Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Tromsø?

Startet av Cato, onsdag 05. juni 2013, klokken 17:37

« forrige - neste »

Cato

Hei!

Har vurdert lenge angående bestilling av tesla, å det som sitter å vipper avgjørelsen min nå er om det blir et service senter i Troms.

Er det noen som vet om det er planlagt noe her oppe?
Også lurer jeg på om det er noen fra Troms som har bestilt tesla? Hvordan blir det med service for deg?


/Cato

Morten Sandvik

P2476 (EU)

Tromsø, Troms, Norway

En som her registrert seg
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Tobo65

Jeg har i dag sendt epost til Tesla og bedt om en avklaring på spørsmål om service og Rangerbesøk i Tromsø. Skal skrive innlegg her når jeg har mottatt svar.

P2476 
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Nordtroms

Det høres flott ut. Det at det er langt til "Trondhjæm", er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Tobo65

Fikk følgende svar fra Service Manager Tommy Pettersen i Oslo:  "Vår avdeling I Trondheim vil dekke nord norge. Vi har biler i Narvik pr i dag og de dekkes fra Oslo."

Min bil blir forøvrig levert i september/oktober ( i Oslo)  og jeg kommer til å kjøpe 4-års serviceavtale med Ranger Service.
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Nordtroms

Sitat fra: Tobo65 på mandag 10. juni 2013, klokken 19:23
Fikk følgende svar fra Service Manager Tommy Pettersen i Oslo:  "Vår avdeling I Trondheim vil dekke nord norge. Vi har biler i Narvik pr i dag og de dekkes fra Oslo."

Min bil blir forøvrig levert i september/oktober ( i Oslo)  og jeg kommer til å kjøpe 4-års serviceavtale med Ranger Service.

Hvor får du bilen overlevert, Oslo? I så fall hvordan tenker du å legge opp turen hjemover, det er noe jeg har tenkt på når man kjøper Model S.Det er heller smått med hurtigladere etter Steinkjer og selv der er det jo bare CHademo. Jeg ser en utfordring, spesielt strekningen Steinkjer Fauske og turen vil unektelig kreve endel "gode venner", på turen. Har du en plan?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Havebigfun

Hva med Hurtigruten fra Trondheim? 8)

Tobo65

Opprinnelig hadde jeg tenkt å kjøre fra Oslo til Trondheim og ta den på Hurtigruta Trondheim - Tromsø. Men nå tenker jeg å bruke høstferien til å kjøre hele veien (fra Oslo) og da via Sørlandet og Vestlandet samt kystriksveien nordover. Lading ser ikke ut til å bli noe problem før jeg komme inn i Nordland, men regner med å stoppe innom kjente på veien for å vise fram bilen og lade  :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Thomas Parsli

Det hørtes ut som en fantstisk tur (har kjørt den i to halve omganger, men kystveien kun til Ørnes).
Hvis du ikke har kjørt over fjellet før, anbefaler jeg den strekningen fremfor motorvei til Kristiansand.

Penere natur og morsommere veier, spesielt i en Model S :)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

FHL

Tobo65, jeg har planer om å kjøre fra Oslo til Kirkenes når min Tesla blir levert ila høsten. Kanskje vi skulle slått følge på veien? Eller utvekslet info om gode ladepunkter langs veien nordover.
Jeg kommer til å ha bilen i Kirkenes så det er mulig det kan lønne seg for oss at vi koordinere en felles Ranger-service runde for Nord-Norge når det blir tid for det.
Kirkenes,
Kjørte tidligere en Think City 2000-mod, 2003-2007
Reservasjon Tesla Model S, P356.

D.O

I følge Tesla skal bilen leveres av nærmeste butikk, og det er jo den i Trondheim. Hvorfor skal du hente din i Oslo?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tobo65

D.O,  Jeg tror neppe Tesla har noe imot å slippe å frakte bilen min til Trondheim.  Siden min kone jobber i Oslo fire dager i uka tenkte jeg å ha bilen i Oslo ei uke eller to (om den leveres før første halvdel av oktober)

Jeg skal besøke slektninger i Kristiansand samt venner i alle fall i Stavanger, Bergen og Ålesund på turen nordover. Så kan jeg også kjøre innom Tesla i Stavanger, Bergen og Trondheim (om det skulle bli behov for det) før turen går videre nordover. Dette, samt at jeg vil kjøre mest mulig langs kysten, er årsaken til at jeg vil ha bilen levert i Oslo og ikke i Trondheim.

FHL, Vi kan sikkert slå følge et stykke, men du vil vel raskest mulig nordover? Jeg skal ha bilen i Oslo et par uker før jeg tar turen nordover som en ferietur   8) Men om du eller jeg finner gode ladepunkter nord for Trondheim kan vi jo utveksle info om disse. :)
Jeg blir å kjøpe 4-årig service-avtale med ubegrenset Ranger-service og jeg regner med at Tesla i Trondheim også tar seg en årlig runde i Nord-Norge for å utføre hovedservice.
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

p10

Hvordan er status for Teslabiler i Tromsø? Venter på min første Leaf i disse dager. Dersom erfaringene med den blir positive kan d bli en Tesla om noen år.

Tobo65

P.g.a. forsinkelser i leveransene skal jeg nå få min Tesla overlevert på Alnabru 28. november. Regner med å være noen dager sørpå før turen går nordover. Er i Tromsø senest 8. desember. Det blir spennende både å få bilen, turen nordover og ikke minst vinterføre i Tromsø med alle bakkene  :)  Så mange erfaringer rikere vil jeg nok bli i løpet av de første 14 dagene som Tesla-eier.
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

petersv

Sitat fra: Tobo65 på søndag 20. oktober 2013, klokken 12:20
P.g.a. forsinkelser i leveransene skal jeg nå få min Tesla overlevert på Alnabru 28. november. Regner med å være noen dager sørpå før turen går nordover. Er i Tromsø senest 8. desember. Det blir spennende både å få bilen, turen nordover og ikke minst vinterføre i Tromsø med alle bakkene  :)  Så mange erfaringer rikere vil jeg nok bli i løpet av de første 14 dagene som Tesla-eier.

Piggdekk? Har kjørt med piggfritt endel i Tromsø på en TT, funka egentlig bra, men er jo endel lettere enn Model S da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA