Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elbil i utlandet

Startet av amuso, onsdag 29. mai 2013, klokken 13:37

« forrige - neste »

amuso

Heisann

Kjenner noen til hvordan det er å bruke elbil i utlandet? Tenker da hovedsaklig på Sverige, Danmark og Tyskland.

Er elbiler fritatt for bompenger i disse landene også? Eksempelvis bruen mellom Sverige og Danmark og sikkert andre i Danmark også uten at jeg er så kjent der.

Antar reiser med båt ala Danskebåten og Stena fra Norge / Sverige til Tyskland har vanlige satser siden disse ikke er statlige...

Parkering? Er det gratis noen plasser der det vanligvis er avgift i utlandet?

Andre fordeler / ulemper noen kjenner til?
'12 Citroen C-Zero (solgt pga. for kort rekkevidde)
'11 Skoda
'98 Iveco
'96 VW

bkv

Hei. Litt om Tyskland: Her et det bompenger bare for lastebiler. Du får ingen gratis parkering såvidt jeg vet, men det koster da mindre enn her ( i Berlin i hvertfall). Jeg så noen ladesøyler i Berlin sist jeg var der, men disse hadde mennecke-Kontakt. Ta en titt på ladestasjoner.no.  Tror der kan være linker til info om lading i utlandet. Hilsen Bjørn

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

bkv

Hei. Litt om Tyskland: Her et det bompenger bare for lastebiler. Du får ingen gratis parkering såvidt jeg vet, men det koster da mindre enn her ( i Berlin i hvertfall). Jeg så noen ladesøyler i Berlin sist jeg var der, men disse hadde mennecke-Kontakt. Ta en titt på ladestasjoner.no.  Tror der kan være linker til info om Ladung i utlandet. Hilsen Bjørn

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA