Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjetting til TMS

Startet av peskareta, torsdag 01. august 2013, klokken 14:03

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: Øggen på tirsdag 27. januar 2015, klokken 17:15
Om du har Polar felger så fikk du med egne bolter til disse felgene, og ja, de er større desverre.
Nei, jeg kjører på de samme bolten på Polarene, 19 tomere, hvis ikke fikk jeg ikke tilbake standard boltene...

Olatho

Sitat fra: bjoris på tirsdag 27. januar 2015, klokken 16:29
Løfter denne og mitt spørsmål, er det noen som har K-summit og hva kjøper en ekstra for å få dem innpå standardmutrene, mener jeg har lest at en må ha en overgang, men iflg Mekonomen så fulgte dette med, men ingen av dem passer.

Spørsmål 1, jeg har Polar felger og det ser unektelig ut som at det blir dårlig plass i bolthullet på felgen til en muffe som er større enn de som følger med, det går akkurat inn i hullet på felgen, men er altså for små til å gripe over bolten...

Hmmm, ser ut til at jeg bare må bytte til slike Thule SUV kjettinger, men Summit er vel de beste? Iallefall dyreste så skulle gjerne beholdt dem, men iflg Mekonomen i Hgsd selger de bare disse andre nå til Tesla. De har søkt hjelp fra leverandør som da sier at det SKAL passe, smart...
Har K-summit, kjøpt på BilXtra på Alnabru før jul, og det fulgte med en pose med 5(?) forskjellige fester til hjulbolten.
Ba ikke om noe spesielt da jeg kjøpte dem, men det er jo mulig at de har endra på hva som følger med som standard.

Cirion

Når jeg kjøpte mine KSummit, måtte jeg også kjøpe boltadapter. Bruker orginalfelg og bolt. 21mm mener jeg boltadapteret var...
https://www.etrailer.com/Accessories-and-Parts/Thule/TH0223021MM.html
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

erlanddf

2014 P85+

Bushy

Var innom tesla idag for å høre om kjetting. Ser ut som de billig vaier greiene har dem kutta ut. Hadde bare disse nå
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-wheels-tires-and-tire-covers/products/model-s-snow-chain-trak-sport

3000kr noen som har erfaring på disse da?
Føler meg litt sikrere med å handle direkte fra tesla om noe skulle gå galt ... Kommer vel ikke langt læll. Men da er da alt handlet fra en plass
S75D sept. 17

Bjoris

Hva tenker dere om behovet for kjetting når en har Awd? Bytter bil nå og lurer på om jeg skal selge summitene, har enda ikke fått adaptersett så de er ubrukte...

Bushy

Har awd. Men for min grunn. Har jeg en stygg bakke opp fra hytta. Som kan være speilblank å bratt. Ser for meg å bruke dem preventivt opp her. Siden det blir fort dyrere å skli ut. Maange biler som har seilet baklengs der før...
Men kjenner jeg meg selv rett. Må jeg vel prøve først allikevel
S75D sept. 17

Lynet

Forskjellen på 2WD og 4WD er at kommer mye lengre med 4WD får du sitter fast eller segler baklengs..........
Du bremser ikke bedre med 4WD når du segler baklengs ned bakken du ikke kom opp, men mye lengre opp enn med 2WD ???
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bjoris

Tenker jeg beholder dem for nettopp de tilfellene jeg skal ned en isete bakke...

Sjøhyene

Sitat fra: erlanddf på onsdag 18. november 2015, klokken 13:55
Tilbud hos Sykkelboden (av alle steder) på Thule CL-10 105. Bestilte selv der nå.
http://sykkelboden.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=69056&WebSiteMapNodeID=1004005

Da slo jeg til på disse jeg og. Billig forsikring syns jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

christianhau

Noen som har testet Michelin Easy Grip?

peik

De har da hurtigkjetting både hos Biltema, Torshov bilrekvisita og på bensinstasjoner. Kan skrive under på at man kan få behov for kjetting selv med AWD og vinterdekk...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Fastlane83

Hvordan blir det med innerskjermene når dere bruker kjetting? Framhjulene min tar litt i innerskjermen når jeg rygger, dette er uten kjetting. Ser for meg litt slitte innerskjermen hvis jeg legger på kjetting. Er ikke akkurat mye klaring der framme
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Nuvolari

Sitat fra: Fastlane83 på torsdag 26. november 2015, klokken 09:26
Hvordan blir det med innerskjermene når dere bruker kjetting? Framhjulene min tar litt i innerskjermen når jeg rygger, dette er uten kjetting. Ser for meg litt slitte innerskjermen hvis jeg legger på kjetting. Er ikke akkurat mye klaring der framme

Du bruker ikke kjetting på forhjulene.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 19. november 2013, klokken 17:34
Sitat fra: D.O på tirsdag 19. november 2013, klokken 17:13
Så ut som en hillbilly Tesla, med 12" hjul. Fungerer sikkert men morsomt utseende  :)

Hehe, utseende legger jeg ikke mye vekt på når det gjelder kjetting nei ;)

Vil tro det ser dummere ut å stå på tvers nederst i en bakke enn å ha på ikke-moteriktige kjettinger...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA