Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får vi bilene våre ?

Startet av Mc_Herreington, mandag 24. juni 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

FU73

Sitat fra: Rht64 på fredag 05. februar 2016, klokken 20:57
Hvordan finner man ut hvilken båt bilen er på?!?!?
Har googlet til fingrene blir såre, men finner det ikke ut - særdeles frustrerende ( >:( :o)

denne har visst blitt brukt https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=145184993118580095&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage
søk med rammenummeret på bilen i feltet: Cargo ID   men jeg vet ikke om det går lengre. jeg fikk ikke opp noe i alle fall..
2016 Model S 70D

Rht64

forsøkte det nå, "no joy". Er visst bare å vente å spenning. Takk uansett :)
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

FU73

Skulle vært mulig å kunne sett ferden over dammen i form av en prikk på kartet, i "live". slik at man til enhver tid kunne fulgt bilen. Man vet no omtrent når den kommer, men vært artig likevel :D
2016 Model S 70D

RAW

#6963
Ser min er nettopp endret fra sent februar- mars til mars - tidlig april. I tillegg står den for utlevering i Ålesund?!! Jeg bor i Tr.heim og har bestilt bilen i Tr.heim. Ligger an til en telefonsamtale med Tesla Tr.heim.

Oppdatering: Ifølge Tesla var det en feil i systemet som satte Ålesund på flere eller alle biler visstnok. Tidspunkt på levering kunne variere fra uke til uke og jeg kan fortsatt gå ut i fra at jeg får den til ønsket dato. Har lagt inn ønske om å få den til påske. Satser på at det går fint.
Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

Rht64

Det er mulig å følge båtene - ihvertfall delvis. Hvis du googler Parsifal (el. Tamesis) og "position", kommer det opp en link til www.vesselfinder.com, der siste rapport via AIS (https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Identification_System) vises. Mulig avhengig av kontakt med landbasert stasjon, for når jeg fulgte Tamesis opphørte oppdateringene rett etter at den gikk ut fra USA, og kom tilbake utenfor kysten av Irland omtrent. Ser at Parsifal ikke er oppdatert siden 3. feb, kommer vel da tilbake om 4-5 dager. Da kan du følge en "blipp" som oppdateres med noen timers mellomrom. Og ja, det er LITT kult å vite omtrent hvor i fjorden bilen befinner seg da!
Noen som vet hvilken båt bilene lastes om på fra Tamesis, jeg krysser nå fingre for at min er der.
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

Rht64

Noen som kjenner til status for "Summon", forresten? Mulig det finnes en egen tråd, men jeg har ikke funnet den. Har forstått at den ikke er tilgjengelig i Europa, og det er skikkelig dårlig gjort! Jeg vil også at bilen min skal kjøre ut selv og vente på meg på morran!
Leveranse 26 feb - 11 mars, Drammen.
Venter spent på 85D 5-seter sort metallic. Standard lyd og fjæring, ellers krysset vi av på det meste :).

Heart of Gold

Sitat fra: Rht64 på lørdag 06. februar 2016, klokken 11:18
Noen som kjenner til status for "Summon", forresten? Mulig det finnes en egen tråd, men jeg har ikke funnet den. Har forstått at den ikke er tilgjengelig i Europa, og det er skikkelig dårlig gjort! Jeg vil også at bilen min skal kjøre ut selv og vente på meg på morran!

Musk sa i Paris noe sånn som at de jobber med å få det godkjent, regner med at det skal ta 2 -3 uker...
https://www.youtube.com/watch?v=3kPwtv-OwaU

Dulle76

Kjipern å høre at alle andre har fått tildelt "innafor-datoer" for utlevering på MyTesla...  Regner med bilen min er ombord på Parsifal, den ligger vel en del dager etter Tamesis på veien over atlanteren... Forhåpentligvis er det ikke mange dagene før utleveringsdato blir mer spesifikk enn "Sent Februar-Mars"...  ::)

Theres hope in a hanging snøre....!  :P
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Nesquik

Jeg sitter også og venter på en litt mer nøyaktig dato for utlevering av min 90D, men fortsatt viser MyTesla "sent i februar - mars". Det leder meg til å tro at bilen ikke er på den berømmelige "Parsifal". Håper jeg tar feil.

Bilen ble bekreftet 26.nov, og ferdigprodusert 14.jan.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Li-Ion

Sitat fra: Nesquik på mandag 08. februar 2016, klokken 11:24
Jeg sitter også og venter på en litt mer nøyaktig dato for utlevering av min 90D, men fortsatt viser MyTesla "sent i februar - mars". Det leder meg til å tro at bilen ikke er på den berømmelige "Parsifal". Håper jeg tar feil.

Bilen ble bekreftet 26.nov, og ferdigprodusert 14.jan.
Samme hos meg. MEN min myTesla endret seg i helga til mars-tidlig april.... regner med at dette er en dårlig spøk fra Tesla`s side.... Min DS bekreftet også i slutten av januar at bilen "var på vei over atlanteren"..... Holder fortsatt en knapp på Parsifal.
Teslaeier siden 2013 :)

Diravi

Opprinnelig bestilling i august i fjor, men utsatte levering til mai. Det justerte de til "mai - tidlig juni", noe som var for sent for meg, så jeg ba dem sette det en måned før. Så fikk jeg beskjed 28. januar om at bilen var ferdig produsert, og estimatet var endret i MyTesla fra "april - tidlig mai" til "mars - tidlig april". Når jeg så snakker med min DES om dette sier hun at bilen kommer omtrent ved påske, altså siste halvdel av mars. Uten at jeg har bedt om det.

Virker som om man forsøker å få kvartalstallene best mulig for aksjemarkedet. Men da å forsinke andre bestillinger der folk ønsket bilen tidligst mulig? Merkelige greier.

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

FU73

Sitat fra: Nesquik på mandag 08. februar 2016, klokken 11:24
Jeg sitter også og venter på en litt mer nøyaktig dato for utlevering av min 90D, men fortsatt viser MyTesla "sent i februar - mars". Det leder meg til å tro at bilen ikke er på den berømmelige "Parsifal". Håper jeg tar feil.

Bilen ble bekreftet 26.nov, og ferdigprodusert 14.jan.

jeg bekreftet bestillingen 11 nov.   På fredag er den blitt lagt i fra sent februar-mars, til beregnet levering 2 mars - 16 mars. DU var ganske sikker på at den vil bli klar til utlevering mellom 3 og 10 mars.
2016 Model S 70D

sindreut

I natt kom Final Invoice - håper det kan indikere at bilen var med Tamesis som ankom Tyskland på lørdag. Noen erfaringer..?

Dulle76

Arg... Nå har status endret seg fra "Sent februar - Mars" til Mars - Tidlig April"... Håper virkelig det er en feil... Bilen var ferdig produsert 14. januar... Tar vel ikke 3 mnd å sende den over Atlanteren....??? :-[ :-[ :-[

Sitat fra: Li-Ion på mandag 08. februar 2016, klokken 12:12
Sitat fra: Nesquik på mandag 08. februar 2016, klokken 11:24
Jeg sitter også og venter på en litt mer nøyaktig dato for utlevering av min 90D, men fortsatt viser MyTesla "sent i februar - mars". Det leder meg til å tro at bilen ikke er på den berømmelige "Parsifal". Håper jeg tar feil.

Bilen ble bekreftet 26.nov, og ferdigprodusert 14.jan.
Samme hos meg. MEN min myTesla endret seg i helga til mars-tidlig april.... regner med at dette er en dårlig spøk fra Tesla`s side.... Min DS bekreftet også i slutten av januar at bilen "var på vei over atlanteren"..... Holder fortsatt en knapp på Parsifal.
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Nesquik

Crap. Min endret også status til "Mars - Tidlig April". Håper virkelig at dette er feil.

Dere som har fått litt nærmere datospesifisering, når var det bilen deres ble ferdigprodusert?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA