Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Leaf_2014, tirsdag 16. juli 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Jeg fatter ikke hvorfor Clas og Biltema ++ lager alle adapterene med 1,5-kvadrat kabel >:(
Det hadde kostet dem nada å bruke 2,5 eller mere, og de hadde fått solgt flere og kanskje til og med tatt høyere pris.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

glaserud

#31
Sitat fra: Elmo på torsdag 18. juli 2013, klokken 10:00
Jeg fatter ikke hvorfor Clas og Biltema ++ lager alle adapterene med 1,5-kvadrat kabel >:(
Det hadde kostet dem nada å bruke 2,5 eller mere, og de hadde fått solgt flere og kanskje til og med tatt høyere pris.

At det var, sa du?

http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-3G25-mm-46188/
http://biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Elektrisk-230V/Skjotekabel-359830/
http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-400-V3-fase16-A-35084/
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jkirkebo

Sitat fra: jog på torsdag 18. juli 2013, klokken 08:20
Tok nokre bilder i går av eu ladde port og ladde kabel, ser at shuko kontakten blir så stor at den blir umulig å bruke i ladde stolpene.  Men det går vel når en bruker blå kontakt med en vanlig biltema overgang til shuko.  Så da har jeg mere bruk for en rød og en blå kontakt.

Det greieste da er nok å lage seg en overgang fra schuko til blått 32A støpsel. Lages den ca. 1 meter lang kan UMCen ligge på bakken når man bruker ladestolpe slik at kontakten ikke belastes. Dette er også den eneste måten man faktisk får ladet med 16A på fra stolpene. Med schuko-overgangen blir det maks 13A.

Men husk å stille ned ladestrømmen i bilen fra 32A til 16A, ellers vil sikringen gå...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

Sitat fra: OleT på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:12
Sitat fra: Gladtrd på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:08
Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)
Åjada. Det blir nok et par av dem her på Statoil Sandsli.
Og vi i Beerenberg på Kokstad gjør krav på en grei andel biler også.... ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Johnny

Sitat fra: OleT på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:12
Sitat fra: Gladtrd på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:08
Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)
Åjada. Det blir nok et par av dem her på Statoil Sandsli.

Statoil ansatte med elbil burde egentlig få sparken. Definitivt utroskap mot arbeidsgiver ;D
TMS og eGolf.

Milzit

Er det noen som kan anbefale en skjøteledning med litt lenge for Scuko? Vet jeg må bruke det på hytta.

Zneip

Sitat fra: Gladtrd på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:08
Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)

Er en tre-fire "gutter" i Aibel i Trøndelag som også går og teller dager nå. Hva er det med ingeniører og Tesla Model S? :) For meg er denne bilen i tidenes gadget. Gleder meg som aldri før. Mitt motto: "Den som har flest dingser når'n dør - vinner" :) :) :)

Nord Trøndelag | X90D

blokhus

Ca halve tråden her burde vel vært flyttet til off topic tråden.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Cirion

Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.
Er ikke så lett å drasse rundt på en elektriker når du skal sette inn kabelen i en stolpe med kun schuco...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

hhartes

Er en tre-fire "gutter" i Aibel i Trøndelag som også går og teller dager nå. Hva er det med ingeniører og Tesla Model S? :) For meg er denne bilen i tidenes gadget. Gleder meg som aldri før. Mitt motto: "Den som har flest dingser når'n dør - vinner" :) :) :)
[/quote]

Rådgivende (sivil)ingeniør. Er egentlig en alt for flott og dyr bil for dette miljøet (konservativ og fornuftig rase - mye Passat stv. på parkeringsplassen). De fleste kollegaene syns det er meget spennende, men hadde nok ikke turt å gamble på denne hesten selv riktig enda:-)
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Eivind_Bergen

Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Hva er det som får deg til å tro at denne kabelen har 1,5 kvadrat? Det står da på nettsiden at den har 2,5 kvadrat.

jkirkebo

Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:07
Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Hva er det som får deg til å tro at denne kabelen har 1,5 kvadrat? Det står da på nettsiden at den har 2,5 kvadrat.

Men du får ikke brukt den, ihvertfall ikke i starten, da Tesla ikke har annonsert et 16A CEE adapter. Man trenger en 32A plugg i enden, og da må man lage den selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

glaserud

Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:07
Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Hva er det som får deg til å tro at denne kabelen har 1,5 kvadrat? Det står da på nettsiden at den har 2,5 kvadrat.

Snodig. Får opp en annen side enn det varenummeret når jeg ser etter. Sitter i sverige på litt flaky ice-nett.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cirion

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:18
Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:07
Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Hva er det som får deg til å tro at denne kabelen har 1,5 kvadrat? Det står da på nettsiden at den har 2,5 kvadrat.

Men du får ikke brukt den, ihvertfall ikke i starten, da Tesla ikke har annonsert et 16A CEE adapter. Man trenger en 32A plugg i enden, og da må man lage den selv.
Jeg foreslo den som et alternativ til å bruke Schuco adapteret til Tesla, da CEE adapter er nettop det som følger med bilen... Du får med 1 ladekabel med 2 adaptere, en Schuco og en Blå 3 pins... Schuco kladden er ubrukelig svær på enkelte stolper, så der man ikke kommer til med den kladden kan man bruke slikt hiklemikk fra Clas til å koble seg til i stedet. Det kan også være mulig å snike seg til 16A i stedet for 13A som er maks med Tesla sitt Schuco adapter.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eclipse

Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:07
Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Hva er det som får deg til å tro at denne kabelen har 1,5 kvadrat? Det står da på nettsiden at den har 2,5 kvadrat.

Det ble lagt ut to linker, denne siste er OK, den første var 1,5 mm2
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA