Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TuneIn Podcast problemer/connect to Wi-Fi to play

Startet av grodum, fredag 30. oktober 2015, klokken 14:49

« forrige - neste »

grodum

Kan noen prøve å spille av (et eksempel):

Media player -> Internet -> TuneIn Radio -> Talk -> Science -> StarTalk Radio -> StarTalk Live! at the Apollo (Part 1)

Bakgrunn:
Da jeg ble introdusert til TuneIn gjennom Tesla, var det som en ny verden som åpnet seg og jeg har siden hørt utallige interessante podcaster. Jeg snakker ikke om TuneIn streamet radio (ikke NRK-kanalene etc), men podcastene. For de som ikke kjenner det, finner man, i tillegg til musikk, et utrolig bibliotek av humor, kanari, forskning og fiction i:

Media player -> Internet -> TuneIn Radio -> (Talk...)

Dette fungerte bra da det kom slik jeg opplevde det, men problemene tok overhånd en gang får et halvår siden eller noe slikt, og jeg sluttet å bruke det. Skuffelsen var stor når jeg så at ingenting var forbedret i 7.0 (De fikset Rdio - jeg pleide å bli logget ut hver natt).

Tre problemer:
A) En del episoder kan ikke spilles av i det hele tatt. Først bufres det i noen minutter (til 100%), avspilling starter, det går 3 sekunder, så stopper det hele med feilmeldingen "High bandwidth required - connect to Wi-Fi to play". (eksempel over)

B) Andre episoder spiller av, men hvis jeg går fra bilen i noen timer (typisk over natten), vil posisjonen ikke huskes, og jeg kommer tilbake til en podcast fra starten. Da må jeg laste ned igjen og huske hvor jeg var.

C) Noen er uten søkbar progress bar.  Kombinert med problem B, er det umulig for meg å gjøre annet enn å vente 45 minutter for å høre de siste 15 minuttene av en 60 min podcast. All or Nothing i en go er for mye å be om.

Tilfeldig Eksempel på problem C: TuneIn Radio -> Talk -> Science -> Quirks and Quarks -> "How to Make "The Martian" Come True (Oct 2)

Jeg lurte på om noen kunne testet dette. Er det bare meg som har problemer? Jeg har ikke sett noen annen tråd om dette. Det har ikke med databruk å gjøre - det er ingen forskjell på hvilken dag det er i måneden (mhp noen mener databruk resettes den 1 i mnd), og jeg bruker data svært lite de siste månedene (gått over til podcater på mobil via bluetooth).

Tuxedo

Jeg forsøkte Star Talk Live, og fikk opp den feilmeldingen ja, men podcasten fortsatte å spille likevel.  Hørte vel kanskje i 10 minutter for å teste.

grodum

Takk for at du testet! Er det noen flere som kunne sjekket?

Jeg er forøvrig i Oslo på 3G med bil levert des 2013.

Er jeg den eneste som bruker TuneIn podcastene? Typisk hvis det bare er jeg som bruker det og som den eneste som har feilen...

fmm1000

Jeg bruger også tunein til podcasts.
Når jeg vil lytte til podcasts fra Danmarks Radio får jeg samme fejl.
Når jeg lytter til podcasts fra en anden dansk radiostation virker det fint.
Hvis jeg bruger min mobil som hotspot til Teslaens internet virker det også fint.
Jeg er ret sikker på grunden til problemet er, at Teslaens 3g forbindelse ikke kan levere data nok. Vi må håbe der snart kommer 4g.

grodum

Det veldig rart at den stopper avspilling for meg etter at den har lastet ned *hele episoden* - da skal det jo ikke være behov for mer nedlasting?

Når jeg velger en episode av de berørte (som eksempelet), er det første som skjer at den laster ned *hele*, før den starter avspilling. Dette tar et par minutter vanligvis.

TeslaSvein63

Jeg er kanskje helt på blåbærtur, som ei viss kjærring sa, men kan det ha noe med mengden nedlastning som er tilrådig pr mnd, før hastigheten går ned? Mener å ha hørt at det er begrensninger etter å ha lastet ned en mengde, som jeg ikke vet grensen på. Man kan vist betale for å få mer.

grodum

Dette skjer uavhengig av dato i måned og databruk. Jeg kjører lite og hører kanskje på et par-tre podcaster i uken, men det er ingen endring hvis jeg ikke har brukt rdio eller tunein på en måned og så prøver.

Det er helt klart en bug. Podcasten lastes jo fint ned (til 100%), det er bare avspillingen som stopper.

Med denne tråden hadde jeg håpet å få litt mer datagrunnlag på om det bare er meg dette skjer med - takk til Tuxedo :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA