Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere langs E39 sørover fra Stavanger

Startet av executive, mandag 05. august 2013, klokken 17:48

« forrige - neste »

knutgrr

Nu er vel påske over. Noen lokale helter som kan bekrefte drift av hurtigladere?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

knutgrr

Hvis noen ikke har fått det med seg i de andre trådene, er altså flekkefjord åpen nå.
Uvisst hva som skjer på Helleland/Egersund.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

odahle

Mulig jeg kanskje skulle opprettet en egen tråd. Men jeg lurer på om noen har informasjon når det gjelder TYPE2/Combo utbygging i fylket? Jeg savner virkelig en slik tilgjengelig mot nordfylket. Jeg vet Lyse skal oppdatere sine hurtigladere i løpet av året, men ellers virker det utrolig stille. Den hurtigladeren som skulle settes opp ved Amanda Storsenter i Haugesund drøyer virkelig.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

odahle

Fikk forøvrig svar fra Haugaland Kraft. De har planer om å bygge ut deres nåværende hurtigladestasjon i Aksdal i løpet av 2014.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

pberg

Hmm. Da har de endret svar i det siste. Jeg fikk som svar at de ikke hadde noen planer om å tilby combo.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

DeadLock

#21
Heisann..

Var innom Åsen Hurtiglader tidligere i ettermiddag, og der var jammen Combo-laderen operativ. :)

En Peugeot Partner Electric ladet med CHAdeMO uten problemer.

Oppdatering 11.07.2014: Ladet min samboers e-Up! på Combo uten problemer. :)

Ser at AC + CHAdeMO eller AC + Combo går an samtidig.

Her er bilde av en stolt dame som hurtlglader for første gang: VW e-UP! hurtiglades

Spre det gode budskap. :)

Mvh,
Thomas.
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke.
2019 Model 3 LR - Pearl White.
TOCN Signaturmedlem

odahle

Sitat fra: DeadLock på torsdag 10. juli 2014, klokken 19:59
Heisann..

Var innom Åsen Hurtiglader tidligere i ettermiddag, og der var jammen Combo-laderen operativ. :)

En Peugeot Partner Electric ladet med CHAdeMO uten problemer.

Oppdatering 11.07.2014: Ladet min samboers e-Up! på Combo uten problemer. :)

Ser at AC + CHAdeMO eller AC + Combo går an samtidig.

Her er bilde av en stolt dame som hurtlglader for første gang: VW e-UP! hurtiglades

Spre det gode budskap. :)

Mvh,
Thomas.
Gode nyheter. Da må jeg nesten ut å sjekke om Randaberg også er operativ for Combo. Det hadde vært nydelig!
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Sandpusher

Sitat
Gode nyheter. Da må jeg nesten ut å sjekke om Randaberg også er operativ for Combo. Det hadde vært nydelig!

Kan bekrefte at Randaberg er operativ, testet den på søndag. Gratis foreløbig og fungerte utmerket!
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Careka

fikk vår nye E-up i går.  og må si at jo mer eg lese jo mer forvirra blir eg.
Hva slags kontakter jeg kan bruke for å lade vår E-up. ?
Hva heter disse. ?
Så skal jeg ta turen til Helleland og sjekke om laderen er oppe å går der nå.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Careka på onsdag 06. august 2014, klokken 07:48
fikk vår nye E-up i går.  og må si at jo mer eg lese jo mer forvirra blir eg.
Hva slags kontakter jeg kan bruke for å lade vår E-up. ?
Hva heter disse. ?
Så skal jeg ta turen til Helleland og sjekke om laderen er oppe å går der nå.

e-UP:

Vanlig lading: vanlig hjemmekontakt (schucko) eller type 2 (Mennekes).
Hurtiglading: CCS (combined charging system) som ser ut som type 2 med to ekstra pinner under.

Kjelli

Sitat fra: Careka på onsdag 06. august 2014, klokken 07:48
fikk vår nye E-up i går.  og må si at jo mer eg lese jo mer forvirra blir eg.
Hva slags kontakter jeg kan bruke for å lade vår E-up. ?
Hva heter disse. ?
Så skal jeg ta turen til Helleland og sjekke om laderen er oppe å går der nå.

Hvis det er grønn kontakt sin lader du mener så er den ikke operativ på Helleland.


Careka

E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

Rapid

Det er noe graving på gang på Helleland. Planen var vel å ha den oppegående i løpet av august. Tror ikke de klarer det :P

Tipper vi ser oktober - november før noe virker der. Som vanlig preges ladeubyggingen av forsinkelser.

odahle

Informasjon mot nord-fylket: Haugaland Kraft har fortsatt ikke satt noen dato for oppdatering av sin lader i Aksdal. Rimelig elendig at det fortsatt bare finnes en hurtiglader i/rundt Haugesund, som ikke engang dekker alle typene.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA