.kvartal 2015.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

odahle

Sitat fra: zbk på onsdag 19. november 2014, klokken 12:21
Sitat fra: odahle på onsdag 19. november 2014, klokken 11:43
Noen som har hørt noe om hurtigladeren i Aksdal? Er denne oppdatert til å ta imot type2 (combo/ccs) nå? (Jeg er klar over at dette blir nordover fra Stavanger, men tenkte jeg skulle sjekke uansett).

Hadde kontakt med Aksdal Senter for to uker siden. Svaret da var at Haugaland Kraft sier den skal oppgraderes til flere typer lading i løpet av 1.kvartal 2015.
Utsettelse på utsettelse med andre ord. Jeg sjekket med Haugaland Kraft både i juni og september, begge gangene var svaret "i løpet av 2014". Kjedelig sak, den hadde vært gull verdt for meg som kjører Sola-Haugesund. Bilen klarer det fint, men det er veldig kjedelig å komme frem med 10-20% batteri uten mulighet for rask topping.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Rapid

Sitat fra: edyrli på onsdag 19. november 2014, klokken 08:33
Noen som vet noe mer om Helleland? Håper ikke det drøyer for langt ut i 2015.

Jeg hadde pølsestopp med fossilen på Helleland i helgen. Ungene trener til ladestopp  ;)   Jeg tok en tur rundt lokalene, men det var dessverre ikke antydning til noe som kunne minne om fremtidige lademuligheter. Veldig synd at dette strekket i praksis er umulig å gjennomføre senhøst og vinter.

Egentlig så hadde det vært ganske OK med en semihurtig 22kW på Moi (Kiwi) og en på Vikeså. Litt påfyllsmuligheter i tille en feilberegner litt.

Rapid

Der kom det jammen en mail fra GK som lover lading på Helleland mot slutten av Desember. Bra :D

Kjelli

Jeg og så det. Kjempebra. Denne vil bli flittig brukt av oss :)

rene

@Rapid hadde det ikke vært bedre med en (2x) 22kW på Coop på Moi istedenfor Kiwi? Synes det er veldig trangt akkurat der med Kiwi/bensinstasjonen rett ved E39, og det koster vel kanskje 30 sekunder ekstra å kjøre til Coop som ligger 100 meter fra motorveien.

Rapid


rene

Aner absolutt ingenting om noen av dem da jeg ikke har behovet, men siden du brukte ordene "hadde vært ganske OK" så antar jeg at ingenting er spikret. Kiwi-dealen skulle vel ikke levere AC, men DC via Chademo?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA