Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Leaf_2014, tirsdag 16. juli 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: Eivind_Bergen på onsdag 17. juli 2013, klokken 19:04
[EDIT: uff, jeg må le, du har helt rett Laumb.

:)

Kommer til å flytte all OT som ikke har skuddsikker og viktig relevans for andre tråder inn i denne bøtta framover. Dere er videre velkomne til å forsøke å diskutere videre i O'store OT tråden.

OT innlegg med bombesikker relevanse til andre tråder blir selvfølgelig flyttet dit.

RSandven

Vrient å følge innlegg for innlegg her altså. Vanskelig å få flyt i lesinga ;P
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Nuvolari

#17
Sitat fra: RSandven på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:01
Vrient å følge innlegg for innlegg her altså. Vanskelig å få flyt i lesinga ;P

Ehm, fint om du kan holde deg off topic!

:)
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

RSandven

Tok en sjanse, siden jeg ellers da hadde bare blitt flyttet hit...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Gladtrd

Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017, Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017 / solgt 13.01.2023, Tesla Model III - RN107911798, Tesla Model Y P - levert 29.12.2022, Tesla Cybertruck - RN114662xxx

tomrh

HAHA!!   ;D Ler meg skakk! For en gjeng. Og for en moderator! Bøyer meg i støvet. ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

laumb

Man skal ikke gå over vannet etter bekk.

Gjerdet er grønnere på det andre gresset.

tSla

Sitat fra: Gladtrd på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:08
Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)

Jeg jobber i oljebransjen  ::) 

Kjørte forresten forbi Dombås idag. Synest jeg skimtet Tesla sin ladestasjon under oppføring! Så ut som de holdt på å sette opp det "skrå-taket" som er karakteristisk fra USA :D skal stoppe å ta noen bilder på vei hjem. (Om det i det hele tatt var ladestasjonen jeg så) ;)
Tesla Model S P85+

Epleskreller

Sitat fra: tSla på torsdag 18. juli 2013, klokken 02:19
Sitat fra: Gladtrd på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:08
Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)

Jeg jobber i oljebransjen  ::) 

Kjørte forresten forbi Dombås idag. Synest jeg skimtet Tesla sin ladestasjon under oppføring! Så ut som de holdt på å sette opp det "skrå-taket" som er karakteristisk fra USA :D skal stoppe å ta noen bilder på vei hjem. (Om det i det hele tatt var ladestasjonen jeg så) ;)

Jeg kjørte forbi Dombås mandag og da så jeg bare trafoen. Ikke noe videre arbeider ellers. Godt at de ikke har tatt sommerferie, det har jeg. Veldig godt, kjørt ca 1700km i fossilbilen og nå framme. Forøvrig håper jeg det blir superladere langs E6 nordover til neste år.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleT

Sitat fra: Gladtrd på onsdag 17. juli 2013, klokken 23:08
Flere i oljebransjen som sitter og venter på en Model S? Ikke meningen å rote i Off Topic diskusjonen altså  ;)
Åjada. Det blir nok et par av dem her på Statoil Sandsli.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Cirion

Jøss, for en jævlig kladd! Selv om det fyfy i manualen blir man nødt til å bruke en slik:
http://www.clasohlson.com/no/Skj%C3%B8teledning,/Pr321709000

Noen som vet om en kortere? Gjerne svart og 0,5m :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eclipse

#27
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Du bør absolutt sette opp en blå kontakt i garasjen som du kan plugge rett inn i, ikke bruke en adapter som krysser deg tilbake til en husholdningskontakt.

Hva er galt med kontakten og overgangen fra Tesla egentlig? Jeg synest den ser helt grei ut.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

glaserud

Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

eclipse

Sitat fra: glaserud på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:52
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 09:40
Alternativt bruke denne på den blå kontakten:
http://www.clasohlson.com/no/Adapterledning/36-5145

Nei, nei, nei. Absolutt *ikke* 1,5-kvadrat på ladekabelen. Kjøp heller 2,5-kvadrat gummikabel og løse kontakter/støpsler. Evt få elektrikeren til å sette opp cee-kontakt som eclipse sier.

Ja, nå må dere ikke tulle det til med diverse skjøteledninger og adapter som ikke holder mål. Hvis dere kun har 230 1-fas i garasjen så må dere få elektrikeren til å sette opp en slik kontak:

http://www.elektroimportoren.no/stikkontakt-32a-2pol-jord-230v-6h-ip44/1578121/Product.html?Event=pathlist

Det er det samme om dere har 16 eller 32 A sikring.

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA